• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum Riviera zastąpi gdyńskie Centrum Wzgórze

Patryk Szczerba
5 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
Budowa gdyńskiego centrum handlowego trwa. Budowlańcom jest obojętne, czy wznoszą Centrum Wzgórze, Natura czy Riviera. Budowa gdyńskiego centrum handlowego trwa. Budowlańcom jest obojętne, czy wznoszą Centrum Wzgórze, Natura czy Riviera.

Rozbudowywane centrum handlowe na gdyńskim Wzgórzu otrzyma nową nazwę: nie będzie to już Centrum Wzgórze, lecz Riviera. Dlaczego? Podobno nowa nazwa bardziej spodoba się... obcokrajowcom.



Która nazwa najbardziej ci się podoba?

Gdyńskie centrum handlowe w dzielnicy Wzgórze św. Maksymiliana ma sporo pecha. Jego budowa była kilka razy wstrzymywana z powodu problemów z finansowaniem, były kłopoty ze znalezieniem dewelopera, który będzie ją kontynuował. Gdy w Gdyni pojawiła się firma Mayland Real Estate, wydawało się, że chaos wokół tej inwestycji wreszcie się skończył.

Po okresie stosunkowego spokoju firma zafundowała jednak gdynianom kolejne zamieszanie i nerwy.

- Podobno inwestor wycofuje się z placu budowy Centrum Wzgórze, wiecie coś o tym? - pytali nas od wczoraj zdenerwowani czytelnicy.

Przyczyną ich wzburzenia był rozesłany we wtorek do mediów komunikat, mówiący o tym, że "Mayland Real Estate nie dokończy rozbudowy Centrum Handlowego Wzgórze". Już we wtorek ustaliśmy, że ta informacja nie oznacza, że Mayland wycofuje się z placu budowy w Gdyni, ale dopiero w środę dowiedzieliśmy się, o co w niej tak naprawdę chodzi.

Podczas konferencji prasowej okazało się, że budowa będzie kontynuowana, ale już nie jako Centrum Wzgórze, ale Riviera.

- Decyzję o zmianie nazwy na Riviera podjęliśmy miesiąc temu. Wybór nowego szyldu i logotypu był poprzedzony pracą agencji kreatywnych. Zdecydowaliśmy się na nowy szyld, by nie być kojarzonym wyłącznie jako galeria gdyńska. Otwieramy się na inne miejscowości, a także kraje. Nie ukrywam, że celujemy m.in. w klientów z Rosji - wyjaśnia Andrzej Jarosz, dyrektor marketingu i komunikacji firmy Mayland Real Estate.

To już kolejna zmiana pomysłu na nazwę gdyńskiego centrum handlowego. Niewiele osób wie, że szyld obiektu został zmieniony już po raz kolejny. Przed Wzgórzem plany zakładały nazwanie centrum Natura, co pokazują niepublikowane do tej pory wizualizacje obiektu z 2011 roku.

Czy ostatnie zmiany się przyjmą, okaże się w październiku, kiedy ma nastąpić otwarcie galerii. Do tego czasu klienci mają już kojarzyć miejsce jako Rivierę. Stare centrum będzie natomiast do jesieni działało nadal jako Centrum Wzgórze.

Nie wiadomo, co z gdyńskim klubem koszykarskim, który w październiku 2012 roku zmienił nazwę na Centrum Wzgórze Gdynia. Firma Mayland chciała w ten sposób promować swoją inwestycję wśród kibiców w całej Polsce. Pieniądze, które zostały przeznaczone na rozreklamowanie marki zostały wraz ze zmianą strategii i nazwy stracone.

Przedstawiciele firmy przekonują jednak, że to dobry ruch.

- Nie boimy się, że nowa nazwa nie przypadnie do gustu kupującym. Specjalnie zmieniamy ją wcześniej, by zapadła w ich świadomości. W październiku całość będzie funkcjonować pod jedną nazwą. Pracę idą zgodnie z harmonogramem. Mamy przy tej modyfikacji pełną aprobatę najemców, którzy już zapełnili obiekt w 90 proc. - dodaje Jarosz.

Praktycznie w całości została także ukończona przebudowa skrzyżowania przy nowej galerii. Niebawem zostanie odtworzony chodnik, droga rowerowa. Niewiadomą natomiast pozostaje udział dewelopera w budowie przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w okolicach stacji SKM Wzgórze św. Maksymiliama zobacz na mapie Gdyni.

Rok temu urzędnicy gdyńscy przekonywali, że podpisanie umowy to kwestia czasu.

- I rozmowy wciąż w tej sprawie trwają. Pracujemy wciąż nad tym. Na razie nie ma żadnych konkretów ani ustaleń - odpowiada lakonicznie Jarosz.

Centrum Riviera będzie największym obiektem tego typu na Pomorzu. Budynek będzie miał powierzchnię 150 tys. m kw. powierzchni, z czego niemal połowa zostanie przeznaczona na handel. Zmieści się w nim 250 sklepów oraz kino. Zachwycać ma fasada o długości 600 m, porośnięta bluszczem, zmieniająca swój kolor w zależności od pory roku. Koszt przebudowy to 200 mln euro.

Materiał archiwalny

Zobacz budowę centrum z perspektywy żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano we wrześniu ub. roku.

Miejsca

Opinie (216) 7 zablokowanych

  • Chciałabym umrzec z zakupów. (1)

    • 17 5

    • Klientka

      Kupuję, więc jestem

      • 6 2

  • Centrum Galerianek (2)

    • 22 2

    • Centrum Window Shoppingu

      • 9 0

    • władza będzie miała gdzie się bawić

      • 1 0

  • Riviera? Strasznie MEGALOMAŃSKA nazwa! (2)

    Dookoła Klif, Galeria Bałtycka, w Warszawie - Złote Tarasy, Galeria Mokotów, nawet Arkadia do czegoś nawiązuje z lekka (z lekka!), ale Riviera to komuś musiało nieźle odpalić... Tak można było Grand Hotel nazwać i jakoś by uszło, ale nie w Gdyni - Centrum Handlowe!

    • 75 1

    • To pewnie z myślą o Rosjanach (1)

      W końcu to w Moskwie powstało gigantyczne centrum handlowe o wdzięcznej nazwie Las Vegas ;)

      • 5 1

      • Oj, chyba masz rację ;-)

        • 2 0

  • Brakowało tego w Gdyni ... (2)

    W końcu Gdynia będzie miała porządne centrum handlowe bo Klif i Szperk znajdują się daleko do śródmieścia, zapewne plusem również będzie McDonald's i kfc

    • 10 45

    • efa

      Jesteś banalny/-a ze swoim stwierdzeniem.

      • 4 3

    • Nic tylko

      narżreć sie w czasie zakupów frytkami na starym oleju i beznadziejnymi kanapkami w tychże "restauracjach".

      • 15 0

  • XXX (1)

    Riviera już jest jedna przy plaży w Gdyni więc czemu "kochani" urzędnicy robią następną. Centrum Wzgórze jest jak najbardziej odpowiednią nawą dla tego miejsca.
    Cóż Gdynia to chyba prywatny folwark....i tak zrobią jak chcą.PS Za mało jest jeszcze budynków i betonu w śródmieściu i przylegających do niego dzielnicach :) .

    • 29 8

    • A kto podejmuje decyzje

      A gdzie jest informacja o tym, że to nazwa sugerowania przez UM Gdynia? To własność prywatna i właściciel może z nią robić co chce - czy nam się to podoba, czy nie.

      • 7 0

  • Jeśli chodzi o obcokrajowców to nazwa powinna być Kaliningrad!!! (4)

    Bo o obcokrajowcach z Obwodu Kaliningradzkiego chyba myślimy?

    Pełno ich w Galerii Bałtyckiej, Ikei itd.

    Wypasione fury na rejestracjach Rus 39 to najlepszy typ klienta handlowego w naszym regionie!

    • 57 1

    • tumel

      Tunel do Kaliningradu wybudować, żeby w Gdańsku nie tracili pieniędzy.

      • 13 2

    • krolewiec

      ew. Konigsberg

      • 4 0

    • raczej Putin!

      • 1 2

    • Tylko szkoda że ruskie mają taniej niż Polacy. Zobaczcie ruskie robią u nas zakupy bez Vatu!!! Bo Vat to podatek dla mieszkańców UE, a ci z poza dostają zwrot. Czyli taki rusek jak wyda 1000zł na "małe" zakupy w Biedronce to ma z tego zwrot ok. 230zł. Niezły interes co nie?

      Wchodząc do sklepu w Mamonowie (miasto przy przejściu w Gronowie) poczułem się jak w Biedronce! Na półkach polskie śmietany, mleka, jogurty, parówki, szynki normalnie wszystko. Tylko lodów nie widziałem, a ceny 3-4 razy wyższe od naszych. Miód u nas 25zł za litr kosztuje od pszczelarza, u nich nasz Polski miód kosztuje 500-600 rubli (ok. 50-60zł). Ale gdyby nasi chociażby wzieli cukier od rusków za 25 rubli (ok. 2,60zł) i sprzedali w sklepie to CBA, CBŚ, ABW, Skarbówka i inne świnie nałożyły by kary. Dobrze ja mam MRG i sobie kupię tyle cukru ile chce, fajki wódka i benzyna. Oszczędność ogromna!!! Fakt cukier sprzedają w foliowych woreczkach (u nas w takich jest sól) w zgrzewkach po 7kg, ale ten cukier jest normalny. Nadziewane cukierku w cenach 120-220 (ok 12-22zł) rubli za kg a u nas szklaki potrafią kosztować po 14zł za kg. Słodycze mają zarąbiście cudowne, import z Ukrainy. Chałwy z nasionami słonecznika też dobre!

      • 1 0

  • na szczęście mamy BATOREGO (1)

    Na szczęście mamy Batorego, od lat ale wciąż niezastąpionego

    • 43 4

    • eee tam. marny ten Batory. pare sklepow na krzyz. niesatysfakcja gwarantowana.

      • 15 4

  • (3)

    i po co kolejne duże centrum handlowe ?? Czasy jakie są każdy wie, a znane marki są zazwyczaj w innych centrach handlowych. Rozumiem dwa centra na miasto ale nie kilka. I tymbardziej w takiej gęstej siatce jedno niedaleko drugiego. Skąd brać kasę na takie zakupy ?

    • 14 6

    • (1)

      Próbowałeś pracy?

      • 7 4

      • A ty pewno pracę masz

        Taki nigdy nie zrozumie innego, dopóki pracy nie straci.

        • 7 0

    • Antek

      W Polsce centrów handlowych, sklepów i aptek nigdy dość. Obojętnie ile ich się wybuduje, zawsze będą pełne ludzi.

      Biorąc po uwagę czystą matematykę ludzi w centrach handlowych powinno być coraz mniej ze względu na geometryczny ich przyrost oraz kryzys. Czysta arytmetyka. Ale tak nie jest. Polacy zawsze byli dziwnym narodem. Zarabiali i zarabiają śmiecie, a wydają masę, i to jeszcze, o dziwo, przy restrykcyjnej polityce kredytowej. Tego nigdy nie zrozumiem

      • 10 0

  • (1)

    Ludzkość upadła,napisałbym zbydlęcenie,ale nie chcę obrażać bydła!Czy jest jeszcze coś nie na sprzedaż?!

    • 11 0

    • Jedna rzecz...

      miłość.

      • 0 0

  • hurrra...nowa swiątynia lemingów niebawem "roztwarta" (1)

    • 20 1

    • lepsze to niż bazylika na chełmie

      chyba tylko dla danieli i actimelków

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane