- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (290 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (232 opinie)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (138 opinii)
Coraz więcej pacjentów dostaje porady przez telefon
15 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Maseczki w komunikacji. "Noszą nie ci, którzy powinni"
Coraz więcej trójmiejskich przychodni przechodzi na pracę w trybie porad telefonicznych. Pacjenci wciąż są przyjmowani, jednak sami lekarze apelują, żeby nie pojawiać się w placówkach bez konieczności, a sprawy konsultacji, recept czy zwolnień załatwiać przez telefon.
- Dzięki zdalnemu kontaktowi pacjenta ze swoim lekarzem, znacznie ograniczamy możliwość rozprzestrzeniania się koronawirusa. Teleporada zwiększa bezpieczeństwo pacjentów i personelu medycznego i jednocześnie jest traktowana na równi z wizytą w gabinecie lekarskim - stwierdził Adam Niedzielski, prezes NFZ.
Lista przychodni oferujących teleporady
O apelach wywieszonych na drzwiach przychodni czy też zamieszczonych na internetowych stronach poszczególnych placówek informują nas czytelnicy. Opowiadają też, jak dzięki teleporadom wygląda załatwianie podstawowych spraw z lekarzem rodzinnym.
Lekarz oddzwania do pacjenta
- W mojej przychodni już od kilku dni nie można się zarejestrować przez internet. Zamiast tego należy zadzwonić - pracownicy ocenią, czy konieczna jest wizyta, czy wystarczy konsultacja telefoniczna. Wczoraj wieczorem zadzwoniłam i opisałam pani w rejestracji stan dziecka, po kilkunastu minutach oddzwonił do mnie lekarz, szczegółowo wypytał o objawy i wystawił e-receptę. Mamy obserwować córkę i w razie pogorszenia jej stanu, zgłosić się ponownie - mówi pani Marta.
Część pacjentów o możliwości skorzystania z teleporad informowana jest w rejestracjach przychodni.
Kod do recepty przez telefon
- W rejestracji przychodni powiedziano mi, żebym nie pojawiał się osobiście na kontrolę. Telefonicznie poinformowałem lekarza o wynikach badań. Po kilku godzinach otrzymałem telefon z kodem do recepty, którą zrealizowałem w aptece. Przy czym już wcześniej dostarczyłem lekarzowi rodzinnemu zaświadczenie od specjalisty, że stale przyjmuję lek na chorobę przewlekłą, doktor wiedział więc na co się leczę i znał moją kartę - mówi pan Tomek.
Jego słowa potwierdza też dyrektorka jednej z trójmiejskich przychodni.
- Podczas rejestracji każdy pacjent jest informowany o tym, że najlepiej, gdyby skorzystał z telefonicznej konsultacji. Pacjenci wciąż są oczywiście przyjmowani, jednak chodzi o ograniczenie ich liczby i zminimalizowanie ryzyka zarówno dla nich samych, jak i dla personelu. Być może w najbliższym czasie wywiesimy też stosowne ogłoszenie na drzwiach w tej sprawie - mówi.
E-recepty od 8 stycznia
Na stronach NFZ można znaleźć aktualną listę przychodni i innych placówek medycznych udzielających na Pomorzu teleporad.
Szczęście w nieszczęściu jest takie, że na początku tego roku wdrożono system e-recept i zastąpiono nimi tradycyjne, papierowe recepty. Już wówczas zakładano, że wprowadzenie systemu pozwoli ograniczyć liczbę wizyt w przychodniach i u lekarzy specjalistów. Okazuje się, że możliwość ta bardzo szybko stała się nie tyle przydatna, co kluczowa.
piw
Opinie (92) 8 zablokowanych
-
2020-03-16 21:31
Wszystko super, ale dodzwonić się do przychodni graniczy z cudem. Cały dzień próbowałam bez sukcesu.
- 1 0
-
2020-03-17 10:17
Dodzwonić się nierealne
Przychodnia Ramułta po trzech sygnałach zajęcia rozłącza się i tak przez cały dzień. Zero pomocy!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.