- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (389 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (45 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (270 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (318 opinii)
Chcą przywrócić przejścia na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu
Miejscy aktywiści chcą przywrócić naziemne przejścia dla pieszych przy ul. Sobótki i Waryńskiego i na wysokości Teatru Miniatura . Pierwsze zostało zlikwidowane w latach 70., drugie zamknięto przed dekadą, ale tylko "na chwilę". Oba projekty zostały zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego. O ich dalszym losie zdecydują urzędnicy.
Podobnie radykalne rozwiązanie gdańscy urzędnicy zastosowali przed dekadą, gdy "tymczasowo" likwidowali przejście przy parku Uphagena. Według zapewnień ówczesnych władz miasta, "zebra" na Grunwaldzkiej miała wrócić za maksymalnie kilka lat. Gdy przy pierwszym podejściu do odtworzenia przejścia okazało się, że oferty przekraczają możliwości finansowe miasta, dalsze prace zawieszono.
Grunwaldzka to "fosa dzieląca miasto"
Teraz temat wraca za sprawą miejskich aktywistów, którzy zgłosili w Budżecie Obywatelskim projekty odtworzenia obu przejść.
- Naszym działaniem chcemy przypomnieć urzędnikom o obietnicach sprzed prawie 10 lat - nie ukrywa Roger Jackowski, autor projektu przywrócenia przejścia przy Teatrze Miniatura. - Projekt zakłada utworzenie bezpiecznego przejścia dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym z sygnalizacją świetlną wpiętą w miejski system sterowania ruchem Tristar. Co ważne, jego odtworzenie nie będzie miało wpływu na ruch drogowy.
Pomysłodawcą przywrócenia przejścia między Miszewskiego a Jaśkową Doliną jest z kolei Tomasz Janiszewski, radny dzielnicy Wrzeszcz Dolny. Jak mówi, przejście miałoby zbliżyć do siebie Dolny i Górny Wrzeszcz i zniosłoby barierę dla wielu starszych i niepełnosprawnych osób korzystających z tej części miasta.
- Wciąż pokutuje w nas myślenie osób młodych i zdrowych, przez co nie dostrzegamy potrzeb osób mniej sprawnych, starszych, inwalidów czy nawet dzieci, które chodzą do pobliskiej szkoły. Aleja Grunwaldzka to fosa, która rozdziera Wrzeszcz na dwie części. Aby przedostać się na jej drugą stronę, trzeba nadłożyć drogi. W dodatku to taki ring poprowadzony przez środek miasta, a to powinna być miejska droga, odpowiadająca potrzebom mieszkańców - także pieszym, nie tylko kierowcom. Skoro udało się zrobić wygodne wyjazdy przy biurowcach w Oliwie, skoro pojawiły się tam światła i nie podniosło się larum kierowców, że pogorszyły się warunki jazdy, to jestem przekonany, że uda się także z "reaktywacją" tego przejścia.
Kluczowy brak miejsca i środków
Mniejszym entuzjastą tego pomysłu jest Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. Jak mówi, na przeszkodzie mogą stanąć finanse, bo utworzenie w tym miejscu naziemnego przejścia wiązałoby się z kosztowną przebudową fragmentu jezdni.
- Proszę zwrócić uwagę na pochylone ukształtowanie terenu między Sobótki a Waryńskiego. Po pierwsze, różnica w wysokości między krawędzią jezdni a główną szyny tramwajowej wynosi kilkadziesiąt centymetrów. Po drugie, na środku przejścia nie ma miejsca na tzw. akumulację pieszych. Trzeba by poszerzyć jezdnię, by móc zrobić na środku bezpieczny azyl dla pieszych oczekujących na przejście na drugą stronę. Bez tego tramwaje musiałyby się tam za każdym razem zatrzymywać - wylicza Wawrzonek.
Jednocześnie zdecydowanie wyżej ocenia szanse przywrócenia przejścia przy Teatrze Miniatura. Tam miejsce na azyl dla pieszych też jest projektowane, a po przebudowie wystarczyłoby zainstalować sygnały ostrzegawcze o nadjeżdżającym tramwaju znane choćby z ul. Kartuskiej czy al. Zwycięstwa.
30 km/h na Grunwaldzkiej?
Trzeci, najbardziej radykalny pomysł na nową organizację ruchu na głównej arterii Gdańska zakłada wprowadzenie między Miszewskiego a Galerią Bałtycką strefy Tempo 30.
- Takie strefy mają dodatni wpływ nie tylko na bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej dochodzących do przystanków, ale także zwiększają - co jest może przeciwne intuicji, ale prawdziwe - przepustowość ulicy dla pojazdów. Liczę na zbudowanie sensownej koalicji wokół tego pomysłu. Łatwo nie będzie - zaproponował w dyskusji na Facebooku pan Piotr.
Nasi rozmówcy do tej idei podchodzą jednak z dystansem. Roger Jackowski nazywa ją wprost jako "odklejoną od rzeczywistości", a Tomasz Janiszewski dodaje, że w zupełności wystarczy, by kierowcy zaczęli przestrzegać obecnego ograniczenia prędkości na tym odcinku (do 50 km/h). Tomasz Wawrzonek uznaje z kolei, że to rozwiązanie zbyt radykalne, które przyniosłoby więcej szkód niż korzyści.
Opinie (432) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-17 07:44
Opinia wyróżniona
Cofamy się w rozwoju (28)
Nasi "miejscy aktywisci" chyba się nudzą i to konkretnie. Strefa 30 na glownej trasie przelotowej w miejscu gdzie sa 3 pasy ruchu? Ktos upadl na głowę i to tak calkiem mocno. Kolejne swiatla, przejscia, korki... to miasto juz stoi w jednym wielkim korku, nikt nie przesiadzie sie nagle Samochodu do komunikacji ktora dziala tak beznadzieje jak
Nasi "miejscy aktywisci" chyba się nudzą i to konkretnie. Strefa 30 na glownej trasie przelotowej w miejscu gdzie sa 3 pasy ruchu? Ktos upadl na głowę i to tak calkiem mocno. Kolejne swiatla, przejscia, korki... to miasto juz stoi w jednym wielkim korku, nikt nie przesiadzie sie nagle Samochodu do komunikacji ktora dziala tak beznadzieje jak obecnie wiec powinno się usprawniać ruch samochodowy a nie go blokować. Niestety biznes sie kręci w duzej mierze z udzialem transportu a nie pieszych wiec dla rozwoju miasta jest to korzystniejszy kierunek. A do tego mniej swiatel= mniej smogu ;)
- 348 117
-
2019-05-17 19:07
Zerrro świateł = zerrro smogu :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) (1)
- 1 1
-
2019-05-17 21:35
czyli spaliny nie trują imbecylu?
To wsadź sobie rurę wydechową w usta to się przekonasz
- 0 1
-
2019-05-17 11:19
to nie jest trasa przelotowa a dzielnica mieszkalna (1)
mieszkam tam i codziennie zarówno jeżdzę po niej samochodem jak i chodzę pieszo. Czasy oczekiwania na niektórych przejściach dla pieszych przekraczają 1,5 min. a kierowcy zasuwają z taką prędkością, że człowieka zwiewa z chodnika. Na odcinku pomiędzy Galerią a Miszewskiego korki praktycznie nigdy się nie tworzą a nawet jeśli to czas oczekiwania dla
mieszkam tam i codziennie zarówno jeżdzę po niej samochodem jak i chodzę pieszo. Czasy oczekiwania na niektórych przejściach dla pieszych przekraczają 1,5 min. a kierowcy zasuwają z taką prędkością, że człowieka zwiewa z chodnika. Na odcinku pomiędzy Galerią a Miszewskiego korki praktycznie nigdy się nie tworzą a nawet jeśli to czas oczekiwania dla kierowców nie przekracza dwóch zmian świateł.
Oprócz proponowanych przejść dodałbym jeszcze przejście w okolicach Jesionowej/de Gaulle'a do Lendziona. Autem i rowerem można już w tej chwili przejechać a pieszo się nie da, co jest absurdalne.
Właśnie takie bariery zniechęcają do korzystania z komunikacji miejskiej, bo sam czas dojścia do przystanku lub dworca spędza się głównie na staniu.- 7 7
-
2019-05-18 12:06
Grunwaldzka jest trasą wojewódzką.
- 1 0
-
2019-05-17 10:12
cofać nie cofać (1)
I własnie ze względu na ten kręcący się biznes władze Nowego Jorku ograniczają dostęp do centrum opłatami i ograniczają liczbę pasów w centrum, odpowiadając na obserwacje zależności zwiększania ilości pasów i nie zmniejszania się korków... i mówimy o kraju w którym na wlotach mamy po 8 pasów w jednym kierunku...
- 10 7
-
2019-05-17 11:16
Akurat odwrotnie, władze chcą zarobić a nie ograniczyć. JEstem przekonany, że kwestią czasy będą płatne wjazdy do wszystkich centrów miast w Europei i Polsce, oprócz oczywiście parkowania.
- 2 5
-
2019-05-17 09:58
i**otko ty tobie podobni sa cofnieci w rozwoju.Na całym swiecie ruch trujacych spalinami blachosmrodów jest ograniczany (2)
I to wy te korki tworzycie!
- 5 10
-
2019-05-18 12:05
Owszem, ale nie ogranicza się samochodów. Twoje dzieci będą jeździć samochodami elektrycznymi, nie będzie spalin , a korki pozostaną, więc może warto już teraz działać, a nie jęczeć jak leśne dziadki.
- 1 0
-
2019-05-17 11:13
na całym świecie ruch jest przez centra miast, a u nas na szczęście Wrzeszcz to nie centrum, przypomnę, że środek jest nieopodal Neptuna !
- 5 3
-
2019-05-17 09:29
Dokładnie. (1)
Miasta są dla samochodów, a nie dla pieszych. Precz z terrorem biedaków!
- 14 6
-
2019-05-18 12:04
Ze skrajności w skrajność. Miasto jest dla wszystkich. Jednak główne arterie powinny faworyzować samochody, a inne drogi pieszych i rowerzystów i hulajdusze. A wy chcecie, żeby byli sami kierowcy albo sami piesi.
- 1 0
-
2019-05-17 09:22
i dobrze, szkoda tyko, ze moze sie okazac (1)
że bedzie wiecej wypadkow w tych miejscach , bo rajdowcy miejscy nie odpuszcza i dokladnie na wysokosci Teatru Miniatura wiekszosc przyspiesza do takich predkosci jakby chodzilo o wygraną.
- 3 5
-
2019-05-18 12:02
Chyba tylko turyści, bo wiadomo, że nieważne jak szybko się pojedzie do i tak będzie się stało przy Konopnickiej na światłach, a później na kolejnych, kolejnych i kolejnych. Korki są przez duże natężenie ruchu, które potęgują światła. W niektórych miejscach można by to rozwiązać przejściami naziemnymi albo tunelami, ale w Polsce nadal zacofanie.
Chyba tylko turyści, bo wiadomo, że nieważne jak szybko się pojedzie do i tak będzie się stało przy Konopnickiej na światłach, a później na kolejnych, kolejnych i kolejnych. Korki są przez duże natężenie ruchu, które potęgują światła. W niektórych miejscach można by to rozwiązać przejściami naziemnymi albo tunelami, ale w Polsce nadal zacofanie. Jakoś w wielkich stolicach europejskich to działa... Pewnie, że nie wszędzie, Grunwaldzka jako droga wojewódzka powinna mieć takie rozwiązania, taka samo Rzeczypospolita (ona ma, da się?). Można by w przyszłości pomyśleć o Chłopskiej, ale dopiero jak połączą ją dwupasmówka z Drogą Zieloną, która kiedyś będzie wylotową przyspieszonego ruchu (70) na obwodnicę.
- 1 0
-
2019-05-17 09:20
biznes... (1)
Niestety, korki nie są spowodowane przez biznes - ten zmieściłby się nawet na jednojezdniowej Grunwaldzkiej. Korki pojawiają się tylko rano i po południu i tworzą je kierowcy jadący w pojedynkę samochodem do pracy i z pracy. Pracownicy najemni to nie biznes. Nie potrzebują samochodu przez cały dzień i mogliby przesiąść się na wysokowydajny
Niestety, korki nie są spowodowane przez biznes - ten zmieściłby się nawet na jednojezdniowej Grunwaldzkiej. Korki pojawiają się tylko rano i po południu i tworzą je kierowcy jadący w pojedynkę samochodem do pracy i z pracy. Pracownicy najemni to nie biznes. Nie potrzebują samochodu przez cały dzień i mogliby przesiąść się na wysokowydajny transport publiczny. Cofamy się w rozwoju? Kraje rozwinięte już dawno odkryły, że transport indywidualny jest niewydajny, miasto się nie rozciągnie i nie można w nieskończoność poszerzać dróg, bo to błędne koło. Prowadzi do spadku jakości życia w mieście i chętnego wyprowadzania się za miasto... co dalej potęguje korki.
- 22 11
-
2019-05-17 09:32
Słowo klucz - wysokowydajny.
Póki co to mój samochód jest trzykrotnie wydajniejszy.
- 18 4
-
2019-05-17 09:03
To światła są przyczyną smogu ? Ja myślałem że samochody spalinowe. (2)
Miasta są dla ludzi , do centrum nie powinno być wjazdu samochodem (wyjątek : mieszkańcy , służby ,dostawy) Jedyne co powinno się usprawnić to komunikację.
- 18 23
-
2019-05-18 11:56
A po co mieszkańcom samochody? Tylko mieszkańcy dzielnic ościennych powinni mieć samochody, a później przesiadać się na elektryczne hulajnogi. Kto mieszka w centrum nie musi mieć samochodu, bo ma autobus, tramwaj skm pod nosem. Już Kaliemu się nie podoba?
- 0 2
-
2019-05-17 10:34
Gdy auta stoja w korkach to więcej palą i jest wiecej smogu.
- 14 5
-
2019-05-17 08:56
30km/h rzeczywiście jest nierealizowalne więc ne skupiajmy sie na tym (4)
Skupmysię na tym by zmienić Al. grunwaldzką w znacznie bardziej przyjazną ulicę. Co w niej zostalo z prawdziwej alei?
pozdrawiam- 16 3
-
2019-05-17 09:03
(3)
Wspomnę tu iż wszyscy trąbią o zdrowie i ruchu a proponuje się przejścia co 200 m by człek gnuśniał a ruch uliczny wyprodukował chmurę smogu na 6 pasach i dwukierunkowym tramwaju
więcej rozumu a nie medialnych chwytów by błysnąć panowie aktywiści
znalazł bym więcej ważniejszych potrzeb w mieście jeśli już się tak martwicie o to by pieszy się nie zmęczył- 21 14
-
2019-05-17 10:34
Polecam tramwaj. Znacznie bardziej "ekologiczny" od samochodu. Bo widze, że to kluczowy argument przeciw światłom ;) (2)
- 6 6
-
2019-05-18 11:53
Spowolnienie komunikacji miejskiej przez kolejne światła dla pieszych, jeden krok w przód, dwa w tył. Aktywiści od siedmiu boleści
- 1 1
-
2019-05-17 15:10
tramwaj też stoi na światłach i przepuszcza ludzi na pasach. Chyba że nie - ale wtedy to tragedia. Podobnie jak poronione pomysły "aktywistów społecznych"
- 5 1
-
2019-05-17 08:31
To nie jest trasa przelotowa, to jest centrum dzielnicy. (4)
- 24 49
-
2019-05-18 11:50
Owszem jest to trasa przelotowa o statusie wojewódzkim. Nie wszystko jest takie jakie się wydaje, więc warto czasem posłuchać mądrzejszych. Komuniści znali takie rzeczy jak tunele i kładki dla pieszych. Znamy technologie wind oraz schodów ruchomych. W tym kierunku trzeba iść. Ja też wolałbym w drugą stronę, żeby to samochody schowano pod ziemię...
- 2 0
-
2019-05-17 11:08
(2)
Centrum i serce dzielnicy to Garnizon
- 0 11
-
2019-05-18 07:23
(1)
Przejście koło przejścia jest na odcinku Kołobrzeskiej miedzy Alfą a Auchanem. Są aż 3 przejścia koło siebie czyli można ale... to wynikało z tego ze markety miały większą siłę przebicia. Kołobrzeska zaś na odcinku między Chłopską a Grunwaldzką to mocno obciążony łącznik. Czyli da się. Obecnie budują Lidla i zapewne jest realne następne przejście. haha.
- 1 1
-
2019-05-18 11:52
Kładki, tunele, windy schody ruchome. Wiem, że drogo, ale chcemy porządną, infrastrukturę czy piesi będą się obrażać, że samochody nie muszą zatrzymywać.
- 1 0
-
2019-05-17 07:29
Opinia wyróżniona
(18)
Najlepiej wsiąść w auto i wszędzie d**ę wieść ...Bo szanowny Pan w korku na światłach stanie.Są starsi ludzie jeszcze na tym świecie którym nie jest po drodze aby bić nie potrzebne km w koło Grunwaldzkiej...Weż wypożycz rower lub hulajnogę dla zdrowia to nie będziesz marnował swojego drogo cennego czasu w staniu w korku.Jak najbardziej popieram ten pomysł.
- 133 197
-
2019-05-18 12:08
Pewnie, dlatego jestem za tunelami oraz kładkami z odpowiednią infrastrukturą dla chorych i starych i wózków z dziećmi. Windy, Schody ruchome zależnie od potrzeb.
- 1 1
-
2019-05-18 11:23
dostawy
ciekawe kto ci będzie paczki dowoził :) bo przy takim natężeniu ruchu i korkach każdy kurier i listonosz mobilny będzie centrum miasta omijał szerokim łukiem ... starsi ludzie przezyli okupację, komunę i doskonale sobie radzą teraz, a troche ruchu im nie zaszkodzi, a jak ktoś naprawdę jest poważnie ruchowo nie sprawny to i tak nie da rady przejść się na spacer czy do sklepu :)
- 1 0
-
2019-05-17 17:17
Jeśli jesteś zwolennikiem zdrowego życia (rower, hulajnoga), to przejście te 200 m do istniejącego już przejścia dla pieszych nie powinna być dla ciebie problemem. Kto na piechotę tą Grunwaldzką chodzi, tam nie ma żadnych sklepów ani restauracji.
- 2 1
-
2019-05-17 10:27
(2)
Przez jedno przejscie na Chmielnej tramwajmjedzie 3 min dluzej. Wten sposob juz z tramwaju nie korzystam
- 7 7
-
2019-05-17 16:25
Bzdury piszesz. Nawet jeśli by tak było, to jest słabiutki powód na ładowanie się w samochód.
- 0 1
-
2019-05-17 11:02
nigdy i**oto nie korzystałes
- 4 4
-
2019-05-17 09:38
(3)
Czemu d**ę przenosić najkrótsza drogą? Jak takiś mądry to weź pożycz rower lub hulajnogę ( dla zdrowia) i podjedź sobie do najbliższego przejścia.
- 10 10
-
2019-05-17 11:02
dlatego d**ilu ze on niepowoduje korków i nie zatruwa innych spalinami jak ty (2)
- 7 7
-
2019-05-19 22:28
Sam jesteś d**il skoro myślisz, że jak będzie więcej przejść to mniej spalin samochody wytworzą
- 1 0
-
2019-05-18 12:10
Trochę powoduję. Przejścia dla pieszych. Tak samo Tobie czekanie na przejściu wydłuża wędrówkę. Ludzie, czemu wypisujecie takie głupoty. Miasto nie jest tylko dla samochodów ani tylko dla pieszych, więc przestańcie pitolić.
- 0 0
-
2019-05-17 09:33
Dlaczego tak minusowana wypowiedź (1)
jest wyróżniona?
- 4 3
-
2019-05-17 11:01
gdybys miał mózg zamiast siana to bys wiedział
- 3 3
-
2019-05-17 07:32
(5)
już nawet nie chodzi o auto. Ale np. o tramwaj. Na każdym przejściu tramwaj musi swoje odstać. Naprawdę potrzebne jest to ? I tak stoi już zdecydowanie za długo.
- 42 10
-
2019-05-17 09:25
To że tramwaj będzie stać na każdym przejściu na czerwonym to populistyczny mit (4)
Jakoś działa to z tramwajami dobrze np w Zurychu, Sevilli i wielu rozwiniętych miastach Nieqmiec
- 15 24
-
2019-05-17 09:58
to się dorobi tam "tramwaj pasy" ...
do omijania korków
- 4 1
-
2019-05-17 09:50
(2)
ale w Gdańsku nie. I to żaden mit. Jechałeś kiedyś tramwajem, np. z Dworca Głównego na Oliwę ? Ile czasu tramwaj stoi na światłach i przejściach ?
- 16 5
-
2019-05-17 11:00
cymbale jezdze tramwajem od kilkudziesieciu lat i niema najmniejszego problemu ze staniem na swiatłach a najwiecej czasu traci (1)
dlatego ze musi stac na światłach by przepuścić blachosmrody!
- 9 14
-
2019-05-18 13:22
sam jesteś cymbał
,dlaczego obrażasz kogoś kto ma inne zdanie, ułomku umysłowy,pewnie byłeś chwilę wcześniej u kaczora albo leżałeś krzyżem w kościółku
- 0 1
Wszystkie opinie
-
2019-05-17 07:29
Opinia wyróżniona
(18)
Najlepiej wsiąść w auto i wszędzie d**ę wieść ...Bo szanowny Pan w korku na światłach stanie.Są starsi ludzie jeszcze na tym świecie którym nie jest po drodze aby bić nie potrzebne km w koło Grunwaldzkiej...Weż wypożycz rower lub hulajnogę dla zdrowia to nie będziesz marnował swojego drogo cennego czasu w staniu w korku.Jak najbardziej popieram ten pomysł.
- 133 197
-
2019-05-17 09:38
(3)
Czemu d**ę przenosić najkrótsza drogą? Jak takiś mądry to weź pożycz rower lub hulajnogę ( dla zdrowia) i podjedź sobie do najbliższego przejścia.
- 10 10
-
2019-05-17 11:02
dlatego d**ilu ze on niepowoduje korków i nie zatruwa innych spalinami jak ty (2)
- 7 7
-
2019-05-19 22:28
Sam jesteś d**il skoro myślisz, że jak będzie więcej przejść to mniej spalin samochody wytworzą
- 1 0
-
2019-05-18 12:10
Trochę powoduję. Przejścia dla pieszych. Tak samo Tobie czekanie na przejściu wydłuża wędrówkę. Ludzie, czemu wypisujecie takie głupoty. Miasto nie jest tylko dla samochodów ani tylko dla pieszych, więc przestańcie pitolić.
- 0 0
-
2019-05-17 07:32
(5)
już nawet nie chodzi o auto. Ale np. o tramwaj. Na każdym przejściu tramwaj musi swoje odstać. Naprawdę potrzebne jest to ? I tak stoi już zdecydowanie za długo.
- 42 10
-
2019-05-17 09:25
To że tramwaj będzie stać na każdym przejściu na czerwonym to populistyczny mit (4)
Jakoś działa to z tramwajami dobrze np w Zurychu, Sevilli i wielu rozwiniętych miastach Nieqmiec
- 15 24
-
2019-05-17 09:50
(2)
ale w Gdańsku nie. I to żaden mit. Jechałeś kiedyś tramwajem, np. z Dworca Głównego na Oliwę ? Ile czasu tramwaj stoi na światłach i przejściach ?
- 16 5
-
2019-05-17 11:00
cymbale jezdze tramwajem od kilkudziesieciu lat i niema najmniejszego problemu ze staniem na swiatłach a najwiecej czasu traci (1)
dlatego ze musi stac na światłach by przepuścić blachosmrody!
- 9 14
-
2019-05-18 13:22
sam jesteś cymbał
,dlaczego obrażasz kogoś kto ma inne zdanie, ułomku umysłowy,pewnie byłeś chwilę wcześniej u kaczora albo leżałeś krzyżem w kościółku
- 0 1
-
2019-05-17 09:58
to się dorobi tam "tramwaj pasy" ...
do omijania korków
- 4 1
-
2019-05-18 12:08
Pewnie, dlatego jestem za tunelami oraz kładkami z odpowiednią infrastrukturą dla chorych i starych i wózków z dziećmi. Windy, Schody ruchome zależnie od potrzeb.
- 1 1
-
2019-05-18 11:23
dostawy
ciekawe kto ci będzie paczki dowoził :) bo przy takim natężeniu ruchu i korkach każdy kurier i listonosz mobilny będzie centrum miasta omijał szerokim łukiem ... starsi ludzie przezyli okupację, komunę i doskonale sobie radzą teraz, a troche ruchu im nie zaszkodzi, a jak ktoś naprawdę jest poważnie ruchowo nie sprawny to i tak nie da rady przejść się na spacer czy do sklepu :)
- 1 0
-
2019-05-17 17:17
Jeśli jesteś zwolennikiem zdrowego życia (rower, hulajnoga), to przejście te 200 m do istniejącego już przejścia dla pieszych nie powinna być dla ciebie problemem. Kto na piechotę tą Grunwaldzką chodzi, tam nie ma żadnych sklepów ani restauracji.
- 2 1
-
2019-05-17 10:27
(2)
Przez jedno przejscie na Chmielnej tramwajmjedzie 3 min dluzej. Wten sposob juz z tramwaju nie korzystam
- 7 7
-
2019-05-17 16:25
Bzdury piszesz. Nawet jeśli by tak było, to jest słabiutki powód na ładowanie się w samochód.
- 0 1
-
2019-05-17 11:02
nigdy i**oto nie korzystałes
- 4 4
-
2019-05-17 09:33
Dlaczego tak minusowana wypowiedź (1)
jest wyróżniona?
- 4 3
-
2019-05-17 11:01
gdybys miał mózg zamiast siana to bys wiedział
- 3 3
-
2019-05-18 21:53
Przez likwidację przejsci przy sobotki
Strona grunwaldzkiej od strony warynskiego jest martwa
- 0 1
-
2019-05-18 17:09
co to za chore pomysły. To że kiedyś gdzieś były jakieś przejścia to co to ma do dzisiejszych czasów, gdzie natężenie ruchu macie ileś razy większe, ludzie ogarnijcie się!. Zwiększanie ilości przejść jeszcze na ulicy w głównym ciągu komunikacyjnym łączącym Trójmiasto spowoduje jeszcze większe korki. Przejście owszem ale tylko kładka nad ulicą bądź podziemne - nic na ulicach.
- 4 1
-
2019-05-18 17:06
Przede wszystkim znaczące obniżenie predkosci
Wyznaczenie bus pasów oraz znacznie więcej przejść.
Niech żyje miasto i piesi, na pohybel trującym starym gratom w mieście.
Chcesz przyjechać że swojej wioski zostaw auto na obrzeżach miasta.- 1 3
-
2019-05-18 16:54
Koło teatru jest bez sensu....
- 4 0
-
2019-05-18 16:31
Trzeba odtworzyć przejścia dla pieszych w Górnym Wrzeszczu.
Koło Teatru Miniatura, na wysokości Waryńskiego, na "wysepce" koło Lendziona.
Te przejścia naziemne nie spowodują spowolnienia ruchu samochodów, tramwajów, autobusów.
Pod warunkiem, że zostaną włączone do systemu Tristar.- 1 3
-
2019-05-17 07:02
bardzo dobry pomysł i najważniejsze że prezydent Dulkiewicz wspiera takie przejścia (22)
Jak się nie podoba to zostaw auto i idź do komunikacji.
- 101 421
-
2019-05-18 15:45
Nie będę zniżał się do poziomu biedaka i jeździł komunikacja miejska...
- 3 1
-
2019-05-18 07:01
Wspiera jak się napije ?
Czy nie wspiera jak jest trzeźwa.
- 1 0
-
2019-05-17 07:05
Komunikacja też będzie stała (6)
przed tymi przejściami.
- 69 12
-
2019-05-17 08:09
I tak bardzo się martwicie o transport miejsKi? Akurat. (3)
- 17 11
-
2019-05-17 08:43
(2)
Tak, codziennie do pracy tamtędy jeżdżę tramwajami
- 12 4
-
2019-05-17 21:36
tramwaj to ty tylko widziałes z okna swojego blachosmroda
- 0 1
-
2019-05-17 12:22
A ja nie...
- 0 2
-
2019-05-17 08:15
(1)
Zwłaszcza SKM
- 5 3
-
2019-05-17 15:34
A to SKM już dojeżdża na Południe? Nie? Koniec tematu. Fanaberie nawiedzonych.
- 1 1
-
2019-05-17 10:21
Jak się nie podoba to 150 metrów w każdą stronę są bezpieczne przejścia z sygnalizacją swietlna. Co d*py się nie chce ruszyć?
- 6 2
-
2019-05-17 09:48
z**b Genetyczny
No tak masz racje
- 2 0
-
2019-05-17 08:11
Jedyna sprawna komunikacja to własny samochód (1)
- 12 14
-
2019-05-17 08:15
Na wsi
- 15 5
-
2019-05-17 07:17
(1)
A komunikacja to będzie się teleportowac przez te przejście inteligentna bestio?
- 38 10
-
2019-05-17 08:15
SKM? Tak
- 9 4
-
2019-05-17 08:03
oooo obcisłe spodenki się odezwały
- 10 4
-
2019-05-17 08:03
kajtek widzę że ci platforma do głowy uderzyła
- 7 6
-
2019-05-17 07:48
Troll alert
- 4 4
-
2019-05-17 07:40
jest po przejściach?
- 4 0
-
2019-05-17 07:40
Hehe, Kajetan:)
- 8 0
-
2019-05-17 07:27
Maliniak ! Nicka zmieniłeś
ale matolstwo POzostało.
- 9 5
-
2019-05-17 07:14
Nie trolluj, to nie FB
- 6 8
-
2019-05-17 07:10
(2)
Ktoś chyba grubo przyćpał ze takie pomysly mu sie w glowie pojawily. Wiecej przejsc to wiecej swiatel i wieksze korki, wiecej spalin w powietrzu. Strefa 30 ? Na glownej przelotowce trojmiasta ? Opamietajcie sie ludzie naprawdę...ruch to zdrowie, przejsc sie mozna kilkadziesiat metrow dalej na przejscie i po kłopocie. Ale chyba ktos chce na sile zablysnac. Bardziej bym sie zastanowil jak jeszcze baedziej udroznic grunwaldzka a nie wymyslal farmazony.
- 78 33
-
2019-05-18 14:46
Kilkaset
Metrow dalej. Prawie kilometr. Mnie to nie robi, ale dzieciom czy staszym osobom? Pieszy porusza sie wolno, traci mnostwo czasu by dojsc z punktu a do punktu b. Ja lubie chodzic, ale do szalu doprowadza mnie szukanie najblizszego przejscia dla pieszych i w czasie calej drogi ktora mam do przebycia tracenie czasami pol godziny na takie manewry. Autem jedt szybciej, swiatla sa irytujace ale nikt w samochodzie z zimna nie umrze, nie padnie z upalu czy nie rozmoknie na deszczu. Ja tam uwazam ze pieszym nalezy ulatwiac poruszanie sie.
- 1 2
-
2019-05-18 07:00
Racja
Zostawić samochody, chodzić pieszo
- 0 1
-
2019-05-18 13:17
po co???
ktoś nie ma pomysłu na zaistnienie, to wymyśla jakieś i**otyzmy.brak objazdów,brak alternatywnych dróg a jakiś gluś chce generować jeszcze większe korki
- 3 1
-
2019-05-18 12:40
erotic store lubi to !
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.