• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 90 mln za teren w centrum Gdyni

Michał Brancewicz
14 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Radni Gdyni przeciw poszerzeniu granic portu
Atrakcyjnie położony teren Nauty od kilku lat czeka na inwestora. Atrakcyjnie położony teren Nauty od kilku lat czeka na inwestora.

Stocznia Nauta po raz kolejny szuka nabywcy atrakcyjnych gruntów w centrum Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Za teren o powierzchni blisko 62 tys. m kw. inwestor będzie musiał zapłacić co najmniej 90 mln zł. Nadal nie wiadomo, czy powstanie tam planowana od lat zabudowa mieszkaniowo-usługowa, czy jednak całość zostanie wchłonięta przez Port Gdynia.



Czy teren Nauty jest warty ponad 90 mln zł?

Przynajmniej od pięciu lat stocznia Nauta próbuje znaleźć nabywcę atrakcyjnych terenów zlokalizowanych w Śródmieściu, bezpośrednio nad wodą. Dotąd inwestorów skutecznie odstraszał brak miejscowego planu, który zezwoliłby na tym przemysłowym obszarze wybudować mieszkania i obiekty handlowo-usługowe.

W międzyczasie teren inwestycyjny skurczył się z 8,5 ha do 6,2 ha, bowiem działkę o powierzchni ponad 20 tys. m kw. Nauta sprzedała swojemu sąsiadowi - Portowi Gdynia, który posiada prawo pierwokupu wszystkich gruntów należących do stoczni.

Planu miejscowego nie ma do dzisiaj, gdyż został on zaskarżony do sądu przez kilka działających tam firm (m.in. Sword) oraz wojewodę. Co więcej, może okazać się, że nie będzie potrzeby w ogóle go uchwalać, przynajmniej nie w takiej formie jak zakładano.

Czytaj też: Kolejne podejście do planu zabudowy centrum Gdyni

- Projekt planu nie został jeszcze skierowany do uchwalenia przez Radę Miasta Gdyni, ponieważ terenem tym zainteresowany jest Port Gdynia. Jeśli faktycznie dojdzie do zakupu, plan wymagał będzie dostosowania do nowych potrzeb - teraz uchwalony od razu stałby się w znacznym stopniu nieaktualny - wyjaśnia Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w Gdyni. - Co prawda zagospodarowanie terenu Nauty na cele portowe nie wymaga miejscowego planu dopuszczającego funkcje mieszkaniowe czy handlowe, jednak nowy plan powinien ustalić lokalizację niezbędnych inwestycji celu publicznego, jak chociażby przebieg ul. Nowej Waszyngtona.
- Port ma prawo pierwokupu i pierwszeństwa na podstawie ustawy o portach i przystaniach morskich. Jednak ze względu na swoje atrakcyjne położenie oraz zainteresowanie tym terenem zgłaszane wcześniej przez wiele podmiotów Zarząd Stoczni Nauta podjął decyzję o ogłoszeniu przetargu nieograniczonego, w którym zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta - mówi Anna Bulman, rzecznik Nauty.
Do nabycia jest teren o łącznej powierzchni 61,935 tys. m kw. Cena wywoławcza wynosi 90 mln zł. Oferty można składać do 26 lutego 2018 roku

Czy port zamierza złożyć swoją ofertę?

- Zarząd Morskiego Portu Gdynia przystąpił do analiz technicznych, prawnych i ekonomicznych, których celem jest zamiar złożenia oferty w tym przetargu - mówi Adam Meller, prezes ZMPG S.A.
Po sąsiedzku swoje projekty realizują inni inwestorzy. Na terenach należących do Polskiego Holdingu Nieruchomości, ruszyła budowa mieszkań i mariny. Z kolei latem na tzw. Waterfroncie firma Vastint rozpocznie budowę mieszkań i biurowców.

Zobacz też: Ruszyła inwestycja na terenach po Dalmorze

Natomiast wciąż w sferze planów pozostaje zagospodarowanie Międzytorza przez PKP i dewelopera Semeko.

Opinie (239) 4 zablokowane

  • Czas na skonczenie ze Szczurkowym ukladem zamknietym wykanczajacym Gdynie.

    Dosyc absurdow. Gdynia to morskie miasto i tereny portowe oraz przemyslowe nie moga byc przeznaczane pod deweloperke. Jak dalej UM Gdynia bedzie sprzedawal czy zezwalal na wkraczanie miasta na tereny przemyslowe to bez podstawienia taczek pod UM Gdynia sie nie obejdzie. Trzeba urzedasow odeslac lub wywiesc na smietnik historii lub od razu do pudla.

    • 12 2

  • Jest to atrakcyjny teren i po co go marnowac na port. (4)

    W porcie Gdynia bez tego terenu jest dosyć miejsca a nadbrzeża są puste. Niech zagospodaruja to co mają. Transport morski nie bedzie trwał wiecznie, wystarczy że cena ropy nieznacznie wzrośnie to statki bedą stały na sznurkach. Wielu zabierajacych głoś jest przeciwko władzom i co by nie zrobiły to zawsze bedzie źle dla niektórych. Nawet jakby kazdemu dali po 1000 zlp to też by było źle. Prosze sprawdzic wykorzystanie obecnych nadbrceży , jescze jest wiele miejsca i statki nie stoja na redzie.

    • 2 12

    • Transport wodny jest ciągle najtańszym sposobem transportu

      • 5 0

    • gdyby nie te "zmarnowane tereny na port" to byś tu dziś kartofle sadził

      Jakie one zmarnowane? ile wpłaca do kasy miasta port, a ile ci co mają te apartamenty?

      • 6 0

    • tak to już jest,

      że porty zwykle nad wodą się buduje a mieszkania na lądzie.
      Nabrzeża jednak to nie wszystko i dużo jest do nadrobienia.
      Ale jak pokazuje DCT w Gdańsku, to sie opłaca...

      • 3 1

    • dlatego że port dostarcza do kasy miliard rocznie

      a te 100 baniek rozpłynie sie jak mgła...

      • 1 0

  • (3)

    Port niech się rozbudowuje, ale w kierunku zachodnim. Teren o którym mowa powinien być zabudowany i dostępny dla wszystkich!

    • 1 7

    • to znaczy port w głębi lądu, a mieszkaniówka przy wodzie?

      to już lepiej wyjść z portem na zewnątrz.

      • 3 0

    • dla jakich wszystkich? kogo będzie stać na te mieszkania jak nie będzie gdzie pracować

      • 5 0

    • i się zdziwisz jak bedzie osiedle za szlabanem dostępne tak jak taras w Sea Towers

      • 4 0

  • Ciąć przemysł budować apartamenty

    A będzie nowocześnie i trendy

    • 0 2

  • Jan Treppner z Gdyni, 3-Maja? (5)

    • 1 0

    • Tak a co za burak pyta?? (4)

      • 1 1

      • I to jest inteligencja !!!!!! znamy się ale od dziś ulica ma dwie strony. (3)

        • 2 0

        • Spie....j dziadu, idź wytrzeźwiej! Pewnie też jesteś przeciwko Panu Szczurkowi! (2)

          • 0 2

          • Szkoda dyskusji z tym panem

            Jako zwolennik Pana Prezydenta Szczurka odcinam się. Zobaczymy ile będzie plusów pod jego wpisem.

            • 0 1

          • Gdzieś to już słyszałem,

            • 0 1

  • Urzędasy się keszują,

    Wybory przeca blisko. Mało czasu.

    • 5 0

  • hahaha

    bedzie co wysadzac

    • 3 0

  • Przecież tam w ciągu 10 lat ma powstać gigantyczny zewnętrzny terminal kontenerowy.

    Już widzę te protesty mieszkańców że co miesiąc pod oknem przejeżdża im ponad 100 000 tirów i setki pociągów towarowych

    • 6 0

  • Sprzedaż terenów Nauty ....

    ...ciągnie się już od 9 lat . nie od 5.W 2010 roku podjęto próbę sprzedaż terenów.

    • 2 1

  • Podpowiedź dla studentów socjologii

    Ciekawe byłyby badania: Na podstawie opinii do artykułów na portalu trójmiasto .pl, jaki jest odsetek zwolenników i przeciwników decyzji podejmowanych przez władze miasta Gdyni i jakim językiem posługują się poszczególne grupy.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane