- 1 Miejski sylwester tylko w Gdańsku (96 opinii)
- 2 Nowe przystanki zamiast jazdy na pętlę (43 opinie)
- 3 BMW potrąciło kobiety idące na zielonym (319 opinii)
- 4 List nowożeńców przepłynął długą drogę (176 opinii)
- 5 Ważny most zamknięty przez dwa dni (62 opinie)
- 6 Uderzył w przystanek, popękały szyby (119 opinii)
Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet
Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.
Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.
- Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- Oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?
- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.
Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.
Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
- STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
- Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
- Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
- Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
- Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
- ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-02-07 14:20
(17)
Jak nie ma pieniędzy na wszystkie odcinki, to wyjście jest proste - wykonać te, które są najbardziej potrzebne.
- 117 16
-
2018-02-07 14:32
ee tam, poprostu wykonawcy boją się, że w gettcie meneli i dresów wyklętych wszystko im porozkradają;) (4)
- 23 33
-
2018-02-07 16:48
Sam jesteś menel i dres.
- 18 8
-
2018-02-07 18:51
wystarczy nie kraść (1)
- 7 2
-
2018-02-07 23:36
Wystarczyło w porę się za to zabrać A nie dopuszczać do takiego stanu.
Budyń chwali się ile to ma kasy w budżecie to wykonawcy ceny windują. Szasta pieniędzmi na lewo i prawo, jakieś ECSy sresy buduje i tak ma. Dobrze mu tak. Nie będzie ccym się pochwalić przed wyborami.
- 3 4
-
2018-02-08 15:09
uważaj
koleś uważaj trochę!!! z tymi menelami. żeby ciebie nikt tak nie nazwał.
- 2 0
-
2018-02-07 14:43
(3)
Pytanie ile stogi wkladaja podatkow dla miasta. Dzielnica mieszkan socjalnych, komunalnych, rencistow, partycypantow mops i 500+ raczej slabo dozuca sie do budzetu
- 20 50
-
2018-02-07 14:53
(1)
Mieszkasz tam i mierzysz wszystkich swoją miarą? Pamiętaj ze swiat ,rownież Stogi nie kończą sie na Twojej melinie i twoich sąsiadach... na pewno nie jest to dzielnica willowa ale pisanie ze wszyscy ze stogow ,wszyscy z bmw ,wszyscy z GKA,GWE ,świadczy o bardzo wąskim horyzoncie myślowym. Nie pozdrawiam Cebularzu
- 41 11
-
2018-02-07 17:12
Nie wierzę
Pomyliłeś portale, czy coś?
Masz hejtować kaszuby, albo narkomanów z gdańska, a nie pisać z sensem :/- 11 2
-
2018-02-07 20:26
Gdanszczanin z Szadulek ty wez sie martw o siebie
- 2 2
-
2018-02-07 15:38
Budzet miasta to 70 mln (4)
70 000 000 / 3200 metrow = 21 875 zl za metr biezacy torowiska... niechce mi sie wiezyc ze 5 metrow torow kosztuje ponad 100 tys zl...
a ofery firm... 34 tys zl - 47 tys zl...za mb... to chyba przesada?- 9 10
-
2018-02-07 15:52
(1)
Zrób taniej ze szwagrem
- 21 3
-
2018-02-14 06:55
Ryba psuje się od głowy
Mamy wszystko najdrożej łącznie z autostradami przy czym pracownicy zarabiają 3 razy mniej niż na zachodzie ...każdy kto brał udział w przetargach wie że wszystko jest obliczone na maxa + 30% do podziału...Polska jako kraj będzie zawsze biedna tylko nieliczni będą mieli wypchane kieszenie ...gdyż tak naprawdę okradają swoich współziomków ale to trzeba zrozumieć niestety na przykładzie śmieci w lasach twierdzę że dla Polaków to kilka wieków by nie starczyło na zrozumienie co to znaczy nie kraść
- 0 0
-
2018-02-07 16:50
(1)
Takie właśnie ludzie mają pojęcie...mysla, że tory to tylko szyny i teksty przecież tory tyle nie kosztują...hmm a o reszcie nie pomyśli a to kosztuje
- 12 2
-
2018-02-08 10:28
Ale 150 mln?!
za 3 km? no dajcie spokój...
- 0 4
-
2018-02-07 15:48
Tak miało byc
Zawsze jak się nie chce czegoś zrobić można wpisać kwotę o wiele mniejsza i potem tłumaczyć że za drogo,tak jak z torowiskiem tak jak z przebudową Podwala Przedmiejskiego,niby się chce ale jednak nie
- 10 2
-
2018-02-07 15:56
Ja proponuje zabrać ECS i Stadionowi i wybudować torowisko. ECS i Stadion powinno juz zarabiać na siebie. A jak nie burzyć!
- 12 4
-
2018-02-08 07:28
Tylko potem nie wciskajcie ludziom kitu że lepiej się przesiąść z samochodu na tramwaj
- 2 0
-
2018-02-07 14:21
(5)
Jest zgoda Pana Janka?
- 48 25
-
2018-02-07 15:40
Tak, proszę poprowadzić 7 linii tramwajowych
każdą od mojej willi do różnych mieszkań Adamowicza
- 21 9
-
2018-02-07 17:21
nie ma i tak gawiedz za duzo dostala biedronki lidle basen chodniki porobili nie za duzo jak na raz ludzie maja byc biedni i maja kochac swojego oligarche
- 8 4
-
2018-02-07 18:20
na jakiś ecs
Lub inne muzea to były pieniądze ale jak chodzi o poprawę komfortu Kowalskiemu to już brakuje funduszy.
- 12 4
-
2018-02-08 07:43
po takim pobojowisku jadą i jest ok, a pindolino rozpadłby się chyba cały
- 3 0
-
2018-02-08 10:19
Debil
- 0 0
-
2018-02-07 14:21
Wszystko teraz drożeje - skończył się czasy taniości (6)
Nadeszły czasy gdzie w dużych aglomeracjach brakuje rąk do pracy a więc trzeba podbierać sobie pracowników od konkurencji czyli liczyć się z wyższymi wynagrodzeniami, dodatkowo drożeją materiały oraz trzeba doliczyć w kosztorysie sobie ewentualne kary za opóźnienia czy też "naprawy w ramach spartolonej pracy czyli gwarancji".
- 106 6
-
2018-02-07 14:58
Nigdy nie było tanio tylko był"bakszysz wliczony" a tu....jakby właśnie brakuje bakszyszu do podziału ,czyli te 30-40 baniek .Oferent prezentuje ofertę z nawiązką ,proszę nie robić zamieszania. Czyżby ktoś patrzy na ręce ?
- 8 6
-
2018-02-07 15:05
Z choinki sie urwałes jakie podbieranie facvhowców jakie wyzsze płace gdzie na której budowie jest tak bo ja akurat mam (1)
I wszyscy ratuja sie wiesniakami przywozonymi autobusami i ukraincami!!
- 13 2
-
2018-02-08 09:51
Rozejrzyj się! Jak się teraz nie ogarniesz, to do końca życia będziesz robił za frajer.
- 2 0
-
2018-02-07 20:40
Macie swoje "umowy o prace" - teraz takie zapisy stosujecie w przetargach, wiec sie nie dziwcie
- 3 4
-
2018-02-07 21:51
presja inflacyjna (1)
aktywność zawodowa młodych kobiet najniższa od 2003 ( 500+), wcześniejsze emerytury ( ucieczka doświadczonych fachowców)
MACIE PIS!- 8 5
-
2018-02-08 07:22
Ty byś pewnie jak doniek kazał ludziom pracować za darmo do 80tki
- 1 4
-
2018-02-07 14:23
(5)
Skoro braknie środków, to remont należy przeprowadzić w zakresie I i II etapu, III etap musi poczekać.
- 71 14
-
2018-02-07 14:25
O ile jest to możliwe (1)
Nie wiadomo do końca jak wygląda sprawa dofinansowania ze środków UE i czy nie obejmuje ona tylko całości prac wszystkich 3 etapów.
- 7 2
-
2018-02-07 14:37
W takim razie
Znowu sprawa remontu odwlecze się w czasie, może i na długie lata. Brakująca kwota jest duża. Porażka.
- 10 1
-
2018-02-07 14:44
(2)
Moze nalezy rzestac dokładać do biura tw bolka czyli ecs a zaoszczedzone pieniadze przeznaczyc na to co ważne
- 10 10
-
2018-02-07 15:53
A może lepiej zaorać stadion,przenieść dzielnych kopaczy na Traugutta (1)
i 60 milionów rocznie jak na dłoni.
- 9 4
-
2018-02-07 20:10
Lepiej obie te sprawy naraz
załatwić.
- 3 1
-
2018-02-07 14:23
(2)
I szyny zostaną krzywe. Slalom gigant :)
- 59 9
-
2018-02-07 14:37
U nas w Gdyni takie tematy po długich analizach załatwia się
przez obsadzenie drzewkami, nasadzenie kwiatów, zamalowanie białą farbą tudzież ławeczki się poustawia.
- 11 2
-
2018-02-07 14:50
"szyny były złe a podwozie tez było złe " ;)
- 7 1
-
2018-02-07 14:23
Kiedy? (3)
A co z Nową Jabłoniową?
- 12 52
-
2018-02-07 15:48
I kiedy tramwaj na Nowej Jabłoniowej?
Coraz więcej autobusów tam jeździ, zastąpienie ich tramwajami może się opłacić. Szkoda że z budowy tych torów miasto się wycofało
- 7 3
-
2018-02-07 16:18
Buspas jest i nie będzie tòròw
- 5 3
-
2018-02-08 07:41
Hitem jest kolejny raz odłożenie Nowej Świętokrzyskiej ale nic mieszkańcy Południa tacy cierpliwi ,nic im korki na Świętokrzyskiej
- 3 0
-
2018-02-07 14:24
Budimex najdroższy (2)
buahahahha :D
- 41 6
-
2018-02-07 14:26
Jak masz za dużo roboty to ceny windujesz w górę.
Prawo podaży i popytu.
- 17 1
-
2018-02-07 15:06
spóleczka POlityków i ich kolesiów
- 2 17
-
2018-02-07 14:26
Musza to zrobic!
Te tory sie tak sypią, że lada moment i wszystkie tramwaje będą się tam wykolejać! Nie patrzeć na cene tylko roić, albo zamknąć i dać autobusy w zastępstwie i to zaraz!
- 106 10
-
2018-02-07 14:27
no to (15)
zrezygnujcie z kilku głupot, np. nowa kładka na Motławie
- 198 29
-
2018-02-07 14:34
prywatny inwestor, który płaci za kładkę, ma się dorzucić do tramwaju? ;) (3)
- 36 13
-
2018-02-07 14:50
udziałowcem firmy która funduje kładkę jest miasto Gdańsk... (2)
- 27 10
-
2018-02-07 17:02
(1)
Co ty zmyślasz lebiego.
- 5 8
-
2018-02-07 19:41
Sprawdź sobie strukturę spółki Granaria
- 13 1
-
2018-02-07 14:48
Kładki, nie finansuje miasto, tylko deweloper (1)
- 15 24
-
2018-02-07 14:53
nie deweloper tylko spółka Granaria, której udziałowcem jest miasto Gdańsk
- 31 10
-
2018-02-07 15:07
Popieram. Kładka niepotrzebna!!!!!
- 40 8
-
2018-02-07 15:14
tereny deweloperskie (4)
Na Stogach nie ma inwestycji i deweloperów to o mieszkańców dbać nie trzeba. Ten wybieg z 70 mln jest super. Przecież chcieliśmy tylko ci wykonawcy chcieli nas okraść.
- 31 5
-
2018-02-07 15:42
ŚWIĘTA racja.
Gdyby tramwaj był na Wyspie Spichrzów już dawno by znaleźli pieniądze. tak jak było przez lata z mostem na Wyspę Sobieszewską a na ECS były
- 25 2
-
2018-02-07 15:55
Zaorać działki które sa między Przeróbką a Stogami (1)
tereny sprzedać deweloperowi i git.
- 17 7
-
2018-02-07 16:19
nikt tam nic nie postawi bo to tereny podmokle,a koszt wymiany gruntu i uzbrojenia
nieoplacalny
- 14 4
-
2018-02-07 19:26
Stogowianin
- 1 0
-
2018-02-07 16:40
utrzymanie kładki co najmniej 0,5 mln rocznie z budżetu miasta
- 16 2
-
2018-02-07 16:59
(1)
Nową kładkę na Motławie kmiotku finansuje deweloper Spółka Granaria, miasto nie wyda na to ani centa. Jak nie znasz tematu to nie zabieraj głosu farmazonie.
- 6 24
-
2018-02-07 17:33
Właśnie tego oczekuje inwestor, żeby tacy jak ty w to wierzyli że miasto nie zapłaci za tę inwestycję ani centa.
- 17 2
-
2018-02-07 14:27
lepiej drozej a porzadnie, a nie naprawiac za dwa lata (3)
- 99 5
-
2018-02-07 14:52
Taniej czy drożej i tak będą naprawiać partactwo!
To już taka norma/bylejakość w inwestycjach.
- 13 1
-
2018-02-07 14:54
taa a jakby wybrali droższą ofertę to by bylo wielkie halo że znajomy itp.
- 4 2
-
2018-02-07 15:05
Chłopską remontowali chyba pół roku a studzienki już zapadnięte. Masakra
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.