• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciał kupić farbę i odmalować pasy na Spacerowej. Po naszej interwencji zrobi to ZDiZ

Maciej Korolczuk
10 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Ostry zakręt przy kapliczce na Spacerowej zobacz na mapie Gdańska kojarzy każdy kierowca, który choć raz jechał między Oliwą a Osową w Gdańsku. Pan Jan, zawodowy kierowca miejskiego autobusu, jeździ tamtędy 20 razy dziennie. - Przez brak pasów, kierowcy notorycznie ścinają tam zakręt. Już kilkukrotnie prosiłem drogowców, by je odmalowali. Bez efektu - mówi. Po naszej interwencji obiecano, że oznakowanie zostanie odmalowane, gdy tylko jezdnia wyschnie po opadach deszczu.



Czy uważasz, że oznakowanie dróg w Gdańsku jest wystarczające?

Pan Jan jest kierowcą ZKM od prawie 40 lat. Jak mówi, na drogach w mieście widział już prawie wszystko. Do zwykłych obcierek, drobnych kolizji czy nawet poważnych wypadków zdążył się już przyzwyczaić.

Jednym z miejsc, gdzie najczęściej można natknąć się na radiowóz policji i rozbite auta, jest ostry zakręt przy kapliczce na ul. Spacerowej. Duża liczba kolizji wynika nie tylko z geometrii samego łuku, ale też ograniczonej widoczności, często nadmiernej prędkości. Pan Jan twierdzi, że przyczyniają się do tego także fatalnie wymalowane pasy, a w zasadzie... ich brak.

- Jeżdżę tamtędy autobusem 20 razy dziennie i za każdym razem obawiam się, że ktoś mi wyskoczy zza zakrętu. Dzwoniłem trzy razy do dyżurnego inżyniera miasta w Zarządzie Dróg i Zieleni, by namalowali linię wyznaczającą oś jezdni, może to zdyscyplinowałyby nieco kierowców. Ostatni raz rozmawiałem z nim dwa tygodnie temu, ale bez odzewu. Nawet zażartowałem raz w rozmowie, że sam kupię farbę i namaluję ten pas - mówi pan Jan.
  • W ciągu kilku dni pasy wyznaczające oś jezdni na ostrym zakręcie na Spacerowej mają zostać odmalowane.
  • Pan Jan mówi, że przez brak pasów na łuku Spacerowej niemal codziennie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji.
  • Połamane elementy z uszkodzonych w kolizjach i wypadkach samochodów w tym miejscu to widok, który nikogo tam nie dziwi.

To, że to jedno z najbardziej niebezpiecznych i źle oznakowanych miejsc w Gdańsku, potwierdzają zdjęcia z wypadków i kolizji, jakie regularnie otrzymujemy od czytelników w Raporcie Drogowym. Wystarczy też wybrać się w to miejsce, by natknąć się na leżące na poboczu elementy uszkodzonych w zdarzeniach drogowych samochodów.

  • Skutki jednego z wielu wypadków na Spacerowej.
  • Bariery energochłonne na Spacerowej są jednymi z najczęściej wymienianych w całym Trójmieście.

Jest jednak szansa, że wkrótce sytuacja się zmieni. Upór pana Jana i zainteresowanie mediów sprawiło, że w Zarządzie Dróg i Zieleni zapadła w końcu decyzja, która poprawi bezpieczeństwo na Spacerowej i zapewni komfort pracy kierowcom miejskich autobusów.

- Rozmalowanie pasów zostało zlecone, jednak cały czas czekamy na poprawę warunków pogodowych. Żeby można było wykonać te prace, musi przestać padać, a jezdnia musi być sucha - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Opinie (200) 2 zablokowane

  • Oś jezdni.

    Moim zdaniem ścinanie zakrętów nawet gdy z przeciwka jedzie pojazd, nawet tych o ograniczonej widoczności i z podwójną linią ciągłą to wielka bolączka naszych dróg. Przed ostrym zakrętem noga z gazu żeby minąć się bezpiecznie. Ścinać tylko widoczne zakręty a z przeciwka nic nie jedzie. Proste?

    • 17 0

  • zapraszam na jbloniowa (1)

    tam nikt nie wymalowal pasow rozdzielajacych jezdnie, wiem ze jest wasko ale czasem mam wrazenie ze zostane staranowana na drodze

    • 9 2

    • Tam jest wasko? Nie zartuj :D Bardziej wasko jest w sopocie na ul. Malczewskiego. 2 zakrety w lewo przed brodwinem wiekszosc kierowcow scina..

      • 0 1

  • Oliwski zakręt ..... (2)

    Obniżyć nieco "górkę osłonową" (wystarczy zebranie niedużej ilości ziemi) przy łuku wewnętrznym zakrętu, a znacznie polepszy się obszar widoczności, a tym samym bezpieczeństwo jazdy.
    Do tego oczywiście odmalowanie linii ciągłej i będzie tam naprawdę bezpiecznie !!!

    • 10 1

    • Wystarczy nie ścinać zakrętu. (1)

      • 5 0

      • to za proste rozwiązanie

        przecież wszędzie trzeba zapier...

        • 2 0

  • Jakim trzeba być debilem (2)

    żeby ścinać zakręt którego drugiego końca nie widać?

    • 29 3

    • Można się zdziwić ilu ich jest.

      I ich się boje najbardziej, mniejsze prawdopodobieństwo jest zderzenia czołowego niż zderzenia z ścinajacym zakręt tyle ludzi ścina zakręty.

      • 10 0

    • a jakim trzeba byc debilem, zeby jezdzic na starych sparcialych oponach. Ilu takich jest.

      • 4 0

  • Coraz głupszych mamy kierowców, spadnie śnieg pasy zasypane i już nie potrafią jeździć

    • 18 4

  • No tak pomalowanie pasow zalatwi temat. Lepiej zamontujcie tam takie nakladki na jezdnie, ktore uderzaja w podwozie gdy ktos scina zakret.

    Ilosc wypadkow, krwi oraz wylanego oleju i paliwa + sorebntu spowodowala wytarcie farby

    • 3 2

  • Oznakowanie pasami dróg to plus 10 do bezpieczeństwa osób którym cieżko sie odnaleźli zwłaszcza nocą w deszczu.

    • 3 0

  • W ZDiZ powinno być miejsce, telefon, mail...

    gdzie można interwencyjnie zgłaszać problemy z oznakowaniem dróg.
    Mnóstwo jest miejsc. gdzie jest ono nieprawidłowe.
    Zobaczmy np. miejsce w Sobieszewie.Na ul. Turystycznej, ( to ta główna przez całą Wyspę) zaraz za skrzyżowaniem z Przegalińską ( to ta co biegnie wzdłuż Martwej Wisły) Postawiono ograniczenie do 40km\h... Niedawno, 30 m dalej postawiono powtórzenie tego znaku, bo faktycznie mała uliczka "kasowała" ten pierwszy znak..
    Ale do jasnej cholery! dlaczego nie postawiono znaku odwołania w miejscu gdzie już nie ma niebezpieczeństwa??
    W efekcie. trzeba teraz jechać 3 km z szybkością 30 parę km\h..
    Czy taki był zamysł ZDiZ? Czy to tylko ma działać jako łapanka kierowców, a jak wiemy często tam policja łapie...

    • 15 0

  • Ciekawe

    Ciekawe zdjęcie dał portal z wypadkiem. Bo tam widać, że jest oznakowanie poziome.

    • 12 0

  • A ja cały czas twierdzę, że posiadanie prawa jazdy powinno być przywilejem a nie obowiązkiem

    • 20 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane