• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Czerwona fala" przy al. Adamowicza. Będą zmiany

Szymon Zięba
15 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.

Sygnalizacja świetlna na wysokości Armii Krajowej i al. AdamowiczaMapka jest źle skalibrowana, przez co korkują się wjazdy w otwartą w styczniu trasę łączącą Morenę z Ujeściskiem i Jasieniem - twierdzi nasz czytelnik. Miejscy urzędnicy przyznają, że problem jest, czas wyświetlania "zielonego światła" zostanie więc wydłużony.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.

Często zdarza ci się trafić na tzw. zieloną falę w Trójmieście?

Kierowcy, którzy codziennie podróżują al. Armii Krajowej i al. Pawła Adamowicza, skarżą się na problem z cyklem sygnalizacji świetlnej na zjazdach z dwóch kierunków tej pierwszej trasy w dawną "Nową Bulońską".

W tej sprawie napisał do nas w Raporcie z Trójmiasta pan Igor, mieszkaniec Jasienia. Jak podkreśla nasz czytelnik, we wspomnianej okolicy od dłuższego czasu tworzą się długie, uciążliwe korki na dwóch zjazdach z Armii Krajowej w al. Pawła Adamowicza.

- Powodem jest pomijanie co drugiego zielonego cyklu świateł z tych zjazdów. Oznacza to jeden cykl świateł zielonych na zjazdach, do dwóch cykli świateł zielonych w ciągu al. Adamowicza - twierdzi nasz czytelnik.
Pan Igor pyta, czy system zarządzania ruchem Tristar w tym miejscu działa poprawnie - a jeżeli tak, to dlaczego pomija jeden cykl zielonych świateł na wspomnianym zjeździe.

Czas trwania zielonego światła będzie wydłużony



Z opisanym problemem zwróciliśmy się więc do pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Urzędnicy przyznają, że problem faktycznie jest, choć dotyczy on nie pomijania, a czasu wyświetlania zielonego światła.

W tych miejscach powstają korki przez źle skalibrowaną sygnalizację świetlną - twierdzi nasz czytelnik. W tych miejscach powstają korki przez źle skalibrowaną sygnalizację świetlną - twierdzi nasz czytelnik.
- Przeanalizowaliśmy sygnalizację na węzłach w tym rejonie. Wynika z niej, że w każdym z cykli analizowana relacja otrzymuje światło zielone. Niemniej jednak analiza ta pokazała, że w niektórych cyklach zielone światło nadawane jest na poziomie minimalnych 5 sekund. Podjęliśmy decyzję, żeby tę długość minimalnego światła zielonego wydłużyć do 8-10 sekund - deklaruje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Jak dodaje, sygnalizacja na tych węzłach jest tzw. zmienno-czasowa. Tym samym długość światła zmienia się w zależności od natężenia ruchu drogowego.

- Dla analizowanej relacji czas wynosi w niektórych cyklach nawet do 22 sekund - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (203) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    No jeśli wyjeżdża się z arterii dwupasmowej i dojeżdża do świateł to zawsze są korki i nie jest tu niczemu winna synchronizacja czy coś. oczywiście można wydłużyć czas tu ale korki wtedy będą na przeciwnej drodze.
    Winę ponoszą kierowcy jeżdżący samochodami a nie światła.

    • 5 18

    • przecież na tych wygwizdowiach bez auta nie przeżyjesz

      chyba, że wystarczy Ci żabka i praca z domu

      • 6 1

  • (1)

    Skoro wydłużą zielone światło kierowcom, to pewnie znowu kosztem tramwaju i pieszych. Ale to przecież rowerzyści są zawsze roszczeniowi.

    • 4 8

    • Gdzie tam masz przejście dla pieszych? Na zjazdach z armii nie ma żadnych pasow bo skad ma przyjść pieszy? Z armii?

      • 2 0

  • nazywanie tej ulicy aleją, to duże nadużycie (2)

    przecież to jedna z 3 ulic (2x3 pasy i 1x2) Al.Zwycięstwa

    • 16 1

    • Nie aleja a Wały.

      • 5 0

    • Ta jedna to Trak Konny ale w sumie w infrastrukturze Al. Zwycięstwa

      • 0 0

  • na zjeżdzie z AK czasem stoi sznur aut a swiatło zapala sie na kilka sekund, że 2 auta ledwo przejadą...

    więc chyba tristar nie działa w ogóle..

    • 16 0

  • Motocykli też nie "widzi" sygnalizacja. (1)

    Stojąc samemu motocyklem na światłach czerwonych, nie doczekasz się zielonego. Tyczy się to szczególnie lewoskrętów.

    • 20 1

    • Nie tylko motocykle kiedyś z 5 lat temu wyjazd z biskupiej w 3 maja z 15 min czekania w końcu pojechalem na czerwonym i lewo skręt z grunwaldzkiej na do studzienki 3 czy 4 fale i tez odpuściłem czekanie

      • 0 0

  • całe to południe "Gdańska" to tragedia i wałkowanie w kółko tych samych tematów (3)

    a kiedy nowa Warszawska, a kiedy nowa jakaś tam, a kiedy tramwaj, a kiedy coś tam. Obrzydliwe sypialnie w polu, poprzeplatane zakorkowanymi drogami. Rano korek od cmentarza do samego centrum na AK. Na Przymorzu Żabiance też kiedyś niewiele było, ale blisko jest do morza i do lasu, a tu jest blisko nigdzie.

    • 25 8

    • (2)

      Masz również jakieś wnioski w kontekście tematu artykułu?

      • 2 7

      • Kolega ma racje (1)

        Nie można budować 1 centrum biurowo-usługowego a reszta dzielnic sypialnie. Trzeba to rozproszyć równomiernie. Bajki o systemach rowerowych, punktualnej komunikacji miejskiej itd to można dzieciom opowiadać. Każdy kto ma jakiekolwiek doświadczenie z architekturą wie, że takie centralistyczne podejście nigdy sie nie skaluje.

        • 3 1

        • OK, ale nie tego dotyczy artykuł.

          • 1 0

  • Nazwa pasuje

    Jw

    • 5 0

  • Hahaha.Chyba czerwona zaraza

    • 10 0

  • Tristar (1)

    Często jeżdżę z Gdyni do Gdańska, zauważyłem jedno, otóż, gdy jadę ulicami Gdyni (głównymi) to z czerwonego na czerwone, każde światła moje. Podobnie jest w Sopocie. Ale gdy wjeżdżam do Gdańska i zachowuje odpowiednią prędkość to wielkokrotnie udało mi sie dojechać bez zatrzymania, od granicy Sopotu do Manhattanu.Szybka zmiana świateł i do dworca głównego znów zielona fala. Oczywiście przy relatywnie średnim natężeniu ruchu.

    • 8 3

    • Masz (prawie) rację..

      Moje doswiadczenie; na zielonym gladko przejezdzasz skrzyzowanie z Piastowska, Opata Rybinskiego i Derdowskiego, a prawie zawsze masz czerwone (i to dosyc dlugie)przy Oliwia Bussines Center ! Wydaje mi sie, ze pod dyktando Dewelopera Tristar uprzywilejowuje lewoskret i przejscie dla pieszych do OBC .

      • 3 0

  • dowalcie jezcze jakies przejscia naziemne

    to się roger z błautem ucieszą żeby swobodnie pokonywać ulice na deskorolce

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane