• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki korkują ul. Polską w Gdyni

Szymon Zięba
19 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Skrót do centrum przez port? Nie opłaca się
Sznur samochodów ciężarowych mocno utrudniał ruch w okolicy ul. Polskiej. Kierowcy sygnalizują, że to powtarzający się problem. Sznur samochodów ciężarowych mocno utrudniał ruch w okolicy ul. Polskiej. Kierowcy sygnalizują, że to powtarzający się problem.

Samochody ciężarowe blokują ul. Polską, czego następstwem jest zator na ul. Janka Wiśniewskiego, a wszystko to wpływa na korki w okolicy Estakady Kwiatkowskiego - skarżą się kierowcy z Gdyni. Miejscy urzędnicy tłumaczą, że w tym rejonie nie da się poprowadzić ruchu drogami objazdowymi. Ostatnie korki w tym miejscu mogą być związane natomiast z załadunkiem pszenicy z ciężarówek, który prowadzony jest przy nabrzeżu Holenderskim.



Czy samochody ciężarowe wpływają na płynność ruchu w Trójmieście?

Problem z samochodami ciężarowymi, które korkują ul. Polską w Gdyni, w ubiegłym tygodniu sygnalizowali nam czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Trasa ta łączy port z ul. Janka Wiśniewskiego, skąd auta wyjeżdżają na Estakadę Kwiatkowskiego. Kłopot z korkami w okolicy, na które wpływa wzmożony ruch ciężarówek, pojawia się w tym miejscu co jakiś czas.

- Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek, a lewy porusza się z prędkością 5 km na godzinę - napisał do nas jeden z kierowców.
Zdjęcia zakorkowanej ulicy, które kierowcy przesłali do naszej redakcji, pokazaliśmy miejskim urzędnikom z Gdyni. Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że sytuacja, jaka miała miejsce na ulicy Polskiej, "wynikała bezpośrednio ze specyfiki działania portu i nałożenia się terminów przeładunków i załadunku na jego terminalach".

07:56 11 LUTEGO 20 (aktualizacjaakt. 16:13)

Korek na ul. Polskiej w Gdyni (41 opinii)

Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek a lewy porusza się 5km/h
Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek a lewy porusza się 5km/h
- Nie mamy możliwości poprowadzenia ruchu w tym rejonie drogami objazdowymi - mówi urzędniczka.
Przedstawiciele ZDiZ w Gdyni zapewniają także, że są w kontakcie z portem, jeżeli chodzi o kontrolę ładowności pojazdów.

- W zakresie naszych kompetencji podjęliśmy już wcześniej działania polegające m.in. na przygotowaniu stref kontroli ładowności samochodów ciężarowych. Na ulicy Janka Wiśniewskiego funkcjonuje specjalna waga z preselekcją. Z kolei na ulicy Kontenerowej zabezpieczyliśmy specjalne miejsce do ważenia, gdzie odpowiedzialne służby mają możliwość kontroli ładowności - podkreśla Hanna Wyszyńska.

Przeładunek 66 tys. ton pszenicy przy nabrzeżu Holenderskim



W Porcie Gdynia usłyszeliśmy, że obecnie prowadzony jest załadunek 66 tys. ton pszenicy przy nabrzeżu Holenderskim, a znacząca część towaru jest ładowana w relacji bezpośredniej tzn. z ciężarówek na statek. To właśnie mogło wpłynąć na korki przy ul. Polskiej.

- Operacja załadunku tego towaru uzależniona jest od warunków pogodowych, co determinuje sytuację na ulicy Polskiej - mówi Anna Pogorzelska z Portu Gdynia.
Przedstawicielka portu tłumaczy, że postoje ciężarówek we wspomnianej okolicy dotyczą tylko i wyłącznie przeładunku zboża, śruty, pszenicy - czyli ładunków bardzo wrażliwych na czynniki atmosferyczne.

W przypadku przeładunków bezpośrednich, w relacji ciężarówka - statek, mogą one powodować chwilowe zajmowanie jednego pasa ruchu na drodze w obszarze administracyjnym Portu Gdynia.

- Występują one sporadycznie i nie powodują niedrożności układu komunikacyjnego, bowiem użytkownicy spoza portu, jak też pozostałe służby, mogą sprawnie korzystać z drugiego pasa jezdni prowadzącego w obu kierunkach - podsumowuje.

Opinie (166) 7 zablokowanych

  • Co za bzdury.. (1)

    Ta Pani ma niesamowity tupet, zresztą za to bierze pieniądze.
    Niech Pani spróbuje wydostać się autobusem komunikacji miejskiej z przed Dworca Morskiego.
    Ulica Polska nie jest prywatnym folwarkiem Portu.
    Brak należytej organizacji pracy i tyle.

    • 6 6

    • Polska jest folwarkiem portu

      Bo leży na jego terenie.

      • 2 1

  • Ciekawski (1)

    Port niech zapewni miejsca postojowe . Gdzie jest Policja .
    Za utrudnianie ruchu i mandat .

    • 9 5

    • Zapewnia, tyko ciężarówki muszą jeszcze z niego korzystać. Kierowcy nie są pracownikami portu

      • 2 0

  • Międzytorze (1)

    Na międzytorzu zamiast deweloperki zrobić korytarz dla ciężarówek niczym na lotnisku dla pasażerów.

    • 9 1

    • niedoczekanie

      !!!

      • 2 1

  • Poczekajcie

    Jak zbuduja promowke na koncu polskiej wtedy zobaczycie co znacza korki w tym regionie. Najbierw buduja nabrzeze dla promow a potem zlapia sie za glowe ze przeciez drogi brakuje ot taka Polska logika

    • 11 0

  • Opinia wyróżniona

    Bla bla bla (3)

    Hehehehe absurd. Przecież do droga do portu więc logiczne, że ciężarówki muszą tam dojechać. Gdynia dzięki temu się rozwija, a jako, że dawne zagospodarowanie terenu nie istniało, odczuwamy to teraz.
    Osobiście nie przeszkadza mi to w tym sensie, że panowie też muszą na tej trasie pracować.
    Tak samo mógł bym się czepiać tego, że dlaczego wiekszość kierowców podróżuje sama tworząc takie właśnie korki, a ja jadąc też sam nie mogę szybko dotrzeć z punktu A do punktu B...

    • 28 5

    • fakt powinien powstać TIR - UBER

      w każdej ciężarowce obowiązkowy pasażer - a i miejsce kuszetki też powinno być wynajęte.

      • 1 3

    • za PRLu te ładunki były dostarczane koleją. (1)

      Po to są tory odstawcze i bocznica portowa. Ale za kapitalizmu kolej się nie opłaca, lepiej 1000 ciężarówek, niż jeden pociąg z wagonami do zboża.

      • 3 1

      • Za PRLu były inne realia

        Za PRLu działało to w trochę inny sposób. Towar do portu jechał prawdopodobnie z jakiegoś państwowego elewatora zbożowego. Obecnie towar do portu często dostarcza sam rolnik - albo jest odbierany bezpośrednio z gospodarstwa. Ciężko by to było zorganizować z wykorzystaniem kolei, musiałby być gdzieś punkt przeładunku, a to oznacza mniej kasy dla rolnika. Takie rozwiązanie to nie wybór firm handlowych.
        A przestoje nie wynikają z braku ogarnięcia logistycznego tylko z kapryśnej pogody. W deszczu nie można ładować zboża na statek.

        • 2 1

  • Żenada (1)

    Policje przerasta problem. Tiry blokuja ruch drogi rozgonic to nw parkingi. Czemu port gdynia nie udostepnil im parkingu zero. Zarówno wladze miasta jaki i zarzad portu powinny byc pociagniete do odpowiedzialnosci za ten balagan. Natomiast policja powinna otrzymac solidna czerwona kartke za brak umiejetnosci poradzenia sobie z takim problem.

    • 6 5

    • Sam się pociągnij do odpowiedzialności za brednie które piszesz. Parkingi wszystkie są dostępne. Tylko trzeba chcieć z nich skorzystać. Dwa razy po kilka godzin na ulicy portowej i wybudowanej przez port i na potrzeby portu przykorkowało na jednym pasie a wszyscy sr*czki dostali. To jest ul. dla transportu towarów do portu a nie do jeżdżenia dla wygody mieszkańców. Do tego służą ul. Janka Wiśniewskiego w stronę dworca. Jak wszyscy się pchają codziennie rano z Obłuża i okolic a popołudniu na Obłuże i okolice to jakoś larum nikt nie podnosi. Puknijcie się wszyscy w głowę fachowcy logistycy. d*py zupełnie do samochodów osobowych przyrosły.

      • 4 0

  • zamieszanie z portem

    "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

    Należy pamietać komu zawdzięczamy ten marazm i knowania sprzeczne z interesem głównego "żywiciela" tego miasta. Na terenie "miedzytorza" Stępa chciał budować "gondole" a miasto "zapomniało" o inicjatywie korytarza komunikacyjnego północ-południe. Bo przecież, słowami tego samego "prominentnego przedstawiciela władz miasta", nie jest ono zainteresowane rozwojem komunikacji portu (opat, droga czerwona, kolizje z torowiskami, ...)
    W zamian wciska mieszkaniówke na przejętych terenach, narażając napalonych mieszkańców na sąsiedztwo ze strefą przemysłową. Odpowiedzialne plany zagospodarowania...

    • 12 2

  • ten Łucyk poważnie jest wiceprezydentem???

    • 5 0

  • ???

    Czy Was,drodzy kierowcy osobówek, cos pokopało? Przeciez to sa drogi dojazdu do/ z portu Gdynia! Tamtedy dostarczany jest towar na statki. Nie ma innych drog dojazdu do portu, natomiast Wy mozecie jechac inna drogą.

    • 12 2

  • Gdyby nie port, to miasta Gdynia nie byloby

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane