• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciepło czy zimno? Zależy czym jedziemy

Krzysztof Koprowski
4 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Temperatura w tramwajach do zmiany?
Warbus wykonuje połączenia w tzw. pakiecie północnym - z Gdańska w kierunku Sopotu, Gdyni (przez Osowę - Chwaszczyno) oraz Żukowa. Warbus wykonuje połączenia w tzw. pakiecie północnym - z Gdańska w kierunku Sopotu, Gdyni (przez Osowę - Chwaszczyno) oraz Żukowa.

Zima w sposób szczególny doskwiera pasażerom komunikacji zbiorowej, szczególnie jeżeli muszą długo czekać na przyjazd pojazdu. W tym roku ulgę przynoszą koksowniki na przystankach oraz, jak zapewniają przewoźnicy, kontrola stanu taboru.



Czy marzniesz w pojazdach transportu publicznego?

Niestety zdarza się, że pasażerowie muszą znosić chłód również po wejściu do autobusu. Taki przypadek spotkał naszą czytelniczkę, panią Agnieszkę.

- Autobusy na liniach obsługiwanych przez firmę Warbus, są jak lodówki. Tzw. ciepłe guziki nie są sprawne i kierowcy otwierają wszystkie drzwi. Pytałam kierowcy dlaczego nie grzeje w autobusie. Powiedział mi, że ma narzucony dzienny limit paliwa i przekroczy go jeśli będzie grzać - napisała w liście do redakcji.

- Takie zachowanie naszego pracownika jest naganne i również zaskakujące. Oczywiście obowiązują w naszej firmie pewne limity paliwa, jedna ich obowiązywanie jest zawieszone przy takich mrozach, jakie obecnie panują. Stąd niezrozumiałe wydaje się tłumaczenie kierowcy. Dla nas priorytetem jest sprawność techniczna taboru i gotowość realizacji kursów, a jednocześnie komfort pasażera - w tym także odpowiednia temperatura wewnątrz autobusów. Nasze pojazdy są przez całą dobę uruchomione lub "przepalane", tak aby rano bez problemu ruszyły na trasę - mówi Paweł Szymonik, prezes Warbusa.

Jednocześnie Szymonik zwraca uwagę na fakt, że w tym sezonie zimowym pojazdy przewoźnika ani razu nie uległy defektom technicznym, które uniemożliwiły realizację kursu. W kwestii otwierania drzwi przez pasażera mogą wystąpić pewne usterki - Przy tak niskich temperaturach każda elektronika może szwankować. Szczególnie podczas porannych kursów, gdy jest wyjątkowo mroźnie. Sprawdzamy na bieżąco jednak ten mechanizm i jeżeli jest to usterka techniczna, natychmiast naprawiamy. Oczywiście system przycisków jest przez nas wykorzystywany i kierowcy mają zakaz otwierania wszystkich drzwi - dodaje prezes Warbusa.

Zarząd Transportu Miejskiego zwraca natomiast uwagę na zapisy umowy pomiędzy przewoźnikami a miastem. Ich niestosowanie zgłoszone przez pasażerów (z dokładnymi danymi, takimi jak numer linii, godzina, a w miarę możliwości numer taborowy) może poskutkować karą.

- Zgodnie z umową przewozową operator jest zobowiązany do ogrzewania pojazdów. Codziennie wykonujemy kontrole i w przypadku stwierdzonych uchybień (w tym m.in. niestosowanie przez kierowcę zasady otwierania drzwi przez pasażera) nakładana jest kara finansowa - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Tzw. ciepłe guziki, o których wspomina pani Agnieszka, to technologia stosowana już od lat w Trójmieście.

- Drzwi w autobusach i tramwajach otwierają się tylko na przycisk - na życzenie pasażera. Motorniczowie i kierowcy nie otwierają wszystkich drzwi na raz, by ochronić pasażerów przed zimnem. - dodaje Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.

Również Szybka Kolej Miejska przygotowała składy do pracy podczas mrozów. Oprócz standardowych procedur, takich jak czyszczenie peronów, pociągi są ogrzewane jeszcze przed wyjazdem w trasę.

- Odpowiednio wcześniej włączamy ogrzewanie, tak aby osiągnąć odpowiedni poziom temperatury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM Trójmiasto.

W pociągach trójmiejskiego przewoźnika także stosowany jest mechanizm ciepłych guzików. Spotkać go można jednak wyłącznie w jednostkach, które przeszły gruntowne remonty. - W planowanych do modernizacji 21 pociągach SKM na pewno zastosujemy to rozwiązanie. W przypadku braku tego systemu otwierane są niestety wszystkie drzwi w danym pociągu - kończy Głuszek.

Miejsca

Opinie (321) ponad 10 zablokowanych

  • nie marznę , jężdźę własnym środkiem transportu - w lato mam chłodno , a zimą ciepło i nie kosztuje mnie to więcej niż (26)

    komunikacja miejska

    • 106 116

    • TO CIEKAWE CZYM TY SIĘ PORUSZASZ ?? (6)

      • 17 1

      • (5)

        klimatyzowanym rowerem :D

        • 50 2

        • Ja jade czosnkiem :) (4)

          • 25 6

          • Ja autobusem jezdze tylko jak jestem akurat pijany (3)

            • 10 3

            • Bo na trzeźwo się nie da.

              • 18 1

            • codziennie??? (1)

              • 4 1

              • zgodnie z rozkładem

                • 3 0

    • o taaak! (11)

      Za komunikację musiałbym płacić 190pln. Paliwo do autka kosztuje mnie około 220pln. ALE: komunikacją traciłbym około godzinę więcej dziennie więc różnica miesięcznie 30pln jest różnicą pomijalną.

      I również w zimie mam ciepło, w lecie zimno, do tego miejsce siedzące, dobre audio. A to, że 3-4 minuty postoję na Grunwaldzkiej przy Galerii B? To drobiazg, lepiej stać 5 minut w korku niż czekać najpierw kilka na SKM, potem kilka minut na autobus i drałować z buta kolejne 5 minut między przystankami tylko po to aby stracić masę czasu.

      Auto i tak utrzymuję, bo nie tylko do pracy się jeździ. Zakupy, wypady za miasto, odwiedziny znajomych czy rodziny - komunikacja miejska w Gdańsku jest dla bogatych.

      • 64 13

      • (1)

        trzeba jeszcze mieć gdzie zaparkować, co w GD nie jest takie oczywiste

        • 11 16

        • okularnik

          zmień okulary.
          codziennie parkuję w centrum gdańska. nie miałam ani razu z tym problemu.

          • 8 5

      • jak sie jest z takiego wypizdowa jak (4)

        • 5 2

        • Przywidz to sie nie dziwie (3)

          że opłaca sie bardziej autem

          • 7 2

          • ośle (2)

            Nawet jednego głupiego komentarza nie potrafisz poprawnie napisać na trójmieście. Na dodatek ośle nie trafiłeś - bo mieszkam na Orunii a pracuję na granicy Sopotu i Gdyni. Śmigam więc przez całe 3miasto Grunwaldzką.

            • 7 3

            • Oruni !!! (1)

              Oruni pisze się przez jedno "i" !!!

              • 2 1

              • ale numer

                debilem nie jestem, z matury PL 5tka była a czy to w necie czy życiu codziennym przykładam uwagę do poprawnej pisowni. A tego nie wiedziałem za co uprzejmie przepraszam i dziękuję za zwrócenie uwagi.

                • 3 0

      • nie koniecznie 190 zl.

        • 4 0

      • niekoniecznie 190 zl (1)

        za bilet miesieczny na wszystkie linie w obrebie gdanska we wszystkie dni tygodnia 88 zl, a to juz jest 130 zl roznicy

        • 9 2

        • no to policz.

          Rano regio z Orunii do centrum, z centrum SKM do Sopot. Powrót SKM do Gdańska a z Gdańska do Orunii autobusik bo ani SKM ani REGIO o 16:30 nie ma.

          • 4 2

      • 88 karta miejska w obrębie granic Gdańska . Paliwo 220 , coś nie chce mi się wierzyć . Dołóż jeszcze opłaty za ubezpieczenie , naprawy , bo większość Polaków jeżdżi 15 letnimi szrotami. Wtedy komunikacja rzeczywiście wydaje się tania . Sprzedałem roczne auto - nie żałuję wcale . Na ,, trudniejsze '' zakupy biorę taryfę .A to i tak daleko do utrzymania samochodu w mieście .

        • 3 6

    • i co z tego? (2)

      uważaj na choroby górnych dróg oddechowych. Bez hartowania możesz często na nie cierpieć. Współczuję.

      • 7 5

      • co za brednie (1)

        Jak jesteś skąpy i nie wiesz że klima to nie tylko guzik AC to twój problem. Wielu ludzi wie co to coroczne odgrzybianie za 50pln i brak chorób. Tylko wąsate wieśki z Kolbud i Kartuz lubią jeździć w smrodzie z klimy (o ile jeszcze działa bo o jakichkolwiek naprawach te wsioki nie chcą słyszeć).

        • 15 3

        • Nazywam się Wiesiek. Jestem z Kolbud a i tak się z Tobą zgadzam. Masz plusa!

          • 4 0

    • NAJLEPSZY JEST PERPEDES

      • 1 0

    • (2)

      To bardzo proste - rzeczywiście kierowca ma normę zużycia paliwa, powiedzmy 22 l./100 km, do tego pewnie jakieś 2,5 l./h na ogrzewanie. Jeśli autobus jest tak skonstruowany że rzeczywiście spala więcej kiedy pracuje ogrzewanie to kierowca zaoszczędzi dla siebie mniej paliwka, mniej spuści po kursie, albo mniej "ożeni" na zaprzyjaźnionej stacji paliw. Jakie to polskie. Ale spoko, u nas kierowcy zawsze jumali zupę, od starych szoferaków z PKSu, poprzez strażaków którzy musieli "coś zrobić" z paliwem kiedy się nie paliło, po właśnie kierowców autobusów. A trasy też dłuższa niż w rzeczywistości pewnie... I jak nie trzeba jechać na taho to i można budzik elektronicznie podkręcić.

      • 5 3

      • (1)

        Znawca kierowców - POŻAL SIĘ BOŻE !!!!!!!!!!!

        • 2 3

        • Po prostu kierowca biedna dziewczynko...

          • 2 1

  • Wczoraj znowu było zimno w 187!!!! Czy Warbus nie grzeje w tych autobusach? (8)

    • 58 9

    • Chyba w Gryfie (2)

      Na 187 w Solarisie jest zawsze ciepło a latem chłodno, bo klima włączona. Jeżdżą spoko kierowcy, młode chłopaki a nie stare dziadygi w starych szrotach.

      • 14 7

      • hahaha "młode chłopaki"

        Same dziady koło pięćdziesiątki!

        • 5 1

      • 187 solaris

        dziękuje i pozdrawiam agnieszkie

        • 2 1

    • wungiel sie skończył to nie grzeją ;-)

      • 7 0

    • organizator w Gdyni nie panuje nad sytuacją

      • 8 2

    • oszczędzanie i oszczędzanie, jak się nie opłaca to niech Warbusy nie startują do przetargu

      w lodówce jeździć....komunikacji miejskiej mówie ,,nie''

      • 3 0

    • Polacy są tacy, że jak jest trzy osoby na przystanku to wszyscy chcą wejść swoimi drzwiami i chcąc nie chcąc aby uniknąc złośliwych uwag ze strony pasażerów trzeba otworzyć wszystkie. I tak przez cały dzięń,Dlatego jest zimno!!!!

      • 1 0

    • fajny kierowca 187

      ciekawe czy ma żonę

      • 0 0

  • Warbus to porządna spółka. Moja ciocia jest naczelniczką Warbusa i wiem ile wkłada pracy aby firma była na bank dobra. (10)

    Warbus powinien obsługiwać wszystkie autobusy w całym Gdańsku a nie tylko kilka tras !

    • 20 173

    • Masz świętą rację

      Warbus powinien obsługiwać nawet przewozy międzynarodowe do Ciechocinka i Pierdółkowa Górnego

      • 39 4

    • Naczelnik to był na poczcie

      • 14 0

    • a mój mąż z zawodu jest dyrektorem

      • 25 0

    • skoro ciocia jest naczelniczką, to pewnie (1)

      połowa twojej rodzinki zatrudniona jest u cioci, pomimo, że ich przydatność, bądź przede wszystkim fachowość jest pod wielkim znakiem zapytania. Jak wszędzie zresztą!

      • 18 0

      • a ta ciocia ma ciote ?

        • 2 5

    • naczelniczka

      znam tą panią sprząta autobusy
      ps widac jak
      i czuc

      • 2 0

    • (1)

      To gdzie Warbus ma bazę , jakie warunki socjalne zapewnia kierowcom , jaka stawka obowiązuje , gdzie mogą zjeść śniadanie , odpocząć , wysikać się . Coś chyba kiepskie będą twoje odpowiedzi .

      • 5 0

      • gorzka prawda

        No niestety, prawda w Warbus jest taka - "jak się nie podoba to zmień pracę".

        • 1 0

    • Idiotka i jej ciotka

      Nie wiesz co piszesz w zime nie grzeja a latem oszczedzaja klime-oto twoj Warbus

      • 1 0

    • od kiedy Warbus ma "naczelniczkę"?

      A gdzie ta "naczelniczka" urzęduje? W Warszawie? Kim Ona jest?

      • 0 0

  • (2)

    Ja jestem bezrobotny bo dla mnie nie ma pracy więc nie muszę marznąć w środkach transportu ale za to kto zapłaci mi za ogrzewanie

    • 34 9

    • to pójdź do pracy!

      • 7 10

    • na internet cie stac???

      • 0 0

  • A w Gdyni wietrzymy temperaturą -20 stopni na każdym przystanku, wszystkimi drzwiami! (11)

    Kiedy wreszcie ZKM Gdynia wprowadzi otwieranie drzwi przez pasażerów, chociaż na przystankach, z których korzysta mała liczba pasażerów?

    • 97 5

    • a niby po co (3)

      ja jezdze codziennie do pracy i nie marzne - gdynianie sa przyzwyczajeni do nie otwierania drzwi od tego jest kierowca a nie pasazer

      • 8 21

      • Powyższy komentarz to kwintesencja gdyńskiego prowincjonalizmu

        gdynia miasto nowoczesne, hahaha

        • 18 5

      • Kierowca ma bezpiecznie prowadzić autobus a otworzyć drzwi to ja już sobie dam rade tylko niech bedzie ogrzewany.

        Yasio jeśli sobie nie poradzisz to podejdź do kogoś bardziej rozgarniętego na pewno pomoże Ci z obsługą przycisku otwierania drzwi :D

        • 11 1

      • haaaa Yasio czy to nie Ty jeździłeś 8 godzin gdańskim autobusem bo nie mogłeś wysiąść?

        • 9 1

    • a mówią że Gdynia taka do przodu. ha ha ha (1)

      • 9 6

      • Chwalą nas. kto?

        • 0 1

    • Komunikacja miejska w Gdyni to tragedia (3)

      Kiedy Gdynia zainstaluje chociaż jedną tablicę elektronicznego systemu informacji pasażerskiej? W Gdańsku system na pewno nie działa idealnie, ale jest już jakiś początek... Wystarczy go dopracować i na przód! A gdynia?

      • 8 4

      • to prawda. komun.miejska Gdyni

        to poracha straszna. Przypomina elbląską albo bydgoską

        • 7 2

      • Guzik jest potrzebny. To nie tylko oszczędność ogromnej ilości ciepła, ale też smarów i części zamiennych.

        Po co te drogie monitory? Jakiś problem z czytaniem rozkładu?

        • 6 2

      • my umiemy korzystac z normalnych rozkladow,
        nie potrzebujemy zbednego systemu,
        mamy potrzebniejsze inwestycje

        • 2 1

    • W Gdańsku wiadomo pasażer otwiera sam . Stoi 3 klientów na przystanku i każdy otwiera inne drzwi . Za moment w autobusie kosta . Ale co tam -ja muszę wchodzić jak panisko . Współczuję kierowcom , widząc w mrozy durniów wsiadających przednimi drzwiami , nie patrzą na to ,że kierowcom nawiewa zimne powietrze . Swoją drogą ten co zamawiał kabiny w nowych autobusach to albo idiota , albo dostał w łapę za oszczędności .

      • 5 0

  • Linia 117 (11)

    Numer boczny 8045 (jeśli dobrze pamiętam), godzina odjazdu 18:24 - lodówka w autobusie, śnieg na podłodze - gdzie jest ogrzewanie?
    Niestety smutna rzeczywistość.

    • 65 5

    • (6)

      Zapomniałem dodać, przystanek Sikorskiego ---> Jelitkowo.

      • 8 2

      • (5)

        Kapuś

        • 4 16

        • Dodaj "zmarźnięty kapuś" (1)

          Jasne, że ty wzorowy obywatelu pojechałbyś z opłaconym biletem w zimnie, zadowolony, że kierowca tym sposobem rzeźbi swoje własne niejasne interesy kosztem pasażerów.
          Zastanawiam się, w jaki sposób w autobusach kierowanych przez uczciwych kierowców pojawiły się plomby na wlewach paliwa? Na pewno nie po to, żeby nie dolewali, żeby na koniec dnia mieć lepsze wyniki. Plomby kazali założyć ludzie trochę mądrzejsi.
          W normalnej firmie złe obsługiwanie klientów zahacza o paragraf o działaniu na szkodę własnej firmy.

          • 11 3

          • Jasne, wszystkiemu są winni kierowcy, żydzi, komuniści i cykliści ,pewnie tylko kierowcy maja dostęp do autobusów, ekspercie od komunikacji miejskiej.Lepiej nie oglądaj za dużo TVN ,medioto.

            • 3 4

        • "patrz córeczko tak wygląda kapuś" (2)

          • 4 7

          • chyba mis (1)

            a nie jakies cztery

            • 0 2

            • E-e-e

              W Misiu to był "Tatuś"... a Kapuś jak najbardziej w Alt.4. Docent pięknie donosił Aniołowi o niesubordynacji mieszkańców bloku ;)

              • 3 0

    • (1)

      No tak tylko pytanie co byś wolał w przypadku awarii ogrzewania, jechać ze śniegiem na podłodze, czy czekać na przystanku kolejne x minut aż przyjedzie następny.

      • 9 2

      • codziennie awaria?

        jeżdżę od poniedziałku do soboty 117 z i do sopotu, ogrzewanie niby włączone ale więcej jak + kilka to nie ma i wieje ze szpar w drzwiach. Do Gdyni ostatnio jechałem "eską" to cieplusio było, elegancko.

        • 4 0

    • (1)

      3.02. godz. 19.21, tramwaj nr 14, z przystanku Władysława IV w kierunku centrum: wewnątrz temperatura taka jak na zewnątrz, drzwi wszystkie pootwierane na każdym przystanku, a bilety coraz droższe ;]

      • 3 0

      • jedyne tramawaje w których jest ciepło to SWINGI( o ile jakiś inteligent nie włączy zimnego nawiewu), reszta to żal.pl wieje każdą szparą!

        • 0 0

  • Czy marzniesz w pojazdach transportu publicznego? (5)

    Odpowiedz E:

    Nie korzystam z komunikacji miejskiej.

    • 41 18

    • Aha

      Więc po co się rozpisujesz jak ciebie to nie dotyczy? Jakaś forma dowartościowania siebie?

      • 8 6

    • Jak nie korzystasz, to temat Cię nie dotyczy i niepotrzebnie tu wlazłeś.

      • 8 2

    • (2)

      komunikacja dla staruchow i biedoty i ci kierowcy po podstawowce co za buce chamstwo po pachy

      • 1 6

      • Pisząc o kierowcach masz na myśli jeżdżącuch starymi trupami za 2-3 tysiaki . Nie bądź śmieszny . Dziś każdy może mieć auto , tylko po co ? Drogie utzymanie , korki , brak miejsc parkingowych , chamstwo na drogach i takie ćwoki jak Ty wokół .

        • 2 2

      • Ależ się dowartościował właścicieli 30 letniego golfa -składaka.

        • 4 0

  • Kiedy Gdynia wprowadzi zasadę ciepłego guzika? (17)

    Na szybach niektórych linii jest normalnie szron na szybach. Dlaczego nie ma wiecej Solarisów albo nowoczesnych Manów w Gdynia, tak jak jest w Gdańsku?

    • 64 11

    • bo gdynia byla pierwsza (11)

      zanim w gdansku zaczely jezdzic niskopodlogowe autobusy w gdyni juz ich bylo cale mnostwo - wiec sie nie dziw czemu teraz w gdansku jest wiecej nowszego mlodszego taboru -

      • 8 14

      • tak sie sklada mlocie (4)

        ze to wlasnie gdanska komunikacja jako pierwsza w kraju zakupila nowe, niskopodlogowe mercedesy..

        • 13 6

        • akurat to nieprawda (2)

          Tzn moze mieliście jeden czy dwa autobusy, ale Gdynia jako pierwsze miasto w PL kupiło 60 Mercedresów (produkowanych w Jelczu). Potem pierwsze niskopodłogowe przegubowe neoplany. Tak, kupowaliśmy również używki, ale dzięki temu wycofaliśmy wysoką podłogę w autobusach w czasach gdy w Gdańsku nadal ikarus był podstawą komunikacji. Nawet pierwsze trolino zostało wyprodukowane w Gdyni pz udziałem trobusa czy ZNTK Gdynia właśnie jako odpowiedź na braki na rynku nowoczesnych trolejbusów niskopodłogowych. W ostatnich latach Gdańsk dokonał dużego skoku. Najwyższy czas.

          • 8 9

          • niedorozwiniety jakis jestes? (1)

            skad ty bierzesz takie bajeczki? jak nie wierzysz forumowiczom to odsylam do jakiejkolwiek internetowej wyszukiwarki, chciaz znajac twoj poziom to i tak uznasz ze to jakis wielki spisek

            • 4 5

            • Proponuję podaj konkretne liczby - rok i liczbę wprowadzonych egzemplarzy w Gdańsku.

              • 2 1

        • i wtedy sie obudzileś, ludzie w Gdyni mają zawsze rację, bo nasza racja jest wiekszą racją niż waszą racja

          pamietam jak by to bylo wczoraj bo jezdzilem do was do szkoly,
          w gdyni wszedzie byly juz niskopodlogowe a do gdanska jezdzilem smierdzacym ikarusem w dodatku ubitym ludzmi jak nigdzie indziej, po przesiadce wchodzilem do syfiastego zimnego tramwaju, ktory nie dosc ze walił drzwiami na kazdym przystanku, to na kazdym zakrecie piszczał niemiłosiernie,
          wiec nie mowcie mi teraz ze gdansk jako pierwszy kupil nowe autobusy czy tez tramwaje, wstdu oszczedź !!

          • 1 3

      • Gdynia kupowała używane szroty (5)

        • 12 5

        • podaj definicję szrota (2)

          w tym samym czasie wy jeździliście 30 letnimi wysokopodłogowymi ikarusami niespełniającymi jakichkolwiek norm spalania, hałasu itd. No rzeczywiście, przy tym kilkuletnie zachodnie konstrukcje to szrot...

          • 9 7

          • szrot = gdyński autobus

            • 3 0

          • mnie interesuje teraźniejszość i przyszłość

            autobusy Gdyńskie nie kilkuletnie tylko przynajmniej kilkunastoletnie

            • 2 0

        • (1)

          a gdańsk remontuje stare tramwaje z przed czasów PRLu )

          • 1 0

          • aaa w Ameryce murzynów biją

            • 2 0

    • Ale macie za to trolejbusy - przeżyty zamiennik tramwaju (2)

      • 5 7

      • (1)

        haha jasne, to tramwaj jest przezytkiem koles,
        cos ci sie pomieszalo od tego zimna

        • 0 2

        • Dziwne. Mało miast na świecie stosuję już trolejbusy. Tramwaje są bardziej funkcjonalne ..., a co do taboru. Gdynia nie ma się czym chwalić. Stare SKM, które nie są ogrzewane, a jak już są to tylko w lato ..., większość autobusów to autobusy z lat 1985-1998, a w Gdańsku masz autobusy z lat +2000. Zresztą po co ta rozmowa nt. wieku taboru itp. W USA w LA, NY, Miami itp. jeżdżą autobusy stare jak świat i co ? Jakoś ludziom to nie przeszkadza ... Tak samo w Rosji ...

          • 1 0

    • kurtyna i wszystko jasne

      • 3 3

    • przecież to marna prowokacja betonowego dziecka..

      • 0 0

  • Kpina (7)

    Brawo pani Mongird! Niech się pani przejedzie autobusem w zimę, najlepiej mercedesem z wiekiem 16 lat. Podobno mają klimę i ogrzewanie. Oczywiście mają . Tylko niesprawną. Codzienne zjazdy na baze z powodu niesprawnego ogrzewania i co? Wóz po pobycie na bazie wyjeżdza znowu na trasę - oczywiście nie naprawiony. Najlepsze jest to, że w ZKM-ie od godz 14- 17 nie ma pracowników obsługi technicznej - nikt nie naprawia wozów w czasie zmian pracy kierowców, kiedy często dostrzega się usterki. To tylko jedna anomalia W tym relikcie komuny pani Mongird i Panie Prezesie - Emerycie i inni panowie i panie z Rodziny ZKM potrzebni są managerowie ! Kochani pasażerowie póki w Zarządzie i kierownictwie nic się nie zmieni, to nic lepień mieć nie będziecie ( będziemy)! Nadal Ci na dole będą tylko winni... Smutne, ale prawdziwe.

    • 113 8

    • No niestety drodzy pasażerowie, nikt wam na złość nie robi nie włączając ogrzewania... Głupie tłumaczenie kierowcy, dziwna sprawa, może ma "dziwnego" kierownika który potrzebuje zlewki do swojego "golfa".
      A w tramwajach myślicie że na prąd są limity? :D Jak jest zimno w tramwaju to znaczy ze ogrzewanie nie wyrabia, a nie ze motorniczy cham, jak otwiera wszystkie drzwi to znaczy ze przyciski wysiadły a nie lubi robić ludziom po złości.
      To nie wina kierowcy że jedzie takim niedorobionym przez mechaników taborem, może wymienić pojazd, ale kto wie co dadzą na podmiankę? Może jeszcze z większym supris'em niż niedziałający guzik.

      Ludzie zawsze będą winić tych z którymi mają kontakt, a nie tych co faktycznie są winni takiego stanu taboru którym kierowca musi jeździć... bo na jego miejsce czeka już kolejka chętnych, więc jeżdżą.
      Póki nie zajdą odpowiednie zmiany u podstaw, póty nic się na szczycie tej piramidy nie zmieni.

      • 34 0

    • Konkretnie i na temat

      od konkretnej osoby, od której niewiele zależy, a dostaje najwiecej job@w, bo najprościej opierd@lić tego, kogo ma się "pod ręką"

      • 10 1

    • tak (1)

      ludzie to jest prawda ja tam pracowalem wytrzymalem tylko dwa lata zkm to istna patologia, straszna biurokracja, nieodpowiedni ludzie na stanowiskach, kolesiostwo, rodziny itp, zadnego wykrztalconego managera, kierowcow jest moze 500? a ludzi w biurach 3 moze 4 razy tyle, po co? i Pensje te same i nawet wyzsze od kierowcow. A juz nic nie mowie o warsztatach, ciagle te same usterki na wozach, oddajesz zepsuty wymieniaja ci na jeszcze gorszy gdzie tydzien temu na nim jezdziles i byly te same wady... nie wiem po co ci mechanicy jak i tak nic nie robia. Pozdrawiam wszystkich kierowcow i motornczych, podziwiam za to ze sie nie poddajecie!!!

      • 15 2

      • tylko dwa....

        bo wywalili z pracy......

        • 0 8

    • sflustrowny....mily... (2)

      zmień pracę....i bedzie ok...

      • 0 3

      • Pewnie, że zmienię...a ty układaj dalej pasjansa!

        • 3 1

      • Nawiedzony mediota.

        • 0 1

  • Jeżdzę SKM ponad 8 lat i ... (3)

    raz w życiu widziałem alby zmodernizowany EZT używał stojąc na peronie w Gdańsku ciepłych guzików (ale na trasie już wszystko otwierane). Nie oszukujmy się - SKM ma 5 zmodernizowanych składów w których są ciepłe guzika (4xEN57 i 1 EN71). 5 na 64 czy podobną liczbę. To za mało, żeby pasażerowie się skumali że w niektórych składach jest taki myk. I SKM to wie, dlatego otwiera wszystkie drzwi. Po co znów ta ściema rzecznika?! Czy on nie potrafi wydać jednego komunikatu bez ściemy czy naginania prawdy?

    • 69 2

    • pare razy (1)

      pare razy w zyciu juz uzywalem cieplego guzika na trasie

      • 2 3

      • wow..

        A wiec jednak... Mi się ie udało trafić... Nawet w minionym tygodniu jechałem składem 2xEN57 po "unijnej" modernizacji i wszystkie drzwi były otwierane normalnie.

        • 6 0

    • juz walisz konia na widok skm-ki ?

      • 2 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane