• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 4,5 mln zł za studium dla PKM Południe

bra
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Co najmniej 30 mln zł za projekt PKM Południe
Nad pomysłem stworzenia PKM Południe zaświeciło pierwsze słońce. Nad pomysłem stworzenia PKM Południe zaświeciło pierwsze słońce.

Dwie z pięciu ofert mieszczą się w budżecie PKM na przygotowanie ważnego dokumentu, niezbędnego dla budowy nowego połączenia kolejowego do południowych dzielnic Gdańska. Wykonawca będzie miał czas do końca września 2023 roku na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Pierwszy odcinek PKM Południe ma powstać w latach 2030-2035.



Będziesz korzystał(a) z PKM Południe?

Oferty na studium dla PKM Południe:

  • TPF z Warszawy - 4 452 600 zł,
  • Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu z Warszawy - 4 772 400 zł,
  • Highway z Gdańska - 5 370 029,94 zł,
  • BBF z Poznania - 7 232 400 zł,
  • Transprojekt Gdański - 8 179 500 zł.


Spółka PKM ma zarezerwowane na ten cel w budżecie 4,92 mln zł. Jedynym kryterium wyboru w przetargu jest cena.

- Obecnie komisja przetargowa sprawdzi wszystkie oferty pod kątem formalnym i dopiero po tej ocenie wybrany zostanie wykonawca - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.

Pierwszy etap w latach 2030-2035



Na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla PKM Południe wykonawca będzie miał czas do 30 września 2023 r.

STEŚ ma za zadanie potwierdzić możliwości realizacji tego projektu, wskazać niezbędne rezerwy terenowe oraz optymalne etapowania całej inwestycji.

Punktem wyjścia dla tego projektu są rekomendowane wcześniej przez Biuro Rozwoju Gdańska warianty nowych tras kolejowych na południu Trójmiasta.

Warto jednak zaznaczyć, że budowa poszczególnych odcinków PKM na południe to melodia przyszłości. Pierwszy etap ma zostać zrealizowany w latach 2030-2035. Obejmie on prawdopodobnie odcinek miejski o długości 3,7 km.

Rekomendowany przebieg PKM Południe będzie teraz analizowany przez wykonawcę STEŚ.


Rekomendowany przebieg PKM Południe będzie teraz analizowany przez wykonawcę STEŚ.

Możliwy przebieg trasy PKM Południe



  • Odcinek 1. - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
  • Odcinek 2. - budowa (przedłużenie odcinka 1.) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
  • Odcinek 3. - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229 pomiędzy Straszynem i Goszynem.
  • Odcinek 4. - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
  • Odcinek 5. - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM) pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
bra

Opinie (167) 5 zablokowanych

  • Tylko po co?

    Za kilka lat tam będą slumsy w których nikt nie będzie chciał mieszkać. Kartonowe domki obok wysypiska rozlecą się od smrodu.

    • 4 3

  • Jak dożyję to będę jeździł.

    Amen.

    • 10 0

  • Słusznie, że podjęte zostały prace nad rozbudową PKM na południe Gdańska. To wszak tereny mieszkaniowe intensywnie się rozbudowujące, a istniejące połączenia komunikacyjne z centrum miasta są coraz mniej wydolne.

    • 5 0

  • Nareszcie jakiś rozsądny plan rozwoju komunikacji.

    Szybka, bezkolizyjna kolejka a nie powolne tramwaje.
    Nareszcie.

    • 7 0

  • Matko

    Próg do skm nadal jest dziura Plus stare skm a oni jak zwykle kasę kombinują na dalsze projekty żenada ....brrr

    • 1 0

  • Dlaczego PKM tylko raz dziennie jeździ do Gdańska Głównego? (2)

    Przecież to śmieszne

    • 6 1

    • bo sie na torach (1)

      nie mieści...
      A dokładniej, w takcie i mozliwościach obciążonej magistrali. Pendolino jest ważniejsze. I towarówki...

      • 1 1

      • Towarówki tym głównym szlakiem nie powinny jeździć

        • 0 0

  • Miasto rozwija się szybko

    Drodzy mieszkańcy południa. Gdańsk to świetne miejsce do życia. Zbudujemy wam drogę dojazdową ( Świetokrzyska) oraz kolej. Już nie bawem jak dobrze pójdzie za czterdzieści może piedziesiąt lat już będzie. Cieszcie się ? Tyle że w większości już was nie będzie. Takie super miasto. Jedna krótka ulica i tylko pół wieku oczekiwania. Żyć nie umierać Pani Aleksandro.

    • 11 0

  • Więcej etapów poproszę

    To jakaś mania z dzieleniem inwestycji na małe cząstki. Ta budowa powinna być wykonana w całości w dwóch etapach i zakończony do 2031w całości.

    • 3 0

  • Pierwszy odcinek ma powstać do 2035 ... ?!?!

    to chyba jakaś k... kpina,
    wtedy to już ludzie będą na marsa turystycznie latali

    • 11 0

  • gdynia (1)

    A Północne dzielnice Gdyni? Nie śpimy Panie Ściurek!!!

    • 3 0

    • przecież dostaniecie miśkubek gdyński

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane