- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (332 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (261 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (289 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (120 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (99 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (128 opinii)
Co z budową kładki Św. Ducha?
Prace przy budowie obrotowej kładki przez Motławę na Wyspę Spichrzów miały być wznowione po wakacjach. Robotników ani sprzętu budowlanego nie widać, ale inwestor zapewnia, że konstrukcja kładki powstaje w hali. Budowlańcy mają pojawić się na Motławie w przyszłym tygodniu.
Prace w pierwszym etapie prac wykonywała firma Aarsleff z Warszawy. Kolejny etap miał się rozpocząć w październiku. Tak się jednak nie stało. Dlaczego?
- Nie wszystkie działania są wykonywane na miejscu budowy - zastrzega Jan Kurbiel, członek zarządu spółki Granaria, która zagospodarowuje dużą część północnego cypla Wyspy Spichrzów i finansuje budowę kładki. - Obecnie w halach produkcyjnych wykonywane są elementy urządzenia, które będą służyły do sterowania kładką. Budowlańców na Motławie zobaczymy w przyszłym tygodniu, gdy zacznie się betonowanie konstrukcji wyspy. Zasadnicze prace przy kładce powinny być zakończone przed sezonem turystycznym. Natomiast czynności formalno-administracyjne będziemy wykonywać jeszcze w wakacje, by nie przeszkadzać wodniakom.
Centrum zarządzania kładki będzie mieściło się w pomieszczeniach znajdujących się wzdłuż Długiego Pobrzeża, przy kasach Żeglugi Gdańskiej.
Koszt budowy kładki to 10 mln zł.
Most Stągiewny będzie zwodzony na koniec inwestycji
Nową przeprawę na Motławie finansuje spółka Granaria, będąca partnerstwem firm budowlanych Immobel i Multibud oraz miasta. Kładka jest jednak elementem znacznie większej inwestycji prowadzonej na północnym cyplu wyspy Spichrzów. Powstają tam nowe mieszkania, lokale usługowe i hotel Holiday Inn.
W październiku na powstających obiektach zawisła tradycyjna wiecha.
Czytaj też: Panorama z najwyższych pięter zabudowy na Wyspie Spichrzów
W ramach partnerstwa publiczno-prywatnego Granaria finansuje szereg inwestycji tzw. celu publicznego. Jedną z nich jest właśnie kładka, kolejne to przebudowa ulic Chmielnej, Motławskiej i Pożarniczej oraz skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.
W ramach PPP zapowiedziano także, że most Stągiewny zostanie przebudowany na zwodzony, a na południe od niego (w stronę Dolnego Miasta) powstanie nowa marina jachtowa.
- Ta inwestycja będzie realizowana pod koniec zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów. Połączymy to z budową nawierzchni ulicy Motławskiej. Wynika to z logistyki i organizacji budowy, gdyż wcześniej będą się tam poruszać pojazdy budowlane. Dlatego most będzie przebudowywany w 2022 roku - wyjaśnia Jan Kurbiel.
Co ciekawe, Granaria twierdzi, że całą inwestycję zakończy rok wcześniej, niż planowano. Pierwotnie zakładano, że będzie 2023 rok, teraz mówi się o listopadzie 2022 roku.
Z Wyspy Spichrzów zniknęło już koło widokowe. Niebawem zostanie ustawione na Ołowiance.
Miejsca
Opinie (144) 8 zablokowanych
-
2018-11-15 22:16
zepsucie historycznej perspektywy Gdańska
Kompletny bubel architektoniczny w tej części Gdańska. Psuje historyczną perspektywę długiego pobrzeża z widokiem na Żuraw , i jest komercyjnym ukłonem władz miasta w kierunku inwestorów z Wyspy Spichrzów, to jeszcze jeden przykład na deweloperskie układy w Gdańsku. Współczuję mieszkańcom kierowania się zasadą w wyborach i głosowania chociażby na wiadro z mopem byle nie PIS, w perspektywie kilku następnych lat, miasto dotkliwie odczuje taką lekkomyślność.
- 7 4
-
2018-11-15 22:58
prośba o pomoc
W ramach PPP zapowiedziano także, że most Stągiewny zostanie przebudowany na zwodzony, a na południe od niego (w stronę Dolnego Miasta) powstanie nowa marina jachtowa
Jest jakiś artykuł jak to ma wyglądać? Nie brzmi to za dobrze- 3 2
-
2018-11-16 06:22
Most Stągiewny zwodzony ?
Was po......o w UM przecież to sparaliżuje ruch wszystkich ulic przy Długich Ogrodach już teraz tam jest masakra dostać się do domu,zwłaszcza jak jadą literki L ,przy zamkniętym moście korek będzie do Siennickiej.
A wszystko po to żeby pare jachtów stało od maja do września- 2 5
-
2018-11-16 06:39
A co z nowym dworcem PKS? (2)
Już dawno temu miał być gotowy, ale jego właściciel coś się nie pali do pracy. A na dworcu trzeci świat.
- 5 0
-
2018-11-16 08:53
(1)
przeczekuje rządy pis
- 0 1
-
2018-11-16 11:42
Atrakcja na skalę międzynarodową.
Przeczekuje 8 lat rządów PO. Widzę, jak menele snują się potym strasznym dworcu i przerażeni turyści z zagranicy. Coś strasznego. Zapraszam do wieczornego spaceru po dworcu radnych i prezydenta miasta Gdańska.
- 0 0
-
2018-11-16 06:52
spoko! kładka będzie na bank...
- 2 0
-
2018-11-16 07:46
Przecież jesteśmy po wyborach i nic sie nie zmieni
Dramatyzm ta władza w Gdańsku
- 4 3
-
2018-11-16 09:46
Największy bubel na Motławie od zakończenia II Wojny Światowej
Już ta pierwsza kładka budziła wiele zastrzeżeń, ale nie zeszpeciła widoku na Żuraw jaki mam na 17 wiecznych obrazach z mostu Zielonego. Ta obecna to jest tragedia i mieszkańców i Adamowicza który do tego dopuścił. Zamiast kładki powinien być pilnie odbudowany most Zielony który byłby ukoronowaniem odbudowy Wyspy Spichrzów. I dla miasta splendor i atrakcja dla rzeszy turystów. A tak to jedno wielkie nieporozumienie.
- 8 0
-
2018-11-16 10:39
A Most Zielony w samym centrum miasta straszy.
Nie odmalowany nie podświetlony zapomniany a tak prosty do odświeżenia. Miał być zwodzony pierwsza obietnica wyborcza Adamowicza a do dziś przez tyle lat nawet nie odmalowany. Nowe kładki owszem ale jeden jedyny most w samym centrum to raczej czas odnowić bo wstyd dla miasta.
Wygląda jak relikt PRL a jest w sercu miasta. NP. Wrocław wszystkie mosty odmalowane i podświetlone prosty sposób na zachwycanie turystów mieszkańców. A w Gdańsku kładka jedna na razie i dwa mosty .Most Zielony i Most Krowi . Trochę farby trochę światła i było by pinie . A to tylko dwa mosty piesze a wyglądają obecnie fatalnie bardzo .- 8 0
-
2018-11-16 11:10
Plan
Chciałbym nieśmiało dodać, że to miejsce będzie wyglądało odrobinę inaczej. Nie wiem dlaczego na wizualizacji wstydliwie pominięto kierownice dla żeglugi w nurcie Motławy. Przy poprzedniej wizualizacji istniejącej kładki też tak nas oszukano.
- 6 0
-
2018-11-16 11:20
Zamiast budować nowe kładki, proponuję wyremontować stary most przy zielonej bramie. Chociaż pomalować , bo straszy.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.