Fakty i opinie

Buspasy we Wrzeszczu: projekty są za drogie

Najnowszy artukuł na ten temat

Buspas również dla skręcających aut na al. Havla

Buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma powstać na jezdni w kierunku lotniska (po lewej stronie).
Buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma powstać na jezdni w kierunku lotniska (po lewej stronie). fot. Małgorzata Zimnoch/trojmiasto.pl

Oferty na zaprojektowanie buspasów na ul. Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są znacznie droższe, niż zakładali gdańscy urzędnicy. W drugim przetargu ta różnica okazała się jeszcze większa niż w pierwszym podejściu.



Potrzebne są kolejne buspasy w mieście?

tak, należy wciąż usprawniać komunikację miejską 51%
tak, ale wybór miejsc musi być przemyślany 16%
nie, komunikacja zyskuje niewiele, a kierowcy dużo tracą 17%
nie, należy nawet zlikwidować część już istniejących 16%
zakończona Łącznie głosów: 1351
Pod koniec roku zapowiadaliśmy, że Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przymierza się do ogłoszenia przetargu na opracowanie projektu wytyczenia dwóch buspasów we Wrzeszczu:
  1. od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem)
  2. od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza

Pierwszy przetarg został unieważniony w połowie stycznia, bowiem jedyna oferta, jaka wpłynęła - od firmy Nevora Projekt na kwotę 531 tys. zł - była ponad dwukrotnie wyższa, niż zamierzał przeznaczyć inwestor. DRMG zarezerwowała na ten cel 200 tys. zł.

Czytaj też: "Wąskie gardła" na trójmiejskich drogach

Postępowanie powtórzono. W środę urzędników znów czekała przykra niespodzianka. Budżet zadania nie zwiększył się i wciąż wynosił 200 tys. zł. Za to wzrosły oczekiwania wykonawców. Europrojekt Gdańsk wycenił swoje usługi na niemal 924 tys. zł, zaś spółka Highway zażyczyła sobie ponad 1,236 mln zł.

Zobacz też: Kto powinien móc korzystać z buspasów?

Należy zatem spodziewać się, że i tym razem przetarg zostanie unieważniony.

Wstępna koncepcja ruchu na rondzie de la Salle po wprowadzeniu buspasów.
Wstępna koncepcja ruchu na rondzie de la Salle po wprowadzeniu buspasów. materiały prasowe
Przypomnijmy, że buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma mieć ok. 1,8 km długości, a jego powstanie wiązało się będzie z przebudową jezdni, która będzie miejscami poszerzana kosztem lewego i prawego pobocza.

Czytaj też: Czy w Gdańsku powstaną kontrapasy dla autobusów?

Z kolei buspas na ul. Słowackiego będzie liczył ok. 870 m. W związku z jego powstaniem istniejące pasy jezdni będą zwężone z 3,5 do 3 m oraz dobudowany zostanie odcinek jezdni po prawej stronie o szerokości 2 m.

Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej zaoszczędzą ok. czterech minut na Słowackiego i ok. sześciu minut na al. Żołnierzy Wyklętych.

Opinie (127) 7 zablokowanych

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.