• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki nie pojadą przez Sopot

Maciej Naskręt
9 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ciężarówki w Sopocie to poważny problem. Wiosną tego roku inspektorzy drogowi na al. Niepodległości zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy z naczepą wypełnioną piachem. Kierowca w obawie przed ważeniem pojazdu wysypał ładunek na jezdnię. Ciężarówki w Sopocie to poważny problem. Wiosną tego roku inspektorzy drogowi na al. Niepodległości zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy z naczepą wypełnioną piachem. Kierowca w obawie przed ważeniem pojazdu wysypał ładunek na jezdnię.

Kierowcy ciężarówek o masie całkowitej powyżej 24 t powinni omijać od listopada drogi Sopotu. Miasto wprowadza zakazy ruchu. Drogowcy z Gdańska i Gdyni pomysł popierają, ale zaznaczają: powinniśmy zrobić to jednocześnie.



Zobacz jak kontrolerzy Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymują pojazdy ponadnormatywne.

W najbliższych dniach przy al. Niepodległości zobacz na mapie Sopotu pojawią się znaki informujące o zakazie wjazdu do Sopotu samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 24 t. Zakaz będzie obowiązywał od 1 listopada.

- Zdecydowaliśmy się na to w odpowiedzi na częste uwagi mieszkańców, szczególnie al. Niepodległości, oraz w trosce o czystsze powietrze w kurorcie - tłumaczy Bartosz Piotrusiewicz, zastępca prezydenta Sopotu.

Według urzędników każdego dnia przez Sopot przejeżdża tranzytem ok. 900 takich samochodów. Po wprowadzeniu zakazu, będą one musiały korzystać z obwodnicy.

Czy planowany zakaz wyeliminuje duże ciężarówki z Sopotu?

- Jeszcze w sierpniu zwróciliśmy się do Gdańska i Gdyni o oznakowanie na ich terenie informujące o ograniczeniach w Sopocie - dodaje zastępca prezydenta Sopotu.

Gdyby jednak ciężarówka musiała wjechać do kurortu, np. w związku z prowadzoną w mieście budową, będzie to wymagało uzyskania specjalnej zgody ZDiZ Sopot.

Co na to zarządcy dróg z Gdańska i Gdyni? - Popieram wprowadzanie tego typu zakazu w Sopocie. Jednak diabeł tkwi zawsze w szczegółach. Dla dopełnienia zakazu obowiązującego w Sopocie rozważymy również wprowadzenia tego typu zakazu na naszych ulicach - mówi Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Podobnie myśli szef gdańskiego ZDiZ: - Sugeruję, by takie zakazy wprowadzić jednocześnie w Gdańsku i Sopocie po oddaniu nowych Trasy Słowackiego i Sucharskiego. Stworzymy wtedy naturalne szlaki transportowe dla ciężarówek. Jeśli władze Sopotu chcą to zrobić nieco szybciej, będą musiały z własnych pieniędzy pokryć koszty ustawienia na terenie Gdańska znaków informujących o ograniczeniach właśnie w Sopocie - uważa Mieczysław Kotłowski.

Miejsca

Opinie (218) 7 zablokowanych

  • ? (15)

    Ciekawe, czy AUTOBUSY, które też są w tej kategorii, będą omijały Sopot?

    • 94 90

    • 24-tonowy autobus??? LOL (4)

      • 48 4

      • (3)

        z piaskiem tyle waży

        • 35 1

        • z piaskiem (1)

          wanienka wazy 35-39ton...

          • 6 1

          • Jak dobijesz po trzy rzędy desek na burtach to trochę więcej + ciągnik

            • 2 0

        • tu juz widze pole do popisu dla kreatywnosci naszych przewoznikow

          Beda piach wozili autobusami. Bedzie wsiadac kilku pasazerow , kazdy z "bagazem podrecznym" w postaci 50 workow z piaskiem. ;)

          • 3 2

    • Przecież wiadomo, że będą wyjątki. (2)

      Tak jak, np. na uliczki osiedlowe pozwala się wjeżdżać śmieciarkom czy zaopatrzeniu.

      • 11 4

      • macie w ogóle wyobrażenie ile to jest 24t?! (1)

        24-tonowa śmieciarka... hahahaha:P

        • 10 1

        • A czy ja pisałem o 24 tonowej śmieciarce?

          Czytanie ze zrozumieniem się kłania! Pisałem jedynie o tym, że na uliczkach osiedlowych obowiązuje zakaz wjazdu dla pojazdów ciężarowych o jakiejkolwiek masie, wyjątki są robione dla zaopatrzenia czy śmieciarek.

          • 2 3

    • (1)

      Zakaz wjazdu pojazdom ciężarowym powyżej 24 T NIE DOTYCZY autobusów . A autobusy nie przekraczają wagi 15 T - z kompletem pasażerów . I jeżdżą sporadycznie .

      • 27 3

      • No właśnie, sporadycznie. A powinny jeździć często, planowo i regularnie ;)

        • 54 9

    • sopot

      monciak troche mola phi,wilgoc w chalupach,totalny badziew

      • 21 17

    • SPROSTOWANIE

      naucz się buraku przepisów. Jest jasno napisane zakaz ma dotyczyć CIĘŻĄRÓWEK a nie autobusów. Jeśli nie wiesz to Ci powiem: to są dwie RÓŻNE kategorie pojazdów

      • 10 13

    • Według przepisów autobus jest samochodem osobowym,

      więc jego zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych nie obowiązuje

      • 0 0

    • autobusy

      Jaki autobus nawet z pasażerami tyle waży? Głu.ku

      • 1 0

    • W rankingu na najgłupsze pytanie dnia zdecydowanie prowadzisz

      • 1 1

  • I bardzo dobrze Sopot to kurort, perła Bałtyku i powinna być wolna od wielkich, śmierdzących ciężarówek (13)

    • 133 117

    • (6)

      taa.. Perła Bałtyku!? Mówisz o tych paru metrach ul. Monte Cassino?

      • 51 15

      • nie wyczuwasz tu ironii?,taki kurort jaki kraj (2)

        • 17 11

        • Żeby wyczuć, musi być wyczuwalna..

          • 26 3

        • kurort na miare naszych mozliwosci!

          Czy ty wiesz co my robimy tym kurortem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy , to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!

          • 1 2

      • Perła Bałtyku to tanie wino? (2)

        • 15 4

        • tania wódka (1)

          autentyczne, już jej nie sprzedają

          • 7 6

          • perla baltyku to byla woda mineralna. wodka nazywala sie baltycka.

            • 8 3

    • (1)

      Każde miasto powinno być wolne od wielkich, śmierdzących ciężarówek. Skoro tak, to każde miasto powinno wprowadzić taki zakaz. Zgadzasz się?

      • 16 4

      • i każde miasto i miasteczko powinno mieć obwodnice

        • 14 1

    • Miami Beach to jest kurort z prawdziwego zdarzenia znany na całym świecie a nie ta wioska

      • 9 8

    • kurort ? (1)

      był , KARNOWSKI go zabetonował i zrobił big balangownię - gdzie w niedzielę rano można zabić sie o butelki na bocznych ulicach - GDZIE JEST KARNOWSKIE STRAŻ MIEJSKA i POLICJA ??????????????????

      • 12 8

      • to nie ich wina - oni przecież do 16tej pracują. a w sobotę to chyba wcale nie

        • 5 1

    • Perła ale z betonu...

      Perla chyba z betonu ...Bo to co zostalo zrobione to szok ...Wszystko zalene betonem ...Gdzie podziala sie ta zielen co byla ???

      • 10 7

  • Doskonale! (5)

    Wszystkie pojazdy powyżej 8t , które nie dostarczają produktów do sklepów w mieście powinny jeździć tylko i wyłącznie tranzytem..

    • 158 20

    • Doskonale!

      Wszyscy mieszkańcy sopotu powinni dojeżdżać do obwodnicy tylko sopockimi drogami. Dlaczego przez Was mam stać w korku na mojej gdańskiej o gdyńskiej drodze dojazdowej?? Wybudujcie sobie własną.

      • 27 8

    • A od kiedy produkty do sklepów są wożone cięzarówkami o masie pow.24 t.? (3)

      Miał rację Lem ,oj miał rację.......

      • 7 7

      • markety (2)

        Alma biedrona Lidl. Widujesz tam naczepy?

        • 13 3

        • także Coca Cola

          ku mojemu niezadowoleniu, bo obok domu mam sklep spożywczy

          • 4 1

        • nie wszystkie

          nie wszystkie duże samochody mają masę całkowitą powyżej 24 ton.. chyba państwo nie wiedzą o jakich pojazdach tu mowa...

          • 4 1

  • Mądrale (3)

    W takim razie śmieciarki z Sopotu nie mają wjazdu do Gdańska i Gdyni

    • 67 45

    • Ale z ciebie burak.

      Tu jest mowa tylko o Tir-ach

      • 9 1

    • Święte krowy z ITD:

      "Inspekcja Transportu Drogowego kupiła sześć superszybkich samochodów do ścigania piratów drogowych. Jednym z nich, wartym 200 tys. zł Oplem Insignia OPC jeździ szef inspekcji. - donosi Radio RMF FM. - Główny Inspektor Transportu Drogowego ma prawo korzystać z aut służbowych, aby dojechać do domu, tak jak każdy kierownik urzędu centralnego - tłumaczy rzecznik GITD Alvin Gajadhur."

      Przypomnę, że szef ITD jest w uzyskanym niedawno stopniu generalskim. Niedługo wojskowe stopnie otrzymają już chyba sprzątaczki w urzędach centralnych, awansując tym samym do grona wysokich dygnitarzy państwowych, zwanych powszechnie erką:-)

      • 14 4

    • kolejny urzędnik będzie miał papierek do wypisania w przypadku wydawania "specjalnych zezwoleń". masakra. rozpie... wszystko trzeba i zacząć od nowa, pomaszerujmy obalić Donka i Bronka!

      • 2 3

  • A PAMIĘTA KTOŚ CO JEST JAK OBWODNICA SIĘ ZABLOKUJE? ZDIZ MYŚLI O TYM? (7)

    Np. na skutek wypadku lub silnych opadów śniegu? Kiedy właśnie ciężarówki mają największy problem z podjazdami na górzystej obwodnicy? Wtedy jedyną alternatywą jest miasto.
    Oczywiście, tiry na tory itd., kurort kurortem ale zarówno towary do Biedronki i nasze zakupy z allegro jakoś muszą trafić. Teleportacja jest jeszcze mało popularna. TYLKO PO CO MYŚLEĆ JEŚLI MOŻNA BYĆ PRZECIW.

    • 107 57

    • Obwodnica jest właśnie po to, aby jeździły tam ciężarówki, a nie przez miasto. (1)

      W przypadku problemów na obwodnicy powinno zezwalać się ciężarówkom na jazdę przez miasto, i tyle w temacie.

      • 20 5

      • To sam zobaczysz jak to wygląda w praktyce w tym kraju i jaka jest przy tym dezorganizacja

        • 6 3

    • a co mnie to obchodzi (2)

      ciężarówka w mieście, to jak śmieć na chodniku.

      • 9 9

      • tia inteligent

        • 4 5

      • ale zes zablysnal widac ze malo miales doczynienia z waga ciezka i jezdzisz S eska

        • 3 4

    • towar trzeba rozpakować w centrach logistycznych (1)

      w Niemczech są takie opłaty za wjazd TIRa lub innego sprzętu, że transport ciężki odbywa się koleją. A potem rozładunek do magazynu lub prosto na dostawczaki. W Gdańsku TIRy, ciężkie betoniary, dźwigi na lawetach dzień w dzień jeżdżą po asfalcie. - bez żadnych opłat. A potem nasza kasa leci na remonty.

      • 7 2

      • Podobnie w USA i wszystko lata pociągami do centr logistycznych i tam na mniejsze pojazdy :).

        • 2 1

  • I bardzo dobrze! (9)

    W razie czego niech towary do centrów miast rozwożą mniejszymi pojazdami dostawczymi, z magazynów na peryferiach miast, np. przy obwodnicy. A ciężki ruch tranzytowy niech się wynosi poza tereny miejskie.

    • 76 22

    • (4)

      A jak w biedronce zamiast 2zł za chleb bedziesz musiał zapłacic 8zł to znowu zapragniesz ciężarówek w mieście. Za przeładunek, magazynowanie i transport małymi samochodami zapłacicie WY!!!

      • 19 14

      • trudno, jak to mówią, "trza iść do przodu"

        trzeba wprowadzać innowacje, a nie kręcić się w kółko w tym naszym bagienku, bo inaczej nigdy nie będzie w Polsce normalnie.

        • 9 5

      • lepiej pójdź do szkoły lub choć samemu poducz się liczenia

        koszty transportu to ok 20%ceny. Więc przestań bredzić o wzrostach z 2 na 8zł.
        w sklepach chleb jest max 3 zł - w Biedronce na pewno drożej nie będzie.
        Jeden przejazd ciężkiego sprzętu potrafi zniszczyć drogę.

        • 7 4

      • co za banialuki! (1)

        Akurat szczegolnie w przypadku pieczywa koszt transportu jest zaniedbywalnie maly. A tutaj rozumiem 6zł na bochenku dolicza? Mysle, ze przy takich stawkach to oplacaloby mi sie kupic Bentleya do wozenia pieczywa ... oferuje 5zł od bochenka i rozwalam konkurencje!

        • 2 3

        • jeszcze mi powiedz, że bierda wozi chleb zestawami ciągnik siodłowy z naczepą, chlebek dowozi im co rano lokalny producent a paletami zwożą z magazynów centralnych (lokalnych) towary, które tam właśnie magazynują i nie jest to chleb ani bułki więc nie marudź mi w tym miejscu, że taki zakaz wpłynąłby na cenę chleba w biedrze czy lidlu

          • 4 1

    • idiota (1)

      Myślisz, że transport ciężarówkami to tylko wymysł właścicieli firm transportowych w celu niszczenia dróg?

      Gratuluje inteligencji. Kolejny magister wyższej szkoły marketingu i guana?

      • 13 13

      • inteligencji to pogratulowac takim co wysypuja piach w strachu przed kontrola

        • 5 1

    • Jestem za ;)

      Ale co z tego miasto będzie miało?
      Na tranzytach jest pełno ciężarówek - wprowadzają opłaty.
      W Sopocie jest "pełno ciężarówek" (osobiście mieszkam przy al. Niepodległości i jakoś ciężko jest mi uskarżać się na ciężarówki - bardziej denerwuje mnie w nocy kogut transportu narządów/krwi -> zwykłe karetki mają tylko lampy włączone a kogut tylko na skrzyżowaniach) więc bezsensowne jest zakazać wjazdu.
      Lepiej zrobić bramki i opłaty pobierać. Paragraf na opłatę? Przejazd ciężarówki psuje nawierzchnię więc opłata jest na remont dróg. A, że miasto wyda na Ergo Arenę to i tak się nikt nie dopatrzy ;)

      Moim zdaniem bardziej denerwujący się turyście w Dolnym Sopocie. Parkują gdzie popadnie, zastawiają przystanki, wjazdy do posesji, generują korki. Miasto tym powinno się zająć, ale niestety, turysta w kurorcie musi być, choćby emisja spalin miałaby zostać przekroczona 6-krotnie...

      • 8 4

    • niekoniecznie, kilka malych samochodow spali wiecej paliwa niz jeden duzy + czas + kierowcy. CO musi byc dowiezione w jedno miejsce to niech jedzie.

      • 1 1

  • sopot... (1)

    sopot: udajemy kurort i wozimy się na plecach gdańska i gdyni, utrudniając co się da i gdzie się da. mistrzowie akcji "weźmy się i zróbcie". do bani taka "współpraca"

    • 79 39

    • kurort buhahahhahahha

      • 8 7

  • Droga nr. 222 (10)

    Tam pownien być też zakaz ruchu tirów , bowiem po wprowadzeniu przez durne PO systemu viatol trasa ta stała się bardzo niebezpieczna dla rowerzystów. Jeździ tam ciągle tir za tirem. Ja korzystam z tej trasy częst jeżdżąc z Gdańska do Starogardu , a alternatyw tam brak. Dlaczego tam nikt nie chce takiego zakazu wprowadzic , zwłaszcza że jest w pobliżu autostrada i krajowa jedynka. Zakaz tski na tej trasie poprawił by tam znacznie bezpieczeństwo zwłaszcza rowerzystów

    • 23 22

    • Ten viatoll to jedna, wielka porażka.

      Zamiast zachęcać ciężarówki do jazdy po drogach krajowych, szybkiego ruchu i autostradach, spowodował ich odpływ na drogi niższych kategorii.

      • 9 4

    • dlatego, że 222 to droga wojewódzka a na tych drogach nie mozna wprowadzić takich zakazów (3)

      • 9 1

      • (2)

        Na niektórych drogach wojewódzkich takie zakazy obowiązują np. na trasie nr. 522 , więc nie rozumiem dlaczego tu takiego zakazu nie można wprowadzić i dlaczego nie można wybudować drogi rowerowej wzdłuż tej trasy , skoro pomiędzy Helem a Władkiem można było

        • 3 4

        • Bo w tym kraju na nic nie ma pieniędzy...

          Ale na wybudowanie bezsensownie wielkich stadionów to już starczyło, teraz świecą pustkami na większości meczów i tylko generują koszty...

          • 8 4

        • A ile osób z tej drogi będzie korzystać?
          Takie pytanie na wieczorne przemyślenia.

          • 5 2

    • (3)

      Wprowadźmy zakaz poruszania sie ciężarówek w całej polsce a towary bedziemy wozic rowerami. Bedzie bezpiecznie i ekologicznie.

      • 11 3

      • No jak dla ciebie jazda ciężarówką w tranzycie przez miasto to to samo co jazda nią przez Polskę po drodze krajowej (2)

        to trochę dziwnie postrzegasz rzeczywistość. Przecież nikt nie zabrania jazdy ciężarówkom po obwodnicy, itp. Chodzi o to, aby jakiś cwaniak z kontenerem nie telepał się przez miasto, skoro ma alternatywę.

        • 3 5

        • (1)

          Proponuje przeczytać na jaki post jest odpowiedź. Może to pomogło by Ci w zrozumieniu.

          • 3 4

          • Sorry, pokiciało mi się, myslałem, że to osobny post.

            Przy dużej liczbie odpowiedzi można się tu pogubić. Zwracam honor. ;)

            • 4 1

    • a kogo k.. obchodzą rowerzyści?

      tiry na tory, rowery na ścieżki

      • 2 1

  • Niech Sopot zatem płaci podatek od sopockich ciężarówek wykorzystujących obwodnicę gdańską zamiast sopockich dróg (9)

    • 88 31

    • (3)

      sopockie ciężarówki? a po czym poznajesz które to sopockie?

      • 10 8

      • hmmm (1)

        może po numerach rej. GSP...?

        • 11 6

        • No ale jak będzie zakaz to takich numerów już nie będzie.

          • 3 2

      • ciężarówki Sopckie

        Jeżeli otrzymasz dane dotyczące zarejestrowanych ciężarówek w Wydziale Komunikacji UM w Sopocie to będziesz bardzo zdziwiony. Firma, która je zarejestrowała, to pierwsza przed AMBER GOLD - nie do ruszenia przez prokuraturę, Urzędy skarbowe itp. instytucje

        • 0 0

    • Obwodnica Gdaśka czy moze Obwodnica Trojmiasta

      • 11 1

    • obwodnica jest trójmiasta a nie gdańska (2)

      • 4 2

      • Gdańsk - 7 węzłów, gdynia - 2 węzły, Sopot - 0 (1)

        więc jest to obwodnica Gdańska, a nie Trójmiasta

        • 1 3

        • I co z tego

          Obwodnica jest trójmiejska, bo mówi się zawsze co można ominąć, a nie z czym się łączy. Po drugie Sopot nie graniczy z obwodnicą więc gdzie by tego połączenie nie wybodował zawsze byłoby ono Gdańskie lub Gdyńskie.

          • 0 0

    • Dla Twej wiadomości

      Przejazd obwodnicą dla ciężarówek jest płatny, więc wprowadzenie tego zakazu będzie zarazem odprowadzeniem dodatkowych pieniędzy z powodu przejazdu obwodnicą.

      Wprowadzenie tego zakazu jest im plus zarówno dla Gdańska, jak i Gdyni. Ciężarówki będą teraz zmuszone jechać na obwodnice, a nie jechać przez miasto unikając Via Tool :).

      Dzięki temu Ciężarówki pojadą albo W-Z, albo odrazu obwodnicą południową, bo lepsza droga i może wyjść taniej. Jedynie jestem ciekaw czy w Gdyni nie będą chcieli skrócić drogi, bo w Gdańsku ani Słowaka się nie opłaci póki co, ani Spacerową.

      • 4 2

  • (14)

    W ogóle na terenie miast (poza wyznaczonymi tranzytami) powinien obowiązywać zakaz ruch >XX ton.

    Bo czy towar do "bierdonek", itp. musi podjeżdżać "tirem"?

    • 41 24

    • mógłby tramwajem.... bez kitu, mógłby jakby to wszystko inaczej zacząć organizować

      • 12 3

    • Tak. (4)

      Bo chyba łatwiej z centrali rozwieść towar jednym tirem do kilku sklepów niż wysyłać kilka mniejszych samochodów jadących w tym samym kierunku

      • 12 5

      • nawet nie tylko łatwiej (3)

        po prostu szybciej i TANIEJ. Biedra (i nie tylko ona)musiałaby podnieść ceny, lamusy, jakby musiała cały towar przepakowywać 6 razy na cora mniejsze auta, bo centra miast zamknięte dla tirów.

        • 9 5

        • (1)

          a dlaczego ja mam płacić za to (naprawa zniszczonych dróg) żeby prywatna firma miała niższe koszty? poza tym sam prowadzę sklep i pomimo, że towar dowożę samochodem dostawczym to ceny mam niższe niż biedra, możesz mi wytłumaczyć ten paradoks?

          • 3 2

          • Gdzie ty masz ten sklep z cenami niższymi niżbiedronka?

            • 1 3

        • Jak biedra będzie rzeczywiście potrzebować przywozić all ciągniekiem z naczepą to sobie wykupi pozwolenie

          Czemu na siłę promujesz tu te dwa sklepy, przecież one sobie poradzą. A z racji, że ceny i tak mają z centrali to koszty sobie rozłożą.

          • 1 1

    • musi (1)

      widocznie musi, duże auto dużo towaru jedna dostawa, raz płacisz za transport. to się nazywa optymalizacja kosztów, szczególnie w tanich dyskontach które nie magazynują dużych ilości towaru ale sprzedają na bierząco to co wjedzie np. na 24 paletach na raz. druga sprawa to wiele tych waszych kochanych dyskontów jest obsługiwane przez krótkie naczepy z windami bo normalny zestaw ciągnik plus naczepa nie wszędzie zmieścisz.

      • 9 4

      • Dokładnie tak, bo dyskonty do których jedzie ciągnik z naczepą to są te duże, a nie biedronki czy lidly

        Tylko niektóre biedronki i lidly mają dostawy zawierające jedną naczepę lub więcej. Więc nie róbcie tu wielkiego płaczu.

        • 1 1

    • widać, że pracujesz przy łopacie lub innym wysoce wyspecjalizowanym sprzęcie. Jak myślisz po co ktoś wymyślił te "tiry" ?

      • 6 2

    • Podejście standardowe: Niech będzie fajnie i tanio, ale niech ktoś inny za to płaci - bo ja nie chcem i w ogóle nikogo nie lubie (4)

      Do jubilera albo sklepu ze stringami może podjeżdżać mały dostawczak albo nawet chłop na rowerze z placakiem - ale do Lidlów i Biedronków to już nie bardzo. Jak ktoś nie rozumie to niech sobie postoi w środku i liczy ile palet danego towaru schodzi dziennie. Parkingi przed sklepami byłyby wtedy zajęte kolejkami samochodów dostawczych. Ja wiem. Przenośniki taśmowe zrobić bezpośrednio z fabryk do każdej biedronki. Podziemne. Wtedy nie będzie korków. Wszystkie krytykatory do punktów zbornych marudzeń. Ha

      • 5 4

      • (3)

        prywatna firma, prywatne problemy, nie interesuje mnie to ile palet dziennie sprzedaje biedra czy lidl, nie mam ochoty za rzekomo niższe ceny w tych sklepach (rzekomo bo tam wcale nie jest taniej), płacić w częstych remontach dróg i utrudnieniach pt. korki etc... kilka postów wyżej napisałem, że prowadzę sklep osiedlowy, ceny mam niższe niż biedra i lidl i to, o zgrozo, pomimo tego, że towar dowożę dostawczakiem

        • 6 2

        • Pewnie, olejmy prywatne firmy. Myślmy tylko o tym jak Państwo nam coś może dać. (2)

          A że firmy splajtują i nie będzie komu płacić podatków, to już nie ich problem, nie?

          • 1 5

          • poczytaj co napisał

            On jest właśnie prywatną firmą. Skoro on sobie radzi, to taka biedra też sobie poradzi. Do biedronek nie tylko jeżdzą ciągniki z naczepą, ale często jeżdzą mniejsze auta.

            • 3 1

          • czytanie ze zrozumieniem się kłania...

            • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane