- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
"Covidowe tymczasówki" na Grunwaldzkiej i Piramowicza już na stałe
Zwężenia al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu, które przed rokiem wprowadzono tymczasowo na czas pandemii, by dać więcej miejsca pieszym i rowerzystom, pozostaną na głównej arterii Gdańska już na stałe. Urzędnicy ocenili, że okres testowy przebiegł pomyślnie i w obu miejscach bezterminowo wprowadzili nową organizację ruchu. Magistrat nie przywróci też pierwotnego kierunku ruchu na ul. Piramowicza.
Utwierdzali się w tym przekonaniu także sami urzędnicy, wskazując, że inne europejskie miasta wprowadzały zmiany jeszcze bardziej radykalne, zabierając kierowcom nie pojedyncze pasy na szerokich arteriach, ale wręcz całe ulice - przekształcając je w deptaki albo zielone skwery.
Nie brakowało też głosów nieco bardziej krytycznych. Oponenci wskazywali, że zmiany są na tyle kosmetyczne, że w żaden sposób nie poprawią komfortu pieszych, a mogą znacząco pogorszyć komfort kierowców, zwłaszcza gdy zakażenia koronawirusem uda się ograniczyć i ruch na drogach wróci do poziomu sprzed pandemii.
Testy zakończyły się pomyślnie
Obawy te najwyraźniej się nie potwierdziły, bo urzędnicy (już bez pośrednictwa mediów) uznali, że korekty w organizacji ruchu się przyjęły. Żółte - tymczasowe - oznakowanie w Oliwie zostało niedawno zastąpione białymi pasami, co oznacza, że "covidowe tymczasówki" zostaną z nami na stałe.
Urzędnicy podkreślają, że zmiany były wcześniej konsultowane z radnymi dzielnicy i policją, a zyskali na niej nie tylko piesi i rowerzyści, ale też pasażerowie komunikacji miejskiej.
- W ubiegłym roku zostały wprowadzone tymczasowe rozwiązania na prawym pasie al. Grunwaldzkiej w Oliwie na odcinku od Kaprów do Derdowskiego. Po kilkumiesięcznym okresie funkcjonowania rozwiązanie to zostało wprowadzone jako stała organizacja ruchu. Projekt zyskał pozytywną opinię Rady Dzielnicy Oliwa, a także policji. Przeniesienie pasa postojowego w SPP na jezdnię pozwoliło na wydzielenie dodatkowego przystanku dla obsługi pętli autobusowej, a przede wszystkim umożliwiło poruszanie się pieszych po chodniku pełną jego szerokością - tłumaczy Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.
Proste sposoby na miejską "betonozę"
Nieco dłużej na docelowe zmiany trzeba poczekać na odcinku we Wrzeszczu, między Klonową a Partyzantów. Tam w projekt również zaangażowała się rada dzielnicy. Docelowo odzyskany fragment jezdni ma zostać "rozbrukowany", a w miejscu dotychczas zastawionym przez samochody pojawią się nowe nasadzenia. Prace mają zostać przeprowadzone jeszcze w tym roku.
Piramowicza też nie wróci
To nie koniec zmian zapoczątkowanych wiosną ubiegłego roku. Zakończyły się uzgodnienia z konserwatorem zabytków dotyczące wydzielenia nowych pasów ruchu dla rowerów w ciągu ul. 3 Maja między budynkiem Urzędu Pracy a ul. Dąbrowskiego. Rowerzyści pojadą tym odcinkiem w obu kierunkach jeszcze w tym roku.
Poprawą bezpieczeństwa rowerzystów tłumaczono też odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Ten cel - zdaniem urzędników - również udało się osiągnąć i ruch w kierunku al. Zwycięstwa już nie wróci.
- Tam także tymczasową organizację ruchu zastąpiła już stała organizacja ruchu - dodaje Agata Lewandowska.
Opinie wybrane
-
2021-06-04 07:28
Pytanie kiedy zniknie barierka w poprzek i przejazd zostanie wyprostowany przy piramowicza? (21)
Jak nie to na jezdni też niech urzednicy powstawiają takie barierki w poprzek dla bezpieczeństwa kierowców. Skoro są takie super
- 222 52
-
2021-06-04 13:04
Dlaczego mialaby zniknac?
- 7 4
-
2021-06-04 09:19
tak samo wróciły barierki na drodze rowerowej na Hallera (17)
przy wyjeździe z działek. Dlaczego nie zamontują takich barierek dla kierowców, zeby jeżdżąc zygzakiem mieli czas obserwować ruch, który ma w tym miejscu pierwszeństwo (kierowcy włączają się do ruchu z bramy).
- 21 12
-
2021-06-04 15:49
(2)
Ponieważ nie ma tam możliwości wyjechać samochodem, nie przyjmując na maskę takiej przekonanej o nieśmiertelności osoby jak ty...
- 9 7
-
2021-06-05 13:23
To trzeba wyjazd w takim razie zamknąć. (1)
- 1 3
-
2021-06-07 00:23
albo zlikwidowac droge rowerowa
wyjazd byl tam wczensiej
- 3 1
-
2021-06-04 12:11
to jest własnie ta polityka pro-rowerowa
pytanie czemu na jezdni takich barierek nie zrobią skoro są takie super
- 7 7
-
2021-06-04 10:09
bo to rowerzyści są najbardziej nieprzewidywalna grupą poruszającą się w ruchu drogowym. (12)
Na dodatek nie mają pojęcia o przepisach...
- 37 23
-
2021-06-04 12:11
a wypadki w 99% powodują ci rzekomo po kursach i egzaminach... jak to wyjaśnić? (11)
- 14 12
-
2021-06-04 13:00
Lzesz. Rowerzysci sa sprawcami ok 40% wypadkow rower-samochod. (10)
- 13 15
-
2021-06-07 00:22
dolicz sobie do tych wypadkow wszystkie kolizje i dolicz
te ko0lizje gdzie rowerzysta uciekl
- 2 0
-
2021-06-04 14:42
w 2020r. było to 36% (3)
dolicz sobie do tego inne wpadki
w 2020r rowerzyści nie przyczynili się do śmierci żadnego pieszego!
kierowcy uśmiercili 631 pieszych!
w 2020r rowerzyści nie przyczynili się do śmierci żadnego kierowcy!
kierowcy kierowcy uśmiercili prawie 179 rowerzystów!- 13 8
-
2021-06-07 13:16
A ilu rowerzystów uśmiercili rowerzyści?
- 1 0
-
2021-06-07 00:22
no i co z tego?
wolisz zeby zlikwidowac barierki i zamiast 179 martwych rowerzystow bylo ponad 200? typowy roszczeniowy pe...larz ktory mysli ze swiat sie kreci wokol niego. swoja droga chetnie uslysze jak maja stac barierki dla samochodu zeby zmniejszyl predkosc z 10 km/h do 5 km/h nie kompromituj sie
- 3 2
-
2021-06-04 15:03
Jak to sie ma do faktu, ze pisanie o "99% sprawcow po egzaminach" jest lgarstwem?
- 5 0
-
2021-06-04 14:48
Czyli 60% powodują ci, którzy zdali państwowy egzamin i posiadają uprawnienia (2)
Próbuj dalej XD
- 4 2
-
2021-06-04 15:02
Co mam probowac? Udowodnic Ci, ze 60 a 99 to daleko nie to samo? Nie podejme sie, stracona sprawa. (1)
- 2 6
-
2021-06-05 13:23
Tak sobie śledzę te wasze przekomarzanki
I nie wiem, jak zamierzacie w ogóle to porównywać. Przecież większość rowerzystów dysponuje prawem jazdy kategorii B, więc żadna strona nic nie udowodni. Pewne jest tylko to, że użytkownicy z uprawnieniami będący sprawcami kolizji z udziałem roweru stanowią pomiędzy 64 a 100% sprawców.
- 1 0
-
2021-06-04 13:49
(1)
I około 100% jeśli chodzi o wypadki rower-rower.
- 16 0
-
2021-06-04 14:17
Zgadza sie, to tez jest fakt.
- 4 1
-
2021-06-04 09:18
potrzeba uczynnego aktywisty z fleksem
który w biały dzień założy żółtą kamizelkę i brudne ciuchy, podjedzie VW T4, wytnie to badziewie i zabierze na pace.
- 20 9
-
2021-06-04 08:05
urzednicy jezdza samochodami, nie w glowie im takie problemy
- 24 8
-
2021-06-04 22:36
Kochana Dulczesso dlaczego jak chcesz zrobic dobrze pieszym w Oliwie po prostu ne zlikwidujesz tych kilkunastu miejsc postojowych w innych rejonach miasta nie robi ci to problemu
- 43 7
-
2021-06-04 08:09
Bo inni, bo oni, papuga narodów, bo takie amerykańskie (6)
Naiwne i denerwujące są te komunikaty w stylu ukochani i ukochane Gdańszczanki i Gdańszczanie zostawiamy te knotowe, tymczasowe pomysły i nie powracamy do starych rozwiązań, bo inni tak robią, a jak inni tak robią to musi być na pewno lepsze i bardziej amerykańskie i tylko super.
- 318 46
-
2021-06-04 16:09
Amerykańskie to jest nawalenie 10 pasów przez centrum, żeby życie dzielnicy ograniczało się do wsiadania w samochód i wysiadania z niego.
- 6 6
-
2021-06-04 10:28
Cos pan
Nie wiem o czym bredzisz. W USA akurat jak jest duży ruch to robią 3 4 pasmowa ulice w tydzień. I nie ma że rowerki że zuczki
- 20 3
-
2021-06-04 09:50
była okazja dwa lata temu przy wyborach przewietrzyć nieco układ gdański (1)
Ale wtedy wybraliście kontynuatorów idei poprzednika to teraz godnie zmagajcie się z problemami, które oni wam przysparzają.
- 41 8
-
2021-06-04 21:28
Człowiek się uczy na błędach
Jeśli chodzi o mój głos, to p.Dulkiewicz ma pozamiatane.
- 15 1
-
2021-06-04 08:35
Właśnie komuś się Polska z usa myli
I myśli, że będziemy mieć 7 pasmowe autostrady do centrum i parkingi po horyzont i każdy będzie do sklepu po mleko swoim suvem jechal
- 19 28
-
2021-06-04 08:31
Musicie płacić podatki na drogi, bo w Holandii takie są ludki
a dziury? Spójrzcie na drogi w Somalii, przecież też mają dziury, więc o co chodzi?
To jedne z najbardziej wk... ych wymówek dla prostaczków "bo ktoś gdzieś tak zrobił".
Zamiast zrobić coś dla zwykłych ludzi i się tym pochwalić, to biurwy robią tylko wały a potem się jeszcze głupio usprawiedliwiają.- 46 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.