• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki niszczą torowisko w centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
8 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Zdaniem naszego czytelnika, wystarczy chwila nieuwagi, by w powstałej wyrwie i na odsłoniętej szynie poważnie uszkodzić koło lub podwozie samochodu.
  • GAiT się zobowiązał, że jeszcze w piątek naprawi torowisko.

Od kilku miesięcy kierowcy samochodów ciężarowych rozjeżdżają torowisko na węźle Unii Europejskiej. Powstała wyrwa w ziemi, a kierowcy zwracają uwagę na rozsypywany na jezdnię tłuczeń. Po naszej interwencji miejskie służby obiecały jeszcze w piątek przywrócić na torowisku porządek.



Jak twoim zdaniem służby komunalne dbają o miejską infrastrukturę?

Na problem występujący w samym centrum Gdańska uwagę zwrócił nasz czytelnik. Według niego, stan skrzyżowania pogarsza się przy biernej postawie miejskich służb już od kilku miesięcy.

- Od pół roku obserwuję postępującą degradację fragmentu torowiska tramwajowego na węźle Unii Europejskiej - napisał pan Michał. - W tym miejscu codziennie jeździ mnóstwo osób. Tymczasem wyrwa w ziemi rośnie a główka szyny jest już na tyle odsłonięta, że w razie najechania choćby jednym kołem grozi poważną awarią samochodu. Czy nikt ze służb miejskich przez kilka miesięcy nie zauważył, że trzeba to naprawić?
Na ten sam problem zwraca uwagę pan Przemek, który w ubiegłym roku w tym miejscu miał kolizję.

- W ubiegłym roku w listopadzie w skutek "ścięcia" zakrętu przez auto jadące prawym pasem i wymuszenia na mnie jazdy blisko krawędzi jezdni zniszczyłem w tym samym miejscu oponę i felgę. Wówczas pas jezdni nawet nie był wytyczony liniami, a po zmroku wyrwy przy torowisku były słabo widoczne. Po zgłoszeniu szkody i odwołaniach GZDiZ nie poczuwa się do winy. Jak widać na zdjęciach od czasu mojej szkody minął rok, a jedyne, co się zmieniło to namalowanie białego pasa przy krawędzi jezdni - napisał nasz czytelnik.
  • Skutki najechania na odsłonięte szyny i wyrwę w torowisku.


Teoretycznie za utrzymanie torowiska tramwajowego odpowiada Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Utrzymanie nawierzchni w rejonie przejazdów i przejść dla pieszych jest już po stronie miejskiego przewoźnika spółki GAiT.

Jak się okazało, za ubytki tłucznia odpowiadają... kierowcy samochodów ciężarowych. Za ciasny promień skrętu sprawia, że pojazdy z naczepami wjeżdżają tam na torowisko i pobocze niszcząc konstrukcję torowiska. Rozrzucany tłuczeń często trafia tam na jezdnię powodując zagrożenie. Biorąc pod uwagę fakt, że lewoskręt jest dwupasmowy, wystarczy chwila nieuwagi, by kierowca auta jadącego lewym pasem utknął przednim lub tylnym kołem w głębokiej wyrwie.

Gdy zwróciliśmy uwagę zarządcy, by przyjrzał się problemowi zapewniono nas, że prace porządkowe zostaną przeprowadzone jeszcze w piątek.

- Jeszcze w piątek ubytki znajdujące się poza wydzielonym pasem ruchu powstałe na skutek zawracania w tym miejscu samochodów ciężarowych, zostaną zasypane tłuczniem - zapewniła nas Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.

Opinie (123) ponad 20 zablokowanych

  • dziwne, że ten sam kierowca tira w takiej Norwegii nawet by nie spróbował (3)

    • 96 17

    • Nie zrobi bo tam nie ma takich rozwiązań.

      • 18 3

    • projekt i wykonanie

      jechałem tam małym autem raz z wz na hucisko zaraz po oddaniu. masakra. myślałem, że mi koło odpadnie. fakt, że był wieczór i mogłem ciut mniej widzieć, ale jeśli dla małego auta ten zakręt jest tak siermiężny to co dla ciężarówek? tytuł artykułu napiętnuje kierowców ciężarówek a powinien projektanta.

      • 6 0

    • Piszesz bzdety i napiętnujesz kierowców ciężarówek. Czy to jest ich winna, że ktoś zaprojektował tak drogę lub wjeżdżają na zakazie.

      • 1 1

  • Afera koperkowa

    • 36 40

  • (3)

    Jaki pan taki kram,polityką,nic ta pani nie zbuduje

    • 56 35

    • panie nie umiesz jeździć ?

      dziury się omija ;)

      • 6 5

    • jaki kraj tacy kierowcy

      nie umiesz - nie jeździj.

      • 3 1

    • co tu ma do rzeczy polityka

      trzeba patrzec gdzie sie jedzie

      • 1 0

  • Gdyby nie interwencja trojmiasto.pl, to urzędaski pewnie zajęliby się tym za 100 lat, po wypiciu kawuni. (6)

    • 137 19

    • bo motorniczy nic nie widzi i nie ma obowiązku zgłoszenia nawet jak tor ukradli.... (1)

      • 8 6

      • A co robił GZDiZ przez ostatnie miesiące? Czy sprawdzał takie rzeczy?

        • 6 0

    • Trzeba wytykać palcami

      Rzeczywistość powala. Drobnych, zapobiegawczych napraw praktycznie nie ma wcale do czasu artykułu w T.pl
      Są remonty generalne i nowe inwestycje, ale później już o to nie dbają.

      • 15 2

    • Ja tam uszkodzilem w ten sposob felge juz ze trzy lata temu, ale nawet nie przyszlo mi do glowy kogos o to obwiniac, tam jest ciagla linia i nie wolno tam wjezdzac, sam sie nacialem z wlasnej winy bo bylo ciemno i deszcz i nie trafilem w pas. Ale tak samo mozna sie czepiac ze jak ktos wjedzie na kraweznik to uszkodzi kolo - to nie jest przeciez element pasa ruchu.

      • 11 6

    • W życiu kawy nie piłam. A za 100 lat to mnie już tu nie będzie. W sumie to nikt nie wie, gdzie będę.

      • 0 2

    • interwencja, lol

      tabloidu

      • 0 2

  • (6)

    Tak to jest jak ktoś nie mający pojęcia projektuje drogi. Ciężarówka z naczepa to nie jest coś kosmicznego. W Anglii w jednej gminie burmistrz zrobił test deweloperowi i odmówił wydania pozwolenia bo ciężarówka się nie mieściła. Ciężarówka to nie tylko transport ale to też takie służby jak Straż Pożarna. Ciągnik siodłowy z naczepą to jest zestaw długi na 16.5m

    • 101 7

    • Jak nie można wykonać w danym miejscu manewru, to się go nie wykonuje i szuka miejsca, gdzie taka możliwość istnieje.

      I cała filozofia

      • 13 22

    • 13,6

      • 5 5

    • (1)

      To prawda.
      Incydenty z ciągnikami siodłowymi z naczepą są prawdziwą plagą na tym węźle :p

      • 4 0

      • Tak prawdziwa to plaga

        Zrób zdjęcie jak tam zobaczysz taką ciężarówkę, za każde zdjęcie zapłacę tobie 10pln. Jestem przekonany że nie zrobisz żadnego bo zakaz jest ustawiony już na WZ na wysokości zjazdu do ulicy Jabłoniowej

        • 4 0

    • Badanie? (1)

      Mądra uwaga, przydały by się testowanie podobnych układów przez doświadczonych kierowców i ewentualne dodanie nawiązki dla mniej wprawnych ( o ile oczywiście będzie na tyle miejsca). Zawsze jednak to kierowca odpowiada, czy umie odpowiednio ocenić sytuacją i prawidłowo kierować pojazdem. To nie zabawa w piaskownicy , podlega odpowiedzialności prawnej i finansowej . Zatem wymaga odpowiednich umiejętności.

      • 4 0

      • Tak i pewnie po to trzeba zdawać durne egzaminy?

        • 0 0

  • Zapraszam niewidome służby (4)

    Na Hallera i koło opoery.
    Ponadto, jak idzie likwidacja przystanku Mostostal ? Chyba jakoś 2 lata i nic.

    • 81 4

    • (2)

      Najlepsze to szukanie winnych, tym razem padło na kierowców ciężarówek, jak tramwaj się wykolei to motorniczy za szybko jechał. Wladze oczywiście nie mają sobie nic do zarzucenia, że ta infrastruktura wygląda jak w XIX wieku. By bylo dobrze zrobione to nic by się nie działo, ale tu fuszera goni fuszerkę, a winni wszyscy, bo w ogóle jeżdżą po mieście, a wiadomo, że asfalt jest do patrzenia i podziwiania, a nie od jeżdżenia.

      • 14 1

      • ???

        Tramwaj się wytramwaja. Zgodnie z nowomową

        • 1 3

      • przejazd w przejsciu rozjazdowym to kiepska sprawa

        nie da się normalnej nawierzchni przejazdowej położyć i zawsze będą kłopoty

        • 0 2

    • Dobrze pan gadasz

      Opone rozwalilem plus felga po krzywiona lewoskręt z Alei Zwycięstwa w Hallera koło Opery Bałtyckiej jadąc do roboty panie ile nerwów cały brudny od wymiany opony a panie pieniądze kto mnie odda za oponę ? No kto ? 150 zł w straty.

      • 0 1

  • Ostatnio odkopaliście stare tory, może będą lepszej jakości.

    Warto spróbować, gorzej nie będzie.

    • 124 2

  • Te dziury są tam co najmniej 1,5roku (4)

    • 85 6

    • (1)

      Raczej od 20 lat

      • 8 3

      • Dokładnie - odkąd pamiętam są.

        A wystarczyłoby zasypać kamieniami takimi jak są pod torami.
        30 minut roboty z dojazdem :D

        • 2 0

    • To na bank zamach na wolne miasto Gdańsk. Podobno Kaczor z Macierewiczem w nocy te dziury porobili byle dogryźć władzom GD.

      • 9 6

    • są rzeczy ważne i ważniejsze....np. rydwan

      • 10 1

  • (6)

    Ta dziura jest tam chyba od zawsze. 2 lata temu mialem nieprzyjemnosc wjechac w nia tylnym kolem. Cale szczescie udalo sie wyjechac, ąle podwoziem przytarłem

    • 71 6

    • Zgadzam się , (3)

      ta dziura jest chyba od zawsze. Ja również wpadłam tylnym kołem auta, opona i felga uszkodzona. To było 7 lat wstecz i już ta dziura była.

      • 14 2

      • (1)

        Też tak uważam, ta dziura jest chyba od zawsze. Sam wpadłem tam tylnym kołem. To było 23 lata temu i do dzisiaj mam rysę na progu.

        • 3 6

        • Prawda prawda.

          Zaraz po II wojnie jechałem wozem z koniem i wpadłem w tą dziurę. Uszkodziłem tylną ośkę. Szybko naprawiłem ale niesmak pozostał do dzisiaj.

          • 14 3

      • Urzędnicy twierdzą, że nie było.

        • 6 2

    • Rok temu ja to samo autobus na prawym zszedł na lewy i musiałem uciekać 2 wahacze tydzień później już to wymiany

      • 5 0

    • Ja tam jechałem Jeepem i przejechałem, bez strat.

      • 0 0

  • (3)

    Gdańsk ,tu się żyje :)

    • 83 6

    • No właśnie! Rzadko które miasto ma takie rajdowe drogi jak na księżycu! Korki tylko Warszawa miała lepsze, a kierowcy tu są absolutnie na topie. Pod względem braku umiejętności i braku kultury.

      • 12 0

    • Jest może jakaś strona z "pułapkami" drogowymi w naszym mieście ? Jeśli nie to można założyć ,zawsze zarząd dróg będzie mógł się odnieść do materiału

      • 6 1

    • alez ten gdansk sie pieknie rozwija

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane