- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (341 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (262 opinie)
- 3 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (120 opinii)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (294 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (101 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (30 opinii)
Ciężarówki znowu blokują ul. Marynarki Polskiej
Ponad 100 ciężarówek z kukurydzą już drugą dobę oczekuje na rozładunek przed bramą portu przy Nabrzeżu Zbożowym . Przedstawiciele Gdańskich Młynów, które przeładowują statki, tłumaczą, że długa kolejka to wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane ciężarówki. A kierowcom blokującym jeden z pasów na Marynarki Polskiej policja chce wypisywać mandaty.
Winna pogoda czy spedytorzy?
- Stoję od wczoraj od godz. 18. Ponoć dwie zmiany są w stanie rozładować 60 ciężarówek na dobę, a nas jest tutaj już dwa razy tyle. I ciągle dojeżdżają kolejni. Wygląda na to, że dziś już mnie nie zdążą rozładować - mówi nam kierowca z Inowrocławia, oczekujący na ul. Handlowej .
Inny dodaje, że wszystko przez pogodę i dużą liczbę zamówień.
- Ciągle pada, więc kapitan statku, na który mają załadować tę kukurydzę, bo tu wszyscy, którzy stoją, na pace mają właśnie kukurydzę, zamknął statek i czeka na poprawę pogody. Nami nikt się nie przejmuje. Nie interesujemy ani firm, które nas wysyłają, ani tych, którzy mają nas rozładować. A my czekamy. Nawet jedzenia nie ma jak i gdzie kupić, bo wokół same ogródki działkowe. Już nie mówię o stratach finansowych dla firmy, bo ciężarówka zarabia na siebie, jak jedzie. A my tu kwitniemy już drugą dobę - mówi kierowca spod Torunia.
W czwartek rano na miejscu pojawiła się policja, wezwana przez pracowników z okolicznych firm, którzy mieli problem z blokowanym przez ciężarówki przejazdem. Części z nich chciała wlepić mandaty, więc ci przestawili ciężarówki w inne miejsce. Problem jednak nie zniknął. A sznur pojazdów wciąż się wydłuża.
- Wczesnym rankiem były zablokowane oba pasy na Śnieżnej i Handlowej. Nie było możliwości jakiegokolwiek przejazdu. Jak miałaby tędy przejechać np. karetka czy straż na sygnale? Dopiero interwencja policji sprawiła, że ciężarówki zniknęły z jednego pasa. Ruch na całej długości ulicy odbywa się wahadłowo - mówi pan Bogdan z jednej firm zlokalizowanych przy ul. Handlowej. - Problemu by nie było, gdyby właściciele tych firm dogadali się i otworzyli wielki parking przy Śnieżnej. Dziś wisi tam kłódka i marnuje się wielki plac, na którym mogłoby się ustawić kilkadziesiąt ciężarówek.
Przedstawiciele Gdańskich Młynów, właściciela elewatorów, który zajmuje się m.in. rozładunkiem i załadunkiem na statki tłumaczą, że przyczyną olbrzymiej kolejki ciężarówek nie jest zbyt wolny rozładunek, lecz zbyt duża liczba zamówień.
- To nie jest nasza wina - mówi Dorota Godun, dyrektor ds. sprzedaży w Gdańskich Młynach. - Nie wszystkie ciężarówki oczekują na rozładunek u nas. Dlaczego jest ich tak wiele? To wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane samochody. Nie mamy na to wpływu, jesteśmy firmą, która świadczy tylko usługę rozładunku. Jesteśmy w stanie obsłużyć 60-80 ciężarówek na dobę - dodaje.
Co na to kierowcy?
- Musimy czekać. Dzwoniłem już do żony. Dziś do domu raczej nie wrócę - mówi gorzko kierowca spod Inowrocławia. - Dobrze, że przynajmniej rano pojawił się ktoś z portu w Gdyni i sprzedał nam parę kanapek i coś do picia. Jakoś damy radę.
Ciężarówki już po obu stronach Marynarki Polskiej (10 opinii)
Opinie (188) 3 zablokowane
-
2016-11-03 14:34
Problem ul. Wyzwolenia (5)
Kiedy miasto i port zamierzają rozwiązać sprawę setek ciężarówek, które jeżdżą po ul. Wyzwolenia do nabrzeża??
Ulica zaprojektowana jako droga osiedlowa po zmianie klasyfikacji jest drogą krajową. Budynki nr 20 i 22 nie wytrzymają tego konstrukcyjnie.
Należy umożliwić dojazd od ulicy Nowej Muzycznej przez Letnicką!!
Urzędnicy do roboty!!
Panie Adamowicz proszę zacząć rozwiązywać problemy mieszkańców, a nie deweloperów.
Btw jak to jest, że port tylko korzysta z miejskiej infrastruktury, a nie partycypuje w kosztach jej utrzymania - może przewodniczący Rady Nadzorczej powinien zacząć działać??- 20 2
-
2016-11-03 14:45
Nie mam czasu na pierdoły - pozdrawiam Paweł
- 5 0
-
2016-11-03 14:48
Miasto ma to gdzieś. Tak samo zrobili remont na Przeróbce i co? Ciężarówki jadą jak jechały mimo zakazów.
- 2 0
-
2016-11-03 17:00
jeszcze do niedawna po Wyzwolenia jeździły pociągi (1)
i były tam całkiem długo
- 2 3
-
2016-11-03 21:45
od 10 lat nie jeżdżą
ale pociągów było max kilka na dobę... ciężarówek jest masa, zdarza się, ze 3-4 na jednej zmianie świateł się zatrzymuje
- 1 0
-
2016-11-03 21:48
Muzyczna to nie rozwiazanie
powinna być Nowa Wyzwolenia, wtedy mógłby być jakiś zakaz na Wyzwolenia przynajmniej w części.... z Muzyczna to nie wypali jak się zacznie budować Nowa Letnica, to tam będzie więcej mieszkańców niż przy Wyzwolenia
- 0 0
-
2016-11-03 14:35
Spedytorzy winni?
Dziecinne tłumaczenie. Spedycje działają na zlecenie, więc bez zlecenia towaru nie wyślą.
Jeśli to prawda, że wszyscy z kukurydzą na statek, to winna... pogoda - deszcz nie pozwala na otwarcie ładowni i przeładunek stoi. A tak na prawdę winny jest ten, kto nie podjął decyzji o budowie parkingu. Terenów wokół ci dostatek. I nie ma płaczu, że "to podmiot prywatny, nie port". Po pierwsze - parkingi te wcale nie muszą być bezpłatne. Po drugie port czerpie przychody z opłat tonażowych od statków, ale o infrastrukturę sprzyjającą przeładunkom nie dba.- 18 1
-
2016-11-03 14:36
Zrobić popcorm
i rozdać dzieciom z Trójmiasta. Problem się rozwiąże.
- 8 0
-
2016-11-03 14:41
I będzie po problemie. (1)
Wysłać tam ITD wraz z policją ekologiczną i po kłopocie. Niech kontrolują kolejno ciężarówkę po ciężarówce.
- 7 12
-
2016-11-03 20:30
ciebie wysłać do Tworek albo na sreberko
- 0 1
-
2016-11-03 14:47
Ciekawe czy pobocze wygląda jak na drodze do DCT gdzie kierowcy wyrzucają śmieci z ciężarówek przez okna.
- 7 0
-
2016-11-03 14:48
Pilny parking (2)
W Gdanskim Porcie jest takie PRL-owskie myslenie,maja setki placow niezagospodarowanych zamiast zrobic tak jak w gdyni centralny parking gdzie wszystkie ciezarowki sie zjezdzaja rejestoja sie sa robione badania fito i nikomu nie blokuja drogi.Trzeba znalejsc pieniadze i to zrobic jak najszybciej .Jest nowy prezes to niech sie wykaze.
- 16 2
-
2016-11-03 15:42
(1)
Kto w Gdyni robi badania fito?
- 2 0
-
2016-11-03 18:35
fito
Jezeli jest taka potrzeba to jest lekarz weterynari i fitosanitarne sanepid też zrobi jak i sgs co potrzeba jest taka mozliwosc
- 0 0
-
2016-11-03 14:55
100 ciężarówek z kukurydzą.....
no to nie będzie pop-cornu w kinach
- 4 0
-
2016-11-03 14:56
Dajcie chłopakom spokój to nie ich wina przecież ze kapitan statku ma focha na pogodę !!! I tak ktoś beknie niezła sumkę za postoje tych ciągników !!! Szkoda i ich bo tracą czas i kasę a ze tam stoją to zupełnie nikomu nie przeszkadza !!!
- 9 3
-
2016-11-03 15:05
(3)
Z portu w Gdyni przywozi ktos jedzenie???
- 7 1
-
2016-11-03 15:44
Przecież to ściema
- 3 2
-
2016-11-03 16:26
Tak z Gdyni.
W Gdańsku jest tylko budyń.
- 3 2
-
2016-11-03 23:39
Jakaś ściema. Zaraz obok na Mostostalu jest bar, po drodze niech tam idą.
- 2 1
-
2016-11-03 15:22
Bezmozgowie i tyle. (1)
W Polsce aby dokonac przewozu towarow potrzebny jest list przewozowy. Wystarczy sprawdzic daty i godziny na kiedy mialy sie podstawic auta i wlepic mandaty kierowcom lub wyslac ITD lub inne kontrole do spedycji/odbiorcy/zaladowcy. Wszyscy sie naucza. Gwarantuje.
- 8 4
-
2016-11-03 18:52
ITD to martwa instytucja
Co ty za bajki opowiadasz o ITD oni maja papierkowej roboty od groma wnioski do sadow piszą zobacz ile busów tam stoi 3-4 w ogóle nie wyjeżdżają na drogę.Co dziennie w DCT ląduje się setki ciężarówek co 10 -ta jest przeladowana Antracyt ląduje po 50 ton samego ładunku a gdzie waga zestawu i jest przyzwolenie .ITD w ogóle tam jak i na Sucharskiego nie przyjeżdża i s kazdej doby idą przekręty na DCT a mieli by przyjechać do paru ciężarówek.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.