- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (68 opinii)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (94 opinie)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (74 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (304 opinie)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (32 opinie)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (205 opinii)
Co dalej z nową linią tramwajową przez Wrzeszcz?
Opublikowano raport inżynierów Politechniki Gdańskiej, na temat przebiegu trasy tramwajowej z Południa Gdańska przez Morenę do Wrzeszcza. Sugerują oni, by trasa włączyła się w al. Grunwaldzką na skrzyżowaniu z ul. Do Studzienki , a nie z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego . Miejscy urzędnicy dystansują się wobec ocen zawartych w tej analizie.
W 50-stronicowym opracowaniu zawarto wiele uwag na temat projektu, ale kluczową jest rekomendacja poprowadzenia tramwaju we Wrzeszczu przez ul. Do Studzienki. Inżynierowie uważają, że w tym celu warto nawet wyburzyć stojące przy tej ulicy budynki.
Poznaj historię ul. Do Studzienki (materiał archiwalny)
Autorzy przekonują, że:
"Poprowadzenie tramwaju przez ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego bez istotnych zmian geometrycznych i organizacji ruchu nie zwiększy przepustowości i nie polepszy warunków ruchu na analizowanym skrzyżowaniu.
Biorąc pod uwagę wyniki przeprowadzonych analiz stwierdzono, że istnieje możliwość zorganizowania ruchu na analizowanym skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Miszewskiego i Do Studzienki po wprowadzeniu linii tramwajowej wzdłuż Trasy Nowa Politechniczna na to skrzyżowanie bez pogorszenia jego sprawności i warunków ruchu."
Oznacza to powrót do pierwotnego pomysłu poprowadzenia trasy tramwajowej przez Wrzeszcz.
Zespół dr. Jamroza nie ukrywa, że takie rozwiązanie wymaga przebudowy całego układu komunikacyjnego wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Do Studzienki do centrum handlowego Manhattan. Jedną z propozycji jest dołożenie tu trzeciej nitki torów tramwajowych. W efekcie z Grunwaldzkiej zniknęłyby 42 miejsca parkingowe, a pieszym pozostałby chodnik o szerokości jedynie 1,75 m.
Urzędnicy spodziewali się, że koreferat będzie krytyczny wobec idei zachowania budynków przy ul. Do Studzienki i wprowadzenia tramwaju na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Dr Kazimierz Jamroz jest specjalistą od ruchu drogowego, autorem wielu prac na temat jego bezpieczeństwa, ale nie jest urbanistą. A to właśnie względy urbanistyczne sprawiły, że urzędnicy zaczęli stawiać na budowę tramwaju w miejscu, gdzie nie będzie to wymagało wyburzeń.
Dlatego nie powinna dziwić adnotacja, zamieszczona przy raporcie: "Jednocześnie informujemy, że stanowisko Zamawiającego (...) jest odmienne do ujętego w koreferacie stanowiska zespołu Politechniki Gdańskiej". (podkreślenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska)
Co teraz zrobi miasto?
Prawdopodobnie ostatecznie porzucono już pomysł budowy tramwaju przez teren Politechniki Gdańskiej. Choć obniżyłoby to koszta inwestycji i ułatwiło dotarcie na uczelnię studentom, władze PG pozostały w tej sprawie nieugięte.
Do dalszego etapu decyzji środowiskowej przekazane zostaną dwa warianty, różniące się tylko dolnym odcinkiem trasy, czyli jego przebiegiem przez Wrzeszcz. Analizowane będą warianty włączenia tramwaju do al. Grunwaldzkiej poprzez ul. Do Studzienki oraz przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
Z naszych informacji wynika, że urzędnicy będą forsować wariant budowy tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Jeżeli z jakichś powodów się to nie uda, miasto bierze pod uwagę wycofanie się z inwestycji. Powód? Urzędnicy uważają, że tramwaj na skrzyżowaniu ul. Do Studzienki - al. Grunwaldzka całkowicie zatka nie tylko to miejsce, ale i całą aleję we Wrzeszczu.
Teoretycznie środki na rozwój transportu zbiorowego w miastach mają być dzielone w grudniu tego roku. Niewykluczone jednak, że wiele miast może mieć problem z przygotowaniem dokumentów do tego czasu. W związku z tym termin ten może być przesunięty na luty 2017 r.
Opinie (345) 10 zablokowanych
-
2016-08-03 07:39
Błędna wizualizacja tramwaju na Morenie
Była na trojmiasto.pl wizualizacja przebiegu tramwaju na Morenie, przez ulicę Wileńską...
Ta wizualizacja zawierała poważny błąd merytoryczny: zakładała poszerzenie aktualnej ulicy Wileńskiej o torowisko. Problem w tym, że w tym miejscu budynki mieszkalne są bardzo blisko ulicy i takie poszerzenie po prostu jest niewykonalne bez wyburzeń... Może ktoś na to zwróci uwagę?
Chodzi mi zwłaszcza o okolicę aktualnego przystanku Piecki Wileńska.- 2 0
-
2016-08-03 08:05
A ja nie potrzebuję zawłaszczać na wyłączność przestrzeni pod torowiska
Przemieszczam się po jezdni jak inne pojazdy generujące płacenie podatku od paliw.
Jak się mój brat bliźniak zepsuje to mogę go ominąć, bez wywoływania paraliżu całej linii.
itp itd- 0 0
-
2016-08-03 09:48
Bezsensowny spór o dolny odcinek służyć tylko po to, aby nie dyskutować o celowości łączenia osiedla Morena z Wrzeszczem dublując linie autobusowe.
Jedyny rozsądny pomysł to tramwaj po śladzie NP w kierunku Jasienia. Ale rozsadek nie jest obecnie w modzie.- 4 0
-
2016-08-03 10:29
Nowe linie tramwajowe
Budujcie nowe linie na tzw peryferiach Gdańska(Gdańsk Kokoszki ,Bysewo Czaple,Leźno w stronę Żukowa,a nie w CENTRUM gdzie komunikacja jest bardzo dobrze rozwiązana.
- 1 1
-
2016-08-03 12:34
SCIEMA
Na Boh. Getta mieszka wielu pracowników PG i zapewne stąd taka opinia...
- 1 4
-
2016-08-03 20:54
Wątpliwa renoma PG
Analizę wykonał kazimierz jamroz, który zapewne jako tezę postawił założenie: zrobić wszystko, by wstrętny tramwaj nie ograniczył przepustowości! Natomiast opcja z linią przez ulicę bgw umożliwiłaby wspólny przystanek miszewskiego dla wszystkich relacji, podobnie jak zaprojektowano przystanek w centrum łodzi. Opinia pg nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem działania.
- 1 0
-
2016-08-04 13:22
A może tak z PKMki zrobić szybki tramwaj? (1)
Gdyby dojść do skutku z tramwajem na Klonowej, to można by było go wpiąć w osobne torowisko i pociągnąć trasą PKMki. Gdański Szybki Tramwaj? Marzyć można!
- 0 0
-
2016-09-06 14:16
przypomnę, ze wystarczy opad deszczu i cała PKM`ka zostaje wstrzymana na 2-3 miesiące
ponieważ podmywane są elementy infrastruktury
- 0 0
-
2017-01-05 18:57
Miasto póki co nie ma podstaw, aby preferować jeden wariant
Wpis na mapie mówiący, że Miasto preferuje wariant przez BGW jest manipulacją. W wycofanym przez DRMG z Wydziału Środowiska wniosku miasto przedstawiło dwa warianty, w tym wariant z trasą tramwaju w całości ul. Do Studzienki (Fioletowy 2). Nie został opisany na dołączonej mapce.
- 0 0
-
2017-01-05 19:15
zamiast tramwaju autobusy o napędzie elektrycznym
Po co ten tramwaj? Wygodniej i szybciej podróżuje się autobusami - o napędzie ekologicznym.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.