• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki znowu blokują ul. Marynarki Polskiej

Maciej Korolczuk
3 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Ponad 100 ciężarówek z kukurydzą już drugą dobę oczekuje na rozładunek przed bramą portu przy Nabrzeżu Zbożowym zobacz na mapie Gdańska. Przedstawiciele Gdańskich Młynów, które przeładowują statki, tłumaczą, że długa kolejka to wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane ciężarówki. A kierowcom blokującym jeden z pasów na Marynarki Polskiej policja chce wypisywać mandaty.



Jak rozwiązać problem ciężarówek blokujących ulicę?

Długa kolejka ciężarówek na lewym pasie Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska (od Wyzwolenia w kierunku tunelu pod Martwą Wisłą) zaczęła rosnąć w środę po południu. Dziś stoi tam już ponad 50 ciężarówek. Kolejnych 20 ustawia się już na prawym pasie w przeciwnym kierunku. Następnych kilkadziesiąt oczekuje na rozładunek przy ul. Śnieżnej i Handlowej.

Winna pogoda czy spedytorzy?

- Stoję od wczoraj od godz. 18. Ponoć dwie zmiany są w stanie rozładować 60 ciężarówek na dobę, a nas jest tutaj już dwa razy tyle. I ciągle dojeżdżają kolejni. Wygląda na to, że dziś już mnie nie zdążą rozładować - mówi nam kierowca z Inowrocławia, oczekujący na ul. Handlowej zobacz na mapie Gdańska.
Inny dodaje, że wszystko przez pogodę i dużą liczbę zamówień.

- Ciągle pada, więc kapitan statku, na który mają załadować tę kukurydzę, bo tu wszyscy, którzy stoją, na pace mają właśnie kukurydzę, zamknął statek i czeka na poprawę pogody. Nami nikt się nie przejmuje. Nie interesujemy ani firm, które nas wysyłają, ani tych, którzy mają nas rozładować. A my czekamy. Nawet jedzenia nie ma jak i gdzie kupić, bo wokół same ogródki działkowe. Już nie mówię o stratach finansowych dla firmy, bo ciężarówka zarabia na siebie, jak jedzie. A my tu kwitniemy już drugą dobę - mówi kierowca spod Torunia.
Tylko na jednym pasie Marynarki Polskiej oczekuje na rozładunek ponad 50 ciężarówek. Kolejka wciąż rośnie. Tylko na jednym pasie Marynarki Polskiej oczekuje na rozładunek ponad 50 ciężarówek. Kolejka wciąż rośnie.
W czwartek rano na miejscu pojawiła się policja, wezwana przez pracowników z okolicznych firm, którzy mieli problem z blokowanym przez ciężarówki przejazdem. Części z nich chciała wlepić mandaty, więc ci przestawili ciężarówki w inne miejsce. Problem jednak nie zniknął. A sznur pojazdów wciąż się wydłuża.

- Wczesnym rankiem były zablokowane oba pasy na Śnieżnej i Handlowej. Nie było możliwości jakiegokolwiek przejazdu. Jak miałaby tędy przejechać np. karetka czy straż na sygnale? Dopiero interwencja policji sprawiła, że ciężarówki zniknęły z jednego pasa. Ruch na całej długości ulicy odbywa się wahadłowo - mówi pan Bogdan z jednej firm zlokalizowanych przy ul. Handlowej. - Problemu by nie było, gdyby właściciele tych firm dogadali się i otworzyli wielki parking przy Śnieżnej. Dziś wisi tam kłódka i marnuje się wielki plac, na którym mogłoby się ustawić kilkadziesiąt ciężarówek.
  • Wczesnym rankiem na ul. Handlowej i Śnieżnej były zablokowane oba pasy. Dopiero policja zaprowadziła tam porządek.
  • Groźba mandatów poskutkowała. Ciężarówki zniknęły z jednego z pasów.
  • W ciągu doby Gdańskie Młyny są w stanie rozładować 60-80 ciężarówek.
  • Pan Bogdan twierdzi, że problem wraca co kilka tygodni.
  • Problem zostałby rozwiązany, gdyby otwarto parking przy ul. Śnieżnej.


Przedstawiciele Gdańskich Młynów, właściciela elewatorów, który zajmuje się m.in. rozładunkiem i załadunkiem na statki tłumaczą, że przyczyną olbrzymiej kolejki ciężarówek nie jest zbyt wolny rozładunek, lecz zbyt duża liczba zamówień.

- To nie jest nasza wina - mówi Dorota Godun, dyrektor ds. sprzedaży w Gdańskich Młynach. - Nie wszystkie ciężarówki oczekują na rozładunek u nas. Dlaczego jest ich tak wiele? To wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane samochody. Nie mamy na to wpływu, jesteśmy firmą, która świadczy tylko usługę rozładunku. Jesteśmy w stanie obsłużyć 60-80 ciężarówek na dobę - dodaje.
Co na to kierowcy?

- Musimy czekać. Dzwoniłem już do żony. Dziś do domu raczej nie wrócę - mówi gorzko kierowca spod Inowrocławia. - Dobrze, że przynajmniej rano pojawił się ktoś z portu w Gdyni i sprzedał nam parę kanapek i coś do picia. Jakoś damy radę.
17:34 3 LISTOPADA 16

Ciężarówki już po obu stronach Marynarki Polskiej (10 opinii)

TIRY nadal blokują Marynarki Polskiej juz po obu stronach! Czemu nikt nie interweniuje? Stoją wszędzie nawet na przejściu dla pieszych!
TIRY nadal blokują Marynarki Polskiej juz po obu stronach! Czemu nikt nie interweniuje? Stoją wszędzie nawet na przejściu dla pieszych!

Opinie (188) 3 zablokowane

  • Problem ul. Wyzwolenia (5)

    Kiedy miasto i port zamierzają rozwiązać sprawę setek ciężarówek, które jeżdżą po ul. Wyzwolenia do nabrzeża??
    Ulica zaprojektowana jako droga osiedlowa po zmianie klasyfikacji jest drogą krajową. Budynki nr 20 i 22 nie wytrzymają tego konstrukcyjnie.

    Należy umożliwić dojazd od ulicy Nowej Muzycznej przez Letnicką!!
    Urzędnicy do roboty!!
    Panie Adamowicz proszę zacząć rozwiązywać problemy mieszkańców, a nie deweloperów.
    Btw jak to jest, że port tylko korzysta z miejskiej infrastruktury, a nie partycypuje w kosztach jej utrzymania - może przewodniczący Rady Nadzorczej powinien zacząć działać??

    • 20 2

    • Nie mam czasu na pierdoły - pozdrawiam Paweł

      • 5 0

    • Miasto ma to gdzieś. Tak samo zrobili remont na Przeróbce i co? Ciężarówki jadą jak jechały mimo zakazów.

      • 2 0

    • jeszcze do niedawna po Wyzwolenia jeździły pociągi (1)

      i były tam całkiem długo

      • 2 3

      • od 10 lat nie jeżdżą

        ale pociągów było max kilka na dobę... ciężarówek jest masa, zdarza się, ze 3-4 na jednej zmianie świateł się zatrzymuje

        • 1 0

    • Muzyczna to nie rozwiazanie

      powinna być Nowa Wyzwolenia, wtedy mógłby być jakiś zakaz na Wyzwolenia przynajmniej w części.... z Muzyczna to nie wypali jak się zacznie budować Nowa Letnica, to tam będzie więcej mieszkańców niż przy Wyzwolenia

      • 0 0

  • Spedytorzy winni?

    Dziecinne tłumaczenie. Spedycje działają na zlecenie, więc bez zlecenia towaru nie wyślą.
    Jeśli to prawda, że wszyscy z kukurydzą na statek, to winna... pogoda - deszcz nie pozwala na otwarcie ładowni i przeładunek stoi. A tak na prawdę winny jest ten, kto nie podjął decyzji o budowie parkingu. Terenów wokół ci dostatek. I nie ma płaczu, że "to podmiot prywatny, nie port". Po pierwsze - parkingi te wcale nie muszą być bezpłatne. Po drugie port czerpie przychody z opłat tonażowych od statków, ale o infrastrukturę sprzyjającą przeładunkom nie dba.

    • 18 1

  • Zrobić popcorm

    i rozdać dzieciom z Trójmiasta. Problem się rozwiąże.

    • 8 0

  • I będzie po problemie. (1)

    Wysłać tam ITD wraz z policją ekologiczną i po kłopocie. Niech kontrolują kolejno ciężarówkę po ciężarówce.

    • 7 12

    • ciebie wysłać do Tworek albo na sreberko

      • 0 1

  • Ciekawe czy pobocze wygląda jak na drodze do DCT gdzie kierowcy wyrzucają śmieci z ciężarówek przez okna.

    • 7 0

  • Pilny parking (2)

    W Gdanskim Porcie jest takie PRL-owskie myslenie,maja setki placow niezagospodarowanych zamiast zrobic tak jak w gdyni centralny parking gdzie wszystkie ciezarowki sie zjezdzaja rejestoja sie sa robione badania fito i nikomu nie blokuja drogi.Trzeba znalejsc pieniadze i to zrobic jak najszybciej .Jest nowy prezes to niech sie wykaze.

    • 16 2

    • (1)

      Kto w Gdyni robi badania fito?

      • 2 0

      • fito

        Jezeli jest taka potrzeba to jest lekarz weterynari i fitosanitarne sanepid też zrobi jak i sgs co potrzeba jest taka mozliwosc

        • 0 0

  • 100 ciężarówek z kukurydzą.....

    no to nie będzie pop-cornu w kinach

    • 4 0

  • Dajcie chłopakom spokój to nie ich wina przecież ze kapitan statku ma focha na pogodę !!! I tak ktoś beknie niezła sumkę za postoje tych ciągników !!! Szkoda i ich bo tracą czas i kasę a ze tam stoją to zupełnie nikomu nie przeszkadza !!!

    • 9 3

  • (3)

    Z portu w Gdyni przywozi ktos jedzenie???

    • 7 1

    • Przecież to ściema

      • 3 2

    • Tak z Gdyni.

      W Gdańsku jest tylko budyń.

      • 3 2

    • Jakaś ściema. Zaraz obok na Mostostalu jest bar, po drodze niech tam idą.

      • 2 1

  • Bezmozgowie i tyle. (1)

    W Polsce aby dokonac przewozu towarow potrzebny jest list przewozowy. Wystarczy sprawdzic daty i godziny na kiedy mialy sie podstawic auta i wlepic mandaty kierowcom lub wyslac ITD lub inne kontrole do spedycji/odbiorcy/zaladowcy. Wszyscy sie naucza. Gwarantuje.

    • 8 4

    • ITD to martwa instytucja

      Co ty za bajki opowiadasz o ITD oni maja papierkowej roboty od groma wnioski do sadow piszą zobacz ile busów tam stoi 3-4 w ogóle nie wyjeżdżają na drogę.Co dziennie w DCT ląduje się setki ciężarówek co 10 -ta jest przeladowana Antracyt ląduje po 50 ton samego ładunku a gdzie waga zestawu i jest przyzwolenie .ITD w ogóle tam jak i na Sucharskiego nie przyjeżdża i s kazdej doby idą przekręty na DCT a mieli by przyjechać do paru ciężarówek.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane