• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 90 mln za teren w centrum Gdyni

Michał Brancewicz
14 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Radni Gdyni przeciw poszerzeniu granic portu
Atrakcyjnie położony teren Nauty od kilku lat czeka na inwestora. Atrakcyjnie położony teren Nauty od kilku lat czeka na inwestora.

Stocznia Nauta po raz kolejny szuka nabywcy atrakcyjnych gruntów w centrum Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Za teren o powierzchni blisko 62 tys. m kw. inwestor będzie musiał zapłacić co najmniej 90 mln zł. Nadal nie wiadomo, czy powstanie tam planowana od lat zabudowa mieszkaniowo-usługowa, czy jednak całość zostanie wchłonięta przez Port Gdynia.



Czy teren Nauty jest warty ponad 90 mln zł?

Przynajmniej od pięciu lat stocznia Nauta próbuje znaleźć nabywcę atrakcyjnych terenów zlokalizowanych w Śródmieściu, bezpośrednio nad wodą. Dotąd inwestorów skutecznie odstraszał brak miejscowego planu, który zezwoliłby na tym przemysłowym obszarze wybudować mieszkania i obiekty handlowo-usługowe.

W międzyczasie teren inwestycyjny skurczył się z 8,5 ha do 6,2 ha, bowiem działkę o powierzchni ponad 20 tys. m kw. Nauta sprzedała swojemu sąsiadowi - Portowi Gdynia, który posiada prawo pierwokupu wszystkich gruntów należących do stoczni.

Planu miejscowego nie ma do dzisiaj, gdyż został on zaskarżony do sądu przez kilka działających tam firm (m.in. Sword) oraz wojewodę. Co więcej, może okazać się, że nie będzie potrzeby w ogóle go uchwalać, przynajmniej nie w takiej formie jak zakładano.

Czytaj też: Kolejne podejście do planu zabudowy centrum Gdyni

- Projekt planu nie został jeszcze skierowany do uchwalenia przez Radę Miasta Gdyni, ponieważ terenem tym zainteresowany jest Port Gdynia. Jeśli faktycznie dojdzie do zakupu, plan wymagał będzie dostosowania do nowych potrzeb - teraz uchwalony od razu stałby się w znacznym stopniu nieaktualny - wyjaśnia Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w Gdyni. - Co prawda zagospodarowanie terenu Nauty na cele portowe nie wymaga miejscowego planu dopuszczającego funkcje mieszkaniowe czy handlowe, jednak nowy plan powinien ustalić lokalizację niezbędnych inwestycji celu publicznego, jak chociażby przebieg ul. Nowej Waszyngtona.
- Port ma prawo pierwokupu i pierwszeństwa na podstawie ustawy o portach i przystaniach morskich. Jednak ze względu na swoje atrakcyjne położenie oraz zainteresowanie tym terenem zgłaszane wcześniej przez wiele podmiotów Zarząd Stoczni Nauta podjął decyzję o ogłoszeniu przetargu nieograniczonego, w którym zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta - mówi Anna Bulman, rzecznik Nauty.
Do nabycia jest teren o łącznej powierzchni 61,935 tys. m kw. Cena wywoławcza wynosi 90 mln zł. Oferty można składać do 26 lutego 2018 roku

Czy port zamierza złożyć swoją ofertę?

- Zarząd Morskiego Portu Gdynia przystąpił do analiz technicznych, prawnych i ekonomicznych, których celem jest zamiar złożenia oferty w tym przetargu - mówi Adam Meller, prezes ZMPG S.A.
Po sąsiedzku swoje projekty realizują inni inwestorzy. Na terenach należących do Polskiego Holdingu Nieruchomości, ruszyła budowa mieszkań i mariny. Z kolei latem na tzw. Waterfroncie firma Vastint rozpocznie budowę mieszkań i biurowców.

Zobacz też: Ruszyła inwestycja na terenach po Dalmorze

Natomiast wciąż w sferze planów pozostaje zagospodarowanie Międzytorza przez PKP i dewelopera Semeko.

Opinie (239) 4 zablokowane

  • stocznie...

    jakie trzeba mieć głowy żeby myśleć du ..ą a nie głową,głowy napelnione sianem

    • 0 0

  • Jak czytam poniższe opinie to jednym z podstawowych zarzutów jest to, że PIS (rękami Nauty) chce sprzedać tereny w Gdyni. To mam pytanie dlaczego chcemy im ułatwić tę transakcję i pomóc zgarnąć 100 mln złotych od deweloperów, proponując taki plan zagospodarowania. Ja zrobiłbym tak: teren musi pozostać na cele gospodarki morskiej, z której powstała i żyje Gdynia. Niech port przejmie te tereny, wybuduje sobie (na koszt państwa, przecież to państwowe) biurowce, skumuluje całą obsługę portową w jednym miejscu, podnajmie powierzchnie biurowe firmom spedycyjnym, zaopatrzeniowym, może nowy kapitanat. Z tego wszystkiego będą dochody dla miasta i miejsca pracy.

    • 1 0

  • szczurek do wymiany

    zamiast tworzyc komfort zycia dla gdynian szczurek flirtuje z developerami a obywateli ma w d....e wymienic darmozjada i jego nieudolnych kierownikow

    • 2 0

  • dla Gdyni lepiej żeby teren przejął port (18)

    • 145 10

    • (7)

      i co z tego że port kupi te tereny i co tam będzie przeładowywał ? wejdź sobie na marinetraffic i patrz codziennie jakie jest wykorzystanie nabrzeży portu. jest jakie jest a utrzymuj później całą infrastrukturę .jakby zaczeli robić coś uciążliwego to byłbyś pierwszy który by się darł i wytykał . to raz a dwa jakie statki w tak wąskich basenach miałyby się poruszać i cumować , żeby to miało funkcjonować jako port to inwestycje w nabrzeża i place składowe , magazyny , dźwigi itp. nie mówiąc o uciążliwości zapytaj się tych którzy mieszkają niedaleko bazy kontenerowej. więc takie klepanie o wyższości przemysłu nad inną formą zabudowy w Gdyni ma się tak jak propozycja postawienia koksowni na Ołowiance a w Żuraw przystosować załadunku tego koksu no bo po co turyści mają łazić skoro mogą być miejsca pracy.

      • 2 7

      • Port to nie tylko miejsce przy nabrzezu. Jeden statek to: opłaty portowe, pilotowe, holowniki, zaopatrzenie, odbiór wód zanieczyszczonych, paliwo, spedycja. Przy tym wszystkim pracują ludzie, zarabiają i port płaci miastu. Porównaj to z przychodem miasta nawet od 200 mieszkań.

        • 1 0

      • No ale jest plan rozbudowy portu poza bazę kontenerową czy nie? (1)

        • 4 1

        • są "wizualizacje"

          ale to trzeba umieć zorganizować. No i perspektywa zwrotu w horyzoncie 10 lat nie jest atrakcyjna dla naszych siwych "wilków" biznesa...

          • 3 0

      • tak właśnie, zgodnym chórem, zawodziły władze polskich portów (3)

        nikt nas nie chce, nie opłaca się, nie da się... Brudna ta robota, śmierdząca, fi donc!
        Aż przyszedł "australijski emeryt" co nie wiedział że "sienieda".
        I sie kula, coraz szybciej...
        A z otwartych paszczęk kapie ślina...

        • 5 0

        • ten emeryt to w gdyni czy w innym porcie? (2)

          • 2 2

          • (1)

            Miał być w Gdyni ale ktoś stwierdził że port zewnętrzny to "się nie da"

            • 2 0

            • tak, Australiczycy z poparciem swoich funduszy emerytalnych

              przyszli najpierw do Gdyni. Ale nie zostali przychylnie przyjęci.

              Dużo tłumaczy odpowiedź Gugiela na hasło "gminy okradły porty".

              To poszli na południe i znaleźli kawałek ugoru. Port Gdański wcale nie był zadowolony...
              I jest DCT.

              • 2 0

    • Z obecnym prezydentem to nie jest możliwe. (9)

      • 25 9

      • no właśnie

        " Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że „nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem” miasto mu tam budować się nie pozwoli."

        • 1 0

      • Jaki port?

        Port już prawie sprzedany.

        • 3 5

      • Prezydent w Warszawie (5)

        Prezydent od portu i stoczni nauta urzęduje w Warszawie podobnie jak rząd który tymi jednostkami zarządza Mam nadzieję że tego prezydenta miałeś na myśli a nie naszego Powszechnie szanowane go w naszym mieście

        • 10 15

        • tak, tak, Duda, Kaczyński i Tusk uchwalają plan zagosopodarowania dla miasta Gdyni:))) (2)

          • 14 9

          • A prezesem Portu w Gdyni jest Szczurek, prezesem Nauty też jest Szczurek.

            I to prezes Nauty wystawia w przetargu nieograniczonym tereny należące do Nauty, czytaj Skarbu Państwa.

            • 6 7

          • No jasne przecież że tak a jak no

            To i tak wina PiS-u

            • 4 1

        • Ładny troll

          A teraz jeszcze przypomnij, jak to szczurze przydu*asy korytarze w ministerstwie szlifowali, żeby im łaskawie granice portu morskiego przykroili. Wkrótce powtórka.

          • 5 4

        • hasło - "gminy okradły porty"

          Poszukaj na gospodarkamorska.pl

          • 6 2

      • Port- państwowy, Nauta - państwowa, a ten na Szczurka najeżdża.

        • 8 6

  • Masakra. W Gdyni sprzedadzą wszystko. (12)

    Po co rozwijać port i przemysł? Sprzedać postawić ogrodzone bloki dla Warsawiakow.

    • 178 37

    • (2)

      Dziadziska na rentach I emeryturach poczytajcie sobie o nowoczesnych portach I jak sie zmieniaja .antwerpia ,Hamburg ,Copenhagen ,London wszystkie zabudodowuja stare dzielnice portowo -przemyslowe bo inaczej to wszystko Teraz dziala .darujcie sobie dziadziska swoje madrosci z lat 30 ....

      • 7 13

      • Jak Gdynia będzie tak dużym portem jak wymienione przez ciebie to byśmy inaczej rozmawiali. Ale przy obecnych planach "rozwoju" port będzie coraz mniejszy.

        • 1 0

      • najpierw rozwiń, zarób i zbuduj nowe

        potem likwiduj...
        Ty pewnie po MBA...? korespondencyjnym...?
        Londyn zabudowuje Dockland od 30 lat albo i więcej. Finasowo - lata pompowania publicznej kasy. Stać ich...
        Ile dziesiątków kilometrów nabrzeży mają wymienione miasta? Najpierw likwidowali czy najpierw budowali?
        Dopiero "australijski emeryt" musiał pokazać, że na tym się zarabia i jest to tutaj możliwe. Urzędnicy swoje "niedasię", "nieopłacasię", "postindustrialnie"...
        A to, po prostu, trzeba umieć...
        Teraz przyklejają się gó**na do pancernika i wrzeszczą: "Płyniemy!"

        • 13 1

    • (2)

      Z tymi warszawiakami ma pan rację, jeden deweloper z którym rozmawiał mój znajomy zdradził mu,ze problemem nie jest sprzedaż mieszkań tylko brak miejsca. Przed samym rozpoczęciem budowy dzwoni do niego kilku "warszawiaków" i rezerwują w trójmieście po 10-15 mieszkań nie zbaczając na lokalizację, cenę czy to,że projekt nawet nie jest dziurą w ziemi. To jest patologia.

      • 16 2

      • Misiewicz lokują kapitał zanim odsunąć ich od władzy

        • 0 2

      • Potwierdzam,

        Wystarczy wejść na stronę dewelopera i zobaczyć ofertę sprzedaży. Dziurę w ziemi kopią, a już zostały tylko mieszkania 2, 3 pokojowe na niższych kondygnacjach. Wszystkie górne, najdroższe, dwupoziomowe sprzedane.

        • 10 2

    • Siara apartments, niedaleko trwają przeciez przeładunki siarki:)) (2)

      • 31 4

      • eee warszafka przeciez o tym nie wie...

        • 4 1

      • Zlikwidują bo będą protesty nowych lokatorów :)

        • 11 2

    • spokojnie!

      decyzje do sądu!
      zbierajcie fakty ,decyzje zostaną cofnięte a winni pojda za kraty
      czy to GD czy Gda

      • 6 3

    • Etam... (1)

      Co zrobią, to zrobią. Ja się tylko śmieje z potencjalnej nazwy osiedla. Już nawet mam propozycje nazwy; ultra geo sea apartaments minuta's of rajd Suva i jest sklep i Batory's. Pół minutys od rajd i plaza's.

      • 26 3

      • Moderna kupi

        • 5 2

  • Jeżeli jest problem z odgadnięciem motywów patrz kto z tego ma korzyść

    • 1 0

  • Jest to atrakcyjny teren i po co go marnowac na port. (4)

    W porcie Gdynia bez tego terenu jest dosyć miejsca a nadbrzeża są puste. Niech zagospodaruja to co mają. Transport morski nie bedzie trwał wiecznie, wystarczy że cena ropy nieznacznie wzrośnie to statki bedą stały na sznurkach. Wielu zabierajacych głoś jest przeciwko władzom i co by nie zrobiły to zawsze bedzie źle dla niektórych. Nawet jakby kazdemu dali po 1000 zlp to też by było źle. Prosze sprawdzic wykorzystanie obecnych nadbrceży , jescze jest wiele miejsca i statki nie stoja na redzie.

    • 2 12

    • dlatego że port dostarcza do kasy miliard rocznie

      a te 100 baniek rozpłynie sie jak mgła...

      • 1 0

    • tak to już jest,

      że porty zwykle nad wodą się buduje a mieszkania na lądzie.
      Nabrzeża jednak to nie wszystko i dużo jest do nadrobienia.
      Ale jak pokazuje DCT w Gdańsku, to sie opłaca...

      • 3 1

    • gdyby nie te "zmarnowane tereny na port" to byś tu dziś kartofle sadził

      Jakie one zmarnowane? ile wpłaca do kasy miasta port, a ile ci co mają te apartamenty?

      • 6 0

    • Transport wodny jest ciągle najtańszym sposobem transportu

      • 5 0

  • Gdynia upada na naszych oczach :( (23)

    To co kiedyś budował cały naród, dzisiaj szczurek sprzedaje pod 4 piętrowe baraki. Jeżeli tam powstanie mieszkaniowka to będzie koniec portu. Będę naciski na hałas, na zapach itd.

    • 170 34

    • To zobacz sobie kolego jak zabudowana jest Kopenhaga i Hamburg (5)

      • 4 7

      • Zobacz kolegi ile morza i portów mają DE i DK, a ile PL. (4)

        • 10 1

        • On do ciebie o zmieniających się nabrzeżach porotwych, idących w komercję, apartementy, hotele, galerie handlowe.. (1)

          a ty odpisujesz ile morza i portów mają w DE i DK. To nie jest argument, żeby nie komercjalizować nabrzeża w Gdyni.

          • 0 6

          • to jest argument

            którego nie chcesz przyjąć do wiadomości.
            Bo nie zakładam, ze go nie rozumiesz...

            • 2 0

        • (1)

          No I co z tego???polska ma porty w trojmiescie , szczecinie , kolobrzegu ,darlowie ...malo ?

          • 2 9

          • tak, wszystkie te miejsca nazywają się "port"

            i to jest jedyne podobieństwo...
            demagogia i fałszywa sematyka w słuzbie chciwości...

            • 7 2

    • Po ilości plusów widać ze albo botnet albo ludzie to idioci (2)

      Co ma szczurek niby do prywatnego terenu?

      • 3 8

      • To Szczurek pozwolił wydzielić te tereny z portu

        • 4 1

      • ruski botnet

        nikt przy zdrowych zmysłach nie wklejałby tego samego przez 2 lata i 5 miesięcy przez 7 dni w tygodniu codziennie punktualnie od 6 rano do północy po kilkaset razy,
        łącznie daje to prawie milion wklejeń

        • 2 8

    • szczurek wie, że to jego koniec więc sprzedaż gruntów nabrała tempa. (6)

      • 25 8

      • (5)

        Pacanie tereny sprzedaje miasto czy stocznia Nauta

        • 16 13

        • Pacanie (2)

          Kulturalny zwolennik nie troll

          • 5 5

          • Odpowiedz na pytanie: kto sprzedaje teren? Miasto czy państwowa spółka Nauta? (1)

            Tak trudno pogodzić się z oczywistą oczywistością?

            • 9 7

            • Odpowiedź na pytanie. Kto pozwolił na wyłączenie tych terenów z portu? Podpowiem ci - Szczurek

              • 4 0

        • Jak miasto nie pozwoli budować osiedla to deweloper nie kupi

          Plan zagospodarowania uchwala Rada Miasta na Szczurkaniosek Prezydenta.

          • 16 1

        • A kto pacanie robi plan zagospodarowania przestrzennego? Miasto czy Nauta?

          • 12 3

    • I kolejne copy and paste trolla, tym razem "Gdynia upada na naszych oczach" i to wina oczywiście Szczurka. (4)

      Tylko czemu w całym tekście artykułu nigdzie nie pada jego nazwisko, a ciągle jest mowa o Naucie.

      • 14 21

      • Oczywiście, że nie pada jego nazwisko (2)

        Widocznie nawet redakcja portalu zdążyła się zorientować, że on nigdy nic nie może. Tymczasem w prawdziwym świecie władze miasta miałyby cholernie dużo do powiedzenia w sprawie przeznaczenia tego terenu.

        • 12 4

        • No to jest tylko twoje odosobnione zdanie, że Szczurek nic nie może, a nie zdanie redakcji Trójmiasto.pl. (1)

          • 4 9

          • I tacy głosują właśnie na szczura.

            • 8 3

      • No popatrz

        Coś jednak z lekcji angielskiego wyniosłeś. Oby tylko to.

        • 3 1

    • Sprzedaż i zagospodarowanie terenu jest przeciwieństwem upadku! (1)

      ale co tam troll może wiedzieć

      • 8 9

      • Jeżeli uważasz, że zagospodarowanie terenu

        To jestl betonowanie zieleńców i nabijanie kabzy Budowniczym a także spekulantom handlu nieruchomościami (mieszkaniami) to gratuluję. Zagospodarowanie przestrzeni miejskiej to POPRAWA życia mieszkańców. Kiedyś ludzie przyjeżdżali do Gdyni aby ją budować i tu zostać, teraz aby kupić mieszkanie, wynająć a płacić podatki w innym mieście.

        • 14 4

  • Głośno pytam jeszcze raz (9)

    Co ma Gdynia, a zwłaszcza gdynianie, z tych wszystkich apartamentowców i i ich lokatorów? Spekulacyjny kapitał, wzrost cen mieszkań, mniej zieleni i terenów rekreacyjnych, zwłaszcza w centrum. W dzielnicach natomiast zakorkowane ulice dojazdowe, ogrodzone posesje i brak miejsc parkingowych.

    • 52 4

    • Pełna zgoda (6)

      Tak się składa że też jestem gdynianin m Kaszuba z połowy ubiegłego wieku i z opiniami odnośnie korzyści i skutków niekorzystnych różnej zabudowy w mieście częściowo się zgadzam tylko to co piszesz gdynia nie nie nie dotyczy portu ani Stoczni nauta którą nie zarządza miasto tylko Obecna władza w Warszawie to oni decydują o wystawieniu terenów stoczni nauta na sprzedaż to oni nie tak dawno pozmieniali władzę w porcie i stoczni na tych którzy Podobno lepiej rozumieją kierunki rozwoju portu i stoczni według prezesa i jego ludzi a prezes jest tylko jeden

      • 2 4

      • Jak rozumie kierunki rozwoju portu i stoczni Prezydent Gdyni i jego urzędnicy? Wyjaśnisz bo poza wizualizacją mało wiadomo.

        • 1 0

      • problem jest w planowaniu przestrzennym (3)

        to Wenda miał wizję jak moźna ten kawałek Naszej Ziemi zagospodarować z korzyścią dla Polski i powstającego miasta. Teraz nie ma wizji. Plany zagospodarowania to jest konkurs. Kto i co chce zbudować na danym terenie i zapłaci za ziemię. Sprawdź jak jest sporządzany plan dla Grabówka, a szczególnie dla ulicy Beniowskiego. Gdy prywatny właściciel wystąpił o zezwolenie na 8 kondygnacji to otrzymał odpowiedź, że nie ma powodu (i słusznie, to jest dzielnica o niskiej zabudowie), ale gdy deweloper wyraził chęć na postawienie wysokościowców w miejscu obecnych akademików, to tylko tam będzie można zrealizować MW3. Około 200 metrów dalej. Sprawdź ile i czyje są działki. Kto, kiedy i o co występował. To jest przykład.

        • 10 0

        • Zasady zabudowy portu (2)

          Zupełnie inne zasady obowiązują przy budowie naszego portu i terenów stoczniowych gdyby weszły w skład portu Tam niewiele miasto ma do powiedzenia no może poza udziałem wytyczeniu dróg komunikacyjnych łączących port z miastem. Nie wiem może jestem w błędzie bo od kilku lat na emeryturze ale wydaje mi się że w tym przypadku się nie mylę Jak port będzie chciał na swoim terenie wybudować budynki biurowe mieszkalne to je wybuduje nawet przy sprzeciwie miasta a Tereny o których mowa sprzedaje państwo a nie miasto

          • 0 2

          • Nawet port.będzie mógł wybudowac to na co pozwoli mu plan zagospodarowania. Oczywiście będą mogli postawić budynki biurowe, ale znowu, plan określi jakiej wielkości i jaki procent zabudowy.

            • 1 0

          • To Szczurek doprowadził do tego że te tereny nie są w porcie

            • 4 0

      • mylisz skutki z przyczynami

        • 3 0

    • niektórzy gdynianie mają w tym perspektywę bajecznego interesu...

      "Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. „międzytorzu” i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron – co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

      " Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że „nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem” miasto mu tam budować się nie pozwoli."

      Gondolowy geniusz Stępa?

      • 3 0

    • Przecież to nie jest teren Gdyni, to teren Nauty, spółki państwowej zarządzanej przez obecną władzę z PIS.

      De facto mogę powiedzieć, że PIS sprzedaje tereny w centrum Gdyni.

      • 1 9

  • Kilka pytań (6)

    Stocznia Nauta jest państwowa, kto jest właścicielem terenu? Port jest państwowy, kto jest właścicielem terenu? Jaki jest status tych terenów? Czy te tereny są w przeznaczone na gospodarkę morską? Kto i jak może podjąć decyzję co tam można budować? Jeżeli plan przewiduje tereny portów morskich to na jakiej podstawie i kto może wydać decyzję o budowie mieszkaniowej? Proszę o odpowiedź fachowców z Urzędu Miasta lub Portu Gdynia. Czy władze miasta muszą czekać z planem zagospodarowania na decyzję stoczni czy im tak wygodnie.

    • 12 0

    • z tym jest "trochę" zamieszania... (2)

      "Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. „międzytorzu” i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron – co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

      To już wiesz jaka odpowiedź jest możliwa ze strony UM?

      • 2 0

      • (1)

        to znaczy ta sama Rada Miasta Gdyni wniosła o to aby pozbawić rozwoju port, który jest "solą" tego miasta?

        • 3 0

        • hasło - "gminy okradły porty" na gospodarkamorska.pl

          "Opinię o zmianie granic miała przedstawić Rada Miasta. Radni doszli do wniosku, że jest to doskonała okazja do pozbawienia portu kolejnych kilku hektarów gruntów, położonych w paru różnych miejscach. Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie. Gdyby plany radnych zostały uwzględnione, Basen II gdyńskiego portu, otoczony z trzech stron miejskimi terenami przy nabrzeżach: Angielskim, Przydokowym, Rybnym, Zachodnim i Śląskim, stałby się praktycznie akwenem miejskim, na którym działalność portowa byłaby mocno utrudniona.
          Tereny te stanowią funkcjonalną część portu. Jego zarząd zamierzał przenieść tam pewne swoje i swoich partnerów funkcje biurowo-usługowe, utrudniające dotychczas prowadzenie działalności stricte portowej w pobliżu nabrzeży. Skoro nowy plan zagospodarowania tej części miasta przewiduje, że na terenach po Stoczni Nauta mają powstawać biurowce i lokale usługowe to niby dlaczego mają je budować deweloperzy, a nie zarząd portu? Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że „nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem” miasto mu tam budować się nie pozwoli."

          • 2 0

    • To poszukaj sobie w Google informacji jak Szczurek pozwolił na wyłączanie kolejnych terenów z portu. Wpis grabież polskich portów. Była o tym masa artykułów

      • 2 0

    • Widać, że komuna odcisnęła na tobie piętno. (1)

      Wszystko państwowe więc wymiana barterowa.

      • 0 4

      • Widać, że nie zrozumiałeś

        to są pytania konkretne, ja nie wiem czy państwowe czy miejskie. Mówią PIS wyprzedaje tereny albo PO posadził Sword. To są wszystko slogany. Konkrety, czyj to teren, kto decyduje o sposobie zabudowy, jakie prawo do tych terenów mają władze Gdyni. Zauważ że tu się wypowiadają, w większości, forumowicze. Jeśli ktoś z UM czyta te teksty to niech zabiorą głos i wytłumaczą na czym stoimy. Krótki artykuł nie wyjaśnia meritum sprawy (dobrze że jest bo tak dowiedzielibyśmy się dopiero jak przyjadą koparki) i ludzie gdzieś coś usłyszą, piszą i tak w kółko.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane