• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co z mostem nad Martwą Wisłą?

4 lipca 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
Już od dłuższego czasu oko wszystkich wjeżdżających do Gdańska od strony Elbląga "cieszy" budowany nad Martwą Wisłą most wantowy. Jest to już drugi taki most w Polsce. Jako pierwszy powstał most świętokrzyski w Warszawie. Obok wrażeń architektonicznych most ma także pełnić ważną rolę komunikacyjną - ma byś częścią obwodnicy portowej. Ma ona na celu bezpośrednie połączenie trasy warszawskiej z autostradą A1 i Trasą Sucharskiego. Planowana jest budowa tunelu pod Martwą Wisłą i ul. Marynarki Polskiej, prowadzącą do Nowego Portu. Sam most ma skrócić zatem w znacznym stopniu dojazd do Portu Północnego i innych dzielnic Gdańska. Zakłada się, że zmniejszy to ruch samochodowy na zatłoczonych ulicach Śródmieścia Gdańska.

Do zakończenia budowy mostu zostało kilka miesięcy (planowany termin oddania to 15 października b.r.), w przyszłym tygodniu ma być zamontowany ostatni stalowy segment przęsła podwieszanego mostu, ale w związku z problemami finansowymi, budowa może zostać czasowo wstrzymana. Brakuje ośmiu milionów złotych na budowę infrastruktury drogowej - dojazdów i estakad. To zaledwie 5% kwoty, jaką będzie kosztował most, łącznie z projektem, zakupem terenu oraz ze zjazdami i dojazdami. Sprawa sfinansowania dokończenia budowy dojazdów powinna być rozstrzygnięta jeszcze w tym tygodniu.

Czy zakończenie budowy mostu rozwiąże problemy komunikacyjne Trójmiasta? Z pewnością nowa trasa zadowoli mieszkańców dzielnicy Stogi i Górek Zachodnich. Czy jednak, przy obecnych problemach finansowych, zbudowanie całej planowanej trasy jest realne?

Opinie (30)

  • Dobrze, że powstaje...

    Czy zbudowanie całej trasy jest realne ? Może i nie, (wiadomo - finanse), ale nie od razu Kraków zbudowano, od czegoś trzeba zacząć. Most jest ważnym elementem całego przedsięwzięcia, odciąży część Gdańska obsługując transport ciężarowy wjeżdżający do Portu Północnego od strony Warszawy ( Ameryki tu chyba nie odkryłem, po to był budowany), a reszta trasy i tunel ? Będą pieniądze, to powstaną. Ttrzeba się cieszyć z tego co już jest, a na resztę poczekać.... No cóż, takie czasy.

    • 2 0

  • Chore Państwo Polskie

    I znowu Gdańsk nie dostanie całej objecywanej kasy na inwestycje centralną, którą i tak Gdańsk (czyli my Gdańszczanie) musi kredytować. Pewnie tą brakujaca kwote znajda władze i nie zrobią czegoś w innej części miasta. Niech szlak trafi tą Warszawke ze 1000 ministerstwami, agencamii, ośrodkami. Autonomia dla Pomorza (finansowa przede wszystkim) to jest to.

    • 0 0

  • Dezinformacja

    Most w Gdańsku jest w pełni wiszący a nie podwieszany jak w Warszawie. Jesteśmy Nr 1. W Warszawie na pylonie bezposrednio utrzymuje sie cześć konstrukcji. U nas tylko na wantach, które to dopiero utzymywane sa przez pylon.

    • 1 0

  • Most na Wiśle

    Znowu na pewno Gdańsk sfinansuje tę budowę bo budzet nie ma przecież szmalu.
    A tak w ogóle to wydaje mi sie że ta cała budowa jest chybiona. Ile samochodów mniej zamiast przez Głęboka lub Siennicka pojedzie przez nowy most. Te jadące z kierunku Warszawy to napewno ale te od strony Śródmieścia to na pewno nie no chyba że ustawimy na Siennickiej zakaz wjazdu dla ciężarówek. Ale skierowanie tego ruchu tak odciąży ruch w Śródmieściu Gdańska, że chyba nikt tego nie odczuje ( oprócz mieszkańców Przeróbki) ale to ne Śródmieście.
    Najepierw trzeba było zbudować tunel pod Martwą Wisła co zlikwodowało by korki na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i Okopowej i to jest chyba większy problem niz te parenaście samochodów dziennie więcej jadących przez Przeróbkę. No ale nasze władze zawsze myślą od tyłu.
    z pozdrowieniami

    • 0 1

  • Wielka Fucha - most dla warszawiaków na deskach

    Projekt tego mostu to jest totalna fucha a nawet sabotaż.
    Prześwit tego mostu od średniego stanu wody jest 8.5 m. (!?) (norma europejska 45 m).
    Co pod tym mostem przepłynie ?. Chyba tylko warszaaaawiacy na swoich deskach. Nie ma tam żadnych chodników dla pieszych nie mówiąc o pasie dla rowerów. Jest tylko wąski chodnik eksploatacyjny 0.8 m.

    • 1 0

  • Miasto musi sie czyms pochwalic

    Ja tez uwazam projek tego mostu za wioelkie nieporozumienie. Mysle, ze winni powinni zostac pociagnieci do odpowiedzalnosci. Jak mozna w dzisiejszych czasach wybudowac taki most bez drog dla pieszych i rowerow. Co do przeswitu, to chyba nie ma znaczenia bo do Gdanska wplywa sie innymi szlakami wodnymi, przez Wisle i zatoke. Sam mosta jest bardzo efektowny, to jego jedyna zaleta dopoki nie wybuduja drugiej przeprawy na Motlawie. PS z samego czubka jest niezly widok, szkoda, ze nie pomyslano o windzie. pozdrawiam

    • 0 0

  • Trasa

    z tymi władzami nigdy nie będzie realne, a tak wogóle to nie lepiej było wydać w pierwszym rzędzie pieniądze na trasę WZ i bezkolizyjne skrzyżowania. Most nad Wisłą i cała trasa przy cudzie godspodarczym zostanie skończony za 50 lat, natomiast ruch pomiędzy dzielnicami dolnego i górnego tarasu już jest sparaliżowany. Poza zaszczytem iż będzie to drugi most w Polsce to będziemy słynni jeszcze z czego innego, będzie to mianowicie przez dziesiątki lat najnowocześniejszy most do nikąd.

    • 0 0

  • Popieram wszystkich

    • 0 0

  • Bez sensu, bo od końca...

    Oczywiście cała trasa Rudniki-Przeróbka-Port Północny-Nowy Port i dalej ma sens o ile będzie kompletna... Cóż daje ten most wantowy na Przeróbkę? Ano nic! Jest może efektowny, ale bez reszty trasy nie ma sensu! Skraca on bowiem trasę z kierunku Warszawy do Portu Północnego o jakieś pare kilometrów... Tymczasem o wiele większe znaczenie będzie miał tunel do Nowego Portu, który skróci przejazd ze Stogów o ponad 30km.

    • 0 0

  • Popieram tego, co popiera wszystkich

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane