• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów

erka
22 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.

W gdyńskiej stoczni Crist rozpoczęto cięcie blach na budowę jednostki o numerze C371, która jest pierwszą z serii 12 nowoczesnych okrętów dla marynarki wojennej. Stocznia Crist jest częścią programu MCMV dotyczącego wymiany belgijskiej oraz holenderskiej floty. Celem programu jest budowa specjalistycznych okrętów służących do walki z minami.



Przetarg na wykonanie okrętów wygrało francuskie przedsiębiorstwo stoczniowe Naval Group, które zdecydowało, że projekt zostanie zrealizowany w stoczni Kership, będącej częścią Piriou. Łącznie powstanie 12 statków. Stocznia Crist w latach 2016-2017 oraz 2018 wybudowała dla francuskiej stoczni Piriou dwie jednostki wyposażone oraz bloki okrętu naukowo-badawczego.

Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii



Pierwsze trzy statki w ramach projektu MCMV powstaną we Francji. Zadaniem gdyńskiej stoczni jest podstawowa prefabrykacja na kadłub okrętów. Chodzi o cięcie i gięcie blach, czyli pierwszy etap prac w całej budowie jednostki. Co pół roku ma powstać jeden statek. Przy kolejnych jednostkach udział stoczni ma się zwiększać i docelowo chce ona budować całe kadłuby okrętów.

Crist negocjuje i restrukturyzuje z "Tarczą 4.0"



- Obróbka stali na cały pierwszy okręt jest już potwierdzona i te prace trwają w najlepsze. Dopinamy również formalności na nasze usługi związane z drugą jednostką z tej serii. Tak przygotowana blacha trafi do francuskiej stoczni. Mówi o tym międzyrządowa umowa - Maciej Wasielewski z działu marketingu Crist SA.
erka

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (88)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane