• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas wyłączony z powodu przebudowy

Patryk Szczerba
28 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Tymczasowy buspas na ul. Wielkopolskiej nie obowiązuje. Wróci po zakończeniu prac na tym odcinku ul. Wielkopolskiej. Tymczasowy buspas na ul. Wielkopolskiej nie obowiązuje. Wróci po zakończeniu prac na tym odcinku ul. Wielkopolskiej.

Prowadzona przebudowa ul. WielkopolskiejMapka w Gdyni wymusiła zawieszenie funkcjonowania uruchomionego blisko 2 miesiące temu tymczasowego buspasa. - Po co był uruchamiany, skoro wiadomo było, że będą tam pracować robotnicy? - Rozwiązanie wróci, gdy zakończą się tam prace - odpowiadają urzędnicy.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Przypomnijmy, że uruchomiony ostatniego dnia września buspas na Wielkopolskiej, wytyczony na odcinku od ul. GedyminaMapka do skrzyżowania z ul. StrzelcówMapka, jest przeznaczony dla autobusów tylko przez trzy godziny dziennie (w godz. 15-18), od poniedziałku do piątku.

Buspas na Wielkopolskiej: pechowy start w feralnym dniu



Buspas "ruszył" ostatniego dnia września. Akurat wtedy, gdy w Trójmieście trwał jeden z największych paraliżów drogowych w historii, wywołany pracami na węźle Wielki Kack, związanymi z budową Trasy Kaszubskiej.

Tego dnia stanęło całe Trójmiasto, a więc i ul. Wielkopolska. Kierowcy zaczęli jednak obwiniać gdyńskich urzędników, że buspas przyczynił się do powiększenia zatorów. Te, jak przekonywali urzędnicy, były spowodowane zwężeniem na obwodnicy. Z kolei buspas ma być częściowym remedium na trwające utrudnienia na drogach.

I rzeczywiście sytuacja unormowała się, ale buspas od kilku dni nie funkcjonuje. Donieśli nam o tym m.in. czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

21:00 23 LISTOPADA 22

Absurd drogowy roku (19 opinii)

Tymczasowy buspas na Wielkopolskiej w Gdyni został tymczasowo wyłączony z ruchu, na co wskazuje tymczasowe oznakowanie przekreślające tymczasowe oznakowanie.
Gdyni gratulujemy wyjątkowych pomysłów i rabatów w sklepach z farbami.
Tymczasowy buspas na Wielkopolskiej w Gdyni został tymczasowo wyłączony z ruchu, na co wskazuje tymczasowe oznakowanie przekreślające tymczasowe oznakowanie.
Gdyni gratulujemy wyjątkowych pomysłów i rabatów w sklepach z farbami.


- O ile można zrozumieć ideę wprowadzenia buspasów, to zamykania go po miesiącu od wprowadzenia nic nie tłumaczy - komentują internauci w mediach społecznościowych.
Urzędnicy tłumaczą, że powodem zawieszenia buspasa są prowadzone prace.

- Tymczasowy buspas był wprowadzony na terenie inwestycji. W tym miejscu MTM zaczyna prace i konieczne jest zwężenie do jednego pasa - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Tymczasowy buspas na ul. Wielkopolskiej nie obowiązuje. Tymczasowy buspas na ul. Wielkopolskiej nie obowiązuje.
W formie tymczasowej wróci, gdy robotnicy skończą tam prace.

- Stałe udogodnienia dla autobusów pojawią się po zakończeniu inwestycji związanej z przebudową węzła Karwiny - opowiada Agata Grzegorczyk.
Wiadomo, że buspasy powstaną na odcinkach:

  • od przystanku "Racławicka" do przystanku "Nałkowskiej" z wyłączeniem skrzyżowania Wielkopolskiej-Strzelców-Sopockiej,
  • od skrzyżowania z ul. Małe Karwiny do przystanku Żródło Marii w kierunku centrum,
  • od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum.

Prace na węźle Karwiny. Film z czerwca


Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

Miejsca

Opinie (120) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Budujta budujta (3)

    Bo paliwo coraz droższe. Chociaż nie wiem jak to działa skoro dolar potaniał ropa za baryłkę jak przed wojną a paliwo po 8 zł

    • 31 3

    • Zrozum, prezes O musi za coś kupić działki i mieszkanko na Krupówkach

      Ojczyznę dojną racz nam wrócić Panie!

      • 15 3

    • Cena na stacji się nie zmieni znacząco jak vat wzrośnie (1)

      Byłby to szok.
      Takie płynne przejście.

      • 3 0

      • Cena ropy na świecie spadła do poziomu grudnia 2021

        więc nie powinna być wyższa niż 5zł z obniżonym vatem

        • 5 0

  • Wielkopolska jeden pas (2)

    Po prostu chca by po pracy ludzie dluzej zostali w Gdyni

    • 33 3

    • Bo Gdynia kocha mieszkańców

      • 4 2

    • Teraz korek będzie tak długi, że zapcha się krzyżówka z Drogą Gdyńską i Zwycięstwa

      i jeszcze więcej ludzi pociśnie przez Witaminy, wszak to jeden wuj - więc zaraz zapcha się pół Redłowa.

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    otwarcie na 2 miesiące żeby zaraz zwężać to ewidentny brak organizacji (12)

    ale sam buspas zdecydowanie poprawiał przepustowość wielkopolskiej. Niech wraca jak najprędzej.

    • 37 92

    • Że co się z przepustowościa zrobiło? (6)

      Chyba nie wiesz co mówisz

      • 19 8

      • Poprawiał przepustowość. Uprzedzając: Ludzi, nie samochodów (4)

        Pasażerowie komunikacji sprawniej pokonywali ten odcinek drogi.

        • 9 13

        • no jasne, że ludzi

          A co my? Transformersy? :D

          Gdyby liczyło się ile samochodów się przeciśnie na minutę to lawety jeździłyby jako pojazdy uprzywilejowane :D

          • 5 0

        • (2)

          zdaje się, że wyliczyli poprawę czasu przejazdu autobusów o 3 (słownie trzy) minuty. biorąc pod uwagę o ile opóźnili auta, w których też są l u d z i e, to faktycznie sukces

          • 1 1

          • zabawne, że pominąłeś ile osób podróżuje w tym samochodzie, a ile w autobusie... (1)

            jeśli każdy z kilkudziesięciu pasażerów eRki zyska 3 minuty, to spokojnie przeważy to sznur samochodów jadących o 3 minuty dłużej

            • 0 1

            • Cały autobus niezależnie od liczby pasażerów zyskuje 3 minuty. Nie zyskuje więcej jesli ma więcej pasażerów

              • 0 0

      • raczej ty nie wiesz o czym mówi

        Przewiezienie 100 pasażerów autobusem to znacznie lepsze wykorzystanie asfaltu niż kilkadziesiąt samochodów wiozących kierowcę i powietrze

        • 3 6

    • Zwężenie potrwa może kilka tygodni (2)

      a buspas wróci i zostanie :)

      • 4 10

      • Czyli tymczasowy buspas tymczasowo zamknięty zostanie tymczasowo otwarty na czas nieokreślony?

        • 7 0

      • jeszcze nie raz zniknie paj..cu a po twojej przebudowie zniknie w takiej postaci zostanie dobudowany trzeci pas tej drogi

        • 3 0

    • poprawił przepustowość bo mniej ludzi zaczęło jeździć wielkopolską (1)

      w tym ja

      • 4 1

      • za to małokacka stoi od ronda

        • 0 0

  • (4)

    urzędnicy podejmujący decyzje dotyczące organizacji ruchu drogowego w Gdyni najwyraźniej nie muszą dojeżdżać do pracy.

    • 58 3

    • Muszą i dojeżdżają, nawet z Karwin i Chwarzna (3)

      tylko nie zawsze samochodami :)

      • 2 8

      • Akurat

        • 7 0

      • Sam Kim Dzong Szczur

        Nie korzysta z rozkoszy podróży komunikacją miejską. Zresztą Kucykowi też już podobno przeszło.

        • 5 0

      • a co, już parkingu nie ma za darmoszkę? :)

        • 2 0

  • Na mapce zaznaczono odcinek buspasa czy korka, który stwarza? (4)

    ...choć to pewnie to samo

    • 28 3

    • tylko i wyłącznie samochody osobowe powodują korki (3)

      wbijcie to sobie wreszcie do głów, to wasze bezsensowne wożenie tyłka bez potrzeby jest przyczyną korków

      • 2 19

      • Organizacja ruchu ma jakieś znaczenie czy żadnego? (1)

        Tak tylko dopytam, by wiedzieć czy mam do czynienia z oszołomem czy z kimś myślącym - organizacja ruchu ma jakieś znaczenie czy żadnego?

        • 3 1

        • organizacja ruchu, która uwzględnia potrzeby pasażerów komunikacji autobusowej

          a nie tylko potrzeby osób decydujących się na przejazd samochodem, ma duże znaczenie: pozytywne, również dla osób korzystających z samochodu. Spośród tych ostatnich wielu nie potrafi tej prawdy zrozumieć, a szkoda.

          • 0 3

      • Beznadziejna organizacja

        Transportu publicznego jest źródłem korków. Wolę postać 20 min w korku w swoim samochodzie niż 20 min w deszczu stojąc na przystanku czekając na autobus.
        I jak widać nie tylko ja tak mam!

        • 4 0

  • (1)

    Jaka prowizorka zabierać pas na drodze która i tak jest zakorkowana. Bus pas tak ale osobny. A te pomysły to jak z Barei malowanie pasa

    • 41 2

    • przecież tutaj buspas został tymczasowo zlikwidowany

      co ty bierzesz przed wpisaniem posta?

      • 0 5

  • Opinia wyróżniona

    (14)

    Mam nadzieję, że w tej formie już nie powróci. Mimo zwężenie dojeżdża się na Karwiny szybciej. Czekam na prawdziwy buspas (dodatkowy trzeci pas).

    • 110 8

    • Korków nie leczy się dobudowywaniem pasów (11)

      korki leczy się zmianą środka transportu :)

      • 8 28

      • (8)

        To środek transportu i jego szeroko pojęta forma musi do tego zachęcać. Nie poprzez terroryzację. Trzeba też odróżnić śródmiejskie ulice o których powstała ta teoria, od tras wylotowych z miast, prowadzących np do nowych dróg szybkiego ruchu. Nie wszędzie jest miejsce na pozbywanie się pasów.

        • 25 2

        • wprowadzenie buspasa nie jest terroryzacją (6)

          jest przejawem zmiany kierunku przesuwania niezbędnego kompromisu między użytkownikami samochodów prywatnych a pasażerami komunikacji publicznej. Obie te grupy mają części wspólne (posiadaczom samochodów prywatnych zdarza się korzystanie z komunikacji publicznej, pasażerowie komunikacji publicznej niekiedy korzystają również z samochodów prywatnych). Tworzenie buspasów i dróg dla rowerów kosztem szerokości niektórych połączeń drogowych ma sens i nie jest formą terroryzacji, choć niektórym kierowcom przyspawanym mentalnie do fotela samochodów, uważających że dodawanie pasów zlikwiduje korki tak się wydaje.

          • 5 30

          • (5)

            Mówisz, że to nie terroryzowanie kierowców, a później ciskasz pod ich adresem bluzgi w stylu: " kierowcy przyspawani mentalnie do fotela samochodów".

            • 19 3

            • to nie bluzgi (1)

              szczera prawda

              • 1 15

              • Prawda jest jak d...pa

                Każdy ma swoją.

                • 4 0

            • Kierowcy dalej mają swój pas, więc o co chodzi? (2)

              Zróbmy z 10 w jedną stronę dla samochodów, autobusy najlepiej na chodnik z hulajnogami, rowerzystami i pieszymi, a niech wtedy każdy sobie wybierze środek transportu?

              • 0 17

              • A zauważyłeś

                Że pieszym i rowerzystom też zepsuli chodniki i ścieżki? Od ponad roku na Karwinach jest z tym koszmar. Jeśli władze maja taki zamysł na likwidowanie problemów to trzeba zmienić władze w Gdyni

                • 11 0

              • Kierowcy mieli swoje dwa pasy

                i dalej powinni mieć. To droga wojewódzka. Nikt nie broni dobudować buspasa.

                • 9 0

        • jeśli nie można zachęcić

          to zawsze można zniechęcić do samochodu :)

          • 1 11

      • korków nie leczy się zmianą transportu

        nie w Polsce. Prędzej władze się zmieni w mieście

        • 6 0

      • Korków się w ogóle nie leczy.

        Musisz miec cos na zmiane a Gdynia tego nie oferuje.

        • 3 0

    • ja mam nadzieję, że wróci (1)

      przejazd na karwiny był o wiele sprawniejszy dzięki temu buspasowi. Teraz znowu stoję w korku.

      • 1 12

      • Nie było buspasow, nie było korków

        • 11 0

  • Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni! (2)

    Czy tu ktokolwiek cokolwiek analizuje, planuje, uzgadnia? Czy, podobnie jak u Czesława M.: laga do przodu?!

    • 22 1

    • utworzenie buspasa było poprzedzone opracowaniem Planu Zrównoważonej Mobilności w Gdyni kilka lat temu. (1)

      Jego treść można poznać, ponieważ jest dostępna w internecie

      • 0 5

      • Zupełnie inne tam były wnioski

        ktoś opatrznie go zrozumiał

        • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Nie rozumiem. Miejsca na 3 pasy (26)

    Aż się prosi ta rezerwę wykorzystać na 3 pas i wtedy możemy buspasy stawiać. Zresztą tak chorych decyzji nie zrozumiem jak stawianie buspasow w trakcie remontow

    • 133 9

    • Ale, że czego oczekujesz?

      Że niby władze mają zrobić coś więcej niż namalować kilka linii na asfalcie? Przecież budowa nowego buspasa to koszty, natomiast farby w Gdyni jest pod dostatkiem. :)

      • 16 2

    • Pokaż gdzie na świecie dobudowanie pasa rozwiązało problem korków (15)

      poczekam

      • 9 20

      • (7)

        Pokaż gdzie na świecie trasa wylotowa z miasta tej wielkości, prowadząca do dróg ekspresowych, ograniczona do jednego pasa dla samochodów rozwiązała problem korków.

        • 30 2

        • korki tworzy nadmiar samochodów (czyli w pewnym sensie "sami kierowcy") (6)

          żadne decyzje dotyczące liczby pasów nie przyczyniają się do poprawy systemu transportowego miasta: redukcja liczby pasów na drodze z dwoma pasami w czasie remontu oczywiście zwiększa korki na danym odcinku drogi. (Kosztowne) zwiększenie liczby pasów, co proponują niektórzy uczestnicy tej "dyskusji" wywołuje tzw. ruch indukowany i jeżeli redukuje kongestię, to tylko w krótkim okresie. Jedynym trwałym sposobem redukowania kongestii jest tworzenie warunków umożliwiających mieszkańcom wybór mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście i okolicach, czyli spacerów pieszych, przejazdów rowerem. UTO, komunikacją zbiorową lub kombinacją tych przyjaznych dla środowiska i zdrowia mieszkańców środków transportu. Dlatego warto tworzyć buspasy i wyjaśniać mieszkańcom implikacje takich czy innych decyzji wpływających na warunki ich życia.

          • 4 22

          • Liczba samochodów rośnie bo budują się nowe osiedla a nie z powodu szerszych dróg (1)

            Na południu Gdańska od lat nie ma nowych dróg a korki coraz większe bo osiedli coraz więcej.

            Przestańcie w końcu gadać bajki o popycie indukowanym bo w Trójmieście to są bzdury.

            • 15 1

            • Ludności prawie nie przybywa.

              A samochodów - tak.

              • 2 14

          • (2)

            tak id..to?A tą komunikacją ile się jedzie z Obłuża do Chwaszczyna?3 godziny czy więcej?

            • 15 1

            • Odpalam jakdojade - najbliższy przejazd 57min. (1)

              Jesteś z tych, co nigdy nie próbowali, a się wymądrzają? :)

              • 1 8

              • To ty jesteś jeden z tych co nigdy nie próbowali

                To jest czas rozkładowy, Sherlocku

                • 4 0

          • Korki tworzy

            wyprzedaż ziemi deweloperom i brak inwestycji w infrastrukture drogową. Nieraz niewielka reorganizacja ruchu przynosi dobre efekty ale w Gdyni wszystko jest na opak.

            • 7 0

      • Pokaż gdzie budowa nowych osiedli bez rozbudowy infrastruktury drogowej rozwiązała problem korków (5)

        poczekam

        • 12 2

        • Zapraszam do wizyty w holenderskim mieście Houten (4)

          (można wygooglać). Tam powstało nowe miasto (satelickie w stosunku do Utrechtu) liczące obecnie ponad 40 tysięcy mieszkańców połączone z centrum Utrechtu linią kolejową (czas dotarcia do centrum Utrechtu: 10 minut) W mieście tym zbudowano infrastrukturę drogową przyjazną dla pieszych i rowerzystów: obszar wokół stacji kolejowej został całkowicie uwolniony od jeżdżących i parkujących samochodów a kierowcy nie mają możliwości poruszania się prosto przez centrum miasta (jeśli decydują się na samochód, muszą wyjechać na obwodnicę miasta i po przejechaniu kilku kilometrów mogą dopiero skierować się w stronę centrum), dlatego większość mieszkańców (mając do dyspozycji samochód w swoim gospodarstwie domowym) wybiera rower lub spacer pieszy, co im wychodzi na zdrowie. W Gdyni wyraźnie nie docenia się potencjału skupienia uwagi na poprawę częstotliwości połączeń SKM , rozbudowę linii PKM oraz zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do ich stacji. Dlatego mamy to co mamy: nadmiar samochodów wykorzystywanych przez mieszkańców nawet na krótkie odległości i korki wszędzie.

          • 9 7

          • no super ALE (1)

            -w tym miescie najdalej do kolejki pieszo idzie sie 17 minut! w jakim czasie dojdziesz na kolejke z np dabrowy, oksywia, chwarzna?
            -w tym miescie glownie sa domy jednorodzinne, a wiec na pewnej przestrzeni powiedzmy 500m2 mieszka JEDNA rodzina, a w Gdyni wiecej mamy blokow
            -jak piszesz miasto nowe, wybudowane od podstaw, jak porownac do tego Gdynie?
            - i wreszcie JAK przesiac sie na komunikacje kiedy zeby dotrzec do pracy z jedej dzielnicy do centrum, zahaczajac o przedszkole ( bo przeciez o panstwowym blisko domu lub pracy zapomnij) musialabym przesiac sie 6 ( SZESC !!!!!) razy i zajeloby mi to 1.5h-2h !! i to przy braku korkow, a samochodem w korkach i to gigantycznych przez tych partaczy z UM jade 40 min!! to tylko 17 km a komunikacja nie do ogarniecia
            - jak przesiasc sie na komunikacje kiedy liczba kursow jest ciagne zmiejszana, a ludzie napakowani sa jak sardynki
            - kursy PKM zostaly zmienione i teraz nawet nie pasuja do autobusow, z ktorymi byly w miare zgrane ( np dojazd z gdanska w godzinach porannego szczytu... )
            - ciagle gn..i sie mieszkancow i nie daje NIC w zamian
            przyznaja sobie sami nagrody a mieszkancy sa coraz bardziej sfrustrowani,

            • 18 0

            • droga wylotowa trzech tras ekspresowych a oni sobie buspasy budują

              co za niedorozwój to wymyślił

              • 13 0

          • Holandia jest płaska

            jak twój rozum. W Gdyni sa przewyższenia ok 120 m więc nie pisz głupot.

            • 3 1

          • Niestety

            Wciąż brakuje programu systematycznego uwalniania sekcji komentarzy od majaczących cyklistów.

            • 1 0

      • W Katarze

        • 0 0

    • przecież tutaj w trakcie remontu pas nie został "postawiony" ale zlikwidowany (4)

      Zastanów się nad sposobem przywrócenia zdrowego sposobu rozumowania przed tworzeniem postu w internecie i przy wyborze środka lokomocji.

      • 8 3

      • Likwidacja buspasa była zdroworozsądkową decyzją (3)

        Złą decyzją było wcześniejsze namalowanie buspasa czyli praktycznie zwężenie drogi

        • 9 2

        • jakie kryteria oceny jakości decyzji dotyczących rozwiązań komunikacji w mieście stosujesz? (2)

          Jeśli myślisz wyłącznie o poruszaniu się po mieście samochodem prywatnym, twoje propozycje mogą okazać się nieoptymalne.

          • 2 5

          • takie, że jest to ulica prowadząca do trzech tras ekspresowych

            rowerkiem chcesz sobie do Lęborka albo Warszawy pojechać, czy wolisz tym autobusem po buspasie? Wybieraj.

            • 7 0

          • Cóż począć.

            Najliczniejsza grupa mieszkańców Gdyni to ci poruszający się samochodem prywatnym.

            • 2 0

    • obejrzyj na YouTube czeski filmik: "Bludny kruh upadku mesta"

      (Błędne koło upadku miasta). Może coś zrozumiesz.

      • 1 1

    • to po te

      żebyś nie używał samochodu, tylko komunikacji.

      • 0 6

    • (1)

      Ja wiem że jako nie mający pojęcia o rozwiązaniach transportowych podlegach intuicji i chłopskiemu rozumowi, ale akurat jest całkowicie jasne że to postulowane przez tą mniej wyedukowana część kierowców dobudowywanie pasów jedynie zwiększa korki.

      Proponuję zapoznać się z historia Detroit gdzie polityka miasta polegająca na uleganiu naciskom zmotowyzowanego społeczeństwa, polegała na budowaniu dodatkowych pasów wszędzie tam gdzie były korki i parkingów tam gdzie brakowało miejsc do parkowania.
      Skończyło się to bardzo smutno najpierw dla ruchu drogowego, potem dla całego miasta.

      • 0 8

      • Jajościski nadal majaczą o Detroit

        Gdzie powodem upadku miasta było zresztą zamknięcie przemysłu motoryzacyjnego (tak, tego od przebrzydłych blachosmrodów) drogą decyzji administracyjnych.

        • 4 0

  • Buspas... (1)

    Bo to buspas na miarę naszych możliwości i nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa...

    • 28 1

    • dokładnie, po remoncie zostanie przywrócony ;-)

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane