- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (108 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (93 opinie)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (58 opinii)
- 4 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (332 opinie)
- 5 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (116 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (316 opinii)
Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet
Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.
Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.
- Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- Oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?
- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.
Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.
Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
- STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
- Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
- Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
- Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
- Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
- ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-02-07 14:20
(17)
Jak nie ma pieniędzy na wszystkie odcinki, to wyjście jest proste - wykonać te, które są najbardziej potrzebne.
- 117 16
-
2018-02-07 14:32
ee tam, poprostu wykonawcy boją się, że w gettcie meneli i dresów wyklętych wszystko im porozkradają;) (4)
- 23 33
-
2018-02-07 16:48
Sam jesteś menel i dres.
- 18 8
-
2018-02-07 18:51
wystarczy nie kraść (1)
- 7 2
-
2018-02-07 23:36
Wystarczyło w porę się za to zabrać A nie dopuszczać do takiego stanu.
Budyń chwali się ile to ma kasy w budżecie to wykonawcy ceny windują. Szasta pieniędzmi na lewo i prawo, jakieś ECSy sresy buduje i tak ma. Dobrze mu tak. Nie będzie ccym się pochwalić przed wyborami.
- 3 4
-
2018-02-08 15:09
uważaj
koleś uważaj trochę!!! z tymi menelami. żeby ciebie nikt tak nie nazwał.
- 2 0
-
2018-02-07 14:43
(3)
Pytanie ile stogi wkladaja podatkow dla miasta. Dzielnica mieszkan socjalnych, komunalnych, rencistow, partycypantow mops i 500+ raczej slabo dozuca sie do budzetu
- 20 50
-
2018-02-07 14:53
(1)
Mieszkasz tam i mierzysz wszystkich swoją miarą? Pamiętaj ze swiat ,rownież Stogi nie kończą sie na Twojej melinie i twoich sąsiadach... na pewno nie jest to dzielnica willowa ale pisanie ze wszyscy ze stogow ,wszyscy z bmw ,wszyscy z GKA,GWE ,świadczy o bardzo wąskim horyzoncie myślowym. Nie pozdrawiam Cebularzu
- 41 11
-
2018-02-07 17:12
Nie wierzę
Pomyliłeś portale, czy coś?
Masz hejtować kaszuby, albo narkomanów z gdańska, a nie pisać z sensem :/- 11 2
-
2018-02-07 20:26
Gdanszczanin z Szadulek ty wez sie martw o siebie
- 2 2
-
2018-02-07 15:38
Budzet miasta to 70 mln (4)
70 000 000 / 3200 metrow = 21 875 zl za metr biezacy torowiska... niechce mi sie wiezyc ze 5 metrow torow kosztuje ponad 100 tys zl...
a ofery firm... 34 tys zl - 47 tys zl...za mb... to chyba przesada?- 9 10
-
2018-02-07 15:52
(1)
Zrób taniej ze szwagrem
- 21 3
-
2018-02-14 06:55
Ryba psuje się od głowy
Mamy wszystko najdrożej łącznie z autostradami przy czym pracownicy zarabiają 3 razy mniej niż na zachodzie ...każdy kto brał udział w przetargach wie że wszystko jest obliczone na maxa + 30% do podziału...Polska jako kraj będzie zawsze biedna tylko nieliczni będą mieli wypchane kieszenie ...gdyż tak naprawdę okradają swoich współziomków ale to trzeba zrozumieć niestety na przykładzie śmieci w lasach twierdzę że dla Polaków to kilka wieków by nie starczyło na zrozumienie co to znaczy nie kraść
- 0 0
-
2018-02-07 16:50
(1)
Takie właśnie ludzie mają pojęcie...mysla, że tory to tylko szyny i teksty przecież tory tyle nie kosztują...hmm a o reszcie nie pomyśli a to kosztuje
- 12 2
-
2018-02-08 10:28
Ale 150 mln?!
za 3 km? no dajcie spokój...
- 0 4
-
2018-02-07 15:48
Tak miało byc
Zawsze jak się nie chce czegoś zrobić można wpisać kwotę o wiele mniejsza i potem tłumaczyć że za drogo,tak jak z torowiskiem tak jak z przebudową Podwala Przedmiejskiego,niby się chce ale jednak nie
- 10 2
-
2018-02-07 15:56
Ja proponuje zabrać ECS i Stadionowi i wybudować torowisko. ECS i Stadion powinno juz zarabiać na siebie. A jak nie burzyć!
- 12 4
-
2018-02-08 07:28
Tylko potem nie wciskajcie ludziom kitu że lepiej się przesiąść z samochodu na tramwaj
- 2 0
-
2018-02-07 14:21
(5)
Jest zgoda Pana Janka?
- 48 25
-
2018-02-07 15:40
Tak, proszę poprowadzić 7 linii tramwajowych
każdą od mojej willi do różnych mieszkań Adamowicza
- 21 9
-
2018-02-07 17:21
nie ma i tak gawiedz za duzo dostala biedronki lidle basen chodniki porobili nie za duzo jak na raz ludzie maja byc biedni i maja kochac swojego oligarche
- 8 4
-
2018-02-07 18:20
na jakiś ecs
Lub inne muzea to były pieniądze ale jak chodzi o poprawę komfortu Kowalskiemu to już brakuje funduszy.
- 12 4
-
2018-02-08 07:43
po takim pobojowisku jadą i jest ok, a pindolino rozpadłby się chyba cały
- 3 0
-
2018-02-08 10:19
Debil
- 0 0
-
2018-02-07 14:21
Wszystko teraz drożeje - skończył się czasy taniości (6)
Nadeszły czasy gdzie w dużych aglomeracjach brakuje rąk do pracy a więc trzeba podbierać sobie pracowników od konkurencji czyli liczyć się z wyższymi wynagrodzeniami, dodatkowo drożeją materiały oraz trzeba doliczyć w kosztorysie sobie ewentualne kary za opóźnienia czy też "naprawy w ramach spartolonej pracy czyli gwarancji".
- 106 6
-
2018-02-07 14:58
Nigdy nie było tanio tylko był"bakszysz wliczony" a tu....jakby właśnie brakuje bakszyszu do podziału ,czyli te 30-40 baniek .Oferent prezentuje ofertę z nawiązką ,proszę nie robić zamieszania. Czyżby ktoś patrzy na ręce ?
- 8 6
-
2018-02-07 15:05
Z choinki sie urwałes jakie podbieranie facvhowców jakie wyzsze płace gdzie na której budowie jest tak bo ja akurat mam (1)
I wszyscy ratuja sie wiesniakami przywozonymi autobusami i ukraincami!!
- 13 2
-
2018-02-08 09:51
Rozejrzyj się! Jak się teraz nie ogarniesz, to do końca życia będziesz robił za frajer.
- 2 0
-
2018-02-07 20:40
Macie swoje "umowy o prace" - teraz takie zapisy stosujecie w przetargach, wiec sie nie dziwcie
- 3 4
-
2018-02-07 21:51
presja inflacyjna (1)
aktywność zawodowa młodych kobiet najniższa od 2003 ( 500+), wcześniejsze emerytury ( ucieczka doświadczonych fachowców)
MACIE PIS!- 8 5
-
2018-02-08 07:22
Ty byś pewnie jak doniek kazał ludziom pracować za darmo do 80tki
- 1 4
-
2018-02-07 14:23
(5)
Skoro braknie środków, to remont należy przeprowadzić w zakresie I i II etapu, III etap musi poczekać.
- 71 14
-
2018-02-07 14:25
O ile jest to możliwe (1)
Nie wiadomo do końca jak wygląda sprawa dofinansowania ze środków UE i czy nie obejmuje ona tylko całości prac wszystkich 3 etapów.
- 7 2
-
2018-02-07 14:37
W takim razie
Znowu sprawa remontu odwlecze się w czasie, może i na długie lata. Brakująca kwota jest duża. Porażka.
- 10 1
-
2018-02-07 14:44
(2)
Moze nalezy rzestac dokładać do biura tw bolka czyli ecs a zaoszczedzone pieniadze przeznaczyc na to co ważne
- 10 10
-
2018-02-07 15:53
A może lepiej zaorać stadion,przenieść dzielnych kopaczy na Traugutta (1)
i 60 milionów rocznie jak na dłoni.
- 9 4
-
2018-02-07 20:10
Lepiej obie te sprawy naraz
załatwić.
- 3 1
-
2018-02-07 14:23
(2)
I szyny zostaną krzywe. Slalom gigant :)
- 59 9
-
2018-02-07 14:37
U nas w Gdyni takie tematy po długich analizach załatwia się
przez obsadzenie drzewkami, nasadzenie kwiatów, zamalowanie białą farbą tudzież ławeczki się poustawia.
- 11 2
-
2018-02-07 14:50
"szyny były złe a podwozie tez było złe " ;)
- 7 1
-
2018-02-07 14:23
Kiedy? (3)
A co z Nową Jabłoniową?
- 12 52
-
2018-02-07 15:48
I kiedy tramwaj na Nowej Jabłoniowej?
Coraz więcej autobusów tam jeździ, zastąpienie ich tramwajami może się opłacić. Szkoda że z budowy tych torów miasto się wycofało
- 7 3
-
2018-02-07 16:18
Buspas jest i nie będzie tòròw
- 5 3
-
2018-02-08 07:41
Hitem jest kolejny raz odłożenie Nowej Świętokrzyskiej ale nic mieszkańcy Południa tacy cierpliwi ,nic im korki na Świętokrzyskiej
- 3 0
-
2018-02-07 14:24
Budimex najdroższy (2)
buahahahha :D
- 41 6
-
2018-02-07 14:26
Jak masz za dużo roboty to ceny windujesz w górę.
Prawo podaży i popytu.
- 17 1
-
2018-02-07 15:06
spóleczka POlityków i ich kolesiów
- 2 17
-
2018-02-07 14:26
Musza to zrobic!
Te tory sie tak sypią, że lada moment i wszystkie tramwaje będą się tam wykolejać! Nie patrzeć na cene tylko roić, albo zamknąć i dać autobusy w zastępstwie i to zaraz!
- 106 10
-
2018-02-07 14:27
no to (15)
zrezygnujcie z kilku głupot, np. nowa kładka na Motławie
- 198 29
-
2018-02-07 14:34
prywatny inwestor, który płaci za kładkę, ma się dorzucić do tramwaju? ;) (3)
- 36 13
-
2018-02-07 14:50
udziałowcem firmy która funduje kładkę jest miasto Gdańsk... (2)
- 27 10
-
2018-02-07 17:02
(1)
Co ty zmyślasz lebiego.
- 5 8
-
2018-02-07 19:41
Sprawdź sobie strukturę spółki Granaria
- 13 1
-
2018-02-07 14:48
Kładki, nie finansuje miasto, tylko deweloper (1)
- 15 24
-
2018-02-07 14:53
nie deweloper tylko spółka Granaria, której udziałowcem jest miasto Gdańsk
- 31 10
-
2018-02-07 15:07
Popieram. Kładka niepotrzebna!!!!!
- 40 8
-
2018-02-07 15:14
tereny deweloperskie (4)
Na Stogach nie ma inwestycji i deweloperów to o mieszkańców dbać nie trzeba. Ten wybieg z 70 mln jest super. Przecież chcieliśmy tylko ci wykonawcy chcieli nas okraść.
- 31 5
-
2018-02-07 15:42
ŚWIĘTA racja.
Gdyby tramwaj był na Wyspie Spichrzów już dawno by znaleźli pieniądze. tak jak było przez lata z mostem na Wyspę Sobieszewską a na ECS były
- 25 2
-
2018-02-07 15:55
Zaorać działki które sa między Przeróbką a Stogami (1)
tereny sprzedać deweloperowi i git.
- 17 7
-
2018-02-07 16:19
nikt tam nic nie postawi bo to tereny podmokle,a koszt wymiany gruntu i uzbrojenia
nieoplacalny
- 14 4
-
2018-02-07 19:26
Stogowianin
- 1 0
-
2018-02-07 16:40
utrzymanie kładki co najmniej 0,5 mln rocznie z budżetu miasta
- 16 2
-
2018-02-07 16:59
(1)
Nową kładkę na Motławie kmiotku finansuje deweloper Spółka Granaria, miasto nie wyda na to ani centa. Jak nie znasz tematu to nie zabieraj głosu farmazonie.
- 6 24
-
2018-02-07 17:33
Właśnie tego oczekuje inwestor, żeby tacy jak ty w to wierzyli że miasto nie zapłaci za tę inwestycję ani centa.
- 17 2
-
2018-02-07 14:27
lepiej drozej a porzadnie, a nie naprawiac za dwa lata (3)
- 99 5
-
2018-02-07 14:52
Taniej czy drożej i tak będą naprawiać partactwo!
To już taka norma/bylejakość w inwestycjach.
- 13 1
-
2018-02-07 14:54
taa a jakby wybrali droższą ofertę to by bylo wielkie halo że znajomy itp.
- 4 2
-
2018-02-07 15:05
Chłopską remontowali chyba pół roku a studzienki już zapadnięte. Masakra
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.