• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cywilne lotnisko w Gdyni wystartuje na początku roku

Michał Sielski
12 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Budowa terminalu General Aviation cały czas trwa. Zdjęcie zostało wykonane podczas ostatniego weekendu. Budowa terminalu General Aviation cały czas trwa. Zdjęcie zostało wykonane podczas ostatniego weekendu.

Już niebawem ruszą prace budowlane na skrzyżowaniu ul. płk. Dąbka i Trasy Kwiatkowskiego, za kilka tygodni zacznie też powstawać wjazd na lotnisko. Port lotniczy Gdynia-Kosakowo ma zacząć działać w nowym roku.



Gdy ruszała budowa lotniska na obrzeżach Gdyni, jednym z kilku argumentów za jego powstaniem była chęć zapewnienia rezerwowego portu na czas piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku. Później władze miasta na każdym kroku podkreślały, że w żadnym stopniu nie będzie to konkurencja dla Rębiechowa, a lotnisko musi być gotowe na Euro 2012 jako rozwiązanie komplementarne. Plany spaliły na panewce, bo prace budowlane do tej pory się nie zakończyły.

- Nie ma powodów do obaw. Ruch lotniczy związany z obsługą piłkarskich mistrzostw Europy nie był tak duży, by lotnisko w Rębiechowie potrzebowało pomocy. Dlatego nie byliśmy zmuszeni do tymczasowych rozwiązań i prace budowlane idą zgodnie z harmonogramem - tłumaczy teraz wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.

Pośpiechu chyba rzeczywiście nie ma, bo roboty częściowo wstrzymano nawet na czas festiwalu Open'er. Teraz zostaną wznowione.

- Na przełomie października i listopada zakończą się prace budowlane, a potem przyjdzie czas na procedury odbiorowe i certyfikacyjne - mówi Piotr Szpajer, kierownik ds. marketingu i rozwoju lotniska Gdynia-Kosakowo.

Na przełomie roku lotnisko powinno mieć już wszystkie niezbędne pozwolenia i certyfikaty, by obsługiwać ruch lotniczy. Początkowo nie będzie on wielki, a o regularnych połączeniach lotniczych z innymi miastami na razie można będzie tylko pomarzyć. Na lotnisku Gdynia-Kosakowo lądować będą głównie małe, prywatne samoloty.

- W momencie uruchomienia lotniska będzie ono przystosowane do obsługi samolotów kodu "B", do których zaliczyć można awionetki oraz dużą część business jetów. W kolejnym etapie rozwoju portu lotniczego, po przystosowaniu infrastruktury lotniska do obsługi samolotów kodu C, jak np. B 737 czy A 320, planujemy rozpoczęcie obsługi nieregularnego ruchu pasażerskiego. Przewidujemy również poszerzenie oferty lotniska o usługi hangarowania, serwisowania i obsługi technicznej samolotów oraz szkolenia lotniczego - wylicza Piotr Szpajer.

Cieszysz się, że w Trójmieście będzie drugie lotnisko cywilne?

Ten kolejny etap, czyli przyjmowanie samolotów czarterowych, zacznie się nie wcześniej, niż za dwa lata. Dopiero później będzie można pomyśleć o pierwszych regularnych połączeniach z innymi miastami.

Do rozwoju lotniska niezbędna jest także infrastruktura. I to nie tylko ta lotniskowa, ale również miejska. Do tej pory od Trasy Kwiatkowskiego do ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni stoi się w korku, zwłaszcza w godzinach szczytu. Natomiast wjazd na lotnisko od strony ul. płk. Dąbka prowadzi drogą o standardzie bardziej leśnym niż miejskim.

- Skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni zaczniemy przebudowywać lada dzień. Czekaliśmy z pracami do zakończenia festiwalu Open'er. Natomiast procedura przetargowa na wykonanie drogi dojazdowej do lotniska jest już niemal zakończona. Prace też powinny zacząć się najpóźniej za kilka tygodni - podkreśla wiceprezydent Bogusław Stasiak.

Opinie (329) ponad 10 zablokowanych

  • lol, gdańsk i jego zawiść, doprawdy zabawni są ci ludzie :-) (1)

    Lotnisko w Gdyni było, jest i będzie. Mało tego, będzie się ono prężnie rozwijać czy to się Tuskom podoba czy nie. Jestem pewny, że w dłuższej perspektywie wysadzi z siodła wiecznie zamglone Rębiechowo. Nie jest to jakiś perfidny plan, lecz po prostu naturalny proces, gdyż gdyńskie lotnisko ma nieporównywalnie lepsze warunki. Myślę że Tusk, Budyń i ich poddani doskonale o tym wiedzą i stąd wściekła nagonka na Gdynię. No ale cóż, My, Gdynianie jesteśmy już przyzwyczajeni to ataków ze strony Gdańska i spływa to po nas jak po kaczce. Niezależnie od tego czy gdańskie psy szczekają, czy nie, gdyńska karawana jedzie dalej. I tak już prawie 90 lat.

    • 6 1

    • zgadzam się z przedmówcą.

      na marginesie: w gdansku najlepiej wychodzi budowanie osiedli wokół śmietniska. Oni po prostu lubią ten klimat.

      • 3 0

  • Moze wreszcie bedzie to normalnie lotnisko, a nie kurnik z obsz*anymi toaletami zarzadzany przez bande bucow.

    • 1 1

  • Gdynia przyszłość widziana w latach 20 tych, efekty widoczne obecnie! Brawo (1)

    Gdyby tak jak większość z Was piszących te komentarze myśleli twórcy Gdyni, portu i innych inwestycji przedwojennych w latach 20 i trzydziestych, to dzisiaj nie byłoby tego pięknego miasta, bo cóż można było wtedy przystań rybacką wybudować a nie port morski. Trzeba patrzeć do przodu a nie tylko pod własne nogi, na tym polega planowanie i rozwój. I sztuką jest budować za własne. Kto raz brał kredyt (duży) wie jak ciężko go spłacać.
    A dla niedowiarków i malkontentów proponuję spacer po dzielnicach Gdyni, wszedzie coś sie dzieje,

    • 4 2

    • no włśnie

      Gdynia to dobry pomysł pod każdym względem, oby tylko nikt jej nie przeszkadzał.

      • 1 0

  • Dom na trasie lądowania, działki

    - Czy sprawa z domem na linii lądowania jest już wyjaśniona ? Znajduje się od strony babich dołów. Tuż przy bramie wjazdowej.
    - Czy kwestia działek ogrodniczych jest już klarowna ?
    Jeśli ktoś wie coś na tematy powyższe, proszę o odpowiedź. Dziękuję i pozdrawiam wszystkich.

    • 0 0

  • SUPER

    Nie mogę się doczekać, górą będzie bliżej np. do Gdyni Mariny,Helu :-)))
    z południa autem jadę 6 godzin ;-( a tak 1.30 i jestem :-)
    i zamiast w obydwie strony 10 godzin jazdy, męczarni w aucie, spędzam te 10 godzin wypoczywając u celu.
    Zaraz usłyszę ,a kto ma samolot ??? otóż .... patrząc na ludzi w mieście,co któryś człowiek (oczywiście nie wszyscy) wozi się bryką za około 100-300 tyś zl. itd.
    a za tyle można mieć bez problemu samolot 2-4 osobowy,troche nauki i się lata. TYLKO CHĘCI.a nie biadolić i zazdrościć.
    A jeśli ktoś lubi w KORKACH stać ,jego wybór. Ja już wybrałem.

    • 0 0

  • lotnisko dla awionetek za kilkaset milionów to marnotrawienie pieniędzy

    najbiedniejsi zapłacą najwięcej jak zwykle z kasy miasta a na zapomogi i dofinansowania zabraknie, tylko dla garstki prominentów na lotnisko wystarczy.Zniszczono kilkadziesiąt hektarów nadmorskich terenów pod płaszczyzną podejścia oto bilans budowy tego lotniska

    • 0 2

  • Lotnisko w Gdyni konieczne

    Zdecydowanie bardziej przyjazne dla pasażera.
    1. W planie parkingi
    2. Kolej metroplitarna.
    3. Zdecydowanie korzystniejsze warunki meteorologiczne.
    tj. przy ok. 100 niższym położeniu względem poziomu morza pułap chmur zalegających nad trójmiastem w Gdyni będzie miał mniej negatywny wpływ na podejścia do lądowania.
    4. Zdecydowanie więcej powierzchni na stoiska co pozwala przyjmować conajmnie dwa razy więcej samolotów aniżeli w Rębiechowie.
    5. Ponad wszystko najważniejszy jest fakt, że oba te lotniska nie muszą sobie nawzajem zawadzać. W przypadku braku warunków do lądowania w Rębiechwie alternatywą może być Gdynia a nie Warszawa lub Poznań a co gorsza Kraków.

    • 0 0

  • Lotnisko

    Kompletny idiotyzn lot w Gdansku jest wystarczajace a drogi w Gdyni sa stanie b.zlym trzeba byc idiota zeby wydac na to publiczne pieniadze trzeba wkoncu rozliczac rade miasta z glupich decyzji Iprezydenta chyba czas by zaja sie czyms innym Gdynianin

    • 0 1

  • Brawo

    Zawsze Gdynia jest w cieniu Gdańska,inwestycja lotniskowa to strzał w samo serce Adamowicza,ponieważ będzie w części odbierać kasę.Jeżeli chodzi o mgły to proszę zapytać o to fachowców,a nie powielać kłamstwa.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane