• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum Riviera zastąpi gdyńskie Centrum Wzgórze

Patryk Szczerba
5 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
Budowa gdyńskiego centrum handlowego trwa. Budowlańcom jest obojętne, czy wznoszą Centrum Wzgórze, Natura czy Riviera. Budowa gdyńskiego centrum handlowego trwa. Budowlańcom jest obojętne, czy wznoszą Centrum Wzgórze, Natura czy Riviera.

Rozbudowywane centrum handlowe na gdyńskim Wzgórzu otrzyma nową nazwę: nie będzie to już Centrum Wzgórze, lecz Riviera. Dlaczego? Podobno nowa nazwa bardziej spodoba się... obcokrajowcom.



Która nazwa najbardziej ci się podoba?

Gdyńskie centrum handlowe w dzielnicy Wzgórze św. Maksymiliana ma sporo pecha. Jego budowa była kilka razy wstrzymywana z powodu problemów z finansowaniem, były kłopoty ze znalezieniem dewelopera, który będzie ją kontynuował. Gdy w Gdyni pojawiła się firma Mayland Real Estate, wydawało się, że chaos wokół tej inwestycji wreszcie się skończył.

Po okresie stosunkowego spokoju firma zafundowała jednak gdynianom kolejne zamieszanie i nerwy.

- Podobno inwestor wycofuje się z placu budowy Centrum Wzgórze, wiecie coś o tym? - pytali nas od wczoraj zdenerwowani czytelnicy.

Przyczyną ich wzburzenia był rozesłany we wtorek do mediów komunikat, mówiący o tym, że "Mayland Real Estate nie dokończy rozbudowy Centrum Handlowego Wzgórze". Już we wtorek ustaliśmy, że ta informacja nie oznacza, że Mayland wycofuje się z placu budowy w Gdyni, ale dopiero w środę dowiedzieliśmy się, o co w niej tak naprawdę chodzi.

Podczas konferencji prasowej okazało się, że budowa będzie kontynuowana, ale już nie jako Centrum Wzgórze, ale Riviera.

- Decyzję o zmianie nazwy na Riviera podjęliśmy miesiąc temu. Wybór nowego szyldu i logotypu był poprzedzony pracą agencji kreatywnych. Zdecydowaliśmy się na nowy szyld, by nie być kojarzonym wyłącznie jako galeria gdyńska. Otwieramy się na inne miejscowości, a także kraje. Nie ukrywam, że celujemy m.in. w klientów z Rosji - wyjaśnia Andrzej Jarosz, dyrektor marketingu i komunikacji firmy Mayland Real Estate.

To już kolejna zmiana pomysłu na nazwę gdyńskiego centrum handlowego. Niewiele osób wie, że szyld obiektu został zmieniony już po raz kolejny. Przed Wzgórzem plany zakładały nazwanie centrum Natura, co pokazują niepublikowane do tej pory wizualizacje obiektu z 2011 roku.

Czy ostatnie zmiany się przyjmą, okaże się w październiku, kiedy ma nastąpić otwarcie galerii. Do tego czasu klienci mają już kojarzyć miejsce jako Rivierę. Stare centrum będzie natomiast do jesieni działało nadal jako Centrum Wzgórze.

Nie wiadomo, co z gdyńskim klubem koszykarskim, który w październiku 2012 roku zmienił nazwę na Centrum Wzgórze Gdynia. Firma Mayland chciała w ten sposób promować swoją inwestycję wśród kibiców w całej Polsce. Pieniądze, które zostały przeznaczone na rozreklamowanie marki zostały wraz ze zmianą strategii i nazwy stracone.

Przedstawiciele firmy przekonują jednak, że to dobry ruch.

- Nie boimy się, że nowa nazwa nie przypadnie do gustu kupującym. Specjalnie zmieniamy ją wcześniej, by zapadła w ich świadomości. W październiku całość będzie funkcjonować pod jedną nazwą. Pracę idą zgodnie z harmonogramem. Mamy przy tej modyfikacji pełną aprobatę najemców, którzy już zapełnili obiekt w 90 proc. - dodaje Jarosz.

Praktycznie w całości została także ukończona przebudowa skrzyżowania przy nowej galerii. Niebawem zostanie odtworzony chodnik, droga rowerowa. Niewiadomą natomiast pozostaje udział dewelopera w budowie przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w okolicach stacji SKM Wzgórze św. Maksymiliama zobacz na mapie Gdyni.

Rok temu urzędnicy gdyńscy przekonywali, że podpisanie umowy to kwestia czasu.

- I rozmowy wciąż w tej sprawie trwają. Pracujemy wciąż nad tym. Na razie nie ma żadnych konkretów ani ustaleń - odpowiada lakonicznie Jarosz.

Centrum Riviera będzie największym obiektem tego typu na Pomorzu. Budynek będzie miał powierzchnię 150 tys. m kw. powierzchni, z czego niemal połowa zostanie przeznaczona na handel. Zmieści się w nim 250 sklepów oraz kino. Zachwycać ma fasada o długości 600 m, porośnięta bluszczem, zmieniająca swój kolor w zależności od pory roku. Koszt przebudowy to 200 mln euro.

Materiał archiwalny

Zobacz budowę centrum z perspektywy żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano we wrześniu ub. roku.

Miejsca

Opinie (216) 7 zablokowanych

  • trzeba mieć chyba jakiś kompleks by wymyślać takie nazwy (1)

    czy oni nie maja działu PR ?

    • 20 0

    • ?

      Mają dział PR. I w tym dziale siedzą ludzie z kompleksami.

      • 8 0

  • centrum KALINKA ładnie i krótko (3)

    • 15 0

    • (2)

      Szarik?

      • 1 0

      • Marusia?

        • 2 0

      • też ładnie

        albo PIONIER
        spartsmjenki i pjaniery

        • 3 0

  • jestem z gdyni lubie gdynie

    ale nazwa trochę ... wiejska :)

    • 22 1

  • Riwiera

    Brzmi jak tani burdel na rozdrożu...

    • 32 1

  • My Polacy...dumni ze swojej polskości

    lubimy lizać obcokrajowcom ty...ki:> A pokazujemy to, ooo właśnie tak! Generalnie wszystko, by zrobić im dobrze! ha!

    • 11 0

  • Kijowa nazwa...

    Prestiż, blichtr, "atfosmerę" dla bogatego klienta z obwodu może stworzyć tylko nazwa odpowiednio światowa - taka, jak Vegas Mall. Albo nie, lepiej Monaco Treasure Islands. Nie, kiepsko... O, mam! Golden Calf Capitol!

    • 10 0

  • Komu jak komu ale RUSKIM wchodzić w d*pę to juz lekka przesada!!!!!

    • 14 4

  • Proponuję, nazwę Golberg, Silverstein & Bąk Shopping Centre

    jw.

    • 14 2

  • No nareszcie, bo CH"Wzgórze to zgrany BRAND (13)

    Nowa strategia komunikacji marki, czyli najwyższy czas zbudować totalną przewagę rynkową, a tak doskonałą i trafianą nazwę nawet ja bym szybko nie wymyślił?

    Sam nieraz się dziwiłem jak można było reklamować Wzgórze św.Maximiliana, przecież centrum handlowe na Wzgórzu to nie jakaś sekta, która reklamuje sługów boga, choćby on był nie wiadomo jaki święty? Do tego to centrum mieści się w b.mojej dzielnicy czyli Działek Leśnych. Więc czy może coś istnieć z tak błędnym i kłamliwym komunikatem? A jak wszyscy wiemy marka powstaje w głowach konsumenta. Dlatego w Polsce istnieje tak wielka walka o (logo)krzyża:))

    Bo RIVIERA doskonale się kojarzy na wschodzie i zachodzie i jest najpopularniejszy w nadmorskich kurortach. Bardziej na południe są słynne nadmorskie kurorty, z najpiękniejszymi plażami Riwier, ale i kulturą i zagospodarowaniem czasu wolnego. Stolicą tej części wybrzeża jest Gdynia - kulturalne, sportowe i rozrywkowe centrum.
    Do tego kolor morski tego ogromnego obiektu podobny do ST, I faktycznie bywając często w różnych największych południowych kurortach w tym rosyjskich, czarnomorskich wszędzie spotykałem się z doskonałymi riwierami.

    Mam tez nadzieje, że Centrum Riviera będzie partycypowało w kosztach budowy przystanku SKM i PKM "Wzgórze-Riviera" i szerokiej kładki łączącej CH"R" z Świętojańską a wtedy będziemy mieli widok rzeki chętnych do kupowania i potoki ludzi ciągnące się od morza a także Bydgoszczy, Słupska, Kaliningradu,...

    • 9 21

    • tak tak... od pon do piatku bede wyrabial po 70 godzin..by pozniej latac po sklepach (1)

      i placic za ciuchy szyte za kilka centow...ale beda mialy fajowska metke i moge na gri...sorry na barbecue ze znaomymi poswirowac pawian

      • 1 4

      • Tam nie tylko będą

        Metki marki odzieżowej Cropp, należącej do firmy LPP S.A. z Gdańska, które znaleziono na gruzach zawalonego budynku fabryk odzieżowych Rana Plaza w Bangladeszu. Gdzie w katastrofie 24 kwietnia zginęło 1127 pracowników i pracownic szyjących ubrania znanych marek, w tym jak się okazuje, również Cropp. I masz racje wstyd, że Clean Clothes Polska obecnie wzywa LPP do natychmiastowego wzięcia odpowiedzialności za warunki pracy w Bangladeszu.

        • 2 1

    • A czemu ci się Wzgórze kojarzy z św. Maksymilianem, ty, ty, ty...moherze! (9)

      A może chodziło o Wzgórze Nowotki??

      • 6 2

      • nie musiałeś się podpisywać, po wypowiedzi jest jasne, że jesteś zgredem (8)

        Widzisz "Wzgórze" to INERCJA - właśnie moher, jakaś świetność, niepowodzenie (kilkakrotnie rozpoczynająca się budowa i niepowodzenie,... m.in. brak kredytu,...)
        i obojętne; Maxymiliam, czy Nowotko jeden i drugi bohater przeminął i może mieć zwolenników i przeciwników czy w handlu o to chodzi??

        W HANDLU chodzi o PREFERENCJE!!!! jasne czytelne podobające się i trade!!
        Widzisz chłopie jak to jest, że niektóre marki odnoszą sukcesy, a inne żyją i przemijają nie pozostawiając nawet śladu.

        Tylko RIVIERA pisana do tego przez nie "W" a "V"!!!!

        Bo temat jest jeden upadek GB;)))

        • 1 3

        • Nie"świetność"

          A świętość!!!

          prezepraszam

          • 0 0

        • No Riviera to faktycznie dużo lepsza nazwa! (6)

          Przemianujmy jeszcze Skwer Kościuszki na Champs Elysees, a Gdynię na Las Vegas i dopiero wtedy będzie po światowemu i trade :)

          • 12 1

          • No nie przesadzaj, bo uciekasz w skrajności (5)

            To nie zabawa i jakieś widzimisię a strategia komunikacji marki w jaki muszą się porozumiewać konsumenci. Poczytaj literaturę fachową dziś już nie mówi sie o homo sapiens a homo konsumus. Tylko my tu w Polandii ciągle o zaściankach, krzyżu itp...;)) Zamiast wykorzystywać nowe narzędzia do promocji swojej marki lub zwiększać sprzedaż swoich produktów poprzez odpowiedni marketing zajmujemy się pierdołami a następnie narzekamy. Dowiedz się, w jaki sposób powinieneś kierować swoje reklamy oraz do kogo je adresować, aby zwiększyć współczynnik konwersji.
            Jak wiele należy się nauczyć sam sobie dośpiewaj, bo podobnych Tobie jest multum zgredów i moherów. Wielką nauką jest jak tworzyć reklamy oraz jak je konfigurować bo ciągle np. nasi politycy zlecają tę działkę za granice a następnie narzekamy, kto nami rządzi?. A przecież należy optymalizować kampanię, aby maksymalizować zwrot z inwestycji! Nic nie jest za darmo, tylko dzieciom każą uczyć się na religii, o mannie z nieba;)) I jak ma być dobrze w tym kraju?

            • 1 4

            • Wczoraj homo sovieticus, dziś homo konsumus, (4)

              a kto wie co będzie jutro? Pewnie homo muślinus turbanus.

              • 2 1

              • homo sovieticus w Polsce nigdy nie istniał (2)

                jeśli uważasz, że był jesteś w błędzie? Byli i owszem; cynicy, ludzie małej wiary, osoby wyrachowane.

                Natomiast homo konsumus jest obecnie priorytetowym zadaniem wielu czołowych laboratoriów genomiki i inżynierii genetycznej. Do tego badaniem mózgu na emocjach, uczucia, feromonach androsteronach, zapachach,......... uzależnieniach i badaniach na wszystkich zmysłach i podświadomości

                W nowym Centrum Riviera na pewno w większości już te zmysły będą brane pod uwagę do zmotywowania zakupujących itd.
                To temat na dłuższą dyskusje lecz ja tylko zahaczam o problem;)))

                • 1 1

              • Po pierwszym poście myślałem, że to sarkazm (1)

                a teraz widzę, że to na serio.
                Pozostaje tylko współczuć.
                Pierwsze było sitałers, a teraz to.

                • 0 2

              • od kiedy morski kolor jest sarkazmem?

                W Gdyni drugim kolorem po gdyńskiej bieli modernizmu są morskie tonie :))

                Więc Rivera, a i owszem!

                • 0 0

              • 1

                Kolejny hejter prorok

                • 0 0

    • ktorej czesci wybrzeza gdynia jest stolica?

      od oksywia do kamiennego potoku?

      • 3 1

  • Krasnaja poliana

    Nu pogodi, zajec!

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane