- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (229 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (76 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (193 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (245 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (116 opinii)
Cywilne lotnisko w Gdyni wystartuje na początku roku
Już niebawem ruszą prace budowlane na skrzyżowaniu ul. płk. Dąbka i Trasy Kwiatkowskiego, za kilka tygodni zacznie też powstawać wjazd na lotnisko. Port lotniczy Gdynia-Kosakowo ma zacząć działać w nowym roku.
- Nie ma powodów do obaw. Ruch lotniczy związany z obsługą piłkarskich mistrzostw Europy nie był tak duży, by lotnisko w Rębiechowie potrzebowało pomocy. Dlatego nie byliśmy zmuszeni do tymczasowych rozwiązań i prace budowlane idą zgodnie z harmonogramem - tłumaczy teraz wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.
Pośpiechu chyba rzeczywiście nie ma, bo roboty częściowo wstrzymano nawet na czas festiwalu Open'er. Teraz zostaną wznowione.
- Na przełomie października i listopada zakończą się prace budowlane, a potem przyjdzie czas na procedury odbiorowe i certyfikacyjne - mówi Piotr Szpajer, kierownik ds. marketingu i rozwoju lotniska Gdynia-Kosakowo.
Na przełomie roku lotnisko powinno mieć już wszystkie niezbędne pozwolenia i certyfikaty, by obsługiwać ruch lotniczy. Początkowo nie będzie on wielki, a o regularnych połączeniach lotniczych z innymi miastami na razie można będzie tylko pomarzyć. Na lotnisku Gdynia-Kosakowo lądować będą głównie małe, prywatne samoloty.
- W momencie uruchomienia lotniska będzie ono przystosowane do obsługi samolotów kodu "B", do których zaliczyć można awionetki oraz dużą część business jetów. W kolejnym etapie rozwoju portu lotniczego, po przystosowaniu infrastruktury lotniska do obsługi samolotów kodu C, jak np. B 737 czy A 320, planujemy rozpoczęcie obsługi nieregularnego ruchu pasażerskiego. Przewidujemy również poszerzenie oferty lotniska o usługi hangarowania, serwisowania i obsługi technicznej samolotów oraz szkolenia lotniczego - wylicza Piotr Szpajer.
Do rozwoju lotniska niezbędna jest także infrastruktura. I to nie tylko ta lotniskowa, ale również miejska. Do tej pory od Trasy Kwiatkowskiego do ul. płk. Dąbka stoi się w korku, zwłaszcza w godzinach szczytu. Natomiast wjazd na lotnisko od strony ul. płk. Dąbka prowadzi drogą o standardzie bardziej leśnym niż miejskim.
- Skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego zaczniemy przebudowywać lada dzień. Czekaliśmy z pracami do zakończenia festiwalu Open'er. Natomiast procedura przetargowa na wykonanie drogi dojazdowej do lotniska jest już niemal zakończona. Prace też powinny zacząć się najpóźniej za kilka tygodni - podkreśla wiceprezydent Bogusław Stasiak.
Opinie (329) ponad 10 zablokowanych
-
2012-07-13 09:43
lol, gdańsk i jego zawiść, doprawdy zabawni są ci ludzie :-) (1)
Lotnisko w Gdyni było, jest i będzie. Mało tego, będzie się ono prężnie rozwijać czy to się Tuskom podoba czy nie. Jestem pewny, że w dłuższej perspektywie wysadzi z siodła wiecznie zamglone Rębiechowo. Nie jest to jakiś perfidny plan, lecz po prostu naturalny proces, gdyż gdyńskie lotnisko ma nieporównywalnie lepsze warunki. Myślę że Tusk, Budyń i ich poddani doskonale o tym wiedzą i stąd wściekła nagonka na Gdynię. No ale cóż, My, Gdynianie jesteśmy już przyzwyczajeni to ataków ze strony Gdańska i spływa to po nas jak po kaczce. Niezależnie od tego czy gdańskie psy szczekają, czy nie, gdyńska karawana jedzie dalej. I tak już prawie 90 lat.
- 6 1
-
2012-07-13 10:24
zgadzam się z przedmówcą.
na marginesie: w gdansku najlepiej wychodzi budowanie osiedli wokół śmietniska. Oni po prostu lubią ten klimat.
- 3 0
-
2012-07-13 10:14
Moze wreszcie bedzie to normalnie lotnisko, a nie kurnik z obsz*anymi toaletami zarzadzany przez bande bucow.
- 1 1
-
2012-07-13 10:22
Gdynia przyszłość widziana w latach 20 tych, efekty widoczne obecnie! Brawo (1)
Gdyby tak jak większość z Was piszących te komentarze myśleli twórcy Gdyni, portu i innych inwestycji przedwojennych w latach 20 i trzydziestych, to dzisiaj nie byłoby tego pięknego miasta, bo cóż można było wtedy przystań rybacką wybudować a nie port morski. Trzeba patrzeć do przodu a nie tylko pod własne nogi, na tym polega planowanie i rozwój. I sztuką jest budować za własne. Kto raz brał kredyt (duży) wie jak ciężko go spłacać.
A dla niedowiarków i malkontentów proponuję spacer po dzielnicach Gdyni, wszedzie coś sie dzieje,- 4 2
-
2012-07-13 18:48
no włśnie
Gdynia to dobry pomysł pod każdym względem, oby tylko nikt jej nie przeszkadzał.
- 1 0
-
2012-08-05 12:42
Dom na trasie lądowania, działki
- Czy sprawa z domem na linii lądowania jest już wyjaśniona ? Znajduje się od strony babich dołów. Tuż przy bramie wjazdowej.
- Czy kwestia działek ogrodniczych jest już klarowna ?
Jeśli ktoś wie coś na tematy powyższe, proszę o odpowiedź. Dziękuję i pozdrawiam wszystkich.- 0 0
-
2012-08-12 16:35
SUPER
Nie mogę się doczekać, górą będzie bliżej np. do Gdyni Mariny,Helu :-)))
z południa autem jadę 6 godzin ;-( a tak 1.30 i jestem :-)
i zamiast w obydwie strony 10 godzin jazdy, męczarni w aucie, spędzam te 10 godzin wypoczywając u celu.
Zaraz usłyszę ,a kto ma samolot ??? otóż .... patrząc na ludzi w mieście,co któryś człowiek (oczywiście nie wszyscy) wozi się bryką za około 100-300 tyś zl. itd.
a za tyle można mieć bez problemu samolot 2-4 osobowy,troche nauki i się lata. TYLKO CHĘCI.a nie biadolić i zazdrościć.
A jeśli ktoś lubi w KORKACH stać ,jego wybór. Ja już wybrałem.- 0 0
-
2012-08-19 18:47
lotnisko dla awionetek za kilkaset milionów to marnotrawienie pieniędzy
najbiedniejsi zapłacą najwięcej jak zwykle z kasy miasta a na zapomogi i dofinansowania zabraknie, tylko dla garstki prominentów na lotnisko wystarczy.Zniszczono kilkadziesiąt hektarów nadmorskich terenów pod płaszczyzną podejścia oto bilans budowy tego lotniska
- 0 2
-
2012-10-26 23:25
Lotnisko w Gdyni konieczne
Zdecydowanie bardziej przyjazne dla pasażera.
1. W planie parkingi
2. Kolej metroplitarna.
3. Zdecydowanie korzystniejsze warunki meteorologiczne.
tj. przy ok. 100 niższym położeniu względem poziomu morza pułap chmur zalegających nad trójmiastem w Gdyni będzie miał mniej negatywny wpływ na podejścia do lądowania.
4. Zdecydowanie więcej powierzchni na stoiska co pozwala przyjmować conajmnie dwa razy więcej samolotów aniżeli w Rębiechowie.
5. Ponad wszystko najważniejszy jest fakt, że oba te lotniska nie muszą sobie nawzajem zawadzać. W przypadku braku warunków do lądowania w Rębiechwie alternatywą może być Gdynia a nie Warszawa lub Poznań a co gorsza Kraków.- 0 0
-
2012-11-25 10:27
Lotnisko
Kompletny idiotyzn lot w Gdansku jest wystarczajace a drogi w Gdyni sa stanie b.zlym trzeba byc idiota zeby wydac na to publiczne pieniadze trzeba wkoncu rozliczac rade miasta z glupich decyzji Iprezydenta chyba czas by zaja sie czyms innym Gdynianin
- 0 1
-
2013-02-25 19:12
Brawo
Zawsze Gdynia jest w cieniu Gdańska,inwestycja lotniskowa to strzał w samo serce Adamowicza,ponieważ będzie w części odbierać kasę.Jeżeli chodzi o mgły to proszę zapytać o to fachowców,a nie powielać kłamstwa.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.