• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą uspokoić ruch na ulicach Małego Kacka

Patryk Szczerba
10 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Ostatnimi poważnymi inwestycjami w infrastrukturę drogową w dzielnicy był montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach Racławickiej i Łowickiej z Wielkopolską. Ostatnimi poważnymi inwestycjami w infrastrukturę drogową w dzielnicy był montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach Racławickiej i Łowickiej z Wielkopolską.

Wprowadzenie strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w dolnej części Małego Kacka zobacz na mapie Gdyni ma uspokoić ruch w dzielnicy. Mieszkańcom udało się ponadto przekonać urzędników do stworzenia wyniesionego przejścia dla pieszych przez ul. Halicką, na wysokości Bernarda Szlagi zobacz na mapie Gdyni. W planach jest też przeniesienie przystanku na wysokości ul. Racławickiej zobacz na mapie Gdyni i uporządkowanie parkowania na Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni.



Czy uspokajanie ruchu poprzez strefę Tempo 30 ma sens?

Mały Kack to dzielnica w większości willowa, gdzie w ciągu dnia jeździ niewiele samochodów. Sytuacja zmienia się w godzinach szczytu, kiedy ze swoich domów wyjeżdżają bądź wracają do nich mieszkańcy.

Kierowcy z całej Gdyni

Oprócz nich na ulicach pojawiają się kierowcy jadący z Redłowa i skracający sobie drogę w kierunku Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni. Podróż ulicami Halicką zobacz na mapie Gdyni, Łowicką zobacz na mapie GdyniSandomierską zobacz na mapie Gdyni jest alternatywą dla zakorkowanych przejazdów przez Lotników zobacz na mapie Gdyni lub al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj też: Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem

W ostatnich dniach radni dzielnicy i miasta spotkali się w ostatnich dniach z pracownikami Zarządu Dróg i Zieleni, by porozmawiać na temat zmian w ruchu drogowym. Jedną z podnoszonych kwestii było unormowanie sytuacji przejazdu w "dolnej części" dzielnicy w okolicy ul. Łowickiej.

Tempo 30 i bezpieczne przejście dla pieszych

- Przygotowywany jest projekt dotyczący zarówno strefy Tempo 30, jak i wprowadzenia skrzyżowań równorzędnych. Urzędnicy zapewnili, że zgłaszane przez nas uwagi będą uwzględniane. Zbliżonym tematem jest utworzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Bielskiej. Projekt został przekazany do Wydziału Organizacji Ruchu - opowiada Sebastian Jędrzejewski, radny miasta.
To niejedyne zmiany zaplanowane na najbliższe tygodnie. Istotną, choć na pozór niewielką korektą, będzie budowa wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Halickiej, na wysokości ul. Jana Bernarda Szlagi zobacz na mapie Gdyni w okolicach kościoła. W tym miejscu samochody jadące z góry często przekraczają prędkość, co powoduje niebezpieczeństwo.

Reszta zmian później

Na kolejne zmiany mieszkańcy Małego Kacka będą musieli poczekać nieco dłużej. Wśród postulatów pojawiło się m.in. uporządkowanie sytuacji parkingowej na ul. Łużyckiej i postoju samochodów na jezdni. Urzędnicy poinformowali, że projekt będzie przygotowany i obiecali, że sytuacja ulegnie zmianie, ale dopiero po wykonaniu remontu nawierzchni.

Zmiany dotyczyć będą też jednej z głównych arterii, czyli ul. Wielkopolskiej. Chodzi o usytuowanie przystanku na wysokości ul. Racławickiej.

- Zostanie przeniesiony bliżej ulicy Racławickiej, gdzie powstanie drugie przejście dla pieszych, ale dopiero podczas zapowiadanej budowy Węzła Karwiny - tłumaczy Sebastian Jedrzejewski.

Karwiny i Mały Kack z lotu ptaka. Film z 2013 roku

Miejsca

Opinie (81) 3 zablokowane

  • Gdyńskiego uspokojenie.... strefa 30, wymagana najtańszą farbą i brak znaków pionowych.

    Właśnie dzisiaj przyglądałem się jak wygląda oznakowanie szumnie obwieszczanych Stref 30 w Dubaju Północy.
    Napiszę tak - nawet znaki poziome trzeba umieć zrobić: znaki na wpół starte po raptem kilku miesiącach (Zarówno na Święto jakiej jak i Stryjskiej), inne "inwestycje" np. Ścieżki rowerowe też częściowo niewidoczne.

    Widać albo wykonawca nie zna technologii, a inwestor ma gdzieś jakość, albo tak miało być i za chwilę nowe przetargi na malowane inwestycje.

    Nie wiem która wersja jest bliższa prawdy - czy ta że prawidłowe wymalowanie kilku linii na ulicach przerasta władze Dubaju Północy, czy ta że wszystkie te "inwestycje" służy tylko temu żeby można się było chwalić. Funkcjonalność i jakość bez znaczenia.

    W kilkanaście lat wybudowano Gdynię od zera, a od dwudziestu nawet schodów na Kamienną Górę nie daje się wyremontować (tabliczka z napisem "Schody do remontu") wygląda żałośnie -biorąc pod uwagę samorządowy kolejką górską (już do poprawki).

    • 3 0

  • Analiza i plan wg gdyńskiego UM - wersja satyryczna (czy aby na pewno):

    - telefon od zaprzyjaźnionego wykonawcy: Ty Franek/Janek, słuchaj - zostało nam wiaderko farby. Głupio gdyby się zmarnowało, nie masz jakiegoś pomysłu?
    - Słuchaj, ostatnio poszliśmy w Bezpieczeństwo ruchu, pamiętasz - malował iście ławce te znaki "30" tu i tam.... Może takie coś? Gdzie macie to wiaderko?
    - U Ziutka w garażu - wiesz, tam na Łowickej. ...
    - No dobra, to zróbmy strefę 30 w Małym Kacku. Zaraz powiem Kasi, żeby przygotował parę artykułów i notek dla dziennikarzy. Potem zrobimy szybki przetarg, a jak wygranie to niech ten Ziutek wieczorem machinę ze dwa takie znaki.
    - No, ale wieczorem wilgoć.....
    - Co się martwisz - jak się zetrą to się zrobi analizę, że to od dużego ruchu i nowy przetarg na odnowienie - OK? Acha - zróbcie wreszcie te uprawnienia na produkcję znaków drogowych, bo ludzie narzekają że w nocy nie widać malowideł, a wy nas z przetargi em wstrzymuje cie.
    .....
    itd

    • 5 1

  • strefa 30 jest zagrożeniem dla pieszych

    Mówią o tym badania przeprowadzone kilka lat temu w wielkiej brytanii. Wszelkie progi zwalniające, wyniesione przejścia itp. stwarzają zagrożenie w ruchu, niszczą auta i zwiększają ilość pyłu w powietrzu. Auta gwałtownie hamując ścierają klocki hamulcowe, ogumienie i wzniecają pył z ulicy. Dowodem tutaj są badania z Warszawy gdzie stwierdzono, że nie spaliny są głównym zanieczyszczeniem powietrza pochodzącym od aut ale właśnie ww. cząstki generowane na wszelkich ww. "uspokajaczach ruchu".
    Najlepsze rozwiązanie dla ruchu zmotoryzowanego w dzielnicy to połączenie wrocławskiej z łużycką, niedawno był o tym art.

    • 5 3

  • Brakuje programów edukacyjnych w telewizorze !...

    Powinno być więcej programów edukacyjno , doradczych dotyczących szeroko pojętej -Kultury komunikacyjnej ,absolutnie tego brak !.A pamiętam za komuny kiedy mieliśmy 100razy mniej kierowców i samochodów był b. popularny program w TV -pt. Rady Sobiesława Zasady , p. Zasada brylował w tamtych czasach na swiatowych trasach rajdowych ,maratonach był mistrzem Świata w rajdach itd. itp. starsi pamiętają młodsi niech zajrzą gdzie trzeba !.z jazdą samochodem jest jak z modlitwą trzeba w kółko ćwiczyć

    • 2 0

  • jeżdże już b. długo ! z 40 przeszło lat.

    od czasu nauki jazdy zapamiętałem takie oto powiedzonka przekazane mi przez znakomitego instruktora nauki jazdy , oto one ;- Pamiętaj !- lepiej jest trzymać jedną noge na pedale hamulca niż obie w trumnie ! , albo :- wielu z tych którzy mieli pierwszeństwo przejazdu leży już na cmentarzu !, poniektórym nawet napisali na nagrobku - Miał pierwszeństwo przejazdu. zawsze za kierownicą kiedy prowadze to ciągle o tym pamiętam ! , zapamiętajcie też to sobie .

    • 5 1

  • Szczurek zwolnij lokal!

    Pomyślunek rodem z z czterdziestolatka. Pacany Gdyńskie!

    • 2 0

  • Od czasu wprowadzenia strefy uspokojonego ruchu na Osowej...

    ...ryzyko stłuczki zwiększyło się.
    Nie polecam, poroniony pomysł

    • 0 1

  • Dzielnica willowa hahaha

    Dzielnica willowa, w której mieszkać się nie da bo prawie wszyscy palą jakieś śmieci w piecach i z kominów taki smród leci, ze okna nie da się uchylić w domu. Niestety mimo kar ludzie i tak sobie nic z tego nie robią i trują siebie i innych do okoła. Nadodatek co 5-ty dom to taka patologia, że szkoda gadać, bo wszystko wolno Tomku w moim domku, beznadzieja. A szkoda bo miejsce bardzo ładne.

    • 1 0

  • To nie prędkość szkodzi tylko kultura. Rozwiązaniem jest tylko rejestracja wykroczeń w tym rejonie

    Ustalona prędkość w mieście na 50km/h jest wystarczająca. Nie ma powodu by ograniczać ją w nieskończoność. Problem polega na tym że w dzielnicach willowych nikt prędkości nie mierzy. Policja za to mierzy ją w terenie zabudowanym czyli w przestrzeni niezabudowanej między Gdynią a Sopotem, bo tam jest łatwiej choć zagrożenie jest znikome.

    • 0 0

  • Dzielnica willowa szczególnie Kowieńska i Orańska, każdy dom inny mnóstwo samowoli budowlanych zalegalizowanych ex post

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane