• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Czerwona fala" przy al. Adamowicza. Będą zmiany

Szymon Zięba
15 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.

Sygnalizacja świetlna na wysokości Armii Krajowej i al. AdamowiczaMapka jest źle skalibrowana, przez co korkują się wjazdy w otwartą w styczniu trasę łączącą Morenę z Ujeściskiem i Jasieniem - twierdzi nasz czytelnik. Miejscy urzędnicy przyznają, że problem jest, czas wyświetlania "zielonego światła" zostanie więc wydłużony.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.

Często zdarza ci się trafić na tzw. zieloną falę w Trójmieście?

Kierowcy, którzy codziennie podróżują al. Armii Krajowej i al. Pawła Adamowicza, skarżą się na problem z cyklem sygnalizacji świetlnej na zjazdach z dwóch kierunków tej pierwszej trasy w dawną "Nową Bulońską".

W tej sprawie napisał do nas w Raporcie z Trójmiasta pan Igor, mieszkaniec Jasienia. Jak podkreśla nasz czytelnik, we wspomnianej okolicy od dłuższego czasu tworzą się długie, uciążliwe korki na dwóch zjazdach z Armii Krajowej w al. Pawła Adamowicza.

- Powodem jest pomijanie co drugiego zielonego cyklu świateł z tych zjazdów. Oznacza to jeden cykl świateł zielonych na zjazdach, do dwóch cykli świateł zielonych w ciągu al. Adamowicza - twierdzi nasz czytelnik.
Pan Igor pyta, czy system zarządzania ruchem Tristar w tym miejscu działa poprawnie - a jeżeli tak, to dlaczego pomija jeden cykl zielonych świateł na wspomnianym zjeździe.

Czas trwania zielonego światła będzie wydłużony



Z opisanym problemem zwróciliśmy się więc do pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Urzędnicy przyznają, że problem faktycznie jest, choć dotyczy on nie pomijania, a czasu wyświetlania zielonego światła.

W tych miejscach powstają korki przez źle skalibrowaną sygnalizację świetlną - twierdzi nasz czytelnik. W tych miejscach powstają korki przez źle skalibrowaną sygnalizację świetlną - twierdzi nasz czytelnik.
- Przeanalizowaliśmy sygnalizację na węzłach w tym rejonie. Wynika z niej, że w każdym z cykli analizowana relacja otrzymuje światło zielone. Niemniej jednak analiza ta pokazała, że w niektórych cyklach zielone światło nadawane jest na poziomie minimalnych 5 sekund. Podjęliśmy decyzję, żeby tę długość minimalnego światła zielonego wydłużyć do 8-10 sekund - deklaruje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Jak dodaje, sygnalizacja na tych węzłach jest tzw. zmienno-czasowa. Tym samym długość światła zmienia się w zależności od natężenia ruchu drogowego.

- Dla analizowanej relacji czas wynosi w niektórych cyklach nawet do 22 sekund - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (203) ponad 10 zablokowanych

  • dziś jestśmy inżynierami ruchu, łapiemy złodziei katalizatorów,

    mamy lepszą wizę na parkowanie w Gdyni. Brawo MY!

    • 0 0

  • ta droga i tak nie była nikomu potrzebna tylko słojom z południa zeby zarkowac morene bo w kazdym aucie 1 osoba z mazur jedzie do korpo !! szlaban na morenie postawic i tyle

    • 7 6

  • Ty, Igor! A napisz jeszcze o Jana Pawła na Zaspie. Może tam też zmienią

    A tak w ogóle to nie powinno się regulować świateł, tylko kierowców. Szukanie biegów gdy zielone się świeci, czy odkładanie szminki lub telefonu to gesty na porządku dziennym. Są kamery? To walić po 500 mandatu za tamowanie ruchu

    • 12 0

  • Jadac do pracy po 5 rano (1)

    Chwaszczynska w stronę śródmieścia Gdyni ruchu 0 a stoję na każdym skrzyżowaniu i przejściu.

    • 9 0

    • Przyciski zasłonięte to i stać będziesz

      • 0 0

  • Ktoś pamięta jeszcze o koszcie Tristar i efektach, jakie miał przynieść? (1)

    Do listy "czerwonej fali" można dodać jeszcze światła na głównych arteriach - na wysokości Alchemii, Opery Bałtyckiej, przed Dworcem PKP, a później na Havla za Lidlem - nie jest możliwe przejechanie tych fragmentów zgodnie z przepisami na zielonym świetle.

    • 18 0

    • Pamiętam. Parę willi za to stanęło. Ale już proszą się o odświeżenie, zatem trzeba pomyśleć o rozbudowie i aktualizacji Tristara. 3-2-1...

      • 5 1

  • (1)

    Dzisiaj wyjeżdżając o godz.6.05 z WSM Jasień w kierunku Starego Miasta ul. Kartuską napotkałem czerwoną falę na całej długości mojego przejazdu. O tej porze codziennie zajmowało mi to 12-15 minut dzisiaj zaledwie 25!

    • 10 0

    • Autobusem szybciej

      • 1 1

  • A Jana Pawła na Zaspie? To jest dopiero cyrk

    • 17 0

  • W tym.smiesznym miasteczku nic nie jest normalne

    • 10 2

  • Inteligentne sterowanie, hello?

    Tu nie chodzi o wydłużenie zielonego, ale użycie czujników w jezdni i skalibrowania wszystkich świateł. Chodzi o to by gdy wjedziesz na początku Adamowicza i jadąc 50kmh dojeżdżasz możliwie do końca.
    Stojąc przed wjazdem na Adamowicza, pojazdy z bocznych ulic powinny wjeżdżać na aleję, zatrzymywać się na czerwonym (już na Adamowicza), a następnie ruszać razem z wjeżdżającymi z końców. Wraz z ruszeniem z obu kierunków tzw. "ogony" powinny koleinie zapalać czerwone, tak by powstał efekt fali, a nie "pustego" zielonego.
    Można wybrać wariant orężnej fali, gdy oba końce są nie synchronizowane, a algorytm "krąży" po alei lub wybrać podwójną/wielokrotną falę, aby auta zatrzymały się raz w połowie, lub 2 i więcej razy w krótszych odcinkach w celu optymalizacji ruchu włączającego się do alei.
    Niestety nie da się osiągnąć płynnego przepływu w ciągu dnia z jednego końca na drugi(bez zatrzymania na czerwonym). Taki efekt można ustawić w nocy, przy minimalnym wpływie dojazdów z ulic bocznych.
    Inaczej mówiąc, da się, ale nie tanim kosztem. Wg mnie czas wdrożyć w mikroskali miejskiej rozwiązania które następnie można by rozwijać, do stopnia w którym AI (przez Data/Machine Learning) pilnuje optymalnego przepływu... pffuu.. przejazdu na każdym kluczowym skrzyżowaniu.
    Fajnie się pisze, fajnie się ogląda podobne wdrożenia, szkoda, że nie nad Wisłą :(
    tristar -> stary, ale jary robi robotę której nikt nie docenia, a można by go ubrać w AI i pare minut każdy w mieście by zyskał.
    Nie mniej jednak, fajnie, że droga jest. Jeżdżę Kartuską ;)

    • 2 1

  • A kiedy wreszcie tramwaj dostanie tam priorytet?

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane