- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (65 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (492 opinie)
- 3 Był senator skazany na więzienie (243 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (225 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (109 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (133 opinie)
Chaos na torach PKM i SKM w Trójmieście. 3 pociągi w naprawie
To nie jest łatwy tydzień dla pasażerów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej. Powodów utrudnień jest kilka. Na PKM brakuje pociągów, bo 3 z 10 składów należących do Urzędu Marszałkowskiego, z których do tej pory korzystała SKM, zdaniem nowego przewoźnika Polregio nie nadawały się do wożenia pasażerów i w trybie pilnym zostały wysłane do naprawy. SKM odpiera zarzuty, a na urzędniczych przepychankach najbardziej tracą pasażerowie.
Na linii PKM zbiegło się to w czasie ze zmianą przewoźnika, gdzie Szybką Kolej Miejską zastąpiła spółka Polregio. Z perspektywy pasażera zmiana może wydawać się pozorna, przewozy są realizowane głównie tymi samymi szynobusami, które przewoźnikowi użycza Urząd Marszałkowski, będący organizatorem przewozów.
Teoretycznie spółka Polregio powinna otrzymać od Urzędu Marszałkowskiego 10 pociągów. W praktyce okazało się, że jest ich mniej. Gdy zapytaliśmy nowego przewoźnika o przyczyny opóźnień i przepełnionych składów na linii PKM, okazało się, że brakuje pociągów, bo część odjechała na pilny remont do Chojnic.
4 z 10 pociągów nie nadawały się do wożenia pasażerów
- Obecnie usługa realizowana jest przez 6 pojazdów. Z przekazanych przez UM pojazdów 4 nie nadają się do eksploatacji - poinformowała nas spółka Polregio.
Urzędnicy potwierdzają, że część pociągów wymaga remontu i została wyłączona z eksploatacji, co mogło na początku tygodnia mieć wpływ na utrudnienia.
- W nocy z 10 na 11 grudnia nastąpiło przekazanie przez PKP SKM do Polregio taboru kolejowego, którego właścicielem jest województwo pomorskie, a który wykorzystywany jest do realizacji przewozów na sieci PKM. Niestety w czasie tego przekazania stwierdzono, że 4 z 10 pojazdów nie nadają się do eksploatacji. Pomimo że Polregio zadysponowało do realizacji przewozów na sieci PKM dodatkowo 4 swoje pojazdy, 12 grudnia nie udało się uniknąć problemów z zapewnieniem miejsca wszystkim zainteresowanym pasażerom - przyznaje Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.
3 pociągi do naprawy, 1 wrócił na tory
Jednocześnie dodaje, że sytuację udało się opanować tylko dzięki zastępczym składom podstawionym przez spółkę Polregio. Ostatecznie do naprawy odjechały 3 składy, a 1 udało się włączyć do eksploatacji.
Próbowaliśmy się dowiedzieć, jak poważne są stwierdzone usterki, jaki będzie zakres remontu, jak długo on potrwa i wreszcie - kto za niego zapłaci. Jednoznacznej odpowiedzi się jednak nie doczekaliśmy. Z przekazanego komunikatu wynika, że zakres i koszt remontu będzie znany dopiero za kilka dni.
Pociągi z opóźnieniami przez brak napięcia (63 opinie)
SKM odpiera zarzuty
Z wersją Urzędu Marszałkowskiego nie zgadza się Szybka Kolej Miejska. Jak mówi nam Tomasz Złotoś, rzecznik SKM, pojazdy, którymi SKM woziła pasażerów do niedzieli, 11 grudnia, były sprawne i na bieżąco serwisowane.
Jak dodaje, w okresowej naprawie od listopada rzeczywiście przebywa jeden z pojazdów (dwuczłonowy SA 133-031), ale za wiedzą i zgodą UM. W czerwcu przez kilka dni wyłączony był też drugi pojazd (3-członowy SA 136-019), ale w tym przypadku usterkę udało się usunąć już po 4 dniach.
- 6 pojazdów zostało odebranych przez właściciela w nocy z 10 na 11 grudnia, a 3 kolejne pojazdy 12 grudnia. 8 z tych szynobusów do ostatniego dnia poprzedniego rozkładu jazdy woziło pasażerów na liniach PKM - zapewnia Złotoś.- Opisywane przez media perypetie pasażerów, którzy 12 grudnia nie zmieścili się do porannego pociągu z Kartuz do Gdańska, mogły wynikać z tego, że do obsługi tego połączenia przewoźnik wykorzystał krótszy pociąg składający się tylko z jednej jednostki.
Szkoda tylko, że za przepychanki urzędników z przewoźnikami cenę płacą pasażerowie. W imieniu pasażerów i naszych czytelników apelujemy, by chaos udało się opanować jak najszybciej.
Opinie wybrane
-
2022-12-15 18:12
Pomysł (8)
Mam pomysł. Kto ma bilet na pkm a nie zmieścił się w pociągu jedzie taxi i polregio płaci za ten kurs. To trzeba wpisać w umowę z UM i sprawa załatwiona.
- 253 17
-
2022-12-16 08:36
Kiedy to zalatwisz?
- 0 0
-
2022-12-15 22:24
Kupujcie auta!!! (3)
Na transport zbiorowy nie ma co liczyć.
- 7 5
-
2022-12-16 06:07
Mam samochod (2)
Ale jak mam stać godzinę w korku na Chwaszczynskiej / Wielkopolskiej to już wolę PKMkę, nawet spóźnioną o 10 min.
- 7 2
-
2022-12-19 15:49
a jak się spóźni godzinkę?
- 0 0
-
2022-12-16 06:55
Jaka różnica czy spóźniona czy nie, jaki i tak się do niej nie zmieścisz
- 8 0
-
2022-12-15 19:28
Raczej UM Gdansk (1)
Raczej nieudolny urzad miasta Gdansk, nie Polregio
- 9 28
-
2022-12-15 19:47
Ale co ma wspólnego urząd miejski Gdańska
Z taborem kolejowym, który jest własnością marszałka województwa?
- 30 0
-
2022-12-15 19:16
UMWP
Raczej UMWP powinien zaplacic skoro dysponuje felernym taborem! Sposob zarzadzania koleja w tym wojewodztwie juz dawno przekroczyl poziom krytyczny a zainteresowanie jest tylko jak sa jakies srodki z ue na budowe. Wtedy wyrywaja sobie z rak. A poziom obslugi, poziom organizacji, stan taboru najgorsze w kraju, moze tylko podkarpackie, podlaskie i
Raczej UMWP powinien zaplacic skoro dysponuje felernym taborem! Sposob zarzadzania koleja w tym wojewodztwie juz dawno przekroczyl poziom krytyczny a zainteresowanie jest tylko jak sa jakies srodki z ue na budowe. Wtedy wyrywaja sobie z rak. A poziom obslugi, poziom organizacji, stan taboru najgorsze w kraju, moze tylko podkarpackie, podlaskie i warminsko mazurskie ma gorsze. Wezcie arrive lub zaloz ie wlasna spolke ( choc moze lepiej z tymi samymi ludzmi tego nie robcie) lub podczepcie sie pod zachodniopmorskie czy kujawsko pomorskie albo najlepiej wielkopolskie - bedzie obciach sle jakos bedzie dzialalo
- 23 1
-
2022-12-16 08:42
To nie jest nowy problem co sugeruje artykul
Problem jest codziennie po południu. Taki tłok że wejść nie można. Sama raportowalam ale nie zaakceptowaliscie (czemu?) No właśnie bo pewnie takie raporty są codziennie. Gdyby ktoś z redakcji jedzil PKM to mielibyście więcej empatii.
- 60 2
-
2022-12-15 18:15
Pomorze mogłoby mieć swoje nadziemne metro (8)
tyle wydzielonych torów od Gdańska do Rumi, od Wrzeszcza do Osowej, ale przez nieudolność władz, kolesiostwo, olewanie pasażerów mamy najstarszy tabor i najgorsze zarządzanie kolei w Polsce, brawo marszałku i cała kliko ta i ta z pkp przyspawana do stołków, auto jedynym rozwiązaniem ciągle. Głosujcie oczywiście dalej na nich.
- 347 30
-
2022-12-15 22:18
Ty jeszcze nie widziałeś nieudolnego zarządzania koleją.
Warmińsko-mazurskie, kujawsko-pomorskie, lubuskie, podkarpackie.
Przy nich nasze województwo radzi sobie nieźle.
A z drugiej strony medalu mamy mazowieckie, dolnośląskie czy łódzkie z nowoczesnym taborem i dobrą siatką połączeń.- 10 2
-
2022-12-15 19:15
' rower (1)
Niestety i wlasne nogi niezastąpione
- 4 9
-
2022-12-16 08:52
rower plus SKM/PKM plus Mevo 2.0
czekam na to od wielu lat
- 2 0
-
2022-12-15 19:12
100/100
- 6 0
-
2022-12-15 19:01
I ma, nazywa się ono SKM
Do tego ma walory muzealne (składy starsze niż typowy pasażer), rozrywkowe (ten dreszczyk emocji, nigdy nie wiesz kiedy odjedziesz) i upamiętniające (utrwala w narodzie niechęć do PKP w jakiejkolwiek odsłonie). A najzabawniejsze w tym jest, że pozostaje najskuteczniejszym środkiem transportu na dolnym tarasie...
- 59 1
-
2022-12-15 18:58
(2)
A gdzie ty masz wydzielone tory z Wrzeszcza do Osowy?
- 6 17
-
2022-12-16 08:49
tory PKM
Nie sa w zarzadzie PLK.
Podobnie jak SKM.- 3 0
-
2022-12-15 20:13
Pewnie wszystkie pociągi jadą przez Gdynię.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.