• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 4,5 mln zł za studium dla PKM Południe

bra
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Co najmniej 30 mln zł za projekt PKM Południe
Nad pomysłem stworzenia PKM Południe zaświeciło pierwsze słońce. Nad pomysłem stworzenia PKM Południe zaświeciło pierwsze słońce.

Dwie z pięciu ofert mieszczą się w budżecie PKM na przygotowanie ważnego dokumentu, niezbędnego dla budowy nowego połączenia kolejowego do południowych dzielnic Gdańska. Wykonawca będzie miał czas do końca września 2023 roku na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Pierwszy odcinek PKM Południe ma powstać w latach 2030-2035.



Będziesz korzystał(a) z PKM Południe?

Oferty na studium dla PKM Południe:

  • TPF z Warszawy - 4 452 600 zł,
  • Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu z Warszawy - 4 772 400 zł,
  • Highway z Gdańska - 5 370 029,94 zł,
  • BBF z Poznania - 7 232 400 zł,
  • Transprojekt Gdański - 8 179 500 zł.


Spółka PKM ma zarezerwowane na ten cel w budżecie 4,92 mln zł. Jedynym kryterium wyboru w przetargu jest cena.

- Obecnie komisja przetargowa sprawdzi wszystkie oferty pod kątem formalnym i dopiero po tej ocenie wybrany zostanie wykonawca - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.

Pierwszy etap w latach 2030-2035



Na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla PKM Południe wykonawca będzie miał czas do 30 września 2023 r.

STEŚ ma za zadanie potwierdzić możliwości realizacji tego projektu, wskazać niezbędne rezerwy terenowe oraz optymalne etapowania całej inwestycji.

Punktem wyjścia dla tego projektu są rekomendowane wcześniej przez Biuro Rozwoju Gdańska warianty nowych tras kolejowych na południu Trójmiasta.

Warto jednak zaznaczyć, że budowa poszczególnych odcinków PKM na południe to melodia przyszłości. Pierwszy etap ma zostać zrealizowany w latach 2030-2035. Obejmie on prawdopodobnie odcinek miejski o długości 3,7 km.

Rekomendowany przebieg PKM Południe będzie teraz analizowany przez wykonawcę STEŚ.


Rekomendowany przebieg PKM Południe będzie teraz analizowany przez wykonawcę STEŚ.

Możliwy przebieg trasy PKM Południe



  • Odcinek 1. - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
  • Odcinek 2. - budowa (przedłużenie odcinka 1.) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
  • Odcinek 3. - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229 pomiędzy Straszynem i Goszynem.
  • Odcinek 4. - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
  • Odcinek 5. - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM) pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
bra

Opinie (167) 5 zablokowanych

  • Ale najpierw szybkie wydłużenie do samego tylko Czerwonego Mostu

    Przy Sandomierskiej. Już to by dużo pomogło. A tam duży parking Park&Ride.

    • 3 0

  • Ile? 3 lata??? (1)

    To jest śmieszne, 3 lata na opracowanie założeń techniczno-ekonomicznych

    • 6 0

    • Oj chłopie, to się tylko wydaje takie proste i uwierz bardzo przeciąga sprawę współpraca z administracja, zapytania, pozwolenia i inne świątki kartonowego państwa...

      • 2 0

  • Super, że rozwijają kolej, brawo, proszę tylko tym razem nie kupować diesla, bo to bezsensu... Z drugiej strony mocni irytuje fakt istnienia 2 spółek kolejowych o tej samej funkcji... To takie... Polskie, gdyby jeszcze choć jedna była prywatna, ton rozumiem, ale obie to państwowy beton

    • 2 0

  • Ankieta

    Proszę dodać:
    Nie juz w tych latach nie będę żył. Nie obchodzi mnie to.

    (Taki sarkazm w odniesieniu do lat budowy)

    • 3 0

  • Jakieś jaja, to jest już potrzebne na wczoraj. Z każdym rokiem problem będzie co raz bardziej się nasilał.

    • 6 0

  • Czy ktoś kalkuluje ile wyniesie całość tej inwestycji ? (1)

    Ja obstawiam ok. 5 mld zł, ale ceny ciągle idą w górę.
    Czyli w przybliżeniu 10 tyś zł / mieszkańca Gdańska. Kto w zasadzie ma za to płacić ? Gdańszczanie ? - może niech się wypowiedzą, czy chcą tej inwestycji... Mieszkańcy Kolbud, Pręgowa itd ? - ich jest za mało - nie stać ich. Budżet centralny ? - a dlaczego mieszkańcy innych regionów mają to wspierać...
    Na końcu zawsze myślimy o "darmowych" pieniądzach z UE - ale tu zapomnijmy - w 2035 będziemy wpłacać tyle ile dostaniemy, czyli i tak będą to pieniądze polskich podatników.

    • 3 1

    • To ma zapłacić Unija

      • 0 0

  • 1. Etap za10-15 lat?!!

    To kiedy będzie 5., za 40?

    • 2 0

  • A kiedy będzie przystanek Firoga na Matarni?

    Bo już się nie mogę doczekać, a Klukowo rozrasta się coraz bardziej i ludziom, ktorzy pracuja w Intelu i innych firmach też pewnie byłoby to na rękę zamiast stać w korkach na Słowackiego?

    • 0 0

  • 21:40 9

    Będziesz korzystał(a) z PKM Południe?
    48%tak, już po realizacji pierwszego etapu
    22%tak, ale dopiero gdy powstaną kolejne odcinki
    30%nie, nawet PKM Południe nie rozwiąże moich problemów transportowych
    zagłosujłącznie głosów: 1035
    bra

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane