• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki nie wjadą do centrum Gdyni

Michał Sielski
1 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 09:37 (2 października 2019)

W środę 02.10.2019 rozpoczął się montaż znaków informujących o ograniczeniach.

Od 16.10.2019 samochody o wadze ponad 10 ton nie wjadą do ścisłego centrum Gdyni ani na Kamienną Górę. - Zmiany wprowadzamy w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, ale też ze względu na niszczoną infrastrukturę - mówi Andrzej Bień, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.



Do tej pory w Śródmieściu Gdyni mamy niemal dowolność. Znaków z ograniczeniami dla ciężarówek praktycznie nie ma. Mogą one nawet wjeżdżać na wąskie i kręte uliczki Kamiennej Góry. Powoduje to nie tylko dyskomfort u mieszkańców i u osób odwiedzających centrum Gdyni, ale stanowi realne zagrożenie ich bezpieczeństwa. Było tak choćby w styczniu tego roku, gdy kierowca ciężarówki zdemolował chodnik i znaki w Śródmieściu.

Kierowca ciężarówki niszczył znaki w centrum Gdyni.



Dlatego właśnie władze Gdyni zdecydowały się na zmiany. Nad ich szczegółami pracowano przez ostatnie kilka miesięcy. W efekcie od 16 października w centrum pojawią się znaki, które będą zabraniały wjazdu pojazdom cięższym niż 10 ton.

Problemy generowane przez ruch ciężarowy



- Ciężarówki były coraz większym problemem. Powodowały wiele niedogodności i kłopotów:
  • zmniejszały bezpieczeństwo mieszkańców,
  • niszczyły infrastrukturę,
  • powodowały hałas,
  • zanieczyszczenia,
  • drgania i pęknięcia budynków - wylicza Andrzej Bień, radny miasta i zarazem pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.


Zmiany wchodzą w życie 16 października. Zmiany wchodzą w życie 16 października.
Zmiany dotkną przede wszystkim prowadzących duże sklepy w centrum, ale ich przedstawiciele uczestniczyli w pracach zespołu projektowego i zadeklarowali, że zmienią flotę na takie pojazdy, które będą mieścić się w limitach. Mogą też liczyć na okres przejściowy do końca roku, bo wtedy części firm kończą się leasingi na większe auta.

Strefa zakazu będzie też częściowo udostępniona dostawcom z autami do 10 ton, ale tylko w godz. 5-10 oraz 19-21. Każdy inwestor, który będzie np. musiał dostarczyć większe materiały na budowę, będzie musiał każdorazowo występować o zgodę ZDiZ na wjazd cięższym pojazdem.

- Kluczem będzie egzekwowanie zakazu i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Jeśli z pomocą odpowiednich służb uda się to wdrożyć, niewykluczone, że zmiany czekają nas też w innych dzielnicach Gdyni, gdzie ten problem również występuje - podkreśla Andrzej Bień.
09:31 2 PAźDZIERNIKA 19

Trwa montaż nowego oznakowania na Świętojańskiej (23 opinie)

W Gdyni będą ograniczenia dla wjazdu ciężarówek do centrum od 16 października. Już trwa montaż odpowiednich znaków.
W Gdyni będą ograniczenia dla wjazdu ciężarówek do centrum od 16 października. Już trwa montaż odpowiednich znaków.

Opinie (261) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Sprzęt na osławione drogie imprezki jak przywioza? Rowerami cargo?? (15)

    • 129 35

    • tak, tego chciał Kwiatkowski, miasta bez ciężarówek i portu (8)

      za to z apartamentami na nabrzeżu portowym.

      • 35 9

      • Kwiatkowski żył w innych czasach. (3)

        • 11 15

        • co było innego? (2)

          • 6 6

          • a choćby - ciężarówki były 3x mniejsze

            wtedy taka półtonówka to był szczyt rozpusty

            • 10 2

          • Czasy

            • 0 0

      • Kwiatkowski (2)

        nie chciał ciężarówek?

        • 3 9

        • za jego czasów nie było ponad 5T cieżarówek (1)

          wiec synek nie fanzol

          • 14 5

          • Były 12 T.

            • 0 0

      • dokładnie Kwiatkowski chciał portu - a Abracham kurortu ;))))

        • 4 2

    • normalnie ciężarówkami

      ale z pozwoleniem ZDiZu :)

      • 9 3

    • znajdą dużo mevo :)

      • 3 2

    • Występujesz o przepustkę na wjazd określonego pojazdu w określonym czasie jako Organizator tak jest (2)

      na przykład w Warszawie

      • 11 2

      • hehehe lokalny Nie bo Nie zminusował xd

        • 1 1

      • I kolejne opłaty, papierki

        i urzędnicy mają pracę

        • 3 4

    • Szczurek pozwoli na wjazd do 100 ton

      • 2 2

  • I to ja rozumiem! (12)

    Po coś te rowery cargo mają w tej Gdynii. Jeszcze można by biegaczy wykorzystać do roznoszenia produktów do sklepów!

    • 134 19

    • Biegacze będą mieli taki Runshoping

      Zorganizuje się bieg i każdy po dwie paczki do wybranego sklepu przytarga. Nie chcą biegać po lotnisku i obwodnicy to niech z paczkami po mieście latają!

      • 10 3

    • A to do sklepu towaru nie można przywieźć pojazdem do 3,5 tony? (7)

      Szczypior czy bułki tirem muszą jechać ?

      • 14 1

      • Do zabki moze i mozna, ale do takiej biedronki to pewnie z 10 kursow bedzie (1)

        Haha zwiekszycie sobie kilukrotnie ruch mniejszych dostawczakow "mondrzy" aktywisci ze sledziowa :D

        • 7 12

        • powinni tamtejszym Sklepikarzom wogóle zakazać tam wjazdu.

          po za godzinami 18-20:oo

          • 1 1

      • w Holandii na własne oczy widziałem (4)

        jak sklepikarz marketu - Tira na wózki rozładowywał i tak to do centrum wwoził
        TAM jakoś można ????

        • 7 7

        • a tym sklepikarzem był młody einstein

          • 3 3

        • W prawie całej UE można (2)

          Tylko u nas ciągnik siodłowy musi się pchać na osiedlową

          • 6 3

          • (1)

            Słowo klucz: prawie. Wyobraź sobie że są kraje gdzie prawie wogole niema zakazów dla ciężarówek i mogą one przez centrum każdego miasta jechać:)

            • 1 2

            • no i nasz do tych nielicznych wyjątków należy

              Ale nie Sopot i Gdynia

              • 0 0

    • Gdyni

      jedno i

      • 2 0

    • Święta racja

      Rowery cargo do doskonały sposób na wywiezienie z Gdyni i z forum Trójmiasto pl. wszystkich baranów co to w ludzką skórę mądrali się przebrali

      • 1 1

    • Pogonić samochody ciężarowe tak jak zrobiła Gdynia . Brawo

      • 2 0

  • Ciężarówki nie powinny nigdzie wjeżdzać. (20)

    Tylko zagrażają bezpieczeństwu i niszczą drogi.

    • 68 79

    • A wszystkie dobra konsumpcyjne i nie tylko przywiozę rowerem. (3)

      • 18 9

      • Ale powiedz szczerze czy ty jesteś tym kierowcą ciężarówki? (2)

        Bo inaczej nie rozumiem twojego lamentu. Widziałeś kiedyś TIRa 30 tonowego na Starowiejskiej z dobrami konsumpcyjnymi?

        • 7 1

        • Widziałem.

          • 0 0

        • Po pierwsze: nie ma Tir-ów są samochody ciężarowe, ciągniki siodłowe lub samochody dostawcze.
          Po drugie: skąd wziąłeś wagę 30t? Ciągnik siodłowy 2 osiowy z naczepą standardową (firaną) to ok 13-15,5 t łącznie + towar max 24 tony = max 40 ton wg polskiego prawa.
          Po trzecie: samochodami jakimi dostarcza się towary do sklepów w centrach miast, gdzie nie ma większego parkingu (po którym można swobodnie manewrować) przed sklepem to samochody o przestrzeni do ok 8 ldm a waga i nośność nie przekracza 24t
          Po czwarte: to sąd te 30t?

          • 0 0

    • To ludzie nimi kierujący są zagrożeniem. Zabronić wychodzić ludziom z domów!!!!

      • 12 4

    • dokładnie TiRy tylko głownymi ulicami ... żadnych wjazdów TiRem w boczne uliczki czy odnogii (1)

      • 10 2

      • Nie przejmuj się nie wjadą bo nie dadzą rady :D za wąsko

        • 0 0

    • Jasne, a towar do sklepów, na budowy itp dowieziemy helikopterem.... (9)

      • 6 11

      • (7)

        Zainteresuj się, jak się to robi np w Niemczech

        • 7 3

        • (6)

          Tak samo jak w Polsce

          • 2 6

          • Buahaha (5)

            To wjedź TIRem w strefę centralną i zobacz, co się stanie. Tam pod każdym większym miastem są centra przeładunkowe, dowóz do samego sklepu leci busem. I zanim ktoś zacznie - w niemieckim Lidlu koszyk zakupów jest tańszy niż w polskim.

            • 7 1

            • Jest tańszy bo u nas jest droższy i tak sobie to wyrównują naszym kosztem (1)

              i tu sie konczy zachwyt tymi sieciami

              • 2 0

              • sorry taki macie w Polsce poPiSowy klimat

                tu niby rząd walczy z niemieckimi bankami a tam pozwala w polskiej fabryce robić na Polski rynek gorszy proszek czekoladę a nawet telewizor ...
                tak tak ... np) ta sama polska czekolada na zachodzie jest smaczna w polsce jest samo g-no, .... albo zupki Winiary lepsze robi sie na niemcy
                a paliwo ... Polski Kierowca dopłaca teraz do Niemca - bo jak mówi poPiSowy Orlen "musimy być na tamtejszym rynku konkurencyjni" ;))))))))))

                • 0 0

            • (1)

              Hahaha ciekawe teorie. Berlin rozładunek w samym centrum miasta, Koln rozładunek 100m od katedry wszystko zestawem 40t dalej mam Ci wymieniać miejsca gdzie w centrum miasta miałem rozładunek. Wyobraź sobie że towar do lidla w de idzie też "tirem" tylko krótszym takim samym jak idą dostawy pl do biedronek w centrum miast.

              • 2 2

              • W Kolonii 100m of katedry

                To jest największy węzeł kolejowy w zachodnich Niemczech i 3 przelotówki - przy nich owszem. A w bocznych (i centrum Berlina, nie wiem gdzie Ty w tym "centrum" byłeś, pewnie 3 km od Reichstagu) wszystko było wożone Crafterami. Jak Crafter jest ciągnikiem siodłowym to ja jestem Calineczka...

                • 2 0

            • Czyli do Lidla jeździ 100 busów dziennie

              Czyli do Lidla jeździ 100 busów dziennie

              • 0 1

      • towar z TiRa na wózek i heja 30x tam i spowrotem

        • 1 2

    • (1)

      Sam sobie towar z hurtowni przywieziesz głupi głupku

      • 0 4

      • mój kolega przez ponad 10lat sam prawie cały towar do swojego sklepu w przyczepce dowoził ... i jakoś żyje

        więc nie pieprzcie tow. że się nie da ... albo, że sie nie opłaca

        • 0 0

    • zakazać łóżek...

      ...tam ludzie głównie umierają...

      • 0 0

  • Bardzo dobrze (4)

    Busy
    Kurierzy
    Dostawcy
    Też NIE z buta paki NOSIĆ trzeba jak w chinach

    • 65 48

    • jeszcze lepiej: kurier/dostawca/busiarz dojeżdża do granicy strefy o wyznaczonej godzinie na dany rejon i każdy kto zamówił gunwo w necie/sklepie przychodzi odebrać z dowodem osobistym. Najgorzej będą mieli Ci co płyty gipsowe zamówili w markecie. Nie chcesz busów pod oknem? Nie kupuj pierdół w necie!!!

      • 12 4

    • nic do tej śmiesznej gdyni nie powinno wjeżdżać (1)

      konie z wozem

      • 2 3

      • No Ciebie nie chcemy

        • 2 2

    • Chiny chyba widziałeś tylko w swoim Rubinie jak tatus przyniósł za bony

      • 1 1

  • drogi w ruinie oni zamiast remontować to mnożą zakazy. dno. (7)

    • 106 57

    • państwo jest w ruinie (1)

      panuje nepotyzm i bylejakość

      • 9 2

      • i to od 30 lat

        • 1 1

    • (3)

      Są w ruinie m.in. właśnie przez takie bydlaki wielotonowe wjeżdżające tam, gdzie nie powinny

      • 13 5

      • odezwał się bydlak

        • 0 5

      • (1)

        Wystarczy budować drogi jak w Skandynawii tam jakoś jeżdżę zestawy prawie o 2razy wyższej dmc i jakoś kolein nie robią

        • 1 4

        • W Sztokholmie za wjazd samochodu do centrum trzeba płacić

          warto odróżniać ruch dużych samochodów po drogach pozamiejskich od logistyki miejskiej, która polega na minimalizowaniu lub nawet zakazach wjazdu dużych ciężarówek do centrum

          • 4 0

    • No

      Ty jak zwykle noc nie rozumiesz.Po co remontować jak można zamknąć pod szyldem ekologii.Taniej wyjdzie

      • 6 3

  • Od (1)

    Od teraz dostawy będą na rowerach A ceny o 300% w gore

    • 58 30

    • rower cargo wsomagany elektrycznie daje możliwość przewiezienia 90% ładunków wożonych do sklepów

      to się opłaca - koszty są niższe a więc i ceny będą mogły zostać obniżone.

      • 0 0

  • Na Kwiatkowskiego też nie powinny wjeżdżać (10)

    Jeździmy ram jak po jakimś kartoflisku.
    Ulica od lat nie remontowana.
    A ciężki sprzęt każdego dnia jeszcze bardziej dobija drogę.

    • 31 46

    • po co nam port i drogi skoro są w Hamburgu (7)

      • 24 4

      • w Hamburgu do centrum dislem już nie wjedziesz (6)

        a TiRy to już od dawna mają absolutny zakaz wjazdu

        • 10 7

        • masz na mysli ta jedna uliczke 200m gdzie jest zakaz ?:) (3)

          bo po reszcie mozna jezdzic. wiec nie siej propagandy

          • 10 3

          • wejdz se synek na stronę magistratu w hamburgi i poczytaj (2)

            to się dowiesz

            • 5 5

            • a prosze bardzo. przepraszam, dwie ulice (1)

              1600m i 580m. do tego dieselem z euro 6 wjedziesz. przegrales.

              • 6 1

              • Lista miast, które w 2019 roku wprowadzą ograniczenia dla pojazdów z silnikami Diesla:

                Berlin zakaz ma wejść w życie najpóźniej 1 lipca 2019 r. Będzie obejmował 11 odcinków na następujących ulicach: Alt-Moabit, Brückenstraße, Friedrichstraße, Kapweg, Leipziger Straße, Leonorenstraße, Reinhardtstraße, Stromstraße. Ograniczenie ma dotyczyć pojazdów spełniających normy emisji od Euro 1 do Euro 5,

                Bonn ograniczenie będzie dotyczyło pojazdów Euro 1-4 i obejmie Reuterstraße i Belderberg. Ma wejść w życie 1 kwietnia 2019 r.,

                Darmstadt ograniczenie zostanie wprowadzone 1 lipca br. na Heinrichstraße Hügelstraße. Będzie obejmowało pojazdy klas Euro 1-5,

                Essen zakaz ma obowiązywać na 18 odcinkach dróg, w tym również na autostradzie A40. Zgodnie z wyrokiem sądu ma zostać wprowadzony w dwóch etapach: 1 lipca br. dla pojazdów Euro 1-4 i 1 września dla samochodów spełniających normę Euro 5,

                Frankfurt nad Menem ograniczenie będzie obowiązywało w dotychczasowej strefie ekologicznej. Od 1 lutego br. zakazem zostaną objęte pojazdy spełniające normy emisji od Euro 1 do Euro 4. Od 1 września z kolei ograniczenie będzie obowiązywało dla pojazdów Euro 5,

                Gelsenkirchen zakaz ma wejść w życie 1 lipca i będzie obowiązywał dla pojazdów klas od Euro 1 do Euro 5 na Kurt-Schumacher-Straße,

                Kolonia zakazem ma zostać objęta cała strefa ekologiczna. Od 1 kwietnia nie będą się mogły poruszać po niej pojazdy Euro 1-4, a od 1 września również pojazdy Euro 5,

                Stuttgart zakaz został wprowadzony 1 stycznia br. w całej strefie ekologicznej. Dotyczy pojazdów Euro 1-4.

                • 0 0

        • (1)

          w Niemczech mozna jezdzic praktycznie wszedzie nie ma duzo zakazow tak samo w skandynawi, tylko w Polsce robi sie znak 10t 100metrow od firmy

          • 4 8

          • a wjedz w norwegii TiRem w osiedlową uliczkę ... po kwadransie masz dyskotekę

            i zajooobiszczy mandat na dzień dobry witamy w Norwegii

            • 0 0

    • yyyy....

      to dla kogo są drogi??? jak nie dla aut i ciężarówek???

      • 2 2

    • Kwiatkowskiego jest zbudowane za Gierka na płytach betonowych i przez te korki które są co dzień i jeżdżące autobusy i sam . osobowe jest taka tarka

      • 1 0

  • a zakaz dla prywatnych aut kiedy? (5)

    czas już najwyższy o tym pomyśleć i powoli wprowadzać

    • 62 51

    • Ja bym zakazał wjazdu (1)

      Ekoterrorystom i innym którym rozum szwankuje

      • 13 12

      • To byś nie wjechał...

        • 8 6

    • jestem za wyłączeniem (2)

      świętojańskiej z ruchu

      • 13 3

      • Jak zrobią wjazdy na posesję od Abrahama, to może być.

        • 1 2

      • Jestem za wyłączeniem Gdyni z ruchu.

        • 1 1

  • Co to za pomysł ? (20)

    Po pierwsze jak można zakazać wjazdu pojazdami ciężarowymi do Gdyni ? To tak jakby zakazać dostaw. Weźmy pod lupę miasto takie jak York w Anglii. Spójrzcie sobie na maps google jak wygląda centrum miasta. Znaki obowiazujace to zakaz do 7.5t z dopiskiem accept for Access albo accept for loading czyli akceptacja dla dostaw. Nie porównujmy nawet gabarytów miast ... York to spore miasto o bardzo bardzo wąskich uliczkach. Niech może Gdynia zacznie myśleć a nie zakazywać jak to ma w zwyczaju.

    • 89 59

    • (11)

      Przez Sopot nie przejedziesz wcale ,podobnie w Gdańsku.I to od lat.

      • 16 6

      • No to kurcze ciekawe ze na przymorzu co drugi dzien do auchana tir przyjezdza (6)

        Wiec jak juz to na stare miasto a nie do "gdanska"

        • 9 4

        • Jeśli robi dostawe (5)

          Jeśli robi dostawę to niech i wpuszcza go na Stare Miasto ale np. w godzinach porannych. Komu to przeszkadza, że o 7:00 rano tir wjedzie na Stare Miasto ? Wszystko z rozsądkiem. Stylizujmy się na miarę miast Europejskich, a nie wschodnich ;)

          • 11 10

          • Przeszkadza to Staremu Miastu (w Gdańsku - Głównemu) bo, jak napisano w artykule, takie pojazdy niszczą przestrzeń publiczną.

            • 12 1

          • Primo - proponuję powtórkę z edukacji by sobie przypomnieć czym jest transport TIR. Większość takich składów to nie tiry.
            Secundo - przeszkadza mi w centrum tysiącletniego Gdańska każdy ciężki sprzęt i jego smród, hałas, gabaryt. Miasto na tym traci, na atrakcyjności, wartości nieruchomości itd.

            • 3 0

          • (2)

            Dalej - po cholerę w takich lokalizacjach sklep, który ma być zaopatrywany takim ciężkim składem? Won z takimi sklepami z takiego miejsca.

            • 3 0

            • Po to zebys nie musial samochodem jezdzic po zakupy (1)

              Samochodem którego tak nienawidzisz

              • 0 1

              • on wszystko rowerem przywiezie, ma bakfiets to da radę ;)

                • 0 0

      • Jasiu, w artykule tez napisane, ze do Śródmieścia, a nie do Gdyni (2)

        • 20 3

        • hmmm (1)

          myślałęm że nowy jork też ma śródmieście

          • 1 2

          • ma

            Nazywa się Manhattan.

            • 2 0

      • Sopot ma ograniczenie 24t a nie 10. Widzisz różnicę?

        • 3 2

    • nie do Gdyni tylko do centrum Gdyni

      • 19 0

    • Od października Gdynia będzie przykładem do naśladowania dla innych miast, np. takiego miasta jak York w Anglii ;)

      • 14 5

    • co nas obchodzi jakiś york?

      • 12 6

    • w Yorku by cokolwiek dowieść do sklepów musisz mieć wykupioną horrendalnie drogą kartę-zezwolenie (1)

      • 15 0

      • no i żeś podpowiedział

        • 6 1

    • (1)

      Czyli co, 7,5 tony DMC za drobnymi wyjątkami takich, a nie innych dostaw / transportów u angoli. Nawet ok.
      Ogólnie ruch samochodowy w ścisłym centrum docelowo zostanie zredukowany do prawie zera. Zostaną niektóre osobowe i mini dostawcze, zero diesla, wyśrubowane normy. I super. Tak trzymać. Kogo obchodzi kupa złomu? Miasto jest dla ludzi na pierwszym miejscu.

      • 2 2

      • A to samochody same jeżdżą? Czy

        ludzie nimi jeżdżą?

        • 2 1

    • Sopot tak samo

      • 0 0

  • (2)

    Powiem tak, nic nie powiem

    • 19 10

    • I to było słuszne. Amen.....

      • 4 2

    • chyba...napiszę...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane