- 1 Do czego służyła najsłynniejsza hala Stoczni? (75 opinii)
- 2 Sopot zbuduje wieżę widokową (49 opinii)
- 3 Pamiętasz, co odstawiali twoi nauczyciele? (232 opinie)
- 4 Rozwikłano zbrodnię sprzed 26 lat (213 opinii)
- 5 Wpadł jeden z narkotykami, to wpadł i drugi (128 opinii)
- 6 Będzie można ładować Mevo w domu (148 opinii)
Chwarznieńska: remont potrzebny, ale budzi obawy
Nie znamy jeszcze terminu rozpoczęcia remontu ul. Chwarznieńskiej na Witominie, ale inwestycja, choć potrzebna, budzi niepokój wśród mieszkańców. Obawiają się zablokowania dzielnicy i zniszczeń, gdy cały ruch zostanie skierowany na niedawno remontowaną ul. Hodowlaną
.
Złożone oferty:
- Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 53,9 mln zł,
- Firma Kruszywo sp. z o.o. - 66,6 mln zł.
Oferta MTM mieści się w planowanym budżecie, ale decyzja o jej przyjęciu jeszcze nie zapadła. Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni wciąż analizuje obie oferty.
Jeśli wykonawca zostanie wybrany, prace ruszą w tym roku, a zakończą się w roku 2024.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej, zakres prac:
- budowa ulicy Chwarznieńskiej od ulicy Małokackiej
do ulicy Słonecznej
,
- przebudowa ulicy Sosnowej
,
- budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka
,
- budowa drogi rowerowej w ulicy Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ulicy Rolniczej
,
- budowa odcinka ulicy Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
- budowa odcinka ulicy Hodowlanej
(od wyniesionego skrzyżowania z ulicą Słoneczną do ulicy Chwarznieńskiej),
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
- budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.

Remont zakorkuje Witomino?
Równolegle do wyboru wykonawcy toczy się dyskusja na temat organizacji ruchu podczas remontu. Mieszkańcy obawiają się zakorkowania dzielnicy, gdy robotnicy wejdą na ul. Chwarznieńską - najważniejszą arterię Witomina.
Wielu obawia się, że przekierowanie ruchu na ul. Hodowlaną zablokuje dzielnicę. To bowiem jedyna alternatywa w momencie rozpoczęcia prac.
O tym, że może być trudno mówią też radni z PiS.
- Nie ma zapowiadanej obwodnicy Witomina, więc nie będzie możliwości odciążenia komunikacyjnego dzielnicy. Przekierowanie ruchu na ul. Hodowlaną może spowodować gigantyczne korki. Nie wiemy, jak będzie wyglądała obsługa komunikacyjna mieszkańców Witomina - mówi Paweł Stolarczyk, który zorganizował konferencję prasową w tej sprawie.
I przypomina, że miasto wcześniej miało inne plany dotyczące przebudowy Chwarznieńskiej.
Przed laty była inna wizja przebudowy Chwarznieńskiej
Przypomnijmy, że chodziło o remont Chwarznieńskiej, ale w innym od obecnego zakresie. Spółka MTM złożyła wówczas ofertę na 79 mln zł , a Strabag na 103 mln zł.
Gdynia chciała przeznaczyć na realizację tej inwestycji 69 mln zł, a więc 10 mln zł mniej, od tańszej oferty.
- Koncepcja nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówił wówczas Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.

Projekt trafił do szuflady, a w międzyczasie udało się wyremontować sąsiednią ul. Hodowlaną. Inwestycja, w ramach której powstał także zbiornik retencyjny, w zdecydowanej większości była finansowana ze środków Unii Europejskiej.

Remont Hodowlanej i Chwarznieńskiej z dofinansowaniem
Gdynia, by wykorzystać dofinansowanie, musiała przebudować Hodowlaną przed remontem ul. Chwarznieńskiej. Zwiększony ruch, który pojawi się na wyremontowanej na ulicy, nie martwi jednak radnych Samorządności.
- Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej została poprzedzona przebudową ul. Hodowlanej, co pozwala na wyznaczenie objazdu na czas prac na jej najbardziej newralgicznym fragmencie. Inwestycja o wartości powyżej 50 mln, a dodatkowo tak kompleksowa w centralnej części dzielnicy, to wielkie wyzwanie, które w okresie prac będzie powodowało lokalne utrudnienia. Zmiana, która nastąpi na Witominie będzie wpływała na życie mieszkańców przez wiele lat! - zaznacza Jakub Ubych, przewodniczący rady miasta.
Warto zaznaczyć, że planowany remont ul. Chwarznieńskiej też prawdopodobnie nie byłby możliwy, gdyby nie środki zewnętrzne - tym razem z rządowego programu Polski Ład.
Obwodnica Witomina: co z inwestycją?
Większość mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni czeka i podkreśla, że zmiany na lepsze przyjdą dopiero po wybudowaniu obwodnicy Witomina, która powinna być realizowana w pierwszej kolejności.
Sęk w tym, że inwestycja wciąż jest tylko w planach, choć jest już uzgodniona dokumentacja branżowa. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Pół roku temu usłyszeliśmy w magistracie, że nie ma ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych z powodu odwołania.
W 2019 r., gdy ogłaszano początek inwestycji, władze Gdyni zakładały, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.
Według zapowiedzi z początku budowy parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.
Pozostaje też pytanie, czy ta inwestycja otrzyma zewnętrzne dofinansowanie. Według gdyńskich urzędników prace mają potrwać 1,5 roku.
Obwodnica Witomina: plany, terminy, daty
Obwodnica Witomina: plany, terminy, daty
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-03 08:03
(18)
Kiedyś trzeba to zrobić. Wieczne przeciąganie w czasie nie ma najmniejszego sensu! O Obwodnicy możemy zapomnieć i to na kilka dobrych lat, więc do roboty. Trudno trzeba będzie się pomęczyć. Sam mieszkam w Chwarznie. Jak trzeba będzie będę jeździł Obwodnicą.
- 29 57
-
2023-01-03 08:33
a gdzie pojedziesz tą obwodnicą ? (3)
geniuszu, na zakorkowaną przez nieudolny MTM Chwaszczyńską i Wielopolską
- 17 6
-
2023-01-03 10:43
(2)
Mam na myśli jazdę do miasta. Stracę 10 minut i litr paliwa. Faktycznie wielkie nieszczęście.
- 5 4
-
2023-01-03 11:22
Kilka razy tak zrobiłem i w większości przypadków byłem mniej więcej o tej samej porze. Oczywiście w godzinach porannego szczytu. To naprawdę nie jest zła alternatywa.Uważam że lepsza jak przez Karwiny( szczególnie jak ktoś docelowo jedzie do Śródmieścia
- 3 2
-
2023-01-03 18:10
Optymista.
Przez estakadę i Grabówek, sukcesów?
- 1 1
-
2023-01-03 10:29
Będzie jak na Karwinach
Dwa lata paraliżu
- 13 3
-
2023-01-03 10:46
(2)
Nie remontują źle, nie budują źle. Najlepiej wyprowadźcie się na wieś i tam uprawiać rolę żeby do miasta nie jeździć!
- 9 7
-
2023-01-03 13:59
Budujmy z głową
To nie chodzi o to żeby budować, budować, budować. Budować, jak leci. Jak mamy zamiar na kilka lat zablokować główną arterię przelotową, to może warto zbudować wreszcie tę obwodnicę Witomina. Nie stawiajmy wozu przed koniem, budujmy z głową. Nie trwońmy ciężko zarobionych pieniedzy podatników. Tu się jakiś biedak powyżej wymądrzał, że straci co
To nie chodzi o to żeby budować, budować, budować. Budować, jak leci. Jak mamy zamiar na kilka lat zablokować główną arterię przelotową, to może warto zbudować wreszcie tę obwodnicę Witomina. Nie stawiajmy wozu przed koniem, budujmy z głową. Nie trwońmy ciężko zarobionych pieniedzy podatników. Tu się jakiś biedak powyżej wymądrzał, że straci co najwyżej litr paliwa dziennie. Wielka mi rzecz. Tak wielka. Pomnóżmy ten litr przez 1000 dni (tak, tak, tysiąc) i tylko dziesięć tysięcy samochodów dziennie, podejrzewam, że więcej. To już się robia nieco inne liczby, do tego tysiące zmarnowanych godzin w korkach. A wystarczy budować z głową. Za trudne jak dla miejskich urzędników?
- 7 0
-
2023-01-03 14:55
Co budują i remontują??
Ile tych dróg remontują?Ile nowych dróg powstało podczas kadencji obecnego prezydenta?Remont jednej ulicy na Karwinach trwa rok!!!
- 2 0
-
2023-01-03 10:50
Co z obwodnicą Witomina??
Gdynia zbuduje obwodnicę Witomina. Dwupasmówka o długości 2,65 km łącząca ulice Chwarznieńską i Kielecką ma ograniczyć ruch samochodowy w dzielnicy i ułatwić przemieszczanie między między Chwarznem-Wiczlinem oraz obwodnicą Trójmiasta a Śródmieściem i Redłowem. Na trasie powstaną cztery obiekty inżynieryjne, w tym kładka pieszo-rowerowa w ciągu
Gdynia zbuduje obwodnicę Witomina. Dwupasmówka o długości 2,65 km łącząca ulice Chwarznieńską i Kielecką ma ograniczyć ruch samochodowy w dzielnicy i ułatwić przemieszczanie między między Chwarznem-Wiczlinem oraz obwodnicą Trójmiasta a Śródmieściem i Redłowem. Na trasie powstaną cztery obiekty inżynieryjne, w tym kładka pieszo-rowerowa w ciągu leśnym oraz wiadukt nad ulicą Witomińską. W ciągu trzech lub czterech lat powinniśmy zakończyć tę inwestycję i przejechać nową drogą mówi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Jak zapewniają władze miasta, zapowiedziane wcześniej modernizacje i remonty dróg realizowane będą zgodnie z planem. Do końca sierpnia br. Wydział Inwestycji UM ogłosi przetarg na przebudowę ulicy Hodowlanej. Przeprowadzony zostanie również kompleksowy remont ulicy Chwarznieńskiej, zakładający między innymi budowę nowego chodnika oraz drogi rowerowej. Chęć ograniczenia ruchu tranzytowego przez Witomino, a także niezwykle dynamiczny rozwój dzielnic zachodnich, stały się powodem nowego spojrzenia na kwestie transportowe w tej części Gdyni. Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte o wnikliwe analizy oraz strategię rozwoju transportu publicznego. Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na podwyższenie jakości życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. To jedna z kilku strategicznych inwestycji, które zrealizujemy w najbliższych latach zapowiada Wojciech prezydent Gdyni. 11.07.2019 / fot. Anna Bobrowska / KFP
- 6 1
-
2023-01-03 12:33
Na pewno nie teraz, (2)
blokowanie jedynego wyjazdu z centrum miasta na obwodnice to sadyzm i sabotaż. Chwarznienska jest zniszczona to prawda ale da się jeszcze jeździć. Szkody z remontu będą znaczne większe niż korzyści - tylko estetyczne bo wpływ na płynność ruchu to nie będzie miało absolutnie żadnego.
- 5 4
-
2023-01-03 20:19
(1)
Jakie szkody z remontu?
- 1 0
-
2023-01-03 23:23
Wyjazd z centrum kompletnie zablokowany przynajmniej przez rok.
- 1 1
-
2023-01-03 13:47
(1)
Obwodnica Witomina - mokry sen nowych mieszkańców Sokółek, Polanek itp
- 3 2
-
2023-01-03 13:54
Raczej
po prostu konieczność
- 1 1
-
2023-01-03 15:03
Wcale nie musimy zapominać o obwodnicy
Jak widać nasze wpisy na forum zaczęły działać i otwierać oczy urzędnikom o ich bezmyślnej decyzji.Budowa obwodnicy jest priorytetem w tej chwili gdyż korki na Witominie sięgają już i Obwodnicy Trójmiasta i samego centrum Gdyni!!!!!!
- 2 0
-
2023-01-03 15:07
Przestań człowieku wspierać UM w Gdyni
Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.Witomino jest zakorkowane od rana do wieczora a w godzinach szczytu w korku na Witomino stajesz już na ulicy Warszawskiej!!!Remonty dróg to są potrzebne w całej Gdyni,nawet Władysława IV przypomina wiejska drogę z dziurami.Odkorkować Witomino a potem bawić się w remonty.
- 2 0
-
2023-01-03 15:17
Możesz jeździć nawet lasem mam to gdzieś (1)
Ale nie wypisuj banialukow bo bez obwodnicy Witomina to remont Chwarznienskiej nic nie zmieni z korkami.
- 4 0
-
2023-01-03 17:44
Ten remont może coś co najwyżej pogorszyć, znając życie narobią tam jakieś wyniesione przejścia, progi zwalniające, skrzyżowania będą nieprzemyślane i będzie jeszcze gorzej niż obecnie.
- 2 0
-
2023-01-03 10:20
SUPER! jak zablokują przejazd przez witomino, to kilka tysięcy ludzi skieruje swoje auta na dąbrowę, która już jest (5)
jednym wielkim korkiem od rana do wieczora w obie strony. nie ma to, jak zacząć remonty w kilku newralgicznych miejscach miasta na raz :) w każdym razie ruscy gdyni nie zdobędą, bo się do niej nie dopchają :)
- 65 11
-
2023-01-03 10:44
(2)
Nie lepiej na Obwodnicę? Potem Morską, niż pchać się przez Karwiny.
- 5 1
-
2023-01-03 11:34
Lepiej ale gorzej jak wielu tak zacznie robić.
- 2 0
-
2023-01-03 14:03
A nie lepiej
na S6, do Chwaszyczyna, potem do Wejherowa, albo do Lęborka i potem to już z górki.
- 5 0
-
2023-01-03 12:56
Kto normalny z Chwarzna do centrum Gdyni pojedzie przez Dąbrowę? (1)
Może jeszcze przez Spacerową? Jedyny objazd to Kwiatkowskiego i Morska, które akurat w żadnym remoncie chyba w tym czasie nie będą więc sytuacja wydaje się ok.
- 1 2
-
2023-01-03 14:18
chodzi o dojazd z obwodnicy do centrum, już na Dąbrowie są mega korki, a jak jeszcze zacznie się jednocześnie remont na Chwarznie to w ogóle wszystko stanie
- 3 1
-
2023-01-03 07:20
(9)
Miasto realizuje plan z góry założony wiele lat temu, a Obwodnica Witomina była i jest jedynie na papierze i tak zostanie na wiele lat. Gdyni na to po prostu nie stać, a powodów jest sporo, w tym również nieudolność w zarządzaniu. Panowie Prezydenci zatrzymali się na poziomie chodników, schodów i delfinków a to trochę za mało jak na Wlodarzy sporego miasta.
- 173 7
-
2023-01-03 08:44
miasto prowadzi obecnie inwestycje Węzeł Karwiny
dziecko byłoby w stanie zrozumieć, że drugiej tak dużej inwestycji budżet nie wytrzyma
- 8 6
-
2023-01-03 08:46
Wniosek jest jeden. Szybko przystąpić do remontu Chwarznieńskiej, odwlekanej latami.
- 7 3
-
2023-01-03 09:05
Okłamali nas q poprzedniej kampanii wyborczej (2)
Mówili, że wybudują obwodnicę Witomina. Nigdy już na nich nie zagłosuję
- 11 1
-
2023-01-03 09:32
Dopiero zauważyłeś że nas okłamują? (1)
Taras ogólnodostępny, lodowisko, stsadion lekkoatletyczny, hotel w Banku Polskim.....
- 19 1
-
2023-01-03 10:52
Basen olimpijski
- 7 0
-
2023-01-03 11:29
No tak, bo dla homo sovieticusa liczą się tylko jezdnie, a chodniki i schody nikomu niepotrzebne
Obawiam się, że "dobrze zarządzane" w Twoim rozumieniu miasta są obecnie tylko za naszą wschodnią granicą
- 3 4
-
2023-01-03 12:15
zadłużenie to jedno, ale trudno faktycznie nie zauważyć jak od paru lat ktoś w Warszawie chce rozbić samorządy i raz po raz zmniejsza im dochody. Zaraz na nic miast nie będzie stać, igrzyska idą w pierwszej kolejności do obcięcia, ale co dalej?
- 4 2
-
2023-01-03 12:15
Zapomniałeś o farbie wszędzie używanej ! (1)
- 1 1
-
2023-01-03 12:52
Na końcu ul.Jana z Kolna gdzie się łączy z ul.Wiśniewskiego już zabrakło farby?!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.