• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspasem we Wrzeszczu nie jadą nawet autobusy

Maciej Naskręt
7 maja 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ulica Dmowskiego okiem kierowcy osobówki. Na lewym pasie stoi autobus, buspas jest na prawym... Ulica Dmowskiego okiem kierowcy osobówki. Na lewym pasie stoi autobus, buspas jest na prawym...

Autobusy miejskie nie jeżdżą po buspasie w ciągu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu i blokują tym samym ruch na całej ulicy. Drogowcy twierdzą, że winni są kierowcy... osobówek.



Czy buspas na ul. Dmowskiego powinien być zlikwidowany?

W kwietniu 2011 roku na odcinku ok. 200 metrów prawego pasa w ciągu ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska został wytyczony buspas. W czasie remontu torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej miał zapewniać płynną jazdę autobusowej komunikacji miejskiej. Gdy remont linii tramwajowej zakończył się, drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku postanowili pozostawić wydzielony pas dla autobusów.

Problem w tym, że często buspas nie spełnia swojej funkcji - nie korzystają z niego autobusy. - Na całym dwupasmowym odcinku ulicy jeżdżą lewym pasem. Najczęściej dotyczy to linii 129. Dopiero za skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką zmieniają pas na prawy i zatrzymują się na przystanku obok centrum handlowego Manhattan - uważa pan Rafał, nasz czytelnik.

Po co w takim razie buspas, z którego nie korzystają kierowcy autobusów? Może należy go zlikwidować? - Nie ma mowy, nie zrobimy tego - mówi krótko Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ.

Drogowcy bronią kierujących autobusami i dziwią się pretensjom kierowców osobówek. - Część autobusów skręca w al. Grunwaldzką, w lewo, i może jechać lewym pasem ul. Dmowskiego. Nie zabraniają tego przepisy - dodaje Kotłowski.

Drogowcy tłumaczą również, że kierowcy autobusów mogą wybierać pas, na którym ruch odbywa się płynniej. Spowodowane jest to... zakorkowaniem buspasa przez samochody osobowe. Ma to zmienić nowy pomysł ZDiZ.

- Planujemy uruchomić w najbliższym czasie kamerę, dzięki której będzie można wyłapywać i karać kierowców pojazdów, którym nie wolno poruszać się buspasem w ciągu ul. Dmowskiego, a pomimo tego robią to. Podobna kamera funkcjonuje na ul. Podwale Przedmiejskie, co pozytywnie wpłynęło na odblokowanie buspasa - tłumaczy Kotłowski.

Miejsca

Opinie (199) 9 zablokowanych

  • Gdańskim specom od dróg życzymy dużo zdrowia .... (14)

    • 299 16

    • Skoro kierowcy autobusów nie maja zamiaru kozystac z tego pasa to trzeba ich zmusić (5)

      Chyba ze wiedzą lepiej ze to poroniony pomysł wysnuty przez jakiegoś szpeca który nigdy nie prowadził autobusu. Ale to mi tak okazja do karania kierowców osobówek. Kasa miasta sama sie zapełni.

      • 38 11

      • (4)

        A może warto się zastanowić dlaczego autobusy jadą zatłoczonym pasem zamiast luźnym buspasem. Chyba nie ze złośliwości wobec innych użytkowników drogi i pasażerów.
        Logiczne że to przez to że bus pas jest zapchany przez buraków więc czego się czepiać kierowców autobusów?

        • 16 23

        • Parkingi po obu stronach ulicy (3)

          Parkingi po obu stronach Dmowskiego to z automatu musi się wjechać na bus-pas i dalej wystarczy, że trzy kolejne "osobówki skręcają w kierunku Gdyni i autobusy stoją przez kolejną zmianę świateł. Jeżeli kierowcy osobówek to buraki to jak się Pan nazywa? Pozostaje tylko dyr. Kalafior. A tak nawiasem mówiąc to ruszam z parkingu po prawej stronie i stoję na tym bus-pasie, gdyż nikt mnie nie chce wpuścić w korku na lewy pas. Stoję sobie i mrugam kierunkowskazem autobusik grzecznie stoi za mną, bo co ma zrobić, Ja bus-pasem nie pojadę, gdyż grozi to mandatem. Przede mną droga (pas) wolna ja stoję autobus za mną stoi a obok stoi genialny pomysłodawca (wziął nagrodę) i twórca tego BUS-PASA (200m) a dokładnie to niecałe. cyt. Może należy go zlikwidować? - Nie ma mowy, nie zrobimy tego - mówi krótko Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ. Jeden facet i zakorkował ul. Dmowskiego.

          • 67 1

          • żesz cholera jasna (2)

            Zgodnie z kodeksem drogowym masz prawo włączyć się do ruchu dopiero wtedy, jak ustąpisz miejsca wszystkim innym. Czyli nie masz prawa ruszyć ze swojego miejsca postojowego tak długo, aż nie będziesz miał gdzie wjechać na drodze docelowej.

            • 2 27

            • Czyli na Dmowskiego nigdy!

              • 23 0

            • ty "żesz cholera jasna" widzę, że

              z ciebie uprzejmy "kierowiec" i nie mam mowy abyś się zatrzymał, zwolnił ... i dał miejsce pojazdowi, który chce włączyć się do ruchu, czyli w ww. miejscu nikt (wg. tego co piszesz) nie powinien nawet pomyśleć, żeby wyjeżdżać z parkingu od ok godz. 15 - 18 !!! Baran pan jesteś i tyle !!!

              • 2 0

    • nie jeżdżą , bo kierowcy na Dmowskiego i tak nie respektowali Bus Pasa i jeździli po nim

      • 11 13

    • wszelkiego rodzaju bus pasy oraz państwowa komunikacja miejska to pogarda dla człowieka..

      chodzi głównie o posady dla polityków/urzędników - traktują was jak bydło

      • 20 9

    • BUS PASS ZMNIEJSZA WLASNIE KORKI!!! (1)

      rok temu czytalem rozprawe naukowa, w ktorej pan Profesor udowadnial, ze bus pasy a nawet zmniejszenie np. na Grunwaldzkiej w szczycie liczby pasow ruchu z trzech do dwoch zmniejsza korki! zapytacie jak to mozliwe? otoz po takim zabiegu, po okolo 3 tygodniach korki beda tak uciazliwe, ze czesc kierowcow bedzie je objezdzac a czesc zrezygnuje i gestosc/uciazliwosc ruchu wroci do poziomu akceptowanego. GENIALNE prawda:)?

      • 13 1

      • Dla jeżdżących autobusami kroki się zmniejszą. Faktycznie niedorozwoje

        przyspawane do swoich Golfów2 (jak igła niejeżdżony) nie potrafią tego
        zrozumieć, ale to już pretensje do rodziców....

        • 2 9

    • Odwołać Mieczysława Kotłowskiego, dyrektora ZDiZ.

      Taką mam koncepcje. A kamerkę niech instaluje u siebie w domu.

      • 19 1

    • Muzgu życzę (2)

      bezmuzgi

      • 0 0

      • chyba musku (1)

        • 1 0

        • i elementarza :D

          • 1 0

  • (5)

    "...Drogowcy bronią kierujących autobusami i dziwią się pretensjom kierowców osobówek. - Część autobusów skręca w al. Grunwaldzką, w lewo, i może jechać lewym pasem ul. Dmowskiego. Nie zabraniają tego przepisy - dodaje Kotłowski...."

    CHWALA KIEROWCOM AUTOBUSOW!!!

    • 61 9

    • Busy na tory (3)

      • 12 2

      • tak jest (2)

        nic tak nie zakłóca płynności przejazdu jak autobus wpychający się z zatoczki.

        • 7 6

        • (1)

          osobówka - przygłup bez wyobraźni

          • 4 0

          • masz IQ jak pojemność swojego pojazdu cyklisto

            • 2 5

    • Zawsze mam wielką chętkę

      • 0 0

  • No właśnie - co z tego że główne ulice są nowe i ładne skoro (2)

    normalny dojazd do nich jest praktycznie niemożliwy???? KOLEJNY przykład typu "Pieczywo podrożało ale podrłady kolejowe staniały" - WAŻNE żeby europa widziała jadąc główną że ładnie jest. WSTYD!!

    • 33 8

    • (1)

      rozumiem, że ty nie krzyczałeś na forum, że Słowackiego tyle lat nie ma, że jest tylko wąska Spacerowa wyremontowana... Teraz masz WZ do samej obwodnicy, kończy się budowa odcinka Słowackiego, przebudowano Grunwaldzką remontując torowisko, poprawiła się komunikacja w okolicy Havla. (tylko ostatnie inwestycje) Rozumiem, że źle się stało, że zainwestowano w te drogi. Wolałbyś uliczkę pod swoim blokiem?

      • 4 2

      • tak, kolejną

        bo przecież żona, syn, córka i jej chłopak nie mają gdzie zaparkować

        • 0 0

  • na Czyżewskiego (6)

    często jeździ ok. 6 rano autobus, którego kierowca nie używa kierunkowskazów; to jakaś paranoja - niby kierowca zawodowy, który odpowiada za życie wielu osób a zachowanie ma skandaliczne

    • 47 13

    • Z perspektywy Gdyni (3)

      Rzadko jeżdżę w szczycie po Gdańsku. W Gdyni widzę:
      1. Ustępowanie trolejbusom i autobusom to częste i pozytywne zjawisko. Sam ustępuję i cieszy mnie widok ustępującego auta.
      2. Osobiście nie spotkałem się ze zjawiskiem niekulturalnego zachowania ze strony kierowców ZKM. Uważam, że kultura działa i zobowiązuje w obydwie strony.
      3. Kierowcy ZKM jeżdżą ostrożnie i przepisowo.

      To są jedynie moje spostrzeżenia. Oceniam Gdyński ZKM za całokształt 8/10.

      • 15 14

      • (1)

        kierowcy autobusow w gdyni (zazwyczaj z bazy na pogorzu) prawie nigdy nie uzywaja kierunkowskazow, a wielu z nich spieszac sie zeby w rozkaladowa godzine sie wbic cisna przegubowcami jak z burakami, a ludziska maja miesnie przedramion wyrobione od wiszenia na poreczach...

        • 10 3

        • małpiszony

          nic dziwnego jak się małpiszony wiezie to niech wiszą ;)

          • 5 5

      • zaliczyłeś już?

        Czy do uzyskania zaliczenia z ćwiczeń z komunikacji miejskiej musisz pokazać odpowiednią ilość pozytywnych wpisów na forach? Nie wierzę.
        Szkoda, że na polskim nie uważałeś, gdyński piszemy z małej.

        • 3 4

    • Spisałeś numer boczny i napisałeś skargę do ZTM?

      Czy to już było by za społeczniackie, za konfidenckie i za trudne dla internetowego narzekacza?

      • 2 2

    • To niestety nie są autobusy ZTM tylko firmy Warbus....masakra firma, kierowcy chyba z łapanki brani i większość jeżdzi jak by woziła kartofle a nie ludzi. Pisanie skargi do ZTM nie ma sensu bo odbijają piłeczkę żeby składać takie skargi w Warbusie....

      • 1 1

  • Oj tam, oj tam :-)

    Gonicie za "aferami" ale jak widac wam się nie udaje...

    • 21 12

  • Po co dodatkowe kamery? (6)

    Mamy już służby odpowiedzialne za egzekwowanie prawa. Kosztują nas krocie i będą jeszcze długo dzięki "zasłużonym" przywilejom emerytalnym. ZAGONIĆ POLICJĘ DO ROBOTY a nie kombinować jak wydać więcej pieniędzy podatników. No bo materiał z kamery tak czy siak musi przejść przez policję lub straż miejską - to naiwne sądzić że coś się zmieni w stosunku do tego co jest dzisiaj.

    • 74 13

    • ciekawe (2)

      jak tam będą działały kamery skoro masz na tym odcinku po prawej stronie wzdłuż ulicy parking i trzy prawoskręty :)

      • 8 1

      • (1)

        Dzięki filmowi będzie można prześledzić czy kierowca cwaniaczy, czy skręca/parkuje. Foto by w tym wypadku nie wystarczyło.

        • 3 2

        • a jak szuka miejsca do parkowania po prawej to co ma szukać jadąc lewym pasem

          np w korku :)

          • 3 0

    • zamiast kamery lepiej by oznakowanie poziome poprawili (1)

      jakąś linię czy napisy BUS na asfalcie czy coś. Wiele osób w mieście jeździ na pamięć nie patrząc na znaki i nawet nie wie, że jedzie buspasem..

      • 5 3

      • Twoim obowiązkiem jako kierowcy jest patrzeć na znaki poziome i pionowe. Jazda na pamięć nikogo nie usprawiedliwia od popełnienia wykroczenia. Tak samo jak nieznajomość przepisów nie zwalnia z ich przestrzegania.

        • 1 1

    • Policja ma ważniejsze sprawy na głowie

      ... tylu piratów komputerowych do złapania, że nie ma w co rąk wsadzić.

      • 3 0

  • "Autobusy miejskie nie jeżdżą po buspasie w ciągu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu i blokują tym samym ruch na całej ulicy." (12)

    I to na trzy godziny.

    • 20 14

    • jeżeli nie uwzględni się faktu, że osobówek może być w tym rejonie miasta mniej (10)

      to dyskusja będzie jałowa. To osobówek jest za dużo i one blokują miasto w bardzo wielu miejscach, autobusy nie blokują, tylko nieznacznie spowalniają ruch wtedy gdy jadą lewym pasem. I tak produktywność krańcowa przewozów autobusami będzie wyższa. Samochód nie jest jedynym, a nie powinien być uważany za główny sposób poruszania się po mieście w rejonie dobrze obsłużonym komunikacją publiczną i dużą liczbą celów podróży.

      • 13 11

      • (9)

        Samochód jest i powinien pozostać głównym sposobem poruszania się po mieście. Ponieważ jest wygodny, bezpieczny i jest ich najwięcej. Kierowcy samochodów najwięcej płacą wszelkiego rodzaju danin związanych z utrzymaniem i budową dróg. Dlatego też władze wszelkiego szczebla powinny dbać o to, aby powstawały autostrady, trasy szybkiego ruchu, estakady, bezkolizyjne skrzyżowania i inne rozwiązania umożliwiające szybkie i bezpieczne przedmieszczanie się samochodów.

        • 20 18

        • Najmądrzejsza wypowiedź na tym forum

          ...a, póki co, ma więcej minusów niż plusów. Ale nie ma co się dziwić, przecież ludzie wybrali do Sejmu RP Ruch Podtarcia Pały Kota, więc nawet tak podstawowych kwestii nie potrafią zrozumieć.

          • 4 9

        • dlatego wszyscy wsiądźmy w swoje wlasne samochody (7)

          i stójmy w korkach. tak jest bezpieczniej przecież - po co na czas dojezdzac do celu!

          • 6 1

          • (6)

            Jeżeli nasi włodarze pieniądze które wyciągają z kieszeni kierowców naprawdę przeznaczaliby na budowę nowych dróg i remonty istniejących to sytuacja poprawiłaby się bardzo szybko i bardzo widocznie. Zmniejszyłyby się korki i automatycznie zmniejszyłaby się ilość emitowanych substancji szkodliwych do atmosfery. Ja nie namawiam nikogo do jazdy samochodem. Skoro jednak kierowcy samochodów płacą najwięcej to oni powinni mieć największe przywileje. A dla tych fanatyków rowerów, którzy tak chętnie rzucają wyzwiskami typu "blachosmrody" itp mam radę: stań kiedyś człowieku na początku drogi rowerowej i pomyśl (tak, trudne ale wierzę że będzie sukces) że duża część tej drogi została wybudowana za pieniądze kierowców samochodów.

            • 6 5

            • ciekawa teoria (3)

              tylko powiedz nam gdzie te drogi mają być budowane...Może tunel pod Gdańskiem, Sopotem i Gdynią wybudować? to byłoby dobre. taka sieć drogowa pod miastem...będziemy lepsi niż Japonia. Zobacz na miasta amerykańskie. Bez względu na ilość pasów ruchu, wszędzie korki...

              • 5 2

              • (2)

                Najpierw pojechałbyś tam i zobaczył jakiekolwiek miasto amerykańskie a nie tylko laski na rowerach w "słonecznym patrolu". Potem wymądrzał się na forum. Drzesz gębę o ekologię, sam chcesz ścieżek rowerowych i dofinansowania do transportu miejskiego. A z czego na to pieniądze? Comiesięczna "masa kretyniczna" w Gdyni się na to zrzuca? To są pieniądze z podatków w tym bandycki haracz pobierany na każdym kroku od kierowców.

                • 5 4

              • igorze złoty (1)

                podatki płacone przez kierowców w paliwie pokrywają tylko ułamek kosztów budowy i utrzymania dróg z budżetu państwa i lokalnych samorządów. Samochody w mieście nieproduktywnie zużywają przestrzeń. zwłaszcza w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej - takich jak stacja Wrzeszcz. Czy naprawdę na niewielką odległość nie możesz rozważyć innej opcji? Jeżeli inni ją rozważą, i ty na tym skorzystaj, tylko zacznij kumać.

                • 2 4

              • Mógłbyś te pseudoekologiczne teorie o wydatkach na budowę dróg poprzeć jakimś konkretem a nie tylko bezmyślnie przepisywać jakaś ekooszołomska ulotkę? Oczywiście że nie poprzesz bo to wyssane z palca bzdury. W 2010 roku na całkowity dochód państwa oceniany na 250 mld zł 50 mld pochodziło od wszelkiego rodzaju danin z kierowców. Jedna piąta twojej pensji to haracz z kierowców. Ględzicie o "samochodach w mieście bezproduktywnie zużywających przestrzeń (konia z rzędem temu kto wie o co chodzi), sami domagacie się dotacji do zakupu rowerów, budowy ścieżek rowerowych i innych przedsięwzięć a sięgacie do kieszeni kierowców znienawidzonych przez was "blachosmrodów". To jest hipokryzja pełna gębą!

                • 4 3

            • Pi......sz bzdury. (1)

              Cytat:
              "Ponad 50 mld zł zostawili w zeszłym roku zmotoryzowani Polacy w publicznej kasie pod postacią różnego rodzaju podatków, parapodatków i opłat. Kwota ta stanowi aż 18 proc. wszystkich przychodów budżetu państwa. Jeszcze bardziej boli to, że zaledwie jedna czwarta tych pieniędzy wróciła do kierowców w formie wydatków na nowe i wyremontowane drogi."

              Państwo konkretnie strzyże kierowców ale jak widać raptem 1/4 wraca w inwestycje stricte drogowe, czyli 12,5 mld!
              Teraz następny cytat:
              "Dzięki pokaźnym inwestycjom ze strony GDDKiA, wartość robót drogowych zrealizowanych dotychczas w 2011 roku, przekroczy 30 mld złotych..." Jak widzisz baranie kto tu płaci najwięcej?Wszyscy podatnicy (niekoniecznie zmotoryzowani) zrzucają się na drogi w Polsce. Nie wspominam o wydatkach na drogi rowerowe, które nie są uwzględnione w owych 30mld

              • 2 1

              • Ciekawa argumentacja:
                1. Porównać przychody z 2010 roku i wydatki w 2011. Np. w domowym budżecie tez tak kalkulujesz?
                2. W 2010 "zdarto" z kierowców 50 mld złotych a na inwestycje drogowe przeznaczono 20 mld złotych, z czego 12 mld pochodziło z dotacji unijnych. (źródło Dziennik Gazeta Prawna). Z prostego rachunku wynika ile z tych pieniędzy przeznaczono na drogi a ile na łatanie dziury budżetowej.
                3. Szkoła podstawowa się kłania ... ekooszłomski baranie (używając twego słownika)

                • 1 1

    • masz mózg? to przestań sapać

      i zacznij myśleć, są inne drogi.

      • 1 1

  • (4)

    MOIM SKROMNYM ZDANIEM BUSPASY POWINNY POWSTAWAC W AGLOMERACJACH MAJACYCH DO TEGO MOZLIWOŚCI TECHNICZNE A NIE JAK W GDAŃSKU NA RYJ BYLE GDZIE BO MUSI BYC!!! NIE MOZNA 3 OBCIĄŻONYCH PASÓW JESCZE ZMNIEJSZAĆ DO 2 . I DLA CZEGO W POLSCE JAK W CAŁEJ CYWILIZOWANEJ EUROPIE NIE MOGĄ BUSPASAMI JEŻDZIC MOTORY?SKUTERY?

    • 93 33

    • Caps Lock Ci się zaciął?? (2)

      Żenada..

      • 23 10

      • A TOTO CAPSLOCK?

        • 3 9

      • CHYBA TY! BYŚ TU BYŁ CZĘSCIEJ TO BYS KUMAŁ AKCJE.

        • 3 14

    • Akurat na Dmowskiego buspas jest potrzebny jak w niewielu innych miejscach w Gdańsku.

      • 13 13

  • Dobrze, że są buspasy. Powinny ciągle powstawać nowe. (14)

    Może to zmusi wszystkich morderców natury żeby przesiedli się ze swoich niesamowicie szkodliwych aut do transportu miejskiego. Powinny zostać wprowadzone wysokie opłaty od posiadania samochodów, tak, aby skutecznie zmusić kierowców do porzucenia ich na rzecz autobusów, czym skutecznie ograniczymy wydzielanie gazów cieplarnianych do atmosfery. A póki co dobrym substytutem są rosnące ceny benzyny - moje serce raduje się, kiedy kolejnych ludzi przestaje być stać na mordowanie ekosystemu naszej planety.

    • 52 158

    • (4)

      Co ty za farmazony piszesz człowieku :/ Jakby autobusy dostarczały ludzi na miejsce tak samo szybko jak auta to wszyscy by jeździli komunikacją miejską. Niestety ale żeby autobusem dojechać do pracy musiałbym wychodzić ponad godzinę wcześniej, więc dalej będę jeździł swoim trującym atmosferę automobilem ;) A ty weź się lepiej do pożytecznej pracy a nie do dywagowania na tematy ciebie przerastające!

      • 35 12

      • Pracy? Jakiej pracy? Ekolog i praca? (2)

        To przeważnie studenciki jakichś dziwacznych kierunków, praca im raczej nie grozi. Ewentualnie, jak przystało na ekologa, własnoręczne wicie łapci z łyka/ koszyków z wikliny/ kapelutków z włóczki, lepienie garnków z gliny czy kolczyków z drewienek i piórek. Dojazd oczywiście rowerem, nieważne że się upoci i zaśmierdnie pod pachami. Nie oczekuj zrozumienia!

        • 30 10

        • chemia plastik promieniowanie smród silników i zawijanie g...a w ładny papierek (1)

          to jest jedynie słuszna prawdziwa praca!!!

          • 0 0

          • nie tylko

            Ja jestem urzednikiem i wydaje dużo mądrych decyzji jak należy to robić. Kierownik je zatwierdza a Pani Jola z skretariatu wysyła.

            • 0 0

      • to że autobus stoi w korku jest właśnie efektem że każdy Janek, Bogdan czy inny Zenek jedzie swoim własnym autem. Nie ma fizycznej możliwości aby każdy jechał sam własnym autem bo infrastruktura drogowa i tak zajmująca kupę miejsca rozrosła by się do niebanalnych rozmiarów. A to że nasze władze nie rozumieją że w kwestii komunikacji publicznej nie działa prawo rynku popyt->podaż tylko podaż->popyt jest skutkiem min. lobby samochodowego i miliardów ładowanych w coraz to nowe drogi(które i tak stoją)

        • 8 7

    • nie radykalizuj dyskusji, tylko przedstawiaj alternatywy dla poruszania się po mieście (2)

      nie kij ale tylko ocet dla chcących wygodnie jeździć w korkach, nie marchewka ale miód którzy wybierając inne opcje uwalniają przestrzeń w mieście od niepotrzebnych przejazdów samochodami na krótkie odległości.

      • 6 5

      • (1)

        Przedstawiam alternatywę: samochód. Bezpiecznie, ciepło, cicho, nie muszę się irytować ewentualnym chamskim zachowaniem innych ludzi, na których jestem skazany w komunikacji publicznej. Nie marznę na przystanku. Nie zastanawiam się czy przyjedzie autobus na czas czy nie, czy zdarzę nie czy nie. Jak chcesz to ja tak mogę jeszcze długo. W podróżowaniu samochodem widzę same korzyści.

        • 16 11

        • jeżdzisz pustymi ulicami?

          samochód: niebezpiecznie, głośno, muszę się liczyć z chamami i burakami w innych pojazdach. W zimie marznę i proszę, żeby odpalił. Zastanawiam się, czy jakiś palant nie zastawił wyjazdu z garażu. W korku liczę, ile spalę na marne.
          Teraz komunikacja miejska: idę kwadrans na tramwaj, który kosztuje mnie niecałe sto złotych miesięcznie. Nie martwię się o tankowanie, ubezpieczenia, przeglądy ani inne opłaty. Jadę może dłużej z rana, ale za to w godzinach szczytu o wiele krócej niż stojący w korku. Tramwaj się zepsuł? poczekam na następny, za dziesięć minut. Mogę wypić na imprezie w klubie,
          Sytuacja kryzysowa? wzywam taksówkę. Zdenerwowany o wiele łatwiej mogę spowodować wypadek. 20 złotych to mniejsze koszta, niż zwiększone ryzyko.

          • 2 3

    • Idź się powieś.

      Przestaniesz oddychać i tym samym skutecznie ograniczysz wydzielanie gazów cieplarnianych do atmosfery.

      • 13 2

    • Powinni jeszcze wybudować przedszkola koło bloku, szkoły i miejsca w pracy w domu wtedy nikt by nie musiał nigdzie jedzić i było by elekologicznie. Prawda? Sklepy powinny zaopatrwać się przez teleportalcje i Ty również. Ekologia pełną gębą

      • 9 2

    • ?

      kretyn...

      • 0 1

    • hehehe good one :)

      • 1 0

    • Prowokator czy Psychol ?

      Ty to chyba jakiś prowokator jesteś, to nie możliwe żeby ktoś takie bzdury pisał będąc przy zdrowych zmysłach

      • 1 1

    • A ja leję na globalny ekosystem. Ciężko tyram żeby zarobić na bieżące potrzeby bez możliwości zaoszczędzenia i jeszcze mam sobie dodatkowo utrudniać życie? To jakby od razu przyjąć założenie, że kończę ze swoim życiem - a ja śmiercią brzydzę się i chcę w życiu ułatwiać sobie i innym przy okazji ile tylko się da. Autobusistów, którzy wpychają się do ruchu w sposób kolizyjny zamiast grzecznie poczekać na bardziej odpowiedni moment - proponuję blokować tak żeby im z wzajemnością życie utrudniać i stresować tak jak oni innym to czynią, bo inaczej nie zrozumieją. Widać wyraźnie, kiedy kierowca autobusu jest wstrętnym gnojem i niebezpiecznie wymusza pierwszeństwo, tak samo jak widać, kiedy jest godnym uznania ze względu na kulturę jazdy, co z kolei normalnego kierowcę samochodu skłania do uprzejmego przepuszczenia autobusu z własnej woli. Zachęcam do telefonicznego bądź korespondencyjnego (zwłaszcza w przypadku posiadania nagrań filmowych) zgłaszania złych zachowań kierowców autobusów u ich pracodawcy. Jest szansa, że gnidy zostaną pozwalniane, jeśli ich pracodawca będzie tonąć w skargach, a wtedy wszystkim bedzie lepiej się jeździło.

      • 1 0

  • Ach p.Kotłowski, ach p.Godlewski... (2)

    Tyle pracy w Polsce a jednemu pozwolili sprawować władzę a drugiemu podejmowac decyzje. PIerwszy mógłby robić co innego a drugi mu pomagać.

    Czasami jak w życiu nie wyjdzie, urzędnikiem sie zostaje...

    • 57 6

    • A jak wydzie, to się zostaje bezrobotnym na rencie i wtedy można do oporu

      siedzieć na internetach i narzekać na zły los. Ech, Polska.

      • 1 3

    • albo politykiem...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane