• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą uspokoić ruch na ulicach Małego Kacka

Patryk Szczerba
10 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Ostatnimi poważnymi inwestycjami w infrastrukturę drogową w dzielnicy był montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach Racławickiej i Łowickiej z Wielkopolską. Ostatnimi poważnymi inwestycjami w infrastrukturę drogową w dzielnicy był montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach Racławickiej i Łowickiej z Wielkopolską.

Wprowadzenie strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w dolnej części Małego Kacka zobacz na mapie Gdyni ma uspokoić ruch w dzielnicy. Mieszkańcom udało się ponadto przekonać urzędników do stworzenia wyniesionego przejścia dla pieszych przez ul. Halicką, na wysokości Bernarda Szlagi zobacz na mapie Gdyni. W planach jest też przeniesienie przystanku na wysokości ul. Racławickiej zobacz na mapie Gdyni i uporządkowanie parkowania na Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni.



Czy uspokajanie ruchu poprzez strefę Tempo 30 ma sens?

Mały Kack to dzielnica w większości willowa, gdzie w ciągu dnia jeździ niewiele samochodów. Sytuacja zmienia się w godzinach szczytu, kiedy ze swoich domów wyjeżdżają bądź wracają do nich mieszkańcy.

Kierowcy z całej Gdyni

Oprócz nich na ulicach pojawiają się kierowcy jadący z Redłowa i skracający sobie drogę w kierunku Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni. Podróż ulicami Halicką zobacz na mapie Gdyni, Łowicką zobacz na mapie GdyniSandomierską zobacz na mapie Gdyni jest alternatywą dla zakorkowanych przejazdów przez Lotników zobacz na mapie Gdyni lub al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj też: Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem

W ostatnich dniach radni dzielnicy i miasta spotkali się w ostatnich dniach z pracownikami Zarządu Dróg i Zieleni, by porozmawiać na temat zmian w ruchu drogowym. Jedną z podnoszonych kwestii było unormowanie sytuacji przejazdu w "dolnej części" dzielnicy w okolicy ul. Łowickiej.

Tempo 30 i bezpieczne przejście dla pieszych

- Przygotowywany jest projekt dotyczący zarówno strefy Tempo 30, jak i wprowadzenia skrzyżowań równorzędnych. Urzędnicy zapewnili, że zgłaszane przez nas uwagi będą uwzględniane. Zbliżonym tematem jest utworzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Bielskiej. Projekt został przekazany do Wydziału Organizacji Ruchu - opowiada Sebastian Jędrzejewski, radny miasta.
To niejedyne zmiany zaplanowane na najbliższe tygodnie. Istotną, choć na pozór niewielką korektą, będzie budowa wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Halickiej, na wysokości ul. Jana Bernarda Szlagi zobacz na mapie Gdyni w okolicach kościoła. W tym miejscu samochody jadące z góry często przekraczają prędkość, co powoduje niebezpieczeństwo.

Reszta zmian później

Na kolejne zmiany mieszkańcy Małego Kacka będą musieli poczekać nieco dłużej. Wśród postulatów pojawiło się m.in. uporządkowanie sytuacji parkingowej na ul. Łużyckiej i postoju samochodów na jezdni. Urzędnicy poinformowali, że projekt będzie przygotowany i obiecali, że sytuacja ulegnie zmianie, ale dopiero po wykonaniu remontu nawierzchni.

Zmiany dotyczyć będą też jednej z głównych arterii, czyli ul. Wielkopolskiej. Chodzi o usytuowanie przystanku na wysokości ul. Racławickiej.

- Zostanie przeniesiony bliżej ulicy Racławickiej, gdzie powstanie drugie przejście dla pieszych, ale dopiero podczas zapowiadanej budowy Węzła Karwiny - tłumaczy Sebastian Jedrzejewski.

Karwiny i Mały Kack z lotu ptaka. Film z 2013 roku

Miejsca

Opinie (81) 3 zablokowane

  • Kolejne debilne pomysly (1)

    Po centrum 30 i równoźędne. Nic to w centrum nie dalo poza seria wypadków rannymi i odszkodowaniami.

    • 17 5

    • Się nie umie jeździć, się ma wypadki.

      • 1 2

  • Skrzyżowanie Olgierda (1)

    Na skrzyżowaniu Olgierda i Wielkopolska stoi się na światłach żeby przejść na drugą stronę czasami po 5min. Spóźnia się z wciśnięciem guzika pół minuty i czekasz 2 zmiany świateł.

    • 9 1

    • chcieliście światełek to macie :-D

      • 4 1

  • Ludzie chcą po prostu dojechać do domu z pracy (4)

    a jeszcze jakiś "społecznik" kłody pod nogi/koła rzuca. Wystarczy już tych udoskonaleń. Najlepiej jak nam budują progi na dziurawych drogach. Czasami mam takie wrażenie, że ten kto zgłaszał takie pomysły to samochód widział tylko z perspektywy pasażera. Kiedy byłem dzieckiem to rodzice uczyli mnie aby uważać na ulicy bo samochody jeżdżą, a teraz ta edukacja naszej młodzieży gdzieś uleciała w las. Nie utrudniajmy sobie życia jeździjmy rozważnie a piesi niech uważają na ulicy.

    • 22 14

    • Ludzie chcą poprostu wysłać bezpiecznie dziecko z domu do szkoły ... myślałeś o tym, że tam ktoś mieszka?

      • 4 8

    • to dojada, ale spokojnie i bezpieczniej (2)

      zeby jak w normalnych krajach, kiedys dzieci mogly same chodzic do szkoly a nie byly wiezione pod drzwi szkoly

      • 5 5

      • dzieci sa wożone z uwagi na niebezpieczeństwa związane z różnymi dewiacjami wynikającymi z "bezstresowego wychowania" (1)

        2. jeżdżenie 30 km/h to trucie całego otoczenia zatem oby ów społecznik miał okna przy ulicy

        • 8 5

        • jakiez to straszne rzeczy? Powien ci co jest najwiekszym zagrozeniem dla dzieci

          samochody, nastepne w kolejnosci: rodzina, najwiecej przestepstw wobec dzieci, w tym seksualnych, popelnaija bliscy i znani im czlonkowie rodziny

          • 3 4

  • odpowiedz: nie, nikt tego nie przestrzega (2)

    to znaczy ze problem nie jest z przepisamy, tylko z bydlem za kierownica, ktora uwaza, ze ma prawo ignorowac przepisy, jak im sie nie podoba. Nalezy podniesc natychmiast wysokosc mandatow, by wiekszosc kosztowala ponad 500zl, to tylko nauczy kierowcow

    I wieceju patroli, SM posluchala ludzi i teraz sa codziennie na Luzyckiej, wstawiajac codziennie w tym samym miejscu mandaty za nieprawidlowe parkowanie. A ci sie wciaz nie ucza: ergo, sa za niskie

    • 5 12

    • przepisy są tworzone przez ludzi. Jeśli są debi1ne to normalni ludzie je olewają (1)

      PS. zarejestrowałeś radio/telewizor w urzędzie pocztowym? płacisz abonament rtv?

      • 5 4

      • tworzone przez madrzejszych ludzi, zeby prostaki sobie krzywdy nie zrobily

        jak ktos kaze ci wolniej jechac, to masz jechac i koniec dyskusji, od kiedy to plebs mysli, ze moze decydowac ktore przepisy przestrzegac?

        Nie mam telewizora, to dla plebsu.

        • 1 7

  • W MAŁYM KACKU

    W Małym Kacku to niech gospodarze śnieg i lód sprzątają sprzed swoich posesji a na Piotrkowskiej niech wreszcie naprawią jezdnię i studzienki, bo jak deszcz spadnie to jest rozlewisko i samochody ochlapują pieszych.Skryć się nie ma gdzie ,bo wąsko.

    • 16 0

  • Ograniczenie do 30 nic nie da, a nawet pogorszy. (3)

    Mieszkam tam, ta ulica jest ciągle zakorkowana jak nie w jedną to w drugą stronę. O pewnych porach nie wydostaniesz się, bez względu na to czy samochodem czy komunikacją miejską.
    Tutaj nie prędkość jest problemem, a przepustowość o określonych porach. Najbardziej problematycznie jest na skrzyżowaniu w okolicach: Sopocka, Strzelców, Nowodworcowa i Korzenna.
    Tam jest sporo miejsca, a ciągle zakorkowane. Może przy okazji budowy przystanku PKM przebudować to skrzyżowanie, aby były długie lewoskręty i więcej miejsca? Udrożniłoby to także Sopocką zapewne.

    • 15 2

    • Masz rację, ale to wymaga przemyslenia i działania, a to boli...

      łatwiej zrobić zakazik, coś tam pomalować, stworzyć strefkę czegoś tam, rondko, wyniesionko, ławeczka i tak pozorujemy działania. A miasto zapycha coraz bardziej poprzez dysunkcyjne rozwiązania komunikacyjne.

      • 8 1

    • swieta przepustowosc! Wincej asfaltu (1)

      i darmowych parkingow, kazdy janusz potwierdzi, ze to wplywa na zwiekszenie naszej ukochanej, swietej przepustowosci

      • 1 6

      • Zostan w Kartuzach. Tam masz przeciez dobra przepustowosc.

        Po co zabierasz glos ws. Gdyni? :)

        • 4 2

  • tempo 30 spoko, ale (2)

    wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania w takich strefach powinny być wyniesione na wysokość chodnika, albo wszędzie powinny być skrzyżowania równorzędne, szykany i inne spowalniacze, bo inaczej każdy i tak jedzie najmniej 50. Wystarczy spojrzeć na Rajskiej, Podwalu Staromiejskim, Myśliwskiej. Mało kto jedzie 30. Pewnie paru osobom dziennie spokojnie by się dało tam prawko zabrać. W każdej strefie tempo 30.

    • 5 13

    • tempo 30 to skrajna głupota

      a może wprowadźmy tempo 10 i nakaz że kierowca ma biec przed samochodem?? Kompletne mezmózgowie, zamiast tworzyć kolejne absurdalne przepisy może lepiej bardziej restrykcyjnie egzekwować obecne?

      • 6 3

    • skąd biorą takich opętańców....?

      • 2 3

  • A dziury, kratery i studzienki kiedy naprawcie?

    Gdynia powoli ma najgorszy stan dróg w 3mieście i zamiast starać się go choćby podtrzymywać i modernizować tworzy się działania zastępcze. Strefy 30, wysepki z ławeczkami na ulicy, leżący policjanci w miejscach gdzie można urwać miskę olejową na dziurach. No i oczywiście "top model" ostatnich miesięcy skrzyżowania równorzędne, to odpowiednik rond i rondek sprzed kilkunastu lat.

    • 18 0

  • (1)

    Urzednicy udaja ze pracują a rozwiazania prawdziwych problemów nie ma.
    Prawdziwy problem to 3 pas na Wielkopolskiej i polaczenie Kieleckiej z Chwarznienska przez las obok cmentarza oraz Obłuze.

    • 10 1

    • Trzeci? Nieeee...

      Problem leży w braku lub niedostatecznych lewoskrętach przy Sopockiej, pl. Górnośląskim i drodze gdyńskiej. Z dwóch pasów nagle robi się jeden w tych miejscach i przez to jest korek.

      • 1 0

  • Sprawa jest prosta - uniemożliwić przejazd (2)

    Wystarczy spowodować żeby przejazd przestał być skrótem, a stał się nieopłacalny.

    Przegrodzić przejazd w ciągu Halicka-Łowicka w taki sposób że dojazd do dzielnicy byłby możliwy wyłącznie w modelu że wyjeżdżasz drogą którą przyjechałeś.

    Teoretycznie dla mieszkańców to pewne utrudnienie wymuszające wyjazd dłuższą drogą, ale w praktyce się to im opłaci bo nadkładają góra około kilometra, a w zamian odzyskują dzielnicę dla siebie, znikają korki które tworzą tam jadący skrótem, zyskują dobrą przestrzeń do mieszkania i wypoczynku, gdzie nie strach wyjść za własną furtkę widząc lecący ciąg samochodów.

    Do tego przy małym natężeniu ruchu spokojnie wystarczy miejsca żeby parkować przy tych ulicach, bo przestaną być przelotem dla połowy trójmiasta.

    W krajach cywilizowanych wystarczyłby znak zakaz ruchu nie dotyczący mieszkańców na odcinku Łowickiej między Sieradzką a Wieluńską, ale niestety żyjemy w drogowym Bangladeszu gdzie taki zakaz po prostu nie będzie przestrzegany i nic się nie zmieni. Tak więc po prostu trzeba tam postawić barierę.
    Ewentualnie pomyśleć nad szlabanem otwieranym automatycznie po odczytaniu numerów rejestracyjnych które faktyczni mieszkańcy dzielnicy będą rejestrować w magistracie.
    Pozostawiając ten przejazd wyłącznie dla pieszych i rowerzystów.

    • 3 8

    • po co trudzić się z zakazami i utrudnieniami, njlepiej od razu na miejscu rozstrzelać! (1)

      komuna z ludzi jendak nigdy nie wyjdzie....

      • 5 1

      • Niestety, ale ludzi którzy nie potrafią się zdyscyplinować sami, trzeba dyscyplinować w inny sposób.

        Jest to prosta do zrozumienia sprawa - oś trnasportowa w tej okolicy to Al. Zwycięstwa, Wielkopolska i Droga Gdyńska.
        I tamtędy należy przez są dzielnicę przejeżdżać.

        Podczas gdy znakomita większość kierowców robiących w Kacku korki to ruch tranzytowy, wynikający z tego że kierowcy wybierają na tranzyt drogę do tego nie przeznaczoną.

        Oczywiście prawo drogowe tego nie zabrania - i dlatego w myśl że co nie zabronione to dozwolone, to z tego korzystają, ale ponieważ dzieje się to kosztem innych (mieszkańców dzielnicy), to niestety prawo jest od tego żeby mieszkańców dzielnicy chronić i ruch drogowy uporządkować tak żeby tranzytowy szedł drogami tranzytowymi, a lokalny lokalnymi.

        • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane