• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chińsko-polskie kroniki portowe

Magdalena Raszewska
21 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:40 (21 stycznia 2008)
Zarządzajacy gdańskim portem liczą na wzrost liczby przeładunków po podpisaniu porozumienia z... Zarządzajacy gdańskim portem liczą na wzrost liczby przeładunków po podpisaniu porozumienia z...

Gdański port ma nadzieję na wzrost przeładunków dzięki współpracy z chińskim portem w Ningbo.



...z władzami chińskiego portu w Ningbo. ...z władzami chińskiego portu w Ningbo.
W poniedziałek weszło w życie porozumienie o współpracy pomiędzy portami w Ningbo i Gdańsku. Ma ono skutkować wzrostem przeładunków i nowymi perspektywami rozwoju dla obu portów.

- Porozumienie otwiera możliwość współpracy - mówi Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy Portu Gdańsk. - Po obu stronach powstały speckomisje, które opracują szczegóły współpracy - dodaje.

To nie pierwsze porozumienie podpisane przez przedstawicieli obu portów. W sierpniu 2005 roku umowę o współpracy sygnowali Andrzej Kasprzak, ówczesny prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz Li Linghong, prezes Portu Ningbo. Zwracano wówczas uwagę na podobną strukturę przeładunków obu portów.

W porcie Ningbo przeładowuje się głownie rudę, kontenery, ropę i produkty ropopochodne, płynne produkty chemiczne, węgiel oraz drobnice.

Port gdański także posiada terminal do przeładunku paliw płynnych, terminal węglowy, Gdański Terminal Kontenerowy oraz głębokowodny terminal kontenerowy w Porcie Północnym.

Podpisana dwa i pół roku temu umowa miała na celu rozwój handlowej, technicznej i kulturalnej współpracy pomiędzy portami. Porty miały planować wspólne działania gospodarcze, tak aby zwiększyć ruch morski pomiędzy sobą. Kolejne cele to wymiana doświadczeń i wiedzy w zakresie przepływu informacji oraz szkoleń technicznych, zawodowych i pracowniczych. Porty miały także wspierać dwustronne oraz międzynarodowe umowy handlowe zawierane przez Polskę i Chiny.

Już w 2005 roku zapowiadano zawieranie bardziej szczegółowych umów. Wydaje się, że zawarte właśnie porozumienie, jest częścią tego planu. Póki co, przedstawiciele gdańskiego portu wypowiadają się dość enigmatycznie na ten temat.

Głębokowodny port Ningbo znajduje się w odległości dwóch godzin jazdy od Szanghaju. Składa się z pięciu obszarów portowych: Ningbo, Beilun, Zhenhai, Daxie i Chuanshan, przy których znajduje się w sumie 191 nabrzeży, w tym 39 nabrzeży mogących przyjąć statki o tonażu przewyższającym 10 tys. ton. Do 2010 roku przeładunek cargo ma osiagnąć 350 mln ton, a kontenerowy 11 million TEU.

Opinie (11) 4 zablokowane

  • Ładnie ktoś pokolorował w fotoszopie fote.

    • 0 0

  • Normaaaaaaaaa

    Fotki przerabiane, dane statystyczne wzięte z księzyca.
    Byle by pisac na trojmiasto, byle co i byle o kim ale po co?!?! Nie lepiej darowac kilka artykulow i poczekac na jakas wazna sprawe a nie gadanie o dupie marynie?!?!

    • 0 0

  • Tak, nie ma to jak "polaczkowaty optymizm" wszystko źle, wszystko nie pasuje.. to po co to czytacie? A co do fotek, to istnieje np coś takiego jak filtr polaryzacyjny... No ale nie, zamiast sie dowiedzieć, to lepiej ponarzekać, prawda?

    • 0 0

  • Niech w porcie zainwestują w sprzęt przeładunkowy

    przecież stan sprzętu jezdzącego w gdańskim porcie to rozpacz i wstyd, dźwigi też nie lepsze...

    • 0 0

  • dobry pomysl

    bo narazie to kontrahenci nie chca przez Gdansk przeladowywac kontenery...
    jeszcze daleka droga...
    mysle, ze Gdansk bedzie musial duuuuuzo za taka wspolprace zaplacic bo partner niewspolmiernie wplywowy

    • 0 0

  • K mać!

    Jak można tak narzekać?! Co jest z wami nie tak?!

    • 0 0

  • abc-pyknij sie !

    -w leeb!!!

    • 0 0

  • he he,

    oprócz towarów wymienionych w artykule, bedą też emigranci z chin.
    w związku z euro 2012 powstanie wiele nowych bud chińskich, a na stadionie polonii, reaktywuje się targowisko:)

    • 0 0

  • port Gdansk

    Jedynie Pisarz wspominajacy o sprzecie ma pojecie o czym pisze - reszta to nudzacy sie ludzie, marnujacy czas... Czy ktos zrozumial w ogole, o jakim terminalu jest ten artykul??????? Bo moim zdaniem, to pisanie o wszystkimi o niczym...... komunal, banal i nic wiecej... Polecam autorowi artykulu wycieczke do GTK... A moze cos rzeczywiscie dojrzy??!!

    • 0 0

  • Raczej każdy powinien mieć na myśli nowe DCT a nie jakiś malutki GTC (1)

    Raczej każdy powinien mieć na myśli nowe DCT a nie jakiś malutki GTC. Chociaż jest to terminal komercyjny i raczej szuka przewoźników liniowych niż samych portów. Jednakże taki był cel budowy DCT w Porcie Północnym - zbieranie kontenerów z dalekich obszarów i wożonych na dużych statkach - w tym przypadku wszystko prawie pasuje.

    • 0 0

    • Oczywiście GTK, a nie GTC

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane