• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz więcej obaw kierowców przed pełnym fotoradarów Tristarem

Maciej Naskręt
5 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdjęcie wykonane przed skrzyżowaniem przy Operze Bałtyckiej. Aplikacje dla kierowców sugerują, że jest tam fotoradar. W rzeczywistości - jeszcze go nie ma. Zdjęcie wykonane przed skrzyżowaniem przy Operze Bałtyckiej. Aplikacje dla kierowców sugerują, że jest tam fotoradar. W rzeczywistości - jeszcze go nie ma.

Kierowcy mają coraz większe obawy przed nowymi fotoradarami, które staną na ulicach Trójmiasta w ramach budowy systemu Tristar. Wątpliwości wywołuje coraz większa liczba kamer montowanych nad skrzyżowaniami i aplikacje w smartfonach, które co ok. 500 metrów ostrzegają o wideorejestratorze.



Wizualizacja systemu Tristar na ulicach Gdańska.

Od kilku tygodni w ciągu głównej arterii Trójmiasta - począwszy od centrum Gdańska przez Sopot i niemal do Rumi - nad skrzyżowaniami montowane są na dodatkowych wysięgnikach kamery. Dla kierowców to sygnał, że władze miasta są blisko uruchomienia systemu Tristar, który oprócz sterowania ruchem, będzie bacznie przyglądał się wykroczeniom uczestników ruchu drogowego.

Montaż kamer wywołał spore wątpliwości wśród części kierujących pojazdami. - Czy instalacja urządzeń do obserwacji dróg oznacza, że drogowcy już przyglądają się zachowaniom kierowców? Praktycznie każde skrzyżowanie na głównej arterii ma tę kamerę, ktoś sobie szykuje narzędzie do łatania wydatków budżetowych - uważa pan Paweł, nasz czytelnik.

O tym, co nas czeka po uruchomieniu systemu Tristar mogą się przekonać kierowcy, którzy korzystają na co dzień z aplikacji w telefonach komórkowych, ułatwiających podróż polskimi drogami. Komunikaty o fotoradarach ustawionych przy głównej arterii w Trójmieście słychać co 500-1000 m.

- Wyjeżdżałem na majówkę z Sopotu. Podczas podróży przez centrum Gdańska używałem znanej aplikacji, która podpowiada kierowcom, którędy jechać, by nie stać w korkach, ale także ostrzega o wypadkach, kontrolach policyjnych i oczywiście fotoradarach. Tych ostatnich na głównej arterii Trójmiasta według aplikacji było tak dużo, że przejechanie ich wszystkich, łamiąc przepisy zakończyłoby się pewnie 50 punktami karnymi. Problem w tym, że nie dostrzegłem żadnego rejestratora wykroczeń, ani fotoradaru, poza nowymi kamerami. Nie ma też znaków informujących o utrudnieniach - mówi pan Tomasz, nasz czytelnik.

Jak działa system Tristar?

Drogowcy: nie mamy na razie zgody na włączenie fotoradarów

Sprawę postanowiliśmy wyjaśnić bezpośrednio u drogowców odpowiedzialnych za wdrożenie systemu Tristar na trójmiejskich drogach.

- Na razie żadna z kamer umieszczonych nad jezdnią nie może być wykorzystywana jako fotoradar. Zgodę na ich wykorzystanie we wspomnianym celu musi wydać Generalny Inspektor Transportu Drogowego, który decyduje o zasadności tego typu urządzenia w danym miejscu. Na razie złożyliśmy wnioski - uspokaja Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Po co więc tyle kamer nad skrzyżowaniami na głównej arterii?

- Urządzenia mają spełniać dwie funkcje. Pierwsza, to obserwacja pojazdów pod kątem czasów przejazdu, które potem będą prezentowane na tablicach zmiennej treści i będą podpowiedzią dla innych kierowców. Druga funkcja - rejestrator wykroczeń - zostanie uaktywniona, gdy zgodzi się na nią GITD - tłumaczy Oskarbski.

Inżynierowie ruchu dodają także, że o uruchomieniu fotoradarów będą informować kierowców. Informacja ma też trafić do lokalnych mediów. Kiedy to nastąpi? Dokładnie nie wiadomo. Drogowcy typują koniec tego roku. Wszystko też zależy od zakończenia procedowania wniosków w GITD.

Obawiasz się rejestratorów wykroczeń w systemie Tristar?

W czym pomoże kierowcom Tristar?

Tristar ma generować tzw. "inteligentną zieloną falę", czyli tak regulować dopuszczalną prędkość pojazdów, aby zapewnić ich płynny przejazd. System będzie też kontrolował parkingi (tablice świetlne pokierują nas tam, gdzie znajdziemy wolne miejsce) oraz informował, na specjalnych wyświetlaczach przystankowych, o ewentualnym opóźnieniu autobusu czy tramwaju.

Wprowadzenie systemu pozwoli na zarządzanie ruchem miejskim z użyciem najnowszych technologii i zwiększy przepustowość dróg w Gdańsku, Sopocie i Gdyni o 20-30 proc. W analizie ruchu drogowego będzie brała udział specjalnie zaprojektowana sygnalizacja świetlna, czujniki w jezdni, komputery w pojazdach komunikacji miejskiej, urządzenia nadawczo-odbiorcze, kamery, fotoradary i fotorejestratory, tablice o zmiennej treści. Całość ma koordynować zespół pracujący w centrum zarządzania ruchem drogowym.

Całkowity koszt inwestycji to 160 mln zł. 136 mln zł do przedsięwzięcia dokłada Unia Europejska z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowiska. Pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Koszt budowy systemu to 133 mln zł, które zainkasuje firma Qumak.

Ulice w Trójmieście, na których staną rejestratory wykroczeń.

GDAŃSK

1. Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Brama Oliwska zobacz na mapie Gdańska, Hucisko zobacz na mapie Gdańska, Trakt św. Wojciecha i Zaroślak zobacz na mapie Gdańska, Elbląska i Głęboka zobacz na mapie Gdańska, 3 Maja i Hucisko zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Hallera zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Traugutta zobacz na mapie Gdańska, Słowackiego i Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

2. Punktowy pomiar prędkości
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Grunwaldzka i Bitwy Oliwskiej II zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzka i Abrahama zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Traugutta zobacz na mapie Gdańska, Marynarki Polskiej i Reja zobacz na mapie Gdańska, Podwale Przedmiejskie i Łąkowa zobacz na mapie Gdańska (w każdym kierunku), Trakt św. Wojciecha przy Zrembie zobacz na mapie Gdańska (w każdym kierunku), Trakt Św. Wojciecha 191 zobacz na mapie Gdańska, Trakt Św. Wojciecha i Ukośn zobacz na mapie Gdańskaa.

3. Odcinkowy pomiar prędkości
Ulica Słowackiego - cały odcinek leśny zobacz na mapie Gdańska - od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Złota Karczma zobacz na mapie Gdańska.

GDYNIA

1. Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Chwaszczyńska i Brzechwy zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kcyńska zobacz na mapie Gdyni, Morska - Obwodnica Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kartuska zobacz na mapie Gdyni, Morska i Chylońska zobacz na mapie Gdyni (od strony centrum), Morska i Warszawska zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (dla obu kierunków), Śląska i Kielecka zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Nowa Kopernika zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Stryjska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Wielkopolska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Spółdzielcza zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa - Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni.

2. Punktowy pomiar prędkości
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Morska - Chylońska zobacz na mapie Gdyni (od strony centrum), Zwycięstwa i Bernardowska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa - Redłowska zobacz na mapie Gdyni, Wielkopolska i Racławicka zobacz na mapie Gdyni, Chwaszczyńska i Rdestowa zobacz na mapie Gdyni.

3. Odcinkowy pomiar prędkości
Odcinek ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni od ul. Łowickiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Gedymina zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (408) 8 zablokowanych

  • jak się zgdzą na fotoradary (59)

    ruch zwolni o 20km /h i dopiero się zaczną korki , zaoszczędzone 20-30% przepustowości pęknie jak bańka mydlana.

    dziadki leśne które teraz jadą przepisowo z obawy przed radarami zaczną jeździć 30-40 km/h .
    czekam na ten moment i wielka klapę systemu.

    • 348 81

    • Wypadki

      Gdy słabi kierowcy dowiedzą się o możliwych mandatach wpadną w taką panikę, że na widok pomarańczowego będą walić z całej siły po hamulcach.

      Sznur i się wieszać, sam nie jestem wariatem na drodzę ale bez przesady.

      I kto to widział, żęby taki potężne miliony ładować w kamery i zatapiać pętle indukcyjne w dziurawych drogach. Komedia ale az chce sie płakać z tej głupoty

      • 0 0

    • jazda po mieście w przedziale prędkości 30-40 km/h (7)

      zwiększa przepustowość sieci drogowej, ale to wielu kierowcom (zwłaszcza buszującym na takich anonimowych forach) nie mieści się w głowie.

      • 19 13

      • (5)

        i na 4 albo piątym biegu patafianie prawda jak chcą lewackie sieroty po stalinie z brukselki?

        • 7 10

        • (3)

          Moje auto spokojnie może jechać na 5-tym biegu z prędością 40 km/h. 1090 obr/min, 5-ty bieg i jazda. I nie, nie ma żadnych wibracji i innych pierdół. Wystarczy dobry olej w silniku (0W30) i można tak jechać.

          • 9 13

          • A co na to mówi koło dwumasowe?

            • 0 0

          • Ja już nie mogę się doczekać.

            Może w końcu jazda po Gdańsku będzie spokojna i przyjemna, bo obecnie to walka o przeżycie i bycie pierwszym na czerwonym.

            • 12 5

          • A ja

            to nawet na szóstym biegu potrfię jechać 20 - 30 km/h (z góry)

            • 4 0

        • Zredukuj zatem bieg.

          Pamiętaj tylko o międzygazie i podwójnym wysprzęglaniu.

          • 8 0

      • Po co jeżdzić lepiej pieszo chodzić

        Największa przepustowość będzie jak wszyscy zaczną pieszo chodzić i jeździć na rowerach. Zdrowo, tanio i żadnych zatorów nie będzie.

        • 3 2

    • Brawo!

      To jest z pewnością opinia specjalisty od organizacji ruchu drogowego. On napewno jeździ BMW i zasuwa te 180 na POG wyprzedzając slalomem wszystkich leśnych dziadków jadących przepisowe 130!

      • 0 0

    • (9)

      A Ty nie jeździsz przepisowo? Dlaczego?

      • 35 31

      • a dlatego , że są w wielu miejscach odrealnione (8)

        np 2 pasy ruchu w jedną stronę , widoczne chodniki i ścieżki rowerowe, żadnych większych drzew czy przeszkód zasłaniających doskonałą widoczność , skrzyżowana z sygnalizacją i ograniczenie do 50.

        • 67 25

        • (1)

          Każdy wie lepiej, jak powinna wyglądać bezpieczna prędkość. W efekcie jesteśmy w czołówce wypadków i liczby ofiar.
          I nie ma co mówić o "braku autostrad", bo nie mają nic wspólnego z tym, jak się jeździ po miastach.

          • 19 13

          • oczywiscie, ze maja, bo czesc ruchu nie byla by kierowana przez miasta, miasteczka i wsie

            • 2 3

        • na A1 penie też :) i na obwodnicy też (5)

          a wypadki mają tylko ci co jadą za wolno

          PS: jeżdzę czasem przez gdańsk i na 90% zawsze znajdzie sie jakiś rajdowiec
          który ruszy z piskiem i zasuwa pod następne światła!
          Dociera pod czerwone więc musi sie zatrzymać a zanim ruszy to zwalnia tych co jechali na znaki, I taką zieloną fale można se w D wsadzić

          • 51 17

          • obwodnica (4)

            Na obwodnicy występują trzy główne grupy kierowców, dwie z nich stwarzają zagrożenie. Najgorsza grupa to rajdowcy, nie liczą się z nikim i z niczym, byle szybciej do przodu. Druga grupa to. oszczędzacze, też nie liczą się z nikim i z niczym, byle tylko spalanie było jak najmniejsze, a że spowalniają nawet ciężarówki to dla nich mało ważne. Trzecia grupa to normalni kierowcy, którzy muszą objeżdzać oszczędzaczy uważając przy tym na rajdowców.

            • 65 8

            • (3)

              I jeszcze czwarta grupa "kobiety" totalna masakra które uważają że lusterka w samochodzie są do przeglądania się.Nie uogólniając ok 80%

              • 31 28

              • Buhahaha "nie uogólniając tu wstaw liczbę z pupy" :) (2)

                z drugiej strony, pozdrawiam lalunie z Olsztyna, która w piątek za Pasłękiem próbowała mnie wyprzedzać na S7 PISZĄC SMS :)

                • 21 1

              • O! Koleżka z drugiej grupy :)

                • 3 1

              • A musisz się kierować statystykami podanymi w mediach czy możesz mieć własną statystykę z doświadczenia jeżdżąc naście lat? Źle to napisałem bo mogłem napisać moim zdaniem ok 80% z własnej obserwacji.

                • 3 1

    • skąd ta wrzawa? o co chodzi? (18)

      Skoro prawo jazdy to przyzwolenie a nikt pod presją nie kazał tobie zdawać egzaminu, to otrzymujesz również obowiązki które należy przestrzegać bo żyjesz w społeczeństwie, cały czas dobrowolnie bo możesz na polu w wygwizdowie jechać do odcięcia bez konsekwencji. Skąd ciągle awantury o to, że ktoś egzekwuje przepisy? Nie kumam...

      • 48 17

      • i własnie o to przykład zarządcy drogi i jego myslenia (17)

        żal i smutek

        • 12 27

        • ty ale co ci nie pasuje? (14)

          Przecież masz znak ograniczający prędkość czy czerwone światło, za nim rejestrator wykroczenia i zostaje egzekwowany przepis bo złamałeś prawo, czemu się o to burzysz? Coś nie tak? Ktoś cię oszukał na CB? O co chodzi?

          • 22 7

          • chodzi, o to że prawo jest niedostosowane do potrzeb obywateli-kierowców (5)

            a jedynie wykorzystywane przez urzędasów do łątania budżetu. Wytłumacz mi Zarządco drogi zagadkę - dlaczego ograniczenie na danym odcinku drogi jest takie samo zarówno w dzień jak i wnocy, latem i zimą, gdy leje deszcz i świeci słońce...

            • 6 17

            • Kto ci człowieku dał prawo jazdy (2)

              Nie uczyli Ciebie na wykładach, co oznacza ograniczenie prędkości.

              One nie oznacza, że masz tyle jechać zawsze. One oznacza ile masz jechać maksymalnie przy dobrych warunkach pogodowych.

              Tak to jest jak ktoś uczy się aby zdać egzamin, a nie nauczyć jeździć.

              • 8 2

              • Bzdura (1)

                Bzdury piszecie - jeden z dyrektorów GDKiA odpowiedzialny min za oznakowanie w oficjalnym wywiadzie podawał, że ograniczenie np. na łukach, jest ustalane dla pojazdu ciężarowego w dobrych warunkach pogodowych. Tak więc osobowy pojazd z ABS, ESP , WIFI itd.. ma takie same ograniczenie jak 30-to tonowa ciężarówka.

                • 2 1

              • I co z tego

                Uwielbiam tego typu rozmowy.

                Powtórzę jeszcze raz ograniczenie prędkości pokazuje prędkość maksymalną koniec kropka.
                A dywagacje na temat czy uda ci się przejechać z większą prędkością to są śmieszne. Oczywiście uda ci się raz drugi, trzeci, a czwarty będziesz zmęczony, na kacu itd i walniesz oby tylko w drzewo i zabijesz oby tylko siebie.

                • 2 2

            • (1)

              Nieprawda. Ograniczenie pokazuje Ci maksymalną prędkość w warunkach dobrych. W razie nocy, deszczu, słońca w oczy, mgły czy oblodzenia masz jechać odpowiednio wolniej.

              • 17 3

              • * nie dotyczy kierowców z Trójmiasta i okolic

                • 4 2

          • (3)

            Burzy się, bo dotychczas bez radaru lub bardzo częstej kontroli łamał sobie prawo bezkarnie. A teraz będzie musiał za to odpowiedzieć. Oczywiście nie on jest winien, ale wszyscy dookoła.

            • 24 6

            • (2)

              A czy jadąc przepisowo 50 km/h na 10-15 m przed swiatłami pojawi się pomarańczowe swiatło co zrobisz? zahamujesz czy przejedziesz? Doroga hamowania to od 30 m czas przejazdu jakieś 5-6 s czerwone masz po 2-3 s .Jak za to dostaniesz 300 zł mandatu uznasz ze słusznie, ze jesteś piratem i łamiesz bezkarnie przepisy?

              • 2 2

              • (1)

                pamiętaj syneczku, jak nie będziesz grzecznie jadł kaszki, to ci straszny Tristar będzie żółte światło 10-15 m przed światłami włączał. Nawet przy 50 km/h.

                • 2 4

              • A potem przyśle sweet focie za 300 i nie będzie kaszki , za to z kolegami po szkole na piwie będzie się czym chwalić

                • 0 1

          • (2)

            a dlaczego jacyś psychiczni durnie nagrywają mnie moje auto itd?Robią jakieś zdjęcia?Kto psychopatom od szczurka bo cała tego jego zgraja to lepsi gogusie z odchyłami i potężnym przekonaniem o własnej boskości i kto tym baranom daje prawo do szpiegowania normalnych ludzi?

            • 6 17

            • Rozumiem, że w Galerii Bałtyckiej, Klifie czy Rivierze nigdy nie byłeś?

              • 2 1

            • Ja daję takie prawo a co?

              • 4 1

          • To mi nie pasuje

            Nie trzeba być piratem drogowym czy z premedytacją łamać prawa. Jeśli jesteś 10 m przed skrzyżowaniem i pojawia się pomarańczowe to będziesz mieć 2 wyjścia albo ostre hamowanie z piskiem opon albo mandat bo nie zdążysz przejechać żeby cię foto nie złapało.
            Ale to czy system będzie nastawiony na łatanie dziury budżetowej miasta czy poprawy płynności jazdy wyjdzie jak juz będzie działał.

            • 1 3

        • przyklad z dzis.. (1)

          aleja pomiędzy placem zebrań a operą - graniczenie do 70 ludzie jadą średnio 50.. załamka..

          • 11 13

          • ale to już problem przepełnienia drogi

            Pamiętaj, że możesz ciskać tam jak będzie miejsce, nie wymagaj od wszystkich, że ich poziom ogarnięcia jest równy, wśród nich może być n*******, kobieta karmiąca, dziadek, jakiś gimbus bez prawka, rozgadany przez telefon kolo w krawacie...

            • 15 4

    • O czym Ty gadasz? (13)

      Problem podstawowy jest taki, że w Polsce panuje nadal przekonanie, że jak jest ograniczenie do 50 kmh, to jeżdżenie poniżej 70 kmh to jest blokowanie drogi. W efekcie wszystko się nakręca, bo wprowadzają coraz to niższe limity wiedząc, że Polacy i tak będą jeździć MINIMUM 20 kmh więcej. Gdyby większość kierowców stosowała się do limitów (powiedzmy nie przekraczała ich o więcej niż 10-15 kmh), to by można było te limity podnieść i by była inna rozmowa. To by też wpłynęło na płynność ruchu. Teraz połowa kierowców i tak grzeje od świateł do świateł, więc nawet jeśli średnia prędkość spadnie, to wcale nie musi oznaczać większych korków. Wręcz przeciwnie, jest szansa na większą płynność, o ile oczywiście Tristar będzie mądrze zarządzany, a co do tego są obecnie największe wątpliwości.

      • 52 24

      • i to jest dopiero bzdura powtarzana przez ludzi żyjących w swoim matrixie (10)

        dajcie najpierw ludziom oddychać ( podnieście limity) i karzcie za ich przekroczenie.
        Na razie karzecie za to że że są przekroczone i nie podniesiecie , bo co to by było.

        • 22 24

        • bzdurą jest to, że każdy chce zasuwać (4)

          Po co? Wyjdź wcześniej z domu, zaplanuj trasę, pobaw się tempomatem, utrzymuj prędkość, nie panikuj w zakręcie, nie siedź na d*pie komuś, nie hamuj gwałtownie, ruszaj dynamicznie spod świateł a będziesz szybciej u celu niż ten co pędzi a i tak na wszystkich światłach stoi.

          • 57 13

          • (3)

            na takiej ulicy jak Wielkopolska 50 km/h to wymysł debila albo Morska 50 tką to ja na luzie na rowerze jadę albo tylko niewiele wolniej a unijne przychlasty chcą kierowców uczyć żeby 50 tką jechać na 4 biegu rozwalając niskimi obrotami i wibracjami silniki dwumasy filtry cząstek stałych itp kosztowne gadżety za parę tysiaków każdy.Głupie debilne przepisy powodują że ludzie szukają dróg ich obejścia a jeśli przy tym nie robi się jakoś niebezpiecznie to jaki jest problem dla władzuni żeby limity podnieść?Ano taki że wtedy prawdziwych piratów będzie mało spadną statystyki spadnie liczba mandatów a na to przecież nie ma zgody

            • 22 18

            • (2)

              Widzicie? On po prostu wie lepiej, co jest bezpieczne, i żadne fakty go nie przekonają.

              Im więcej kontroli na drogach, tym lepiej.

              • 23 22

              • Ty, anonim (1)

                dla takich jak Ty, co robią co władza karze, to powinni zbudowac osobne drogi z limitem 20km/godz. powiesz mi madralo czemu np poza terenem zabudowanym dzisiejsze samochody, bez porownania bezpieczniejsze , moga sie poruszac tylko 90km/godz , czyli tyle samo co syrenki 50 lat temu?

                • 4 4

              • Widzisz, "nieanonimie", dla mnie "władza" wybudowała w terenie niezabudowanym drogi z limitem 90-140 km/h :) Nikt Ci nie każe jeździć po nich, za to ktoś Cię karze za łamanie tego limitu.

                Jeśli masz ochotę jeździć sobie szybciej, kup sobie własną drogę.

                • 3 2

        • (4)

          Ale dlaczego mianoby limity podnieść? Też byś je przekraczał.

          • 15 8

          • (3)

            gadka szmatka na Wiśniewskiego podnieśli i z pewnością liczba złapanych przez miśków spadła a przecież nie o to chodzi żeby króliczka złapać tylko gonić

            • 10 4

            • (2)

              Wiśniewskiego najpierw poszerzono, poza tym nie ma tam osiedli ani licznych podporządkowanych przecznic. Z Wielkopolską czy Morską nie można porównywać.

              • 7 5

              • Wielkopolska od Lidzkiej do Gedymina (1)

                nie ma ani jednego skrzyżowania, ani przejścia dla pieszych. 2 pasy oddzielone barierkami, wydzilone chodniki oddzielone pasem zieleni to idealne miejsce na ograniczenie 50km/h i odcinkowy pomiar prędkości.

                • 4 1

              • i nie ma tam ani jednego wyjazdu z posesji? Poza tym pomiar jest od Łowickiej do Giedymina, po drodze mamy skrzyżowanie z przejściem.

                • 3 0

      • Nierealne ograniczenia

        Wydaje mi się, że ludzie mają małe poszanowanie limitów prędkości, bo duża część z nich jest bez sensu. Znam parę miejsc w których nie widziałem prawie nigdy, żeby ktokolwiek jechał przepisowo.

        Na przykład dzisiaj jechałem siódemką, to przy zakończeniu drogi ekspresowej przed Ostródą stoi ograniczenie do 50 km/h. Naprawdę nie mam pojęcia po co to tam stoi i jestem pewien, że 95% kierowców się do tego nie stosuje, można tam spokojnie jechać 90 do końca tego zakazu, żadnych domostw tam nie ma, jedynie przejście drogi dwupasmowej w jednopasmową. Trochę też po Polsce jeździłem i widziałem wiele znaków, które to wyraźne pozostałości po jakichś remontach drogowych, bo naprawdę nie mam pojęcia po co w niektórych miejscach które widziałem stało 40km/h.

        Dopóki tak będzie, to ludzie będą nie szanować limitów, a tacy jak ty będą mówić, że ludzie nie szanują limitów, więc nie można ich zmieniać. I koło się zamyka.

        • 10 0

      • No ja jestem innego zdania ale może dlatego że mam prawo jazdy.

        Zwykle jadę po mieście 40-70km/h mimo ograniczenia do 50km/h.
        Jak mi zrobisz ograniczenie do 10km/h a uznam je za bezzasadne to będę jechał 40-70km/h. Mało tego. Jak zrobisz w mieście ograniczenie do 160km/h to (uwaga niespodzianka!) Będę jechał między 40 a 70km/h bo to ja prowadzę i oceniam drogę przed sobą i zachowanie swojego auta. A urzędnik który ustala limity nie siedzi ze mną w aucie więc g... wie o tym jak powinienem jechać.

        • 22 16

    • leśne dziadki

      dziś jadąc z Gdańska do Gdyni w porannym szczycie mam średnią prędkość 25km/h
      jeśli mam jeździć za leśnym dziadkiem i mieć średnią 40km/h to jestem za!

      • 4 0

    • (1)

      Im prędkość mniejsza tym mniejsze odstępy między pojazdami(wynikające z drogi hamowania) a co za tym idzie więcej pojazdów będzie mogło przejechać w takcie zielonego światła. Ideą systemu nie jest szybsza jazda lecz "płynniejsza" z mniejszą liczbą zatrzymań.

      • 10 4

      • Im mniejsza prędkość tym mniej aut przejedzie przez dany punkt w określonym czasie. Pominąłeś tę jedną zmienną

        • 5 3

    • a ja specjalnie cały czas jeżdżę mega przepisowo i uwielbiam was wkurzać nerwusy :)

      • 8 4

    • dziadek leśny przynajmniej nie rozjedzie ci rodziny!

      • 0 0

    • Jak to wyliczyłes "geniuszu" ?

      • 1 0

  • Tristar

    Będę się bardzo cieszył, kiedy przyjedzie zima, a drogi nie będą odśnieżone. To nie dość, że wzrośnie cena odśnieżania, to człowiek nie będzie musiał łamać tak przepisów. Z resztą cała gospodarka dostanie w d*pę i z tego się bardzo ciesze. Co z tego, że ludzie będą głodować, skoro będzie "bezpieczniej" :D

    • 0 0

  • Kolejna trafiona inwestycja...

    tri star za 160 baniek a drogi w dalszym ciągu dziurawe.... może by tak zainwestować tą kasę w infrastrukturę i z grunwaldzkiej zrobić autostradę albo chociaż drogę ekspresową... na zachodzie autostrady w środku miasta istnieją.

    • 0 0

  • system pokazaujacy kontrole fotoradary i utrudnienia

    Wiecie o jakim programie na androida mogl wspominac jeden z czytelnikow portalu?

    • 0 0

  • Przepustowość

    Przepustowość powinni zwiększyć sami kierowcy. Trzeba nauczyć się ruszać na zielonym, unikać blokowania skrzyżowań, stosować kierunkowskazy na rondach...

    • 0 0

  • (55)

    Donald mowil ze bedzie mniej fotoradarow i mniejsze podatki. Wczoraj z usmiechem powiedzial ze klamal. Glosujcie dalej owce

    • 610 87

    • a co lepeij on niż wiecznie nieprzytomny prezes (10)

      Polska nie ma alternatywy

      • 15 38

      • można nie głosować (7)

        • 6 13

        • Głosować trzeba, bo to obowiązek każdego obywatela. (6)

          Można za to oddać głos nieważny. Liczy się i do frekwencji i obniża wskaźnik partii. Ja tak robię od lat - nie ma partii/kandydata, więc oddaję głos nieważny.

          • 35 11

          • bez sensu

            • 0 0

          • specjaliści od nieważnych głosów (2)

            unieważnią każdą nieprawomyślną kartkę wyborczą jeśli będzie taki prikaz wystarczy że przy zliczaniu dostawią drugiego iksa ot tak

            • 7 3

            • To zawsze mozna "tak na wszelki wypadek" samemu postawić 5 krzyżyków i wtedy napewno glos bd nieważny ;) jeśli tak sie boisz fałszerstw xd

              • 6 2

            • zgłoś do antka pismajstra

              • 4 3

          • Glos niewazny to tak samo jakbys nie był.

            • 5 7

          • Ale nie ma na kogo

            • 6 2

      • możesz zagłosować na Nową Prawicę lub jeszcze lepiej na Demokrację Bezpośrednią (1)

        Przynajmniej są spoza kliki, która rządzi od 25 lat i uskutecznia nam socjalizm..

        • 23 9

        • Jestesmy za malo intligentnym narodem na demokracje bezposrednia.

          • 1 0

    • (7)

      A ja chce tych fotoradarów. Chcę, żeby było jak zagranicą, że ludzie jeżdżą przepisowo. Nie chcę, żeby w Polsce ginęło tylu rodaków. Chcę, żebyśmy nauczyli się jeździć. Na przykładzie Słowenii, gdzie zaczęli suszyć na potęgę, każdego dnia i wszędzie widać wyraźnie, że ten sposób działa. Liczba wypadków tak im spadła, że gonią Niemców w czołówce najbezpieczniejszych krajów pod względem liczby zabitych na drogach.
      My niestety jesteśmy na końcu w UE, dużo osób ginie, a każdy rządzący boi się krytyki i nie wprowadza kontroli na zbyt szybkich kierowców.

      • 75 31

      • (2)

        w polsce ludzie giną nie przez prędkość ale przez fatalny stan dróg. gdyby te gigantyczne pieniądze (ponad 133 miliony zł) wpompować w naprawę, to z pewnością byłoby to pozyteczniejsze. a tak to znów będzie okradanie najbiedniejszych za przejechanie na żółtym świetle.

        • 2 6

        • co Ty wiesz...

          Nie ma czegoś takiego jak niebezpieczna droga. Jest tylko niebezpieczna prędkość. W każdy zakręt można wejść z dowolną prędkością, jednak nie z każdą z niego wyjdziemy. A to, że polskie drogi są w okropnym stanie, to też prawda, ale inna. Rozumiem, że brak sieci autostrad zmusza do jazdy szybszej niż 90 czy 110 km/h, ale dostosujmy prędkość do stanu drogi i warunków jazdy. I przede wszystkim nauczymy się liczyć, bo zwiększając prędkość z 50 do 70 km/h w drodze do i z pracy zyskamy może 10 czy 15 min, ale te 20 km/h może kosztować czyjeś życie. Więc apeluję do tych szczególnie, chytrych na 3 minuty, którzy w gęstym ruchu wyprzedzają pojedyńczo pojazdy: pojedzcie po rozum do głowy i cierpliwość.

          • 1 0

        • tylko, że na to Unia nie daje pieniędzy...

          • 0 0

      • zgadzam się w 100% (1)

        też chcę fotoradarów! W Polsce strach jeździć. Na drogach pełno pijanych i szaleńców. W każdy dłuższy weekend czy święta rzeź na drogach. Mam tego dość!

        • 32 11

        • Fotoradar wyeliminuje Ci pijanego?

          Weź się ogarnij. Większe znacznie ma mentalność niż 3 tysiące fotoradarów

          • 15 10

      • fotoradary niezwalniaja od myslenia tak samo jak monitoring nie zwieksza bezpieczeństwa!

        Londyn uznane za najbardziej niebezpieczne miasto w Europie ma najwięcej kamer monitoringu na świecie!Fotoradar nie rejestruje wymuszenia pierwszeństwa a to jest w 50% przyczyną wypadków .potrzebna jest większa liczba policji drogowej na drogach.zamiast fotoradarów dać ludziom prace i zatrudnić policjantów

        • 17 7

      • jak widać nie każdy rządzący się boi

        • 3 3

    • Może być lepiej

      Może być lepiej tylko wybierzcie PiS

      • 0 0

    • Fachowcy

      Przeczytalem te wszystkie bzdury i zdumienie mnie ogarnęło. Iluż my mamy fachowców specow od organizacji ruchu i jak oni się marnują! Proponuję żeby przepisy dotyczace ruchu drogowego ustalać na zasadzie plebiscytu.

      • 1 0

    • poranny atak pisowskiej młodzieżówki (12)

      • 38 142

      • PO + PiS = POPiS (3)

        PO + PiS = POPiS - już zapomnieliście o tym? Przecież te dwie partie to to samo... Jeszcze w europarlamencie mogę ich znieść, bo tam nie szkodzą, ale w Sejmie, Senacie i Rządzie RP - ni cholery... Oby przegrali najbliższe wybory - jedni i drudzy. Ave.

        • 23 4

        • (2)

          po i pis to nie to samo, to zupełnie dwie różne partie. jedna z ideą rozkradania, druga z ideą zbudowania silnej Polski. a co do tristara, to wszystko fajnie, tylko czemu za nasze pieniądze? 133 mln zł bodajże. myslę, że są sektory, które solidniej wykorzystałyby tą kasę... a ile z tego poszło pod stołem? swoją droga wypadki powodować będzie sam tristar, bo ludzie zastanawiać się będą czy coś im robi zdjęcie czy też mierzy prędkość, zamiast skupiać się na samej jeździe. dodatkowo jeszcze uprzywilejowani rowerzyści (budujmy im więcej ścieżek!) i rozpraszające reklamy.

          • 5 4

          • popis (1)

            Fakt masz rację. O ile PO buduje Polskę. PiS zajmuje się rozkradaniem pieniędzy podatnika na wyjaśnianie katastrofy.

            • 3 6

            • do popisu

              A Tobie mózg ukradł pis, czy po?

              • 0 0

      • (4)

        sa jeszcze inne partie niz PO, PiS, SLD,PSL czy TR

        musisz tylko zdjac klapki z oczu

        • 42 9

        • (1)

          Tak kanapowe , korwiny i tym podobny plankton

          • 21 14

          • a te mainstreamowe nie są kanapowe?

            • 2 0

        • PC - Partia Czarnych

          • 4 3

        • To nie są partie to są złodzieje

          • 8 2

      • poranne przebudzenie normalnych ludzi (1)

        którzy pis po psl sld i tr traktują tak samo lemingu

        • 123 17

        • PiSie lemingi tego nie rozumieją

          • 14 17

      • Lemingowi sie wydaje ze normalni ludzie juz wyemigrowali

        zostali tylko oni i inni należący do sekt partyjnych jak on .

        • 12 5

    • (10)

      Nie wiem jak Wy, ale ja widząc co dzieje się na drogach cieszę się, że będą te nowe fotoradary.

      • 77 64

      • (9)

        I słusznie, jak ktoś jedzie zgodnie z przepisami nie ma co się obawiać. A mistrzowie prostej mniej zagrożenia będą nieśli.

        • 44 28

        • ciekawe co powiesz, jak światło któregoś razu zmieni ci się w ostatniej chwili (6)

          jak chcą takie systemy montować, to niech chociaż dadzą światła z odliczaniem czasowym, dlaczego mam przed każdym wjazdem na skrzyżowanie się denerwować czy światło mi się nie zmieni przed samym nosem?

          • 57 18

          • (3)

            Jak się widz żółte i zamiast zwalniać daje się gazu to jasne, że na czerwonym wystrzelisz. Co by dało to odliczanie, poza kolejnym rozpraszaczem? Kierowca powinien patrzeć na drogę, a nie jakieś zegarki.

            • 13 23

            • chcesz sprawdzić jak to działa jedz do Wejherowa (1)

              tam nawet ślimak ma problemy z 3 sekundowym żółtym światłem. Ostre hamowanie powoduje obecność TIR-a na twojej d.pie.

              • 6 4

              • żenujące tłumaczenia ignorantów...
                tam widać te światła z bardzo daleka więc mona się spodziewać zmiany światła z zielonego gdy widzimy ze paliło się ono już długo więc nie jest to żadna niespodziewana zmiana światła i 3 sekundy to wystarczający czas na zatrzymanie :)
                jak ktoś tam przejeżdża na czerwony to robi to z pełną świadomością

                • 1 2

            • To odliczanie dało by to ze 300zł zachowałbyś na swoje wydatki a nie na łatanie dziury budżetowej miasta

              • 5 9

          • Już ty sie nie martw. (1)

            Pan Rysiu z tristara ma czerwony przycisk i włączy ci czerwone właśnie wtedy kiedy będziesz pewny że go nie włączy. :)

            • 56 2

            • niestety tak to nie będzie działało :)

              • 0 0

        • Jadąc zgodnie z przepisami, posiadanie auta staje się bezsensowne. Chyba że rozwozisz chleb. (1)

          • 30 20

          • jajka, chyba ;)

            • 3 0

    • co jeszcze mówił Donald? :) (3)

      • 42 4

      • niezależnie o czym mówił to kłamał (1)

        • 22 4

        • ja tam jestem za tymi kamerami skoczą się przejazdy na czerwonym z prędkością 120km/h przez miasto...

          • 4 5

      • Kwaaaaa

        Kwaaa kwaaa kwaaaaa

        • 16 1

    • Głosujmy na Adamowicza i PO.

      Silny Gdańsk!

      • 0 3

    • Qumak? Kumam.

      Będzie coraz lepiej.

      • 0 0

    • Kaczyński do tego będzie zaglądał do łóżka i kazał kłaść rączki na kołderce

      • 4 3

    • a w jakim programie? (1)

      bo bym chętnie to zobaczył

      • 0 0

      • chyba w tvn24 albo polsat

        • 0 0

    • Po co w ogóle iść na wybory ? - to jedna "banda" (partia nie ma znaczenia)

      Mnie bardziej wzruszyła wypowiedż jednego z polityków w TV. Tematem była wojna na Ukrainie, podkreślano - "to jest wojna". Na pytanie dziennikarza: "dlaczego nie zebrał się w Polsce sztab kryzysowy ? - co sugerowano - padla odpowiedź: "bo jest długi weenkend".

      • 32 3

  • gwe

    No i mamy Wejherowo w 3mieście

    • 1 0

  • żaden to pionierski system

    Prawie identyczny system działa np. w Southampton w UK, gdzie też był wprowadzany jako pierwszy. No i ku zaskoczeniu twórców i udręce kierowców- nie działa wcale tak dobrze jakby tego chciano. Dodatkowo jeszcze zamontowane są nad sygnalizatorami czujniki ruchu/światła (można np. mrugnąć długimi ze 100m i się światło zmieni), które inteligentnie kontrolują płynność przejazdu w zależności od tego czy jakiś pojazd czeka na zielone lub sie zbliża. I wszystko ładnie pięknie ale działa to dobrze tylko do godziny 7:30 rano i wieczorami, kiedy ruch jest mały. W ciągu dnia zaś, paraliż jak w każdym dużym mieście, bo światła są wszędzie i wariują momentami, więc często w godzinach szczytu system jest wyłączany i wraca się do staromodnego czasowego sterowania światłami.
    Takie systemy mają rację bytu ale tylko wtedy gdyby ilośc aut ograniczyć o ok 60%. Korki były, są i będą tak długo jak długo ludzie będą samochodami jeździć choćby po gazetę do kiosku.

    • 0 0

  • (2)

    No bo ludzie to tlumoki nie majace zdania!I Dlatego beda glosowaly na kmiotow tego pokroju.

    • 86 31

    • Observateur

      No jak się ma zagraniczną ksywę to to już wystarczy żeby nie być tłumokiem. Odrazu też widać że jest się chamem pierwszej klasy.

      • 0 0

    • Jasne, a Jaro weźmie kasę z księźyca...

      • 7 9

  • Kiedy upadnie mit o pięknie działającym TRISTARZE? (3)

    Wiadomo nie od dziś że system ma wiele błędów ale odpowiedzialni za Tristar nie chcą się przyznać że wcześniej wykreowali że dzięki tej inwestycji polepszy się płynność na głównych ciągach komunikacyjnych.
    Teraz celowo przesunięto termin na grudzień czyli po wyborach samorządowych a później usłyszymy że system jest w ramach testów, że dopiero uczymy się zarządzać taką technologią itd.

    • 209 17

    • Tristar

      A co Ty człowieku wiesz o tym tristarze? Wyczuwam w Twojej wypowiedzi wielkiej klasy speca od spraw organizacji ruch u drogowego. Więc napisz coś jeszcze.

      • 0 0

    • TRISTAR w ciągu 3 pierwszych miesięcy wyeliminuje 1/3 kierowców

      i tą metodą zwiększy się przepustowość. A taki Kurski i jemu podobni będzie jeździł jako POSOŁ.

      • 5 0

    • Powiedz mi po co jest ten miś? zamiast szerokiej estakady nad torami SKM

      Hochwander: Właśnie, po co?
      Miś: Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
      Hochwander: Protokół zniszczenia...
      Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.

      • 54 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane