- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (168 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (184 opinie)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (136 opinii)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (27 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (97 opinii)
- 6 Wzięli pod lupę punktualność SKM (82 opinie)
Chcieli, by kierowcy zwolnili. A ci jeżdżą pod prąd
Teoretycznie powinien uspokajać ruch i wpływać na bezpieczeństwo kierowców i pieszych. W praktyce większość kierujących go ignoruje, jeździ pod prąd i łamie przepisy. Czy próg zwalniający zamontowany na wjeździe do parkingu podziemnego GCH Manhattan jest potrzebny?
Są gumowe, betonowe, żeliwne, oznakowane i nieoznakowane, pojedyncze (a czasem potrójne), legalne i nielegalne, poprawiające bezpieczeństwo, ale i bezcelowe. Mowa o progach zwalniających, a więc jednym ze sposobów na uspokojenie zapędów kierowców i ich upodobania do szybkiej jazdy tam, gdzie nie ma do tego sprzyjających warunków.
W założeniu progi mają uspokajać ruch w tych newralgicznych miejscach. W praktyce często jest odwrotnie. Kierowcy je omijają (po niektórych z nich nie chce jeździć nawet policja), wjeżdżają tylko dwoma kołami, jadą pod prąd czy po chodniku, chcąc w ten sposób uniknąć redukcji biegów, czasem nawet zatrzymania pojazdu czy w najgorszym wypadku - uszkodzenia podwozia czy amortyzatorów. Tak też jest przy GCH Manhattan we Wrzeszczu.
Lepiej go ominąć, nawet za cenę jazdy pod prąd
Na problem z poprzeczną stalową belką zainstalowaną na zjeździe do podziemnego parkingu przy Manhattanie zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników. Według niego próg jest zbyt wysoki, ma zbyt ostre krawędzie i nie da się po nim przejechać bez radykalnego wytrącenia prędkości i ryzyka uszkodzenia niskiego zawieszenia czy przebicia opony.
- Każdy kierowca, który choć raz korzystał z tego parkingu wie, że lepiej dmuchać na zimne i ten próg po prostu ominąć lewym pasem. Problem w tym, że trzeba wówczas przekroczyć podwójną ciągłą linię i jechać pod prąd - mówi jeden z naszych czytelników, często korzystający z podziemnego garażu pod GCH Manhattan.
Kierowcy ignorowali ograniczenie
Władze galerii zdają sobie sprawę z problemu. Początkowo w tym miejscu obowiązywało ograniczenie prędkości do 10 km/h (znak wciąż wisi przy wjeździe), ale kierowcy je ignorowali.
- Próg zwalniający na wjeździe na parking podziemny GCH Manhattan został zainstalowany w trosce o bezpieczeństwo klientów centrum. Na wjeździe do Centrum obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h. Niestety przed zainstalowaniem progu nikt tego ograniczenia nie przestrzegał, a nawet wielokrotnie zdarzały się przypadki dużego przekroczenia tej prędkości - tłumaczy Katarzyna Szczycińska, dyrektor zarządzający GCH Manhattan. - Zaraz za miejscem ulokowania progu znajduje się wyjście ewakuacyjne z centrum. W przeszłości był już zainstalowany łagodniejszy próg, ale być może dlatego nie wpływał on na kierowców wjeżdżających do centrum i mimo obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, nie zwalniali i dojeżdżali do zjazdu z nadmierną prędkością, nie tylko nie przestrzegając przepisów, ale też powodując zniszczenie instalacji odwadniającej znajdującej się na poziomie -1.
Próg jest bezpieczny, ale...
Jak tłumaczą przedstawiciele centrum handlowego, choć próg pojawił się w 2012 r. przez trzy lata jego funkcjonowania nie odebrano ani jednego sygnału o uszkodzonym samochodzie któregoś z klientów. Dodają, że próg można bezpiecznie pokonać, ale pod warunkiem zachowania odpowiedniej prędkości.
- Próg został zainstalowany prawie trzy lata temu i wykonany tak, aby sprawny pojazd, przy zachowaniu obowiązującej w tym miejscu prędkości 10 km/h, mógł go bezpiecznie pokonać. Do dzisiejszego dnia nie został nam zgłoszony żaden przypadek uszkodzenia pojazdu lub jego części. Nie jest to dla nas sytuacja idealna, lecz brak zdyscyplinowania kierowców wymusił takie radykalne rozwiązanie. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo ogółu klientów centrum - dodaje Katarzyna Szczycińska.
Miejsca
Opinie (208) 2 zablokowane
-
2015-12-03 10:25
Ilość progów. (2)
Ilość progów zwalniających osiągnęła już poziom absurdu, podobnie jak ilość ekranów i przejść dla zwierząt. Są osiedla, gdzie normalnie nie da się już jeździć, chyba, że ciągnikiem rolniczym. Co zresztą wpisuje się w klimat tego wsiowego regionu.
Ten naród głupi się urodził i głupi umrze.- 12 3
-
2015-12-03 10:49
wsiowy rejon, wsiowi mieszkańcy ? jak spoleczenstwo przestrzega przepisow to po co progi :)
- 2 0
-
2015-12-03 12:04
Sami kierowcy do tego doprowadzili...
- 2 1
-
2015-12-03 10:27
W trosce o bezpieczeństwo !!!! Co za DYRDYMAŁY !!!! W trosce o bezpieczeństwo
zdrowia psychicznego powinni wymyślić inne wyjaśnienie , zgodne choćby w przybliżeniu z logiką....
- 2 2
-
2015-12-03 10:28
kamera i walic mandaty (1)
- 3 5
-
2015-12-03 10:46
To nie jest droga publiczna.
Policja nie moze wystawic tam jakiegokolwiek mandatu,
- 2 0
-
2015-12-03 10:28
Przecież
wszystkie progi są tylko dlatego że "kierowcy" nie potrafią wpaść na to aby przestrzegać przepisy.
- 6 1
-
2015-12-03 10:29
Wiecej progow , zakazow i nakazow!!!
jak by malo bylo dziur w drogach to jesdzce wybuduja progi na jezdni...
wiecej zakazow i nakazow zamiast napraw.. a jak rozwalisz samochod miej wine do siebie !!!- 1 2
-
2015-12-03 10:32
A ja myślałem
że chodzi o próg zwalniający na Wielkokackiej przy Żabce na Witominie
- 2 1
-
2015-12-03 10:35
Jeździć to trzeba umieć. Jestem za progiem
i to najlepiej na całej szerokości. Cwaniaczki nie będą mieć wyjścia i zwolnią.
- 5 3
-
2015-12-03 10:45
"większość kierujących go ignoruje, jeździ pod prąd i łamie przepisy"
Jakie przepisy? Przeciez to prywatny teren!
- 4 0
-
2015-12-03 11:15
skoro to prywatny teren to po temacie
- 5 0
-
2015-12-03 11:40
może i nie zgłoszono żadnych uszkodzeń, ale za każdym razem jak przez niego przejeżdżam, (1)
to chyba 1 km/h i drżę czy bez szwanku przejadę,
więc nie dziwię się że niektórzy jadą lewym pasem,- 6 3
-
2015-12-03 14:09
Słuszna uwaga - za duży spadek jest na tym progu moje auto o niskim zawieszeniu nieźle przyszorowało o ten próg po wjechaniu na niego, pomimo tego że wjeżdżałem tempem ślimaka
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.