• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki znowu blokują ul. Marynarki Polskiej

Maciej Korolczuk
3 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Ponad 100 ciężarówek z kukurydzą już drugą dobę oczekuje na rozładunek przed bramą portu przy Nabrzeżu Zbożowym zobacz na mapie Gdańska. Przedstawiciele Gdańskich Młynów, które przeładowują statki, tłumaczą, że długa kolejka to wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane ciężarówki. A kierowcom blokującym jeden z pasów na Marynarki Polskiej policja chce wypisywać mandaty.



Jak rozwiązać problem ciężarówek blokujących ulicę?

Długa kolejka ciężarówek na lewym pasie Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska (od Wyzwolenia w kierunku tunelu pod Martwą Wisłą) zaczęła rosnąć w środę po południu. Dziś stoi tam już ponad 50 ciężarówek. Kolejnych 20 ustawia się już na prawym pasie w przeciwnym kierunku. Następnych kilkadziesiąt oczekuje na rozładunek przy ul. Śnieżnej i Handlowej.

Winna pogoda czy spedytorzy?

- Stoję od wczoraj od godz. 18. Ponoć dwie zmiany są w stanie rozładować 60 ciężarówek na dobę, a nas jest tutaj już dwa razy tyle. I ciągle dojeżdżają kolejni. Wygląda na to, że dziś już mnie nie zdążą rozładować - mówi nam kierowca z Inowrocławia, oczekujący na ul. Handlowej zobacz na mapie Gdańska.
Inny dodaje, że wszystko przez pogodę i dużą liczbę zamówień.

- Ciągle pada, więc kapitan statku, na który mają załadować tę kukurydzę, bo tu wszyscy, którzy stoją, na pace mają właśnie kukurydzę, zamknął statek i czeka na poprawę pogody. Nami nikt się nie przejmuje. Nie interesujemy ani firm, które nas wysyłają, ani tych, którzy mają nas rozładować. A my czekamy. Nawet jedzenia nie ma jak i gdzie kupić, bo wokół same ogródki działkowe. Już nie mówię o stratach finansowych dla firmy, bo ciężarówka zarabia na siebie, jak jedzie. A my tu kwitniemy już drugą dobę - mówi kierowca spod Torunia.
Tylko na jednym pasie Marynarki Polskiej oczekuje na rozładunek ponad 50 ciężarówek. Kolejka wciąż rośnie. Tylko na jednym pasie Marynarki Polskiej oczekuje na rozładunek ponad 50 ciężarówek. Kolejka wciąż rośnie.
W czwartek rano na miejscu pojawiła się policja, wezwana przez pracowników z okolicznych firm, którzy mieli problem z blokowanym przez ciężarówki przejazdem. Części z nich chciała wlepić mandaty, więc ci przestawili ciężarówki w inne miejsce. Problem jednak nie zniknął. A sznur pojazdów wciąż się wydłuża.

- Wczesnym rankiem były zablokowane oba pasy na Śnieżnej i Handlowej. Nie było możliwości jakiegokolwiek przejazdu. Jak miałaby tędy przejechać np. karetka czy straż na sygnale? Dopiero interwencja policji sprawiła, że ciężarówki zniknęły z jednego pasa. Ruch na całej długości ulicy odbywa się wahadłowo - mówi pan Bogdan z jednej firm zlokalizowanych przy ul. Handlowej. - Problemu by nie było, gdyby właściciele tych firm dogadali się i otworzyli wielki parking przy Śnieżnej. Dziś wisi tam kłódka i marnuje się wielki plac, na którym mogłoby się ustawić kilkadziesiąt ciężarówek.
  • Wczesnym rankiem na ul. Handlowej i Śnieżnej były zablokowane oba pasy. Dopiero policja zaprowadziła tam porządek.
  • Groźba mandatów poskutkowała. Ciężarówki zniknęły z jednego z pasów.
  • W ciągu doby Gdańskie Młyny są w stanie rozładować 60-80 ciężarówek.
  • Pan Bogdan twierdzi, że problem wraca co kilka tygodni.
  • Problem zostałby rozwiązany, gdyby otwarto parking przy ul. Śnieżnej.


Przedstawiciele Gdańskich Młynów, właściciela elewatorów, który zajmuje się m.in. rozładunkiem i załadunkiem na statki tłumaczą, że przyczyną olbrzymiej kolejki ciężarówek nie jest zbyt wolny rozładunek, lecz zbyt duża liczba zamówień.

- To nie jest nasza wina - mówi Dorota Godun, dyrektor ds. sprzedaży w Gdańskich Młynach. - Nie wszystkie ciężarówki oczekują na rozładunek u nas. Dlaczego jest ich tak wiele? To wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane samochody. Nie mamy na to wpływu, jesteśmy firmą, która świadczy tylko usługę rozładunku. Jesteśmy w stanie obsłużyć 60-80 ciężarówek na dobę - dodaje.
Co na to kierowcy?

- Musimy czekać. Dzwoniłem już do żony. Dziś do domu raczej nie wrócę - mówi gorzko kierowca spod Inowrocławia. - Dobrze, że przynajmniej rano pojawił się ktoś z portu w Gdyni i sprzedał nam parę kanapek i coś do picia. Jakoś damy radę.
17:34 3 LISTOPADA 16

Ciężarówki już po obu stronach Marynarki Polskiej (10 opinii)

TIRY nadal blokują Marynarki Polskiej juz po obu stronach! Czemu nikt nie interweniuje? Stoją wszędzie nawet na przejściu dla pieszych!
TIRY nadal blokują Marynarki Polskiej juz po obu stronach! Czemu nikt nie interweniuje? Stoją wszędzie nawet na przejściu dla pieszych!

Opinie (188) 3 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Ponad 100 ciężarówek czeka na rozładunek przy Nabrzeżu Zbożowym

    Do hoboty niehoby! (3)

    Na to zboże czekają ludzie!

    • 13 34

  • (16)

    Ładować mandaty i już. Ulice wyremontowano bo wcześniej też tiry są rozwalały. Widać teraz będzie to samo.

    • 91 180

    • (3)

      jesteś głupi jak but policjanta, a moze jeszcze głupszy

      • 40 29

      • (2)

        Głupi ten Co pas blokuje Bo nic mu się niechce, banda nieufaczników

        • 15 48

        • (1)

          jak to mu się nie chce osiołku kierowcy mają zboże odstawić do portu i tyle ich zadaniem jest prowadzić pojazd wyładowany 20 tonami a nie logistyką

          • 19 3

          • Wina firmy

            Czy nie mozna wziac tel od kierowcow i wolac na konkretna godz? Myslenie nie boli

            • 0 0

    • Mandaty (6)

      Za co? Za stanie w korku?

      • 45 21

      • (2)

        To nie jest korek.

        • 20 18

        • to jest kosmodrom

          • 10 5

        • a co to jest?Te samochody czekają na rozładunek tak samo jakby się zatrzymały przed zamkniętymi szlabanami na przejeździe kolejowym

          • 14 5

      • Korku? (2)

        To nie jest korek.
        Mandat dostaje się za blokowanie pasa. Tutaj nie mówimy o korku na ulicy tylko o blokowaniu pasa przez ciężarówki.

        • 14 17

        • A jakby stały ciężarówki na zachodnich rejestracjach?

          • 8 11

        • blokowanie pasa? Dobre sobie

          jakoś na Wita Stwosza przed przemalowaniem kto miał czym, ten stał na jezdni. A dlaczego? A dlatego, że nie ma zakazu.

          • 7 6

    • Transmat (1)

      Głupi Debilu a dla kogo ci kierowcy wiozą Towar dla ufoludków???takich jak ty powinni kastrować!

      • 19 13

      • Mateusz-wajche przeloz.

        • 1 3

    • Długo myślałeś?

      Te ulice zbudowano głównie po to, by obsługiwały port. Nawaliła pogoda i może co nieco spedytorzy.

      • 6 0

    • a to ich wina, że stoją czy portu?

      • 1 0

    • a co kierowcy winni cepie?

      • 0 0

  • Znowu szeryfy lewego pasa. (2)

    Nikt nie ma prawa jechać szybciej od nich i nie zjadą na prawy choćby skały s*ły.

    • 45 53

    • Dobra zmiana, z prawego pasa na lewy,

      jeszcze trochę i obwodnicę też to czeka.Nie ma co, świetna zmiana.

      • 3 0

    • Nikt nie ma prawa być s*******em i wbijać się lewym pasem gdy normalni kierowcy jadą na prawym

      • 2 6

  • (4)

    Numerki jak w urzedzie i jna parking, po co sie stresowac i blokowac droge

    • 118 3

    • wspolczuje tym kierowcom, gonia kilometry na czas a tu masz, zeby chociaz lato czy slonecznie bylo, nie wspominajac o parkingu

      Brawo dla spedytorow, to wyglada jak kolejka przed GSem zeby sprzedac zbiory po dobrej cenie nie wazne czy skup czynny czy zamkniety.

      • 99 5

    • (1)

      a gdzie masz kolego parkingi dla duzych aut..
      u nas bardzo malo jest nawet na autostradzie jedz se kolego na zachod to tam calkiem inaczej wyglada sprawa co do zaparkowania duzym autem

      • 8 6

      • na co dzień pusto pod stadionem

        • 16 1

    • wysłać zielonych na inspekcje plus waga
      zostanie może 10%

      • 4 1

  • port kwitnie, rozwija się w sposób spektakularny, potrzebne są nowe parkingi, (8)

    u nas w Gdyni przy porcie korków nie ma:(.

    • 78 29

    • (3)

      Korków nie ma, bo nikt do Was już nie przyjeżdża :)

      • 22 11

      • (2)

        nie rozumiem tego buractwa z Gdanska.. zebys sie zdziwil pustaku. skoro mozna zrobic parking i nie ma takich problemow to czemu sredniowieczny gdansk tez nie moze tego zrobic tylko utrudnia innym kierowcom sytuacje.

        • 17 11

        • Buractwo (1)

          Zrozum buraku z Gdyni, że samochody służą do wożenia towarów, a nie stania na parkingu. Czas to pieniądz. W tych spichlerzach logistyka jest do du....y. Liczy sie tylko zysk, a problemy z dojazdem ich nie interesują. To nie port, a prywaciarz robi burd...l

          • 9 5

          • zrozum buraku z bolkowa

            że nikt kto jest normalny nie chce do was przyjeżdżać ciężarówką bo wiadomo że u was stoi się godzinami i czeka...zero organizacji pracy w waszym porcie..

            • 1 1

    • jak nie ma (1)

      i tak samo do terminala zbożowego, jak nie na Janka Wiśniewskiego to na Polskiej stoją

      • 13 2

      • Przecież masowce uciekają z Gdyni i korków nie ma. teraz po siarkę będą przyjeżdżać.

        • 7 5

    • A u nas w Gdansku suąą.

      • 1 2

    • przeładunków nie ma

      nie ma korków bo i przeładunków nie ma. filozofia prymitywna i ograniczona

      • 1 1

  • a nie można tego wszystkiego na pociągach przywozić? ile kasy można oszczędzić (15)

    bocznica jest, tory są. ale nie po to są logistycy po studiach aby takie rzeczy rozwiązywać

    • 151 15

    • (6)

      człowieku z kazdej wioski nieda sie dojechać pociągiem

      • 17 20

      • Z każdej wioski można zjechać do miasteczka. (5)

        W miasteczku jest stacja kolejowa, na której można przeładować towar. Gdy z kilku nastu wiosek z powiatu pozwozi się ładunek, uzbiera się pociąg. Tak to działa w cywilizowanych krajach.

        • 26 4

        • Ale to podraza koszty transportu bo sama kolej jest tania ale dodatkowy przeladunek i czas jest w tym momencie nieoplacalny.Duzo tego idzie z kujaw torun Włocławek itd to 3 godz i w gdańsku jest.

          • 1 3

        • spróbuj zamówić coś na PKP (2)

          klepać głupoty to potrafisz. pkp jest nie nowoczesne, cześć opłat musisz realizować natychmiast gotówką, transport trwa kilka dni, sporo problemów, to nie jest przewóz paczki przez kuriera

          • 0 4

          • Bo to Polska...

            Wspominałem o cywilizowanych krajach...

            • 5 0

          • co za różnnica czy kilka dni poczeka w pociągu czy tu na ulicy na pace?

            • 1 0

        • No i wypadlo na Miasteczko Gdansk

          • 0 2

    • Jakby pojedynczy dostawca mogl wyslac jednorazowo (1)

      powiedzmy 500t to mozna by transport kolejowy rozwazyc.

      • 14 4

      • z koziej Wólki też przywieziesz jak tam niema torów ty skończyłeś studia chyba wypasu bydła rogatego w Tucholi

        • 7 15

    • Jaka bocznica (2)

      człowieku, co Ty bredzisz?

      • 4 8

      • a skąd jesteś? (1)

        • 10 0

        • posmykowizna koło suchowoli

          • 7 0

    • bo pociągiem wychodzi drożej

      • 6 10

    • na torach (1)

      Zastanów się czy do każdego gospodarza są tory baranie?

      • 2 8

      • tory baranie może i są, problem w tym że nie ma kolejowych

        • 3 0

  • A sanitariaty sa? (5)

    Pewnie nie. Bo i po co.
    Dobrze, ze chociaz ktos pomyslal o jedzeniu dla nich.
    Nie wiem czyja to wina, ale na pewno nie kierowcow.

    • 177 10

    • (1)

      a to sklepów czy restauracji/ barów nie ma ? Przecież ta kolejka rusza sie w tępie ślimaka:) kierowcy ciężarówek i rolnicy od zawsze poszkodowani. Było się uczyć a nie narzekać :)

      • 8 25

      • No bo kierowca to święta krowa

        potrafi tylko krytykować innych

        • 6 11

    • Są "sanitariuszki" z pobliskiej agencji pod wezwaniem Wielebnego Pytona

      • 7 2

    • a dlaczego mają być?

      przecież to tylko ulica.

      • 1 3

    • przeciez tam jest biedrona z głodu nie umieraja

      • 1 1

  • Dobre zdanie na dyktando: (5)

    "Ponad 100 ciężarówek z kukurydzą już drugą dobę oczekuje na rozładunek przed bramą portu przy Nabrzeżu Zbożowym"

    • 79 4

    • (2)

      Poprawnie to by było tak:
      Wiancy jak 100 tiruf z kukurydzom jusz drugi dzień czeka przed bramo portu żeby zwalić ziarno przy Nabrzerzu Zborzowym.

      • 5 4

      • No nie całkiem poprawnie napisałeś..Powinno być tiróf z kókórydzom ale ci wybaczam bo mnie rozbawiłeś do ues ;-)

        • 6 3

      • "z qqrydzo" sie pisze, wszyscy to wiedzo, nie łóku jeden!

        • 6 1

    • a po co oni tam stojom?
      niech kipruja na drogę ... i jedom doma.
      Dziki wszystko zerzom, bedom tluste chodzily

      • 8 1

    • a po wiela ta kokoszyca?

      • 5 1

  • Niech port otworzy duży parking na swoim placu! (11)

    Dlaczego nie chce?

    • 118 4

    • (8)

      Te ciężarówki jadą do prywatnego podmiotu..........a nie do portu. Port radzi sobie ze swoimi klientami :) To miasto powinno zorganizować duży parking na obrzeżach , a on systemem informatycznym byłby połączony z firmami i na daną godzine podjeżdżałyby zarejestrowane TIRY.............tak jak w krajach " normalnych"

      • 31 7

      • A dlaczego miasto ma zorganizować parking dla prywatnego podmiotu? Mozesz napisać? (4)

        • 20 5

        • Ciężarówki rozjeżdżają miejskie drogi, które później miasto musi remontować, blokują miasto, mieszkańcy cierpią z tego powodu....... Nie powiedziałem budować darmowy parking. Niech to będzie miejsce z infrastrukturą np. toalety, gastronomia, mały hostel, gdzie w godziwych warunkach kierowcy spędzą czas oczekiwania i za to wniosą miejską opłatę. Dlaczego my mieszkańcy musimy cierpieć, bo jeden prywatny podmiot nie potrafi porozumieć się z Gminą w tej sprawie. Port udrożnił przejazd przez swoje grunty " za friko", a na portowych gruntach przed spichlerzami stoją ciężarówki też " za friko ". Dzięki temu ul. Wyzwolenia została odciążona.

          • 14 0

        • masz rację, lepiej zaorać port i sprzedać deweloperom (tak jak w Gdyni)

          • 6 4

        • a dlaczego miasto udostępnia bus pasy złotówom? (1)

          • 11 1

          • Żebyś mniej za taxi płacił. Taksometr w korku nalicza opłatę postojową za h i jest to sporo drożej niż za km.

            • 4 2

      • co na to (1)

        tirówki?

        • 10 2

        • statek na redzie robota będzie

          • 4 0

      • naprawdę? nie wierze...

        • 0 0

    • (1)

      No i tak to właśnie jest jak z portu wydzielono portowe usługi i portowe firmy, które nie są portem. Zupełnie jak w PKP. Tory moje, perony twoje, pociągi kolegi, więc dogadać się żeby coś zrobić raz a dobrze - się już nie da.

      • 21 2

      • Te spichlerze nigdy nie wchodziły w skład Portu, stoją przy nabrzeżu też nie należącym do Portu.

        • 8 0

  • a co mnie to obchodzi (3)

    a co mnie jako użytkownika drogi obchodzi że spedytorzy żle wysyłają cieżatówki, zarządca młynów powinien zapewnić miejsca postojowe a nie tak żeby nie ,ożna przejecha bo zablokowane skrzyżowania i zjazdy , jak chachary nie wiedzą gdzie mają stać to niech płacą

    • 43 15

    • serca nie masz, egoisto skubany (2)

      mnie się to też nie podoba, ale co ci kierowcy mają zrobić? Wszyscy maja ich w ...., stoją, bo gdzieś stać muszą. Byś im chociaż po batoniku zawiózł...

      • 11 7

      • to nie tak (1)

        egoiści to Ci kierowcy, bo stoi ich 60 a cierpi cała reszta.

        • 7 10

        • co za pisowski imbecyl

          oby ciebie ktoś tak wpuścił w maliny jak tych kierowców niedojdo, tego ci życzę baranie

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane