• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz bliżej zabudowy Mola Rybackiego w Gdyni

Patryk Szczerba
20 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
  • Marina w połączeniu z sześcioma budynkami ma być dopiero początkiem zabudowy Mola Rybackiego w Gdyni.
  • Razem planowanych jest 170 apartamentów.
  • Budynki będą wysokie na cztery kondygnacje. Na parterze zaplanowano butiki, kawiarnie i restauracje.

W najbliższych tygodniach ma zostać wydane pozwolenie na budowę sześciu apartamentowców na terenie Mola Rybackiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Prace rozpoczną się w drugim kwartale 2016 roku i potrwają 1,5 roku.



Czy budowa apartamentów w takim miejscu to dobry pomysł?

W ostatnich dniach pierwszy etap inwestycji otrzymał oficjalną nazwę Yacht Park. Budynki zajmą obszar ok. 6,3 tys. m kw. powierzchni, co odpowiada ok. 6 proc. całości terenu przeznaczonego pod całą inwestycję. Umowa w sprawie zabudowy pierwszej części terenu po Dalmorze została podpisana jesienią w zeszłym roku. Inwestorem została firma mLocum związana z grupą mBanku, która w Trójmieście zbudowała osiedle Sopocka Przystań.

Porozumienie zakłada budowę sześciu budynków mieszkaniowych wzdłuż Nabrzeża Kutrowego wraz z niezbędną infrastrukturą i powierzchnią użytkową 11,7 tys. m kw. obliczoną na ok. 170 apartamentów. Każdy z nich ma mieć cztery kondygnacje, przy czym na parterze zaplanowano funkcje usługowe takie jak restauracje i butiki.

Do końca roku powinno zostać wydane pozwolenie na budowę. Jak zapowiadają przedstawiciele PHN prace będą mogły rozpocząć się po tym jak ustąpi zima.

- Chcemy z nimi ruszyć w drugim kwartale przyszłego roku. Wszystkie uzgodnienia i porozumienia zostały już podpisane, projekt jest już gotowy. Czekamy teraz na pozwolenie na budowę. Lada dzień rozpoczniemy sprzedaż mieszkań w sześciu budynkach - wyjaśnia Magdalena Kacprzak z Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Ceny na razie nie są znane.

Obecnie firma zamierza skupić się na projektach mieszkaniowych. Budowa obiektów handlowych i biur w całym kraju została odłożona do czasu lepszej koniunktury na rynku.

- Nie należy oczekiwać bardzo dużych nakładów inwestycyjnych w przyszłym roku, jeśli chodzi o inwestycje deweloperskie. Jedne z większych inwestycji, które będą w tym czasie realizowane to Prymasa Tysiąclecia w Warszawie i Yacht Park, czyli inwestycje o charakterze mieszkaniowym - wyjaśniał w ostatnich dniach na konferencji prasowej Włodzimierz Stasiak, członek zarządu ds. finansowych PHN
To nie oznacza jednak, że prace nad dalszą zabudową Mola Południowego w Gdyni utknęły w martwym punkcie. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, razem na terenach po Dalmorze może powstać ok. 70 tys. mkw. powierzchni komercyjnej i ok. 120 tys. mkw. powierzchni mieszkaniowej. Być może jeden z obiektów biurowych będzie budowany bez udziału zewnętrznego inwestora, wyłącznie przy z pieniędzy Dalmoru.

Na zabudowę całego Mola Rybackiego trzeba będzie jednak poczekać co najmniej do 2030 roku. Na zabudowę całego Mola Rybackiego trzeba będzie jednak poczekać co najmniej do 2030 roku.
- Trwają negocjacje w sprawie kolejnych etapów z zewnętrznymi inwestorami, które są bardzo zaawansowane. Niebawem powinniśmy być gotowi przedstawić stosowny komunikat w tej sprawie - odpowiada Kacprzak.
Zgodnie z zapowiedziami, równolegle do pierwszego etapu ma powstawać marina razem z bosmanatem i zapleczem socjalnym. Nie jest warunkiem budowy, ale jest zawarta w planie zagospodarowania. Poza tym ma być zachętą do kupna mieszkania w nowym śródmieściu Gdyni. Do tej inwestycji PHN przystąpi sam. Bezpośredni nadzór będzie sprawowany przez spółkę Dalmor.

Według planów przy budynkach powstaną 3 nowe pomosty, przy których będzie mogło cumować 120 jachtów. Stałym rezydentom będzie wynajmowane 80 proc. Pozostała część będzie przeznaczona dla przypływających gości. Ta część inwestycji jest trudna, bowiem wymaga szeregu pozwoleń - teren jest objęty programem Natura 2000.

Czy pierwsze pierwsze łódki wpłyną razem z wprowadzeniem się nowych lokatorów?

- Na pewno chcielibyśmy, by obydwie inwestycje się dopięły. Byłoby to naturalne. Na razie jednak ciężko mówić o pewnikach w tej sprawie - dodają przedstawiciele PHN.
Cała inwestycja według ostrożnych prognoz ma być gotowa za ok. 20 lat. Jej wartość to 1,25 mld zł.

Na przyszły rok zapowiadane jest również rozpoczęcie inwestycjiokolicach drugiej mariny. Wyburzanie żeglarskich budynków klubowych ma się rozpocząć w pierwszym kwartale nowego roku. Na działce o powierzchni użytkowej 32 tys. m kw. powstanie hotel z 200 pokojami. Zajmie blisko 10 tys. m kw.

Oprócz tego w kompleksie znajdzie się powierzchnia handlowa i usługowa (5,7 tys. m kw.), biura (5 tys. m kw.), w którym znajdzie swoją siedzibę m.in. Pomorski Związek Żeglarski, centrum fitness (2 tys. m kw.), podziemny garaż posiadający 240 miejsc postojowych oraz sale konferencyjno-szkoleniowe. W budynku będą mogły prowadzić dalej działalność także kluby żeglarskie.

Zobacz, jak w czerwcu prezentowały się nabrzeża w centrum Gdyni z lotu ptaka.

Miejsca

Opinie (225) 5 zablokowanych

  • Włodzimierz Stasiak z PHN a Bogusław Stasiak z UM Gdynia (1)

    Brzmi dość podejrzanie. jakieś powiązania rodzinne??

    • 19 9

    • Wszystko, co związane z gdyńską elitą władzy, czyli panem Szczurkiem i jego klakierami z Samorządności od lat żyjącymi za pieniądze gdyńskich podatników, jest podejrzane.

      • 1 1

  • Historia zapamieta Szczurka jako grabarza Gdyni. (10)

    • 24 17

    • (1)

      Łooo matko, ale z ciebie przygłup

      • 8 7

      • Łooo matko jakiś Ty dzielny gimbusie zza winkla swojego laptopa.

        • 5 4

    • Historia zapamięta Go jako światłego i mądrego człowieka (7)

      Autor książki pt. Działalność gospodarcza gmin w portach morskich (Gdańsk 2002) oraz wielu artykułów prasowych z zakresu prawa i samorządności; współautor książki Prawo w portach morskich (Warszawa 1998).
      Laureat licznych nagród i wyróżnień
      - tytuł "Ten, który zmienia polski przemysł",(2010)
      - tytuł Europejczyka Roku 2010
      - pierwsze miejsce w rankingu "Samorządowy Menedżer Regionu 2011" w województwie pomorskim,
      - tytuł Prezydent Pomorza w plebiscycie Dziennika Bałtyckiego (przyznany głosami mieszkańców),
      - tytuł Samorządowego Menedżera Regionu - dwukrotnie: w roku 2013 oraz 2014 (w rankingu "Filarów Polskiego Biznesu" organizowanym przez Puls Biznesu, wybrany głosami przedstawicieli władz lokalnych),
      - tytuł "Włodarza 25-lecia" w konkursie Perły Samorządu, którego organizatorem jest "Dziennik Gazeta Prawna",
      - medal Przyjaciel Integracji przyznany jako jedynemu prezydentowi miasta w Polsce;
      - Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski przyznany przez Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego za wybitne zasługi dla rozwoju samorządu terytorialnego w Polsce oraz za osiągnięcia w podejmowanej z pożytkiem dla kraju pracy zawodowej i działalności społecznej.
      itd, itd. itd.

      • 7 8

      • Czy w tej książce jest opisany udział pana Szczurka w aferze

        odebrania portowi terenów Dalmoru w latach 90-tych?

        • 3 5

      • no jak KOMOROWSKI go odznaczył (4)

        to już wszystko wiadomo komu służy !!!..

        • 1 6

        • (1)

          Służy Gdyni.

          • 4 3

          • Raczej konkretnym osobom w Gdyni.

            • 3 2

        • (1)

          Wojciech Szczurek - był również doradcą społecznym Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego do spraw samorządowych.

          • 2 0

          • Nawet śp. Lech Kaczyński popełniał błędy :-) A tak na poważnie: obserwuję Gdynię już od dwóch lat jako jej mieszkaniec i nie rozumiem, jak można oddać swój głos na pana Szczurka.

            • 0 4

      • O ile pamiętam to komorowski

        Odznaczył też słynna heńkę tramwajarę krzywonos za to że zgodziła się publicznie opluć jarka kaczyńskiego, oczekiwała potem za to mandatu europosła ,ale za głupia ,teraz ją wstawili na posłado sejmu ,też za głupia

        • 1 1

  • Ankieta to jawna manipulacja. Niech się pan wstydzi panie Szczerba. Może pan patrzeć w lustro? (5)

    Trzeba być niezłym idiotą by zabudowywać apartamentami portowe nabrzeża

    • 22 13

    • (3)

      To powiedz to architektom ze Sztokholmu, Hamburga, Amsterdamu, Sydney, i wielu innym.

      • 10 7

      • tylko że w tych miastach które wymieniłeś (2)

        to lokalne władze tylko przenosiły działalność gospodarki morskiej w inne bardziej sprzyjające miejsce z powodu rozwoju brażny ,a u nas CO w zamian ??? NIC !!! szanowny panie

        • 5 6

        • Władze nic nie przenosiły (1)

          To firmy przeniosły się same w inne wygodniejsze i tańsze miejsca. Portowi nikt nie broni budować nowe terminale gdzieś dalej od centrum. Port może rozbudowywać się głębiej w zatokę.

          • 2 5

          • bez zgody loklanych władz

            to kolego firmy mogą sobie zagrać na organkach,czas abyś to kolego już wiedział ,no chyba że dopiero trzecia podstawowa..

            • 2 0

    • Dlaczego zaraz idiota? Można tez byc chciwym i bezwzglednym, s***nsynem

      ktory dla wlasnego zysku zabije przyszlosc miasta.

      • 5 4

  • Bardzo się cieszę. Będzie pięknie!

    • 13 15

  • sanatorium

    Wskazane dla reumatyków.

    • 7 0

  • Waterfront jak mis (2)

    Na miarę naszych możliwości ...

    • 10 10

    • opowiedz nam o swoich możliwościach realniaku.
      Co artykuł sadzisz te same teksty :) żal.pl

      • 6 4

    • a co jest na miarę twoich możliwości poza anonimowym hejterstwem ?

      • 3 2

  • (4)

    chcemy biurowców i apartamentowców wysokich po 100 metrów i więcej!

    • 3 14

    • po 1000 m.

      • 1 0

    • (2)

      I największych meczetów między tymi apartementami i biurowcami żeby islamiści w czasie siedzenia w tych biurowcach mieli blisko do meczetów.

      • 0 2

      • (1)

        Nie ma zapotrzebowania na meczet póki co, ale w Gdyni brakuje cerkwi. Może być mała.

        • 4 2

        • Zgadzam się. Cerkiew w Gdyni jest potrzebna.

          • 2 0

  • Odbudowa Dalmoru byłaby bardziej wskazana (9)

    • 18 16

    • nie musi być zaraz DALMOR

      wystarczy sęgnąć do sprawdzonych już pomysłów innych morskich krajów aby korzystać z posiadania nabrzeży w porcie

      • 4 1

    • nikt nie chce odbudowywać DALMORU (1)

      w takiej formie jak był...ale stworzyć TARG RYBNY gdzie codziennie można by było kupić świeżą rybę prosto z kutra rybackiego jako część tamtej przestrzeni to dlaczego nie ?

      • 3 7

      • Świeżą rybę można kupić na przystani rybackiej w Orłowie w Oksywiu i rybnej hali targowej w centrum.

        • 3 0

    • (2)

      Ale kto ma obudiwac przedsiebiorstwo państwowe? PO czy PiS? Ani jedni ani drudzy nie są zainteresowani.

      • 7 1

      • lokalne społecznosci (1)

        tak jak to dzieje się na całym Świecie z częsciowym wsparciem państwa

        • 1 8

        • Podaj przykład proszę odbudowy dużego przedsiębiorstwa, które przez lata było utrzymywane sztucznie przez komunistyczne władze, zadłużone, nie wytrzymalo w kapitalizmie, a następnie zostało odbudowane przez lokalną społeczność.

          • 7 2

    • (2)

      "W okresie prosperity firma zatrudniała ok. 7,5 tys. osób i dysponowała flotą 70 statków.
      Do niedawna Dalmor posiadał 3 trawlery-przetwórnie "Dalmor II", "Altair II" oraz "Atria". Na początku stycznia 2012 sprzedano ostatni z nich - "DALMOR II". Sukcesywnie sprzedaje się również tereny, nabrzeża i budynki."
      Dzięki tym wyprzedażom majątku państwowego Dalmor ciągle funkcjonuje przez kilkadziesiąt lat jak rak na organizmie naszej "gospodarki morskiej".

      • 4 0

      • wytłumaczenie jest bardzo proste !

        władzę w firmie przejęli zwolennicy LEWANDOWSKIEGO którzy tylko w doprowadzeniu firmy do upadku widzą osiągnięciematerialnych korzyści dla siebie samych

        • 2 3

      • no i po co

        Po co łowić ryby, jak można w Lidlu kupić?

        • 1 2

  • i dobrze (2)

    fajne miejsce na zamieszkanie.

    • 11 11

    • oczywiscie, ze "fajne" (1)

      knajpy i inne na parterze zapewnia Ci blogi spokoj a odpalanie motorowek zapewni nieodparte obcowanie ze spalinami i halasem

      • 2 7

      • Niektórzy lubią klimat miasta. Co w tym złego?

        • 5 1

  • (2)

    Bardzo mi się podoba. Tak trzymać.

    • 11 14

    • oby było ładnie musimy POgonic partyjniactwo zwłaszcza PiS (1)

      Tylko korporacje i biznes powinny absolutnie dominować nad wszelką polityką.Bo polityka to więcej niż telewizyjne przepychanki, ale całe zło tego świata, a nie dobro wspólne, które powinno być podstawą strategii rozwoju Gdyni- szczególnie w zakresie zmian zagospodarowania, tym bardziej w miejscu skażonym jakim był teren Dalmoru a Port Morski próbuje Gdynian podtruwać co roku kilkanaście razy, a szpitalny SOR nawet helikoptera nie potrafi na dachu zamontować w końcu najważniejszy problem, z którego się marszałek chce wyłgać.

      • 2 2

      • jak pogonimy już wszystkich to wszędzie będzie jak w Kosakowie na lotnisku.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane