Na ponad 1,2 mld zł oszacowano wartość centrum handlowego Riviera w Gdyni. Największe centrum handlowe w mieście o powierzchni 70 tys. m kw., należące do francuskiej firmy Foncière Euris, już niebawem zmieni właściciela. Nabywcą ma zostać niemiecka spółka Union Investment Real Estate. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana 31 sierpnia.
Jak po blisko 2 latach od rozbudowy oceniasz Centrum Riviera?
- Transakcja dotyczy aktywów o wartości ok. 291 mln euro, które w ciągu trzech lat mogą wzrosnąć do 300 mln euro, w zależności od wyników centrum handlowego - podaje oficjalny komunikat prasowy francuskiej firmy, która nie ujawnia jednak wartości samej transakcji.
Poświęcony rynkowi nieruchomości miesięcznik Eurobuild informuje, że nowym właścicielem Riviery ma zostać firma Union Investment Real Estate. Spółka należy do grupy DZ Bank, będącej z kolei częścią spółdzielczej sieci finansowej zrzeszającej lokalne niemieckie banki spółdzielcze.
Po transakcji zarządcą obiektu pozostanie firma Mayland, która była jednocześnie deweloperem Centrum Riviera.
Spółka zarządzająca sześcioma obiektami o powierzchni ponad 300 tys. m kw. w ostatnich dziesięciu latach oddała do użytku - oprócz rozbudowanej Riviery - trzy centra handlowe: Karolinkę w Opolu, Pogorię w Dąbrowie Górniczej, Jantar w Słupsku.
Kolejny obiekt powstaje w Krakowie. Centrum Serenada będzie kosztowało 140 mln euro i ma zostać otwarte w 2016 roku. Podobnie jak w Gdyni w budowę zaangażowana jest firma Foncière Euris, która razem z firmą Mayland wniosła 45 mln euro środków własnych.
Centrum Riviera zostało otwarte po rozbudowie pod koniec października 2013 roku. Koszt prac wyniósł 150 mln euro. Klienci mogą kupować w 240 sklepach, z czego blisko 200 to butiki, restauracje i kawiarnie. Resztę zajmują sklepy średniej wielkości poniżej 2 tys. m kw.
Swoje miejsce znalazły tu także sklepy wielkopowierzchniowe, w tym hipermarket Auchan, który w zeszłym roku zastąpił hipermarket Real o powierzchni ponad 12 tys. m kw. Jest też Saturn z powierzchnią ponad 3 tys. m kw. i pierwszy na Pomorzu salon modowy Van Graaf o powierzchni 3 tys. m kw.
Według szacunków obiekt może odwiedzać ok. 8 mln klientów rocznie.
Czytaj też: Elewacja na CH Riviera miała być kwitnąca, a jest łysa
Tak Centrum Riviera prezentowało się w październiku 2013 roku.