• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciała pomóc przebrać niepełnosprawne dziecko, musiała kupić bilet na basen

Piotr Weltrowski
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przedstawiciele sopockiego parku wodnego twierdzą, że nie widzą podstaw, aby zwrócić pieniądze za bilet, który posłużył matce dziecka do wejścia do szatni. Przedstawiciele sopockiego parku wodnego twierdzą, że nie widzą podstaw, aby zwrócić pieniądze za bilet, który posłużył matce dziecka do wejścia do szatni.

Matka niepełnosprawnego dziecka musiała zapłacić za możliwość wejścia na kilkanaście minut do szatni, aby pomóc w przebraniu niepełnosprawnego, 4-letniego chłopca. Przedstawiciele aquaparku problemu nie widzą, bo za darmo pozwolili wejść do środka ojcu dziecka, a kobietę uprzedzili, że zwrócą jej pieniądze, o ile zdąży wrócić w ciągu 10 minut.



Jak oceniasz postawę przedstawicieli aquaparku?

Nasz czytelnik chciał wraz ze swoim 4-letnim, niepełnosprawnym synem skorzystać z basenu sopockiego aquaparku. Niestety jego dziecko nie porusza się samodzielnie i wymaga asysty dwójki opiekunów - zarówno ojca, jak i matki.

I tak też wyglądać miała wizyta na basenie, do której doszło kilka tygodni temu. Niepełnosprawny 4-latek miał wejść na pływalnię z ojcem, wcześniej pomóc w przebraniu miała też matka chłopca.

Przebieranie dziecka? 23 złote



Nasi czytelnicy usłyszeli jednak, że aby wejść do przebieralni, matka dziecka musi kupić bilet, kosztujący 23 złote. Na nic zdały się tłumaczenia, że kobieta wchodzi tylko po to, aby pomóc przebrać niepełnosprawne dziecko. Pracownica parku wodnego stwierdziła jednak, że jeżeli wyjdzie ona z szatni przed upływem 10 minut, to pieniądze za bilet zostaną oddane.

Kobieta tak właśnie zrobiła, czyli kupiła bilet, weszła wraz z mężem i synkiem do szatni, pomogła się dziecku przebrać i wyszła. Niestety, przy wyjściu z basenu, gdy dziecko trzeba było dodatkowo wymyć i wysuszyć, wszystko trwało dłużej, bo (według naszego czytelnika) 12 minut. Obsługa stwierdziła więc, że pieniędzy za bilet nie może oddać.

- Nasz synek nie porusza się sam i komunikuje się w sposób ograniczony. Natomiast waży tyle, że przy braku chociażby przewijaka w szatni, nie mamy innej alternatywy, jak przebrać dziecko we dwoje. Czas przebierania jest przy tym mało przewidywalny - mówi nasz czytelnik.

Aquapark: wszystko zgodnie z regulaminem



Po całym zdarzeniu złożył reklamację, prosząc o zwrot pieniędzy. Biuro Obsługi Klienta sopockiego aquaparku odmówiło mu. W oficjalnym piśmie napisano m.in., że regulamin basenu pozwala na bezterminową opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem do 16. roku życia, ale tylko jednej osobie, która - poza zakupem biletu dla dziecka (ulgowego) - otrzymuje darmową wejściówkę bez limitu czasowego.

Wspomniano także, że w przypadku, gdy w przebraniu dziecka pomagać ma druga osoba, to musi ona zakupić bilet. Każdy bilet może być co prawda zwrócony, ale tylko przez 10 minut od momentu zakupu.

Swoje argumenty przedstawiciele aquaparku podtrzymali w rozmowie z nami.

- Każdy nasz klient z niepełnosprawnością otrzymuje możliwość zakupu biletu ulgowego, a opiekun tej osoby może korzystać z basenów, nie płacąc za dodatkowy bilet, więc dwie osoby wchodzą na jeden bilet, ulgowy. Każda dodatkowa osoba płaci za wejście do szatni oraz na baseny według aktualnego cennika - mówi Piotr Stefański, dyrektor marketingu i sprzedaży Parku Wodnego Sopot.
Dodaje, że w przypadku naszego czytelnika obsługa zgodziła się na wejście dodatkowej osoby do przebieralni na czas 10 minut, a klienci zostali także poinformowani, że po przekroczeniu tego czasu nie otrzymają zwrotu pieniędzy.

- Ze względu na działanie naszego systemu sprzedażowo-rezerwacyjnego, po przekroczeniu 10 minut opłata zostaje naliczona automatycznie i nasi pracownicy nie mają możliwości jej anulowania - kończy Stefański.

Miejsca

Opinie (373) ponad 10 zablokowanych

  • Godle wtz

    Gra wtz

    • 0 0

  • ) (3)

    Słaby ten Aquapark,woda zimna,w szatniach ostatnio śmierdziało(2 lata temu),na zewnątrz woda b.zimna,w barze chcieliśy zamówić koktail...był w menu ale nie było w sprzedaży...w saunach jakieś dziwne towarzystwo i zapach potu w szatni,ogólnie bez klimatu.W Redzie lepiej a szczególnie saunarium,polecamy.

    • 181 32

    • bezrobotny

      sven to chyba były kierowca bmw

      • 0 0

    • W basenie dla maluchów jest grzyb (1)

      A zjeżdżalnie dla nich kończą się na poziomem wody. Jak dziecko zjeżdża bardzo łatwo by uderzyło potylicą o rant tej zjeżdżalni. Dodatkowo jest ona popękana i poklejona jak w PRL-u. Wstyd.

      • 26 4

      • Pierwsze z Redy już pezesłane

        • 4 2

  • Pracownik pewnie by chciał dobrze, (3)

    Natomiast pewnie miał za plecami jakiegoś typowego bufona menagera

    • 363 25

    • 10 min to10min

      • 0 0

    • pracownicy rozliczają się z tego co zarejestrują bramki (1)

      jak wejście zostało zarejestrowane, to pracownik nic nie może już zrobić
      grzebanie w systemie to narażanie się skarbówce lub wypełnianie dodatkowych świstków

      ps.znajomi mają niepełnosprawne dziecko ale mieszkają w Danii. Tam do opieki na basen są wpuszczane dwie osoby dorosłe, ale za całą trójkę płaci gmina z funduszu dla niepełnosprawnych i nikt nie ma do nikogo pretensji

      • 9 0

      • Panie, ale tam socjalizm!

        Takie rozwiązanie to się każdemu podoba ale płacić chociaż 1 punkt procentowy więcej podatku dochodowego to nikt się nie zgodzi.

        • 0 0

  • Jasne reguły regulaminu

    Uważam, że reguły regulaminu jasno określają zasady. Drodzy Państwo bądźmy poważni. Takie instytucje muszą mieć jasno określone zasady. O co ta afera. Wszystko można dziś załatwić. Ale żeby od razu pisać w takiej sprawie do mediów. Rodzice mogli podejść do kas, wszystko grzecznie da się załatwić. Trzeba tylko mieć podejście. Po co ta złość i irytacja od razu.

    • 0 1

  • w czym problem? (23)

    Aquapark w bardzo jasny sposob wywiazal sie ze swoich zobowiazan wobec klijetki.
    Jak widac ,kolejny raz wychodzi roszczeniowy sposob zycia naszego spoleczenstwa.
    Tylko im dawaj i wiecznie im malo.
    A mamuska jak by miala ciut rozumu to by przed uplywem 10 minut wyszla z przebieralni ,dokonala zwrotu za bilet i ponownie by wykupila nowy i bylo by po klopocie.
    Nigdzie w regulaminie nie napisali ze tak nie mozna zrobic.
    Co to za bezmózgie spoleczenstwo chadza po swiecie.

    • 144 136

    • wstyd dla aquaparku

      jestem rozczarowana aquaparkiem w Sopocie!!!! Trochę wyrozumiałości. Takim ludziom należy pomagać a nie robić pod górkę. Chyba sami muszą mieć niepełnosprawne dziecko by to zrozumieć. szacunek dla rodziców.

      • 0 0

    • ortografia!!!

      • 0 0

    • nie wiem dlaczego dostajesz minusy (3)

      czy nikt nie widzi, że ojciec dziecka wszedł bez dodatkowej opłaty? Czy basen sprzedał ulgowy bilet dziecku i w ramach tego jednego biletu ojca wpuścił? Czego więcej ludzi oczekują? Mają na jeden bilet wpuścić ojca, matkę, babcię, mnie, mojego kuzyna i trójkę sprzedawców z osiedlowego sklepu?

      • 64 21

      • myśl człowieku a się nie ośmieszaj (1)

        Ojciec wszedł za darmo - jako opiekun niepełnosprawnego dziecka - zatem twoim zdaniem posadził syna na leżaczku i świetnie się bawił za darmo w aquaparku?? NIE - poszedł tam po to żeby swojemu choremu synkowi zapewnić atrakcję, by ten nie czuł się gorszy niż inne pełnosprawne dzieci - cały czas poświęcił na pilnowanie i asekurację syna - bo obsługa zapewne nie jest do tego przygotowana, przystosowana i zatrudniona!!
        Nie wiem jaki był stopień niepełnosprawności dziecka- ale ubieranie takiego malucha często (z resztą opisano to w artykule) wymaga pomocy drugiej osoby - zwłaszcza, że tato sam siebie też przebrać musiał! Wszystkim cwaniakom polecam choć jedną dobę zaopiekować się w ośrodku niepełnosprawnym dzieckiem - inaczej będziecie patrzeć na świat!
        Mi przebieranie/suszenie po basenie mojego zdrowego synka zajmuje dobre 20-30 minut a tu mama miała w trakcie ubierania niepełnosprawnego synka patrzeć na zegarek i od przejścia przez bramkę "czas start" zapier...lać na czas! PUKNIJCIE SIĘ LUDZIE Z TYMI SWOIMI REGULAMINAMI W ŁEB! Polska to chory kraj - totalnie dyskryminująca i niedostosowana do niepełnosprawności!

        • 4 4

        • troche racja, ale

          jak chcesz zmienić Polskę, to wybierajcie tych co też chcą.
          Zresztą obecni teraz rozdają kasę, przez co dużo dzieci przynajmniej w teorii mogą korzystać z aquaparków (za 20zł/godzinę!, albo iść do kina 16-20zł!!!).

          Czytać regulaminy i dostosować się, jak nie to walczyć aby zmienić regulaminy...

          • 0 0

      • Ale ty chyba nie kumasz,

        Matka nie weszła żeby się wys*ać. Ona poszła pomóc ojcu - rozumiesz ?

        • 2 1

    • Kup sobie jeszcze słownik języka polskiego. (1)

      Niemniej muszę uprzedzić: słownik nie pomoże na mało sprawne rozumowanie.

      • 12 5

      • dobże

        • 0 0

    • To ludzie ludziom zgotowali ten los

      • 0 0

    • (8)

      A myślisz że przebierając niepełnosprawne dziecko tak łatwo śledzić jeszcz dodatkowo czas i wybiec tuż przed upływem 10 minut po to żeby na kolejne 3 minuty wrócić i dokończyć przebieranie chorego dziecka? !

      • 31 23

      • (5)

        po to ojciec dziecka wszedł "za darmo", żeby nie pilnować czasu, tylko dziecka. Jest to napisane! Gdzie był jako opiekun? Na "dzikiej rzece" śmigał? Ile osób ma wejść na jeden bilet? Jeszcze babcia, wujek i sąsiedzi?

        • 40 22

        • (4)

          tępota ludzka nie zna granic. Jak nie masz pojęcia młotku jak wygląda opieka nad niepełnosprawnym to zamilcz. To jest szok, że jakie puste łby nawet darmowego biletu potrafią zazdrościć. Może niepełnosprawności pozazdrościsz?

          • 26 26

          • I dlatego w pewnych wypadkach powinna być dopuszczalna aborcja (1)

            Choć artykuł nie dotyczy oczywiście tego tematu, ale refleksja nasuwa się sama.
            Jeżeli już do 4 letniego dziecka potrzebne są do obsługi 2 osoby, co będzie później?

            • 4 1

            • Ty jesteś normalny ???

              a może rodzice tego dziecka właśnie czyta ten artykuł i poczyta twój durny wpis dokonany z nudy w pracy, szkoda gadać

              • 1 0

          • nie wiem dlaczego mnie obrażasz

            pewnie dlatego, że Twój malutki i ograniczony móżdżek nie rozumie, że park zapewnia OPIEKUNOWI dziecka DARMOWE WEJŚCIE. Po to, żeby właśnie zająć się dzieckiem. Jest wyraźnie napisane, że OJCIEC dziecka wszedł ZA DARMO, żeby się dzieckiem zająć - np. PRZEBRAĆ. Więc nie ma powodu, żeby KOLEJNA OSOBA TAM WCHODZIŁA. I tak park poszedł na rękę rodzicom POZWALAJĄC WEJŚĆ DRUGIEJ OSOBIE.
            Jeśli nie umiesz czytać, a jedyne co potrafisz to bezpodstawne obrażanie ludzi, to nie wypowiadaj się proszę w internecie bez nadzoru swojego pełnoletniego opiekuna. W wolnym czasie poćwicz czytanie - cenna umiejętność.

            • 7 5

          • Widać po artykule, że oni też nie mają pojęcia.

            • 4 2

      • Pewnie pierwszy raz dziecko przebierali..

        • 6 3

      • Myślę, że to nie jest łatwe. Ale jak to się ma do całej sytuacji?

        • 17 13

    • Może i ciebie stać aby wydać na kulturę 7 zł. ale może zacznij od wydania choć 1 zł. na szkołę i naucz się najpierw pisać po polsku ?
      Ale w jednym zgodzę się z tobą "Co to za bezmózgie spoleczenstwo chadza po swiecie." i doceniam samokrytykę.

      • 6 2

    • ... (1)

      "A mamuska jak by miala ciut rozumu to by przed uplywem 10 minut wyszla z przebieralni ,dokonala zwrotu za bilet i ponownie by wykupila nowy i bylo by po klopocie."
      No tak, prawie zapomniałem że żyjemy w Polsce :D:D Fajnie to się kontrastuje z tymi wcześniejszymi wywodami na temat sposobu życia naszego społeczeństwa. Z galerii też wyjeżdżasz po 50 minutach i wracasz, żeby się wykazać rozumem i zaoszczędzić dwa ziko? :D

      • 10 7

      • Nie, ale jak wyjadę po 62 minutach

        To nie piszę na Trójmiasto.pl oburzenia, że tylko 2 minuty za długo parkowałem, a musiałem zapłacić za całą godzinę

        • 13 3

    • Klijetki już takie som ....

      roszczeniowy tryb to też cwaniactwo ,żeby kupować tysiąc biletów i wychodzić przed upływem 10 min .... :/

      • 6 3

    • klientki .... :)

      • 12 1

  • Klauzula abuzywna

    Proponuję zgłosić regulamin Aquaparku w celu znalezienia klauzuli abuzywnej i nałożenia kary pieniężnej na Aquapark

    • 0 0

  • 10 minut...

    kure.....o złodziejski kraj......

    • 0 0

  • (1)

    Aqua żenada tam jest a nie aqua park

    • 1 0

    • Żenadą to jest zachowanie tej madki polki.
      Przyjmuje pewne warunki, a później się na nie nie godzi

      • 0 0

  • xD

    10 minut to 10 minut.
    Matka miała jasno postawione warunki. Jeśli uważała, że nie zdąży w 10 minut to albo się godzi na zapłatę albo nie wchodzi :)
    Śmieszy mnie ból tylnej części ciała takich debili jak matka tego niepełnosprawnego dziecka. Wydaje mi się, że problem może być nie z niepełnosprawnością dziecka, ale jej :)

    • 0 1

  • Uroki rodzica dziecka niepełnosprawnego

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane