- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (421 opinii)
- 2 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (96 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (251 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (86 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (167 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (99 opinii)
Co z obiecanym objazdem Bramy Nizinnej?
"Realizacja inwestycji zakończy się najpóźniej w 2018 roku" - zapowiadał dwa lata temu budowę objazdu zabytkowej Bramy Nizinnej wiceprezydent Piotr Grzelak. Obecnie są kolejne deklaracje, problem w tym, że miasto nie kupiło potrzebnych gruntów pod inwestycje.
Tak się jednak nie stało, a zabytek jest obecnie jedyną historyczną bramą Gdańska, której konstrukcja musi stawiać czoła ruchowi pojazdów, które były i są głównym czynnikiem przyczyniającym się do degradacji.
Konkrety czy kolejna obietnica?
Zapytaliśmy się urzędników o aktualne plany odnośnie objazdu omijającego bramę, tym bardziej, że Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska dwa lata temu zleciła wykonanie dokumentacji technicznej.
- Dokumentacja jest gotowa. Prowadzimy rozmowy z inwestorem, który miałby wybudować części wspólne dróg. Do końca tego roku wystąpimy o wydanie decyzji ZRID [zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - red.], tak byśmy w przyszłym roku mogli ogłosić przetarg i przystąpić do realizacji inwestycji - obiecuję tym razem Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta ds. polityki inwestycyjnej.
Przypomnijmy, nowa droga ma przebiegać w miejscu dawnej linii kolejowej i dzięki budowie nowego mostu. Zmodernizowana zostanie również ul. Mostowa. Dokumentacja techniczna umożliwia podzielenie inwestycji na etapy.
Miasto jeszcze nie wykupiło gruntów od PKP
Objazd ma być wykonany w ramach tzw. umowy szesnastkowej. Jest to umowa zawierana pomiędzy zarządcą dróg a deweloperem. Na jej podstawie inwestor realizujący projekt "niedrogowy" jest zobowiązany do budowy nowego układu drogowego, jego przebudowy, bądź finansowania - w sytuacji, gdy realizowana przez niego inwestycja wpływa na istniejący układ drogowy. W tym rejonie planuje budowę kilku deweloperów. Obecnie trwają analizy prac, które w przyszłości będzie realizował wybrany deweloper.
Koszt etapu związanego z budową objazdu Bramy Nizinnej (w tym remont ul. Mostowej) szacowany jest na ok. 10 mln zł.
Co istotne, i o czym od lat było wiadomo, inwestycja będzie mogła powstać w miejscu starej linii kolejowej, tylko wtedy gdy nastąpi wykupienie gruntu od PKP SA. Miasto do tej pory tego nie zrobiło, w takim razie termin rozpoczęcia realizacji objazdu nie jest przesądzony.
Co z wrotami zdjętymi przed remontem?
W 2013 roku z Bramy Nizinnej zdjęto oryginalne furty i wrota do przeprowadzenia prac konserwatorskich.
Radny Adam Nieroda obecnie oczekuje na odpowiedź od prezydenta Gdańska na interpelacje w sprawie powrotu tych elementów na dawne miejsce. Pierwotnie zapowiadano, że nastąpi to w 2017 roku.
Czy w tej sytuacji, kiedy przez kolejne może nawet lata nie zniknie z bramy ruch samochodowy, warto narażać oryginalne elementy zabytku na zniszczenie?
Opinie (90) 6 zablokowanych
-
2018-09-17 22:17
Znowu boty anty Adamowiczowe zostały włączone (1)
- 4 5
-
2018-09-18 09:34
One się praktycznie nie wyłączają :)
- 0 0
-
2018-09-17 10:02
R (7)
Miał tam też zdaje się działać Klub Zejman? Co się stało?
- 41 12
-
2018-09-18 03:26
Klub Zejman działa, ale tylko dla swoich klubowiczów
- 1 1
-
2018-09-17 10:08
Partia Obietnic nie daje rady? (1)
- 18 16
-
2018-09-17 20:18
Matołusz da radę
- 3 3
-
2018-09-17 10:05
nadal działa (2)
Brama Nizinna Klub Morza Zejman na FB
- 24 1
-
2018-09-17 11:43
na FB dziala, to dziala (1)
buhahaha
- 5 11
-
2018-09-17 12:36
Przychodź na koncerty do Bramy Nizinnej
zamiast się głupio śmiać.
- 17 0
-
2018-09-17 10:05
A nie działa?
Sprawdziłeś/aś?
- 21 1
-
2018-09-18 01:42
To ten radny N i e d o r o d a co obiecał 2 lata temu naprawę Niepołomickiej po działaniach developera ? Dalej leżą płyty i rem
Dać rozryć developerowi i obiecać naprawę za pieniądze Gdańszczan. To sprawa dla prokuratury. Dość tego ! Wystarczy sprawdzić artykuły na trójmiasto.pl
- 7 1
-
2018-09-17 21:27
Remont tej bramy to byl gruby walek z naszyxh publicznych pieniedzy.
- 5 3
-
2018-09-17 21:22
Ten remont za 4 i pol melona to przewal.Wystarczy zobaczyc jak zagrzybiony jest Zejman. A suficie i jak odpada zewnetrzna
Kto odbieral ten remont i na ile lat inwestor udzielil gwarancji ,ze wychodzibw srodku grzyb..Jak oni zabezpieczyli ten obiekt przed wilgocia bo jedyne co widac to nkwa farbe...Kto zrobil odbior inwestycji za 4 i pol miliona???
- 6 1
-
2018-09-17 10:09
czy miasto czerpie zyski z wynajmu powmieszczeń w bramie? (2)
jak gospodaruje się miejskim mieniem?
- 38 13
-
2018-09-17 20:52
(1)
Z tego co wiem to remont bramy spoczywał na zejmanie a to nie małe pieniądze
- 1 0
-
2018-09-17 21:14
remont robiło Miasto
ale Klub oczywiście teraz płaci za użytkowanie obiektu.
- 2 0
-
2018-09-17 12:04
Tramwaj (2)
W śladzie tej nowej drogi powinien iść tramwaj, nawet jednotorowy tylko, prowadzący przez całą ul. Chmielną aż na Orunię Równą.
- 16 4
-
2018-09-17 20:58
Za mało tam mieszkańców, inne części Gdańska są gęściej zaludnione.
- 1 2
-
2018-09-17 18:22
Te plany i zamysły tramwajowe przez Chmielną na Orunię, pamiętam jeszcze z lat 60-tych, kiedy to prężnie działała, już zabytkowa Zajezdnia Łąkowa!
- 3 1
-
2018-09-17 20:01
deweloper
Deweloper i inni deweloperzy wybudują drogę...
"Objazd ma być wykonany w ramach tzw. umowy szesnastkowej. Jest to umowa zawierana pomiędzy zarządcą dróg a deweloperem. Na jej podstawie inwestor realizujący projekt "niedrogowy" jest zobowiązany do budowy nowego układu drogowego, jego przebudowy, bądź finansowania - w sytuacji, gdy realizowana przez niego inwestycja wpływa na istniejący układ drogowy. W tym rejonie planuje budowę kilku deweloperów. Obecnie trwają analizy prac, które w przyszłości będzie realizował wybrany deweloper." No i problem z głowy....O to chodzi żeby sprzedać ziemię a deweloper za to wybuduje drogę...- 4 1
-
2018-09-17 10:54
A dlaczego (3)
A dlaczego brama nie może pozostać otwarta dla ruchu. Jedyne co bym zrobił to zakazał przejazdu samochodom ciężarowym i tyle. A tak używać remontować jak każdy inny obiekt i szczycić się tak starą i dalej użytkowaną bramą. Może nawet zamykać na noc…..
Niezależnie od tego na pobliskim moście kolejowym też wybudowałbym drogę.- 18 11
-
2018-09-17 19:39
dlatego, że ruch samochodowy niszczy bramę, proponuje czytanie ze zrozumieniemi
- 2 2
-
2018-09-17 18:51
Nie popieram
Brama Nizinna nie powinna być wykorzystywana jako brama wjazdowa, bo wzmożony ruch samochodowy ją niszczy.
- 3 5
-
2018-09-17 12:09
Popieram.
- 4 5
-
2018-09-17 18:58
XXX
Bo wszystko chcemy mieć za darmo, to kasy brak.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.