• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chwarznieńską pojedziemy od niedzieli już dwiema nitkami

Patryk Szczerba
11 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na leśnym odcinku finiszuje. Drogowcy zapewniają, że to ostatnie tygodnie prac na drodze. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na leśnym odcinku finiszuje. Drogowcy zapewniają, że to ostatnie tygodnie prac na drodze.

Choć przebudowa ulicy w drugim etapie będzie jeszcze trwała, to jej najważniejsza część zostanie zakończona, a na całej trasie do końca tygodnia pojawi się warstwa bitumiczna. Tym samym ruch kołowy i rowerowy na "odcinku leśnym" powinien odbywać się bez większych przeszkód.



Zadowoleni powinni być także rowerzyści, którzy będą mogli swobodnie i bezpiecznie podróżować między Chwarznem i Witominem. Zadowoleni powinni być także rowerzyści, którzy będą mogli swobodnie i bezpiecznie podróżować między Chwarznem i Witominem.

Jak oceniasz realizację i tempo prac na Chwarznieńskiej?

Prace przy przebudowie ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni, wykonywane przez firmę Strabag, od początku znacznie wyprzedzały harmonogram. Szyki pokrzyżowała drogowcom zima, kiedy zamarzająca i rozmarzająca woda spowodowała spore ubytki w jezdni. Trzeba było je naprędce łatać, co powodowało sporo niezadowolenia wśród kierowców. Z drugiej strony sporo dni z lekkim mrozem, a nawet temperaturami dodatnimi pozwoliło na szybszą niż planowano realizację prac.

Ich koniec zaplanowano na wrzesień i do początku tego miesiąca będą prawdopodobnie trwały roboty wykończeniowe, ale już poza jezdnią. Ta w niedzielne popołudnie zostanie udostępniona dla kierowców. Firma Strabag zapewnia, że do soboty zakończy roboty bitumiczne, co pozwoli na normalny ruch pojazdów na leśnym odcinku z zastrzeżeniem, że drogowcy mogą jeszcze zajmować któryś z czterech pasów w związku z robotami wykończeniowymi. Cykliści zostaną wpuszczeni na drogę rowerową.

- Pozostaną nam dodatkowe prace, które planujemy zakończyć do września. Wiadomo, że mamy czas urlopowy, dlatego odbiory mogą potrwać nawet do początku jesieni. Nie przewidujemy już jednak blokowania ruchu, choć ze względów bezpieczeństwa nie możemy pozwolić na jazdę taką, jaka będzie możliwa po ostatecznym zakończeniu prac - deklaruje Tomasz Pecura, kierownik budowy z firmy Strabag.

W kolejce do udostępnienia poczeka jeszcze kładka z windami przy "Domu za Falochronem" oraz pętla autobusowa przy ul. Sosnowej. Póki co, nie zmieni się zatem trasa przejazdu autobusu 141, zawracającego na ul. Hodowlanej.

Miasto, nie czekając na pełne zakończenie prac, w niedzielę zaprasza na festyn w stylu country. Wśród atrakcji sporo związanych z Dzikim Zachodem: kowboje na mustangach, westernowy wóz i indiańskie tipi z minizagrodą czy malowanie twarzy w barwach wodzów indiańskich dla dzieci. Początek o godz. 13 na placu przy ul. Staniszewskiego zobacz na mapie Gdyni. Na godz. 14 zaplanowano przejazd przez ulicę motocykli oraz zabytkowych samochodów. Cała impreza potrwa do godz. 18.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej na leśnym odcinku rozpoczęła się w kwietniu 2013 r. i zgodnie z kontraktem miała trwać do września 2014 roku. Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma zapewnić lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do centrum. Wykonawcą jest spółka Strabag, która za wykonanie robót otrzyma 25,9 mln zł.

W kolejnym etapie będzie przebudowywany odcinek biegnący przez Witomino. W tym roku miasto zamówi stworzenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Wybrany wariant zakłada poszerzenie drogi, budowę zatoczek i lewoskrętów oraz likwidację części miejsc postojowych. Inne, które pozwalałyby ominąć Witomino, okazały się zbyt drogie.

Wydarzenia

Chwarznieńska warta Zachodu - Piknik na Sokółce (4 opinie)

(4 opinie)
festyn

Miejsca

Opinie (140) 7 zablokowanych

  • W końcu znowu będę dojeżdżać samochodem ;) (11)

    jak cywilizowany człowiek. Ze względu na korki przesiadłem się na rower.

    • 51 34

    • bez obaw (2)

      korek przesunie sie tylko do witomina. Nie ma takiej ilosci pasów ruchu w mieście, których się nie da zapełnić autami.
      Dobry wybór alternatywy transportowej w mieście to podstawa :)

      • 31 8

      • (1)

        W sumie dziwie sie, ze do tej pory nikt nie wpadl na pomysl by na ul. Kieleckiej zrobić 4 pasy zamiast 2. Tak jest tyle miejsca ze i 6 pasów by sie zmiescilo. Obecnie są 2 pasy po 5m szerokosci kazdy - po co?

        • 6 3

        • Żeby nie było za dużego kongo,gdy na wys. Rolniczej się dwupasmówka skończy,a jeszcze wpadnie ruch z Witomińskiej

          • 5 3

    • Jeszcze do niego wrócisz (4)

      Rozbudowa dróg tylko przesuwa korki, wcale ich nie likwiduje. Patrz Nowa Słowackiego.

      • 27 14

      • na dalsze odległości proponuję rower + kolej (może być SKM)

        • 10 3

      • jak ktoś bezmyślnie projektuje skrzyżowania ze światłami co 300 m to tak, tylko przesuwa się korki (2)

        bo o bezkolizyjnych to nasi urzędnicy nie słyszeli...

        • 9 3

        • Chciałbym zobaczyć...

          ...te korki do krzyżówki z Grunwaldzką gdyby nie było żadnych świateł od Złotej Karczmy ;]
          No chyba, że przy GB też zrobimy bezkolizyjną "koniczynkę"? :D

          • 3 1

        • nie ma czegoś takiego jak bezkolizyjne skrzyżowania

          poczytaj informacje o karambolach. Niedawno zakończył się proces gościa, który wjechał swoją ciężarówką w rufę trolejbusu na "bezkolizyjnym" skrzyżowaniu. Korki na wielopasmowych jezdniach bywają bardziej uciążliwe niż na dwupasmowych.

          • 1 0

    • Słaby troll

      • 7 1

    • (1)

      W połowie przecinają ją drogi rowerowe, ciekawe jak rozwiązali problem pokonania nowej dwupasmówki z jednej strony na drugą. Mam nadzieję, że przepust pod drogą został wykonany.Dodam ,że jest tam spory ruch rowerowy.

      • 5 1

      • Wydaje mi się, że jest jedno przejście pod drogą, które przygotowują. Ostatnio kopałam sie tam w błocie i glinie, ale ciężki sprzęt stał. Perspektywy jakieś są.. Resztę wyjazdór/przejazdów górą...

        • 3 0

  • Nie ma się z czego cieszyć (3)

    Dwie nitki sa tylko kawałek przez last (nawetnieo końca tę drogę ktoś projektował w pijanym widzie i pieniądze wyrzucono w błoto. Kiedy była stara ulica na tym odcinku był tylko wjazd na parking leśny i żadnych skrzyźowań i na leśnym odcinku nie tworzyły się korki i w zasadzie nie było wypadków. Przed przebudową chwalony projekt źe będzie most pod którym bedą przechodziły zwierzęta, przejeżdzali rowerzyści i ruchbędzie bezkolizyjny a co zrobiono? O
    Jadąc od strony Witomina są conajmniej 4 wyjazdy (skrzyżowania) i 3 z drugiej strony . Juź widzę przejeżdżających w poprzek na tych skrzyżowaniach. Koniec drogi pozostał po staremu: wąsko jak poprzedno, zamiast jezdni pozostawiono parking przy domu Za falochronem gdzie będą manewrować starsi ludzie, po drugiej stronie przystanek autobusowy na parkingu Hotelu i wyjazdów z posesji, a przejście na druga stronę zamiast podziemne to zafundowano wspinaczkę bo windy nic nie rozwiązują.

    • 75 28

    • Ty chyba też na trzeźwo tego nie pisałeś?

      • 23 8

    • ulica była kea i ciemna i z jedną jezdnią było pełno wypadków (1)

      tylko ktoś nieogarnięty albo z Gdańska może narzekać

      • 11 8

      • sekta urzędników straszących Gdańskiem i spiskami w natarciu

        • 2 3

  • prawda jest brutalna dla UM Gdynia gdyz obecnie nic to nie zmieni gdyz (16)

    na odcinku lesnym korki sie nie tworzyly lecz tworza sie na skrzyzowaniu na Witominie. Przyszly wariant przebydowy zakłada poszerzenie drogi, budowę zatoczek i lewoskrętów oraz likwidację części miejsc postojowych. To dlaczego na Witominie wyraznie droga jest teraz zwezona? Na nastepna modernizacje poczekamy lata. Inne rozwiazania które pozwalałyby ominąć Witomino, okazały się zbyt drogie. dla UM Gdynia i to tez jest standard gdyz lepiej wywalic kase na lotnisko i dzialania propagandowe niz zrobic cos raz a porzadnie. Zawsze w UM Gdynia pelna improwizacja.

    • 116 21

    • ;D (9)

      Co by nie zrobili i tak byście to skrytykowali. Sami nie robiąc nic. Społeczeństwo narzekaczy i maruderów, którzy po 8 godzinach spędzonych w pracy, siedzą i oglądają tanie seriale... :/

      • 54 25

      • nic dodać nic ująć :) Trafny opis tutejszych znawców :)

        • 30 11

      • .... może i tak (1)

        ale dopiero poszerzenie drogi do końca załatwi problem, choć nie do końca, brakuje kompleksowych rozwiązań, częściowe modernizacje to za mało

        • 15 5

        • kompleksowe rozwiązania nie mogą dotyczyć głównie lub wyłącznie dróg dla ruchu kołowego

          potrzebna jest reorientacja polityki komunikacyjnej i przestrzennej całego regionu: kompaktowe miasta w policentrycznych aglomeracjach połączonych SKM i PKM

          • 1 1

      • juz lepiej niech nic nie robia bo jak sie za cos wezma to zawsze jest to nieporozumienie (2)

        i czas na podziękowanie im raz na zawsze za nieudolność.

        • 6 14

        • a co w zamian mądralo? (1)

          • 3 0

          • byle nie szczurkowa ekipa, oni nie maja patentu na madrosc i na Gdynie

            • 4 4

      • Cóż mały durniu..... (1)

        PŁACIMY PODATKI NA TO WSZYSTKO!!!

        • 5 4

        • skoro popierasz nieudolnosc i dalej chcesz na to placic podatki to gratuluje Klaunik...

          widać ze jesteś cieniasem umyslowym

          • 1 5

      • oto jak traktujecie mieszkańców
        pogarda to najłagodniejsze słowo

        • 2 3

    • czyli lepiej było nie robić, tak? maruda cholerny! (1)

      • 5 6

      • Ten cały projekt jest akurat świetnie pomyślany. Polskie miasta w końcu się zorientowały (30 lat po zachodzie) że wywalanie własnych podatników do ościennych gmin (bo tak się kończy rozbudowywanie infrastruktury w tym kształcie) to raczej kiepski interes. Więc teraz zrobili drogę, na którą dostali dofinansowanie i którą i tak musieli remontować z uwagi na stan nawierzchni i archaiczne wygibasy, gdzie po deszczu robiły się wielkie kałuże na łukach, które już niejednego nauczyły definicji słowa "aquaplanning". A za jakiś czas wygrają projekt (jak teraz z kielecką) pod tytułem "buspas" - ekipa dwa dni będzie malować znaczki na gotowym prawym pasie, a w projekcie będzie wpisanych też z 10 nowych trajtków ;)

        • 9 4

    • (3)

      Widać że z Gdańska jesteś !! Obrażasz Gdynię

      • 4 12

      • pudlo, jestem z Gdyni. (2)

        Gdynie obraza nieudolność urzedasow UM Gdynia i takich wazeliniarzy jak Ty mających trudność z mysleniem o Gdyni

        • 7 4

        • to się wyprowadź bo wstyd (1)

          • 2 9

          • hehehe, chcialbys lizusie i wazeliniarzu ale nic z tego.

            lubie się smiac z takich przypalow jak Ty

            • 3 3

  • w końcu (4)

    Terminów oddania tej oddania tej drogi było już tyle ,że p. Stępa polistopadzie powinien się znaleźć na "zasłużonym" odpoczynku

    • 34 12

    • Sezon urlopowy???? To jakiś żart (2)

      W kraju w którym przez 3-6 miesięcy trwa zima branża budowlana ma latem urlop.
      Nie ma się potem co dziwić że budowy tyle trwają - zimą zima i nie można budować, latem urlop i nie ma komu. Brawo.

      • 11 7

      • kazdy chce latem urlop (1)

        Co, maja brac urlopy zima?

        • 3 2

        • Zatrudniajmy na drogowców jeno narciarzy.

          Szukam rozwiązań,a nie problemów.

          • 7 0

    • Spokojnie. Ważne by przed wyborami zdążyć

      • 3 3

  • Spore bledy w projektowaniu, to chyba byli slabo wyksztalceni projektanci (10)

    Nie moge zrozumiec dlaczego tak walczono o pozostawienie petli autobusowej,
    do tego tak szerokiej, skoro i tak nie moga tam zawracac zadne pojazdy, zwlaszcza przyjezdzajace do Falochronu.
    Czasowa petla linii 141 na ul. Hodowlanej sprawdza sie i nikomu tam nie koliduje.
    Zamiast starej-nowej petli autobusowej (tej w lesie) mozna bylo zbudowac spory parking dla aut, z pieszym dojsciem do Falochronu za posrednictwem nowo powstalej kladki dla pieszych.
    Przystanek autobusowy w kierunku Gdyni umieszczono fatalnie, koliduje teraz wszystkim.Przeciez mogl zostac przesuniety na wysokosc "lesnej" petli autobusowej (czyli mozliwego nowego duzego parkingu) i bylby w tej samej odleglosci do kladki dla pieszych jak jest obecnie.

    Gdyby przyjac takie zalozenia projektowe, mogla tam powstac jezdnia 4 !!! pasmowa i to az do ul. Sosnowej. Teraz stworzono jeszcze wezsze gardlo niz bylo, na dodatek problematyczne dla kierowcow autobusow jadacych w kierunku Gdyni.
    Kierowca autobusu, wlaczajacy sie do ruchu z zatoczki autobusowej przy Falochronie, bedzie mial bardzo ograniczona widocznosc we wstecznym lusterku pojazdow jadacych w tym samym kierunku, tj. z Wiczlina.
    Teraz pas jezdni do centrum Gdyni oraz zatoczka autobusowa sa..... w jednej linii !!!!!!
    Prawdopodobnie bedzie tam duze ryzyko wypadkow, powodowane przez wlaczajace sie do ruchu autobusy komunikacji miejskiej.
    Do zmiany i to natychmiast. Co za imbecyl zaprojektowal takie rozwiazanie ???

    • 57 10

    • Witominską powinien jeździć tramwaj (1)

      • 8 5

      • wodny...

        • 3 0

    • Na lotnisko poprowadzi czteropasmówka!

      • 9 3

    • Dzialajcie, dzialajcie i przestancie wreszcie czekac, nie wiem sam juz na co ? (1)

      Kolejnym etapem prac powinna byc nie tyle przebudowa dlaszej czesci Chwarznienskiej, skoro mamy wciaz chroniczny brak kasy w miescie (niezrozumiale to dla mnie), co calkowita przebudowa najwiekszego skrzyzowania na Witominie, czyli skrzyzowania Chwarznienska / Rolnicza / Malokacka / Wielkokacka.
      Czas juz najwyzszy, wrecz ostateczny, aby zbudowac tam obszerne bezpieczne rondo, nie wymagajace stosowania spowalniajacej ruch sygnalizacji swietlnej, najlepiej wraz z budowa pojedynczej prostej nitki tunelu pod nim, pomiedzy ulicami Chwarznienska, a Malokacka.

      • 13 2

      • Tunel... Rzecz zaklęta.

        • 5 0

    • Widac te sytuacje doskonale na zdjeciu nr 1

      Kierowca wyjezdzajacego z przystanku autobusu nie bedzie widzial nadjezdzajacych z tylu aut. Oj, bedzie ciekawie....

      Moze lustra jeszcze postawia :) :) :)

      • 5 2

    • Tak,już widzę,jak wszyscy parkują na tym wydumanym parkingu i idą się przesiąść na autobusy

      Korki tworzy ludzkie lenistwo zapakowane w samochód.

      • 3 1

    • Ten sam imbecyl projektował dodatkowy pas włączania do ruchu z estakady Kwiatkowskiego. (1)

      W jednym miejscu trzy równoległe pasy łączą się w jeden - dochodzi do dantejskich scen, wypadek jest kwestią czasu.

      • 6 0

      • Od razu mówiłem ze to będzie skopane. No i jest

        Tylko mam jedno pytanie. Czy nikt nie potrafi zapanować nad szaleństwami projektantów? Oni chyba w ogóle nie byli w tym miejscu. Może myśleli że to droga osiedlowa?

        • 4 0

    • Zaraz przyjda pieski i stwierdzą ze sie nie znasz. Ze w miesci sie tyle buduje

      i że Voy Ratt jest bogiem

      • 1 1

  • No i co z tego, że przebudowa jest na ukończeniu? (1)

    Wydane miliony, wycięty las, miesiące utrudnień, a efekt... ŻADEN
    Bedziemy się wszyscy spotykac w tym samym korku co przed remontem, tylko blizej Witomina...

    • 59 9

    • W polskim stylu czyli jak jest potrzebna droga to się buduje połowę drogi albo wąska drogę

      a dla gawiedzi robi sie festyn...

      • 6 5

  • tylko po co wlasciwie był ta budowa? (4)

    Może ktoś mi wyjaśnić co się zmieni ?
    Rozumiem życie gdyby powstała obwodnica Witomina, ale w sytuacji gdy jest za droga.

    W jaki sposób Gdynia chce poprawić transport samochodowy ?
    PS. Jak sobie patrzę co Gdańsk ostatnio wyprawia .......

    • 44 9

    • Wyciąć Lasy Położyć Beton Chcę Jechać

      • 3 4

    • po nitce do klebka, malymi kroczkami........ kiedys zbuduja

      • 2 3

    • (1)

      Ten odcinek był najtańszy, a miasto nie ma pieniędzy bo utopiło je w niepotrzebnym nikomu lotnisku

      • 6 3

      • Tylko że w obecnej sytuacji Gdyni nie ma znaczenia ile będzie kosztowała obwodnica Witomina. Ona i tak będzie musiała powstać.

        • 1 0

  • Wreszcie trochę ulży (4)

    Jeżdżący choć częściowo odetchną, choć najgorszy odcinek przez Witomino zostaje bez zmian. Nie wiem tylko po co te ekrany pomiędzy jezdniami, światło się w nich odbija i tworzy wrażenie, ze samochód jest obok, choć go nie ma, poza tym w zimie ekrany pwodują tylko paskudne nawiewanie śniegu na jezdnię..

    • 14 6

    • rząd taką ustawe wymyślił i niestety trzeba strawiać (1)

      • 3 3

      • Sprawdź,którzy rząd i kiedy,tylko się nie zdziw.

        • 3 1

    • "W zimie ekrany powodują nawiewanie śniegu" - no tak,bo gdy nie ma ekranów,jezdnię chroni niewidzialna bariera...

      W d*pach się poprzewracało,chcecie zimy bez śniegu,to emigrujcie do Mauretanii...

      • 2 1

    • Jedynymi wygranymi są mieszkańcy Chwarzna

      Bo (przynajmniej przez jakiś czas) cały poranny korek zmieści się elegancko w lesie.

      • 8 0

  • Bubel ,bubel tak jak wiele innych w Gdyni !!! (1)

    • 28 21

    • Te 1,5 km drogi przez las to największa Gdyńska inwestycja w infrastrukture od wielu lat

      Jak dobrze, że mieszkam w Gdańsku gdzie w ostatnich kilku latach wybudowano ponad 70km nowoczesnych dróg. No ale u nas na szczęście nie rządzi samorządność

      • 4 3

  • Może projektant wyjaśni (2)

    Po co tyle wjazdów po obu stronach jezdni do lasu i przejazdów pomiędzy dwoma jezdniami , jak pamiętam przejazd pod jezdniami miał załatwić wszystko jak widać zafundowano nam ich wiele a każdy to potencjalne niebezpieczeństwo. W najgorszym przypadku 4 jezdnie można było poprowadzić do pętli a chodnik i ściężke rowerową prawą stroną patrząc w kierunku Witominski przez las po istniejącej leśnej drodze. Było miejsce - było tylko projektantów brak wyobraźni.

    • 19 7

    • nie jestem projektantem ale wyobraźni mi nie brakuje. Dlaczego wszyscy się madrują tak jak by sie znali na wszytkim. Przejazd pod jezdnia jest przejściem ekologicznym a więc dla zwierząt. jeśli by mozna tak sobie łączyć przejścia dla zwierząt z przejazdami to po co je wogóle robic skoro uwazacie, że zwierze se poradzi z pojazdami. Skoro w stanie istniejącym jest połączenie z dorgami leśnymi to najwidocznie nie można było ich tak sobie zlikwidować bo być może w bardzo istotny sposób by to zwiększyło wycinkę. A co do przejazdów to może sa potrzebne ze względów bezpieczeństwa właśnie żeby zapewnić służbą przejazd.

      • 6 2

    • faktycznie, przejazdy mialy byc pod wiaduktem

      a tu niespodzianka.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane