• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspasy we Wrzeszczu: projekty są za drogie

bra
19 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma powstać na jezdni w kierunku lotniska (po lewej stronie). Buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma powstać na jezdni w kierunku lotniska (po lewej stronie).

Oferty na zaprojektowanie buspasów na ul. Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są znacznie droższe, niż zakładali gdańscy urzędnicy. W drugim przetargu ta różnica okazała się jeszcze większa niż w pierwszym podejściu.



Potrzebne są kolejne buspasy w mieście?

Pod koniec roku zapowiadaliśmy, że Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przymierza się do ogłoszenia przetargu na opracowanie projektu wytyczenia dwóch buspasów we Wrzeszczu:
  1. od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem)
  2. od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza

Pierwszy przetarg został unieważniony w połowie stycznia, bowiem jedyna oferta, jaka wpłynęła - od firmy Nevora Projekt na kwotę 531 tys. zł - była ponad dwukrotnie wyższa, niż zamierzał przeznaczyć inwestor. DRMG zarezerwowała na ten cel 200 tys. zł.

Czytaj też: "Wąskie gardła" na trójmiejskich drogach

Postępowanie powtórzono. W środę urzędników znów czekała przykra niespodzianka. Budżet zadania nie zwiększył się i wciąż wynosił 200 tys. zł. Za to wzrosły oczekiwania wykonawców. Europrojekt Gdańsk wycenił swoje usługi na niemal 924 tys. zł, zaś spółka Highway zażyczyła sobie ponad 1,236 mln zł.

Zobacz też: Kto powinien móc korzystać z buspasów?

Należy zatem spodziewać się, że i tym razem przetarg zostanie unieważniony.

Wstępna koncepcja ruchu na rondzie de la Salle po wprowadzeniu buspasów. Wstępna koncepcja ruchu na rondzie de la Salle po wprowadzeniu buspasów.
Przypomnijmy, że buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma mieć ok. 1,8 km długości, a jego powstanie wiązało się będzie z przebudową jezdni, która będzie miejscami poszerzana kosztem lewego i prawego pobocza.

Czytaj też: Czy w Gdańsku powstaną kontrapasy dla autobusów?

Z kolei buspas na ul. Słowackiego będzie liczył ok. 870 m. W związku z jego powstaniem istniejące pasy jezdni będą zwężone z 3,5 do 3 m oraz dobudowany zostanie odcinek jezdni po prawej stronie o szerokości 2 m.

Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej zaoszczędzą ok. czterech minut na Słowackiego i ok. sześciu minut na al. Żołnierzy Wyklętych.
bra

Opinie (127) 7 zablokowanych

  • milion złotych różnicy - ktoś chyba zwariował?

    • 1 0

  • Co ciekawe...

    W Anglii W większości miast właśnie masowo likwidują bus pasy bo po odpowiednich studiach okazało się ze w większości wypadków nie przyspiesza to znacząco przejazdu trasy za to w sposób fantastyczny korkuje całe miasto zmniejszając przepustowość głównych ciągów komunikacyjnych teraz maja politykę bus pasów - tylko tam gdzie jest to niezbędne

    • 4 3

  • Lbovi

    Taki life hack - Jeden bus pas środkiem ruch na nim wahadłowo W obydwóch kier i po dodatkowym pasie do skrętu w prawo zamiast bus pasów problem rozwiązany

    • 1 1

  • Brr

    Wróćmy na starą słowackiego, będzie taniej ;-) Po to budowane były 2 pasy, żeby teraz robić z jednego buspas??? Dobudujcie 3 pas jak buspas i będzie ok.

    • 3 0

  • Teraz Macie inflacje:)

    • 1 1

  • 9 milionów PLN, które jest przeznaczone na oświetlenie " stadionu" :-))) przeznaczyć na...

    .... budowę buspasów i usprawnienie komunikacji miejskiej.

    • 4 2

  • uwaga uwaga

    A ja mam samochód i dwa motocykle i mi żadne bus pasy i przebudowy nie są potrzebne. Lepiej gdyby wydali te pieniądze na jakiś pomnik. O historii trzeba pamiętać. Nie ma nic ważniejszego.

    • 2 1

  • Trzeba było mysleć jak Słowackiego budowano (1)

    Tak się kończy głosowanie na tępaków u władzy.

    zero myśli perspektywicznej, tylko jak siedzę u koryta (liczy się tu i teraz)

    ... a koszty wciąż rosną i rosną.

    • 6 1

    • Wiadukt na Alei Adamowicza,też bez perspektywy poszerzenia, z jednej strony dwupasmówka , z drugiej też dwupasmówka a w srodku wąski wiadukt

      • 2 0

  • rondo (1)

    urzędnicy mówią o nowej koncepcji i przebudowie ronda de la salle a w tej chwili trwa jego przebudowa. super planowanie. gratulacje dla ekipy.

    • 2 0

    • niekompetentni urzędnicy gdańscy

      po co robią tam nowy chodnik, tam nie ma intensywnego ruchu pieszych.
      Sa ważniejsze potrzeby, np 200m odcinek przedłużenia Piotrkowskiej do nowej pętli, na to nie ma pieniędzy. Jak zwykle niekompetencja urzędników gdanskich.

      • 0 2

  • Te buspasy akurat tam to kompletny bezsens!

    Nie po to robiono za ciężkie pieniądze ze starej Słowackiego nowoczesną dwupasmówkę, by teraz znowu robić po jednym pasie dla wszystkich. Rozwijacie alternatywne środki transportu - kolej, tramwaje na wydzielonych torowiskach, ale nie jakieś durne buspasy na dwupasmowych jezdniach.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane