• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co z Obwodnicą Metropolitalną? Wyrok jesienią

Maciej Naskręt
29 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kwestia obwodnicy metropolitalnej musi czekać na swoją kolej w NSA. Kwestia obwodnicy metropolitalnej musi czekać na swoją kolej w NSA.

W połowie listopada Naczelny Sąd Administracyjny wyda wyrok w sprawie zaskarżonej decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. Blokowanie inwestycji trwa już dwa lata.



Obecnie już tylko dwie osoby skarżą decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, a drugą ‒ ze Straszyna.

- 14 listopada tego roku będzie rozprawa. Skierowaliśmy prośbę o przyspieszenie, podobnie jak Urząd Miasta w Żukowie. Zależy nam na szybkim rozstrzygnięciu tej kwestii - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Osoba skarżąca z Glincza podnosi m.in. zarzut umieszczenia w raporcie prognoz hałasu i ruchu w rejonie węzła Glincz przy założeniu istnienia obu łącznic węzła, podczas gdy planuje się początkowo budowę tylko jednej z nich. Zarzut wydaje się jednak nietrafiony, bo oddziaływanie musi być przedstawione w zakresie docelowym. Budowa połączenia drogi krajowej nr 20 z włączeniem do Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w okolicy miejscowości Glincz może zostać zatem wykonana właśnie w etapach, a więc poprzez wybudowanie początkowo jednej łącznicy, a następnie drugiej.

W przypadku drugiej kasacji osoba ta nie była uczestnikiem postępowania odwoławczego, które toczyło się wcześniej.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy, czyli Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.


Potrzebne 2 mld zł na budowę



Warto jednak pamiętać, że w listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych . Jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Harmonogram (wstępny) budowy Obwodnicy Metropolitalnej:
  1. planowany termin podpisania umowy z wykonawcą robót w systemie "projektuj i buduj" - styczeń 2019 r.
  2. planowany termin wykonania projektu budowlanego - listopad 2019 r.
  3. planowany termin uzyskania Decyzji ZRID - kwiecień 2020 r.
  4. planowany termin rozpoczęcia robót - maj 2020 r.
  5. planowany termin oddania do ruchu - sierpień 2022 r.


Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Miejsca

Opinie (160) ponad 10 zablokowanych

  • to bezwzglęnie pilna inwestycja (20)

    stara obwodnica pęka w szwach

    • 329 30

    • (2)

      Nom, tylko że OM odciąży przede wszystkiem 7kę i 20kę.

      • 20 4

      • Zamiast OMT poszerzyć istniejącą obwodnicę. (1)

        A Kaszuby które protestują dalej niech w korkach stoją!

        • 13 22

        • Kaszuby protestują?

          Czemu wrzucasz wszystkich Kaszubów do jednego worka? To obraźliwie dla wszystkich poza tą dwójką

          • 4 3

    • masz rację (4)

      tylko że jeśli spojrzeć na mapkę planowanych dróg i skojarzyć ją z kierunkami największego ruchu to wyjdzie, że OMT niczego nie rozwiąże w kwestii korków na dotychczasowej obwodnicy, chyba że pomoże akurat deweloperom zurbanizować tereny do Żukowa i tym co już wybudowali tam domy.
      Główny ruch realizowany jest wzdłuż obecnej trasy. Generuje go transport do i z portów, w kierunku Władysławowa/Helu, wewnętrzny pomiędzy dzielnicami Trójmiasta. Tylko budowa trzeciego pasa i sensownych zjazdów w okolicy Kiełpina (z pominięciem świateł w Kokoszkach), Matarni, Osowy, Chwaszczyna - ma rację bytu!
      Bardzo przydałaby się dobrze zaprojektowana droga do Wejherowa z rozjazdem w Redzie na Puck
      Piszę to jako wieloletni użytkownik obwodnicy i dróg okolicznych.

      • 46 9

      • (3)

        3 pas obwodnicy jak najbardziej, ale bez paraliżu komunikacyjnego trójmiasta nie da się tego zrobić bez alternatywnej drogi, a taką będzie metropolitarna

        • 17 2

        • Nikt (2)

          Nie pojedzie OMT, jeśli by mieli remontować obwodnicę, dorabiając do niej jeden dodatkowy pas. 80% ludzi pojedzie przez miasto, bo nawet w dwa razy większych korkach będzie to szybsze i tańsze przy trasach, jakie pokonuje większość użytkowników obwodnicy. Powinien być najpierw trzeci, dorabiany w nocy, żeby nie zakłócać ruchu w ciągu dnia, a dopiero potem MOŻE z czasem OMT.

          • 11 10

          • Tak, dorabiany w nocy

            A na dzień zwijane wszystkie narzędzia i sprzęt i chowane nie wiadomo gdzie.
            Widać, jak bardzo oderwani od rzeczywistości są zwolennicy poszerzania dróg...

            • 13 1

          • To dorabianie to pić na wodę gdy nie ma alternatywnej drogi a nocne prace to ostateczna ostateczność w obliczu konfliktu miedzyplanetarnego. Szkoda w ogóle gadać.
            Zamiast negatywnego nastawienia do "innych" sprowadza może nocna budowę do swojego "ogródka". Może wtedy skumasz ze budowa w stylu Nazi Autobahn nic nie da gdy wzrośnie ilość dostawczaków, a ta wzrasta z każdym kwartałem. Ta mas wiara w drogi szybkie to bajki dla nienarodzonych jeszcze. Nie ma siły , nie obędzie się bez zwykłego poszerzania dróg podrzędnych które nie lecą przez osady.

            • 4 0

    • To raczej gwóźdż do trumny układu drogowego Gdańska (5)

      Zamiast te pieniądze wydać na szybki, wydajny i wygodny transport zbiorowy, który realnie mógłby poprawić dostępność transportową wybudujemy drogę, która wleje w istniejący niewydolny układ drogowy kolejne tysiące aut z podmiejskich nowych wybudowań.

      Skutkiem będzie presja mieszkańców Gdańska na poszerzanie stref płatnego parkowania a może i wprowadzenie opłat za wjazd do centrum więc nie będzie ani dobrej dostępności samochodem ani zbiorową komunikacją pomimo autostrad za grube miliardy.
      Nie tędy droga.

      • 34 18

      • (4)

        z przykrośćią ale muszę się z tym zgodzić. W kazdym duzym/ wielkim miescie musi byc sprawna i wygodna komunikacja miejska. Drog nigdy nie bedzie wiecej niz samochodow a kierowcy czesto sa w stanie poniesc koszty drozszego przejazdu ale wygodnego we wlasnym aucie niz korzystac z 234 przesiadek pomiedzy pociagiem, tramwajem, autobusem, autosanem i rikszą, dorożką, trolejbusem.......
        coz - wszyscy jestesmy uzytkownikami. Wystarczy swoje zachowanie pomnozyc przez kilkadziesiat tysiecy osob i wynik jest jaki mamy na drogach :) Wszyscy stoimy w korkach :)

        • 24 4

        • (2)

          Największy problem to uświadomienie i zgranie decydentów lub wpierw mieszkańców.
          Niby oczywista sprawa że sprawny nowoczesny transport miejski rozwiązałby problem korków przez nieużywanie owych dróg - niby proste ;)
          Ale przedmówcy mają 100% racji ze to nie opcja lecz konieczność gdyż z każdą trasa dochodzi efekt deweloperski, a do tego - niezależnie od tego - stały wzrost udziału tras portu towarów w tempie przekraczającym wydajność nowych dróg.

          • 3 0

          • (1)

            Mialo byc "Transportu" / nie "tras portu" hahaha

            • 1 0

            • Choć to też! ;)

              • 1 0

        • Masz racje dlatego ja sie przesiadłem na komunikacje w Gdyni która jest fantastyczna w porównaniu z gdanskiem.....

          • 7 0

    • Jest bezsensowna. (1)

      90% ruchu zostanie na starej, A dojdzie nowy z gmin ościennych. Te pieniądze powinny być zainwestowane w rozbudowę starej obwodnicy i poprawę rozwiązań transportu zbiorowego w Trójmieście.

      • 19 5

      • Miasto się rozbudowuje

        Obwodnica zaraz będzie lokalną drogą

        • 6 3

    • bzdury - kolejna lodziarnia

      • 1 3

    • Obwodnica pęka w szwach. Nowa ekspresówka potrzebna jak nigdy (1)

      18 lipca 2018, godz. 21:00 (497 opinii) autor: Maciej Naskręt

      • 5 0

      • Ale skoro obwodnica pęka w szwach, a nie lokalna droga koło Otomina, to znaczy że raczej trzeba poszerzyć obwodnicę, a nie drogę koło Otomina przez las.
        Tak się zdaje, prawda?

        • 1 2

    • wyrok? to obwodnica jest oskarżona ?

      • 3 0

  • Ci którzy oprotestowali zapewne są z PiSuaru i nie zależy im na rozwoju Pomorza! (7)

    • 192 150

    • A co dalej z S6 od Bozegopola przez Lebork, Slupsk do Koszalina? (1)

      Nagle skonczyly sie protesty i cisza.

      • 18 2

      • i cisza nad obiecanym nowym województwem - oj będzie się działo przy urnach w regionie słupsko-koszalińskim

        • 5 0

    • Nie są napewno popaprańcami i platfusami

      • 17 14

    • Budyniowi zależy....bo z czego miałby wziątki

      • 10 8

    • Może być inaczej

      Często protesty związane są z proponowana trasą budowanych dróg. Starsze osoby chcą po prostu dożyć swoich dni w spokoju, bez konieczności przeprowadzki czy też hałasu za oknami.
      Mają do tego prawo. najgorsze jest to, ze wywłaszczenie wykonywane jest przy możliwie niskiej cenie wykupu ziemi. Nie sądzę, ze chciałbyś sprzedać swoją ojcowiznę za garnek miedziaków. Chociaż w imię postępu, ty oddałbyś za darmo.

      • 13 1

    • Nieprawda - tę obwodnicę oprotestowują obywatele PO-lscy

      • 8 3

    • Ci co te trasy planowali to akurat członki Potwornej Obłudy .Po 20 lat siedzą na stołkach i jedynie co zrobili to zakorkowali Gdańsk!!!!

      • 2 2

  • Nie będzie (5)

    Pieniądze na nią poszły już na 500+

    • 170 67

    • Oraz na bilbordy oczerniające sędziów - PiSuarobolszewia tak już ma!

      • 20 13

    • (1)

      Jeżeli zabierasz głos mniej cho c trochę wiedzy na ten temat. Chyba, że robisz to tylko w celu straszenia PiSem, moim zdaniem nie tędy droga. A pieniądze ze obwodnicy metropolitalnej poszły na inne inwestycje drogowe w Polsce -bo tylko na takie mogły i moim zdaniem słusznie inaczej by przepadły. A teraz mi powiedz kto przez tyle lat nie doprowadził do budowy tej obwodnicy? Kombinowali, trasę wyznaczali i nie wyznaczyli w końcu bo im oprotestowali raport środowiskowy. Pewnie trasa miał iść po "właściwych" działkach i myśleli, że kilku przeciwnych właścicieli się wykupi w ramach spec ustawy. a Tu klops.
      Podobnie było z pierwszym odcinkiem A1 też trasę ustalali by wszyscy odpowiedni byli zadowoleni...

      • 16 11

      • A za peło....

        Peło już nie rządzi, pora zacząć odpowiadać za swoje decyzje...

        • 4 4

    • Nudny jesteś wykształciuchu

      ciągle piszesz to samo

      • 3 4

    • Pieniądze już nawet były, ale Broszka zabrała je na swój teren.

      • 5 4

  • (1)

    Powstanie w naszych snach..

    • 60 22

    • Partnerstwo PP to sciema

      • 2 0

  • Kiedyś tam pewnie powstanie... (3)

    Najsmutniejsze jest to, że że życie człowieka jest zbyt krótkie aby doczekać realizacji tych wszystkich wizji i planów. I coś co wzbudza emocje dzisiaj, dla przyszłych pokoleń będzie przestarzałe i niefunkcjonalne.

    • 134 4

    • (1)

      Niech tylko PIS wygra wybory na Pomorzu wtedy zobaczycie jak kasa z Warszawy popłynie szerokim strumieniem i ruszą wreszcie długo oczekiwane inwestycje.

      • 4 5

      • Z niecierpliwością czekamy na więcej pomników Lecha Kaczyńskiego.

        • 3 4

    • Wiec skoro budowy nie zmieniają nic dla żadnej generacji to może nalezy postawic na sieć dróg a nie na drogi szybkiego ruchu?

      • 0 0

  • wszyscy samorządowcy którzy blokują inwestycję są z PO:( (3)

    • 95 136

    • Ich stara i nędzna praktyka, zrobić POd górę i zwalić na innych.

      • 26 23

    • Wymień tych radnych, proszę :)

      • 31 7

    • Pisowski idio..a! Rydzyk, czy Pawłowicz tak ci mózg wyprali?!

      • 5 11

  • szkoda lasu kolbudzkiego (tudzież otomińskiego jak go niektórzy nazywają), przerżną go w pół (7)

    • 36 140

    • (1)

      I tak PiS prędzej czy później Ci go wytnie..

      • 34 14

      • Wiesz kto to prywatny właściciel?

        • 6 2

    • Szyszko już wyrżnął pół Polski!

      • 30 17

    • Tak.. chyba tylko strzelnica może się skarżyć... swoją drogą hałasliwe zło w środku lasu. (3)

      • 1 1

      • Obecnie jest ładny kawał lasu od obwodnicy aż do Kolbud. (2)

        A zostana dwa wypierdki, z ciągłym szumem samochodów, gdziekolwiek się tam będzie.

        • 8 7

        • Dużo lepiej poszerzyć obecną.

          • 6 7

        • A zgadzasz się na jakieś 5 lat bez obwodnicy?

          • 6 2

  • my nie chcemy nowych dróg! (3)

    Nam w Gdyni wystarczą drogie imprezy!

    • 83 32

    • Ten sam program, co Płażyński w Gdańsku. (2)

      • 6 7

      • Lepiej - oddajmy miasto deweloperom, a później zdychajmy w korkach (1)

        • 0 0

        • tak się już dziej... już zdychamyw korkach a pan przydent się pasie

          Tak się już dzieje, obecny prezydent sprzedał się deweloperom i nie ma zamiaru nic robić, jemu dobrze jest.

          • 0 0

  • jak to co z obwodnicą ..

    .. budować !

    • 95 9

  • Budować! (4)

    Na starej obwodnicy nie można szybko jeździć motorem!

    • 59 38

    • Kacper, daj spokój... (1)

      • 15 9

      • parskłem

        dobre!!!

        • 7 0

    • A co dopiero motocyklem... (1)

      • 10 1

      • motocykl

        jak bicykl
        brzmi dziwnie przestarzale, jak u Sienkiewicza czy innego Fredry

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane