• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki jeżdżą przez most Stągiewny. GZDiZ: wolno im

Maciej Naskręt
27 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Most Stągiewny jako parking dla ciężarówek oczekujących na wjazd na Wyspę Spichrzów. Most Stągiewny jako parking dla ciężarówek oczekujących na wjazd na Wyspę Spichrzów.

Mieszkańcy martwią się o stan mostu Stągiewnego zobacz na mapie Gdańska. Jeżdżą po nim dużo cięższe pojazdy, niż dopuszczalna nośność - 3,5 tony. GZDiZ uspokaja, mostem mogą jechać pojazdy o wadze do 40 ton.



Co jest największym problem dla mieszkańców podczas prowadzenia budowy?

Mieszkańcy Śródmieścia od kilku dni dziwią się na widok ciężarówek przejeżdżających przez most Stągiewny nad Opływem Motławy.

- Przejeżdżają tam ciągniki siodłowe, betoniarki, czy wywrotki. Kierowcom nie przeszkadza, że przed mostem ustawiony jest zakaz wjazdu pojazdom o masie całkowitej powyżej 3,5 t. Przecież to ogromne ryzyko - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Ciężarówki zmierzają na plac budowy zlokalizowany na północnym cyplu Wyspy Spichrzów.

O kwestie ciężarówek zapytaliśmy w Gdański Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Trasa przejazdu do budów na Wyspie Spichrzów wynika z umowy. Mamy tam podpisaną umowę na ochronę drogi z zabezpieczeniem finansowym. Pojazdy budowy są tam zatem legalnie, a  ograniczenia tonażowe na ulicach: Długie Ogrody oraz Łąkowej ustawione zostały na ulice, a nie na okoliczność ograniczeń samego mostu - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Przy okazji urzędnicy podkreślają, że Most Stągiewny posiada 40 ton nośności.

- Wjazd samochodów ciężarowych nie stanowi zagrożenia dla konstrukcji - mówi Kiljan.

Opinie (88) 3 zablokowane

  • Tiry (13)

    Podczas gdy do warszawy,lodzi czy poznania tiry na wiekszosc drog nie wjada i sa przepakowywane na obrzezach na mniejsze dostawczaki, w gdansku olbrzymie tiry dowoza pieczywo i warzywa do osiedlowych biedronek i lidlow. Panie Adamowicz, obiecaliscie wprowadzic zakazy po otwarciu gdanskiego ringu,tiry mialy poruszac sie tylko drogami tranzytowymi. I co? Kierowcow osobowek lupicie na kazdym osiedlu polujac z blokadami i kazac placic za postoj, tymczasem wielkie firmy w gdansku maja eaj jak nigdzie,hulaj dusza. Podobnie jak z deweloperami

    • 139 41

    • (2)

      Co wiecej, ostatnio coraz czescie tiry sobie nocuja na osiedlowych uliczkach czy w zatoczkach. A podobno w terenie zabudowanym prawo nie pozwala. Ale nie w gdansku. Tu placa i placza tylko ci najmniejsi za ktorymi mega kasa nie plynie

      • 24 12

      • Sobie wybraliście wodzireja to teraz się kłaniajcie w pas przed każdym tirem i ekipą deweloperów (1)

        • 22 18

        • nie no spoko taczkami niech wożą towar ;) te problemy 1 świata...

          • 4 11

    • ogarnij miękkie znaki i Język polski żałosny trollu...

      Gdańsk z dużej litery ..

      • 6 12

    • Przyjedźcie na Łąkową i zobaczcie jak ulice zniszczyli budujący dl lpp. Syf, kiła i mogiła, nawet chodnika nie oszczędzili.

      • 16 0

    • Ja - Na znaki popatrz

      W centrum jest ograniczenie do 24t, powyżej, do portu itd można dojechać tylko Trasą Sucharskiego/tunelem/obwodnicami ew. za specjalnym pozwoleniem bo w 100% się nie da wyeliminować ruchu ciężkich ciężarówek.

      • 8 2

    • Lidl i biedronka maja zezwolenia wykupione w urzędzie Gdansk Sopot i w Gdyni tak ze legalnie wjeżdżają.A reszta może ma może niema.

      • 2 0

    • pomyśl (2)

      gdyby dostawy do biedronki realizowały dostawczaki do 3,5 tony to płaciłbyś u siebie w biedrze +50% chcesz?

      • 10 5

      • (1)

        To bym olał biedre,zresztą ja i tak omijam szerokim łukiem te sklepy.

        • 12 3

        • Qerr

          Bo ty lepszego sortu jesteś ..... w d*pe lepszy

          • 0 2

    • Jakie wielkie firmy? Przeważnie taka firma składa się z Janusza i jego ciągnika siodłowego po Niemcu...

      • 3 2

    • Błędne informacje (1)

      Informacje w powyższym poście nie są prawdziwe. W wymienionych miastach jest zakaz Tranzytu, czyli przejazdu przez miasto bez przeładunku. Natomiast dostawy, między innymi do marketów są prowadzone, w zgodzie z przepisami, przy użyciu ciężkich ciężarówek od dozwolonej masie całkowitej do 40 ton. Zakaz tranzytu w sumie obowiązuje w Trójmieście, przez Sopot nie mogą jechać ciężarówki cięższe niż bodajże 20 ton

      • 1 0

      • dokładnie

        W warszawie tez możesz dowozić towar do sklepów w godzinach objętych zakazem. Wszystko zależy jaki towar wieziesz i jaką masz przepustkę.

        • 0 0

  • Wina pisu (5)

    i pisiorów!

    • 45 63

    • a nie tuska? (2)

      • 15 6

      • Karakan za dużo naczytał się (1)

        Atlasu Kotów i oto efekty!

        • 7 14

        • Milcz durniu, bo zaraz ponownie zapną cię w pasy!

          • 15 7

    • (1)

      przeciez zgode wydał BUDYN czli PO !! po rzadzi niestey w gdansku

      • 2 2

      • serio wolałbyś PiS? jak tak to żal mi Ciebie

        • 0 2

  • 3.5 tony (4)

    Czyli po drodze mogą jeździć pojazdy cięższe niż 3.5 tony, ale tylko po odpowiedniej opłacie dla UM. :)

    • 88 8

    • Z Sopotem podobnie, musisz wyrobić zezwolwnie na wjazd do miasta (1)

      w kwocie 48 zł, ale wydają chyba każdemu - taki haracz dla miasta

      • 5 4

      • A ta oplata 48zl to w skali roku czy miesiaca? Moj pryncypal twierdzi ze te zezwolenia sa niemozliwe do otrzymania.

        • 1 0

    • I co w tym dziwnego? Twoja głupota nie zna granic

      • 5 7

    • Tak, przeciez to normalne. Jak zwykle widac ze najwiecej do powiedzenia maja Ci co najmniej wiedza.

      • 2 0

  • Dobrze, że zwykła polska frajernia ma do 3,5t, a deweloperzy jak zwykle pany (1)

    • 87 12

    • A chciałbyś żeby codziennie jeździły tam ciężkie samochody?

      Jest budowa to zrobili wyjątek. W czym problem?

      • 2 4

  • Jadą z betonem na zlecenie deweloperów (2)

    Im wolno wszytko, to pojazdy w Trojmiescie uprzywilejowane

    • 79 10

    • Żebyś wiedział bo jakoś budować trzeba a biedakowi zawsze coś przeszkadza..

      Zajmij się robotą

      • 5 9

    • Wolisz taczkami wozić?

      • 2 0

  • Tiry na tory! (1)

    Ale zaraz, jak ja wtedy klientów znajdę?

    • 21 10

    • przekwalifikujesz się na torówkę

      i PO problemie

      • 7 1

  • (3)

    Dlugie Ogrody zniszczone, Stagiewna zniszczona, Angielska Grobla zaorana. Developer sobie buduje a cala okolica w zgliszczach. Oczywiscie za remont ulic zaplaca mieszkancy.

    • 101 15

    • Angielska Grobla do zaorania razem z jej mieszkańcami, tam same oszołomy mieszkają

      • 4 19

    • Idź się lecz jak tam coś jest zniszczone od ruchu pojazdow (1)

      • 2 6

      • napewno w 45 od pojazdów dziadków i pradziadkow wielu gdańszczan rodowitych...

        tych, co tak pluja na słoiki :)

        • 2 3

  • Ludziska opanujcie się

    • 25 2

  • Równi i równiejsi ;-)

    • 23 5

  • Droga do mostu z wytrzymałością 3,5 tony , sam most 40 ton ???!!! (5)

    Latające betoniarki...

    • 56 16

    • No tak. dokładnie. I co w tym dziwnego? (1)

      Konstrukcje niektórych dróg mają inną wytrzymałość niż konstrukcjka mostu. Przypuszczam że taka nieróœnośc zachodzi prawie w każdym przypadku.

      • 7 8

      • xxx

        zniszą drogi dojazdowe......to takie trudne w zrozumieniu? A miasto na to pozwala

        • 8 2

    • Głupiemu to i prostej rzeczy nie wytłumaczysz

      • 7 5

    • Każdy most w dobrym stanie ma rzeczywistą nośność większą niż podana w ograniczeniu na znaku.Jest to spowodowane względami wojskowymi,a dokładnie chodzi o możliwość przejazdu czołgów i innego ciężkiego sprzętu wojskowego.Do tego dochodzi obliczeniowy zapas bezpieczeństwa konstrukcji,więc w skrajnej sytuacji przez Most Stągiewny dałoby się przetoczyć pojazd o masie ok 90t

      • 13 2

    • zanaki mają to do siebie

      że stawiają je id.. dla ciu.., może to kontrowersyjne, ale to smutna prawda. Skoro ograniczenie na łuku jestem wstanie przejechać z prędkością 50 mil a nie 50 km/h tzn. , że kogoś poniosła fantazja. Ograniczenie tonażu to znaczy, że nie chcemy tam ciężkiego sprzętu a nie to, że droga zostanie zniszczona. Sumując, dzięki takim ograniczeniom wszyscy je olewają bo są dedykowane nie wiadomo komu i w nie wiadomo jakim celu.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane