- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (378 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (44 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (267 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (307 opinii)
Część przycisków na przejściach dla pieszych może zniknąć
Czy po zakończeniu epidemii koronowirusa część przycisków dla pieszych na przejściach zniknie? Ich likwidację sugerują niektórzy piesi, nie wykluczają tego urzędnicy, ale podkreślają jednocześnie, że najpierw potrzebne są stosowne analizy.
Część spacerujących i rowerzystów sugeruje, by takie rozwiązanie pozostało na stałe, dodając, że potrzebne jest odpowiednie zsynchronizowanie świateł na skrzyżowaniach, by nikt nie był pokrzywdzony.
Różne punkty widzenia
- Dzięki temu wszyscy uczestnicy ruchu są traktowani sprawiedliwie, bo zmiany następują w stałym cyklu. Nie trzeba nerwowo naciskać, czekać niepotrzebnie, a często i tak łamać przepisów, przechodząc na czerwonym, w oczekiwaniu na zmiany na sygnalizatorze. Nie chcę rewolucji, ale gdyby choć część z nich zniknęła, sytuacja pieszych uległaby poprawie - sugeruje pan Bartosz, nasz czytelnik.
Kierowcy ripostują, że po likwidacji przycisków, w wielu miejscach światła będą się zmieniać, mimo że nie będzie pieszych. W efekcie przez "pieszych widmo" tworzyć się będą korki.
W Gdańsku zapowiedzi na konferencji...
W Gdańsku jest 1050 takich przycisków wzbudzających światło zielone dla pieszych. Zapowiedzi częściowej rezygnacji z tych urządzeń pojawiły się podczas konferencji prasowej, na której władze miasta poinformowały o dużych zmianach w organizacji ruchu dla pieszych.
- Na wybranych ulicach chcemy stworzyć priorytet dla ruchu pieszego. Będziemy też likwidować przyciski, które obecnie są zaklejone. Nie można dłużej utrzymać sytuacji, gdy pieszy czy rowerzysta musi domagać się przejścia lub przejazdu na drugą stronę ulicy - wskazywał Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
...realizacja po analizach
Realizacja tych zapowiedzi nie nastąpi jednak szybko. Gdy pytamy urzędników o likwidację przycisków, odpowiadają, że na razie trwają analizy, a kolejnym etapem będzie harmonogram zmian.
- Potrzebne jest wytyczenie strategicznych miejsc, by likwidacja przycisków nie przełożyła się na pogorszenie "przepustowości" - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Zapowiada, że tam, gdzie jest to niezbędne przyciski nie zostaną zlikwidowane, jak np. przy ul. Kartuskiej, na wysokości ul. Smęgorzyńskiej.
Władze Gdyni: piesi mogą mieć trudniej
Likwidacji niektórych przycisków nie wykluczają też władze Gdyni, gdzie jest ich 420. Wskazują jednocześnie, że - paradoksalnie - ich usunięcie może pogorszyć sytuację pieszych.
Jako przykład podają skrzyżowanie ulic Władysława IV - Traugutta, gdzie dzięki przyciskom możliwe jest zastosowanie algorytmu, który w sytuacji, gdy pieszy wciska przycisk, a wokół nie ma samochodów, otrzymuje sygnał zielony nawet w ciągu kilkunastu sekund.
Trwałe wyłączenie przycisku spowoduje, że cykl światła zielonego będzie bardziej regularny, ale trzeba będzie na niego dłuższej czekać, nawet o kilkadziesiąt sekund.
- Decyzja o całkowitym demontażu przycisków wymaga dokładnych analiz, chociażby na terenie Śródmieścia, gdzie czekają nas spore zmiany w organizacji ruchu. Nie wykluczamy opcji, że niektóre skrzyżowania mogłyby funkcjonować w trybie automatycznego wzbudzania przejścia dla pieszych, czyli bez przycisków. Jednak w wielu przypadkach takie zmiany mogą być niekorzystne dla pieszych mieszkańców - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Na razie przygotowania do demontażu folii
Na razie trwają przygotowania do zdjęcia z przycisków zabezpieczających folii.
- Na początku planujemy przywrócić pełną akomodację sygnalizacji i uruchomić przyciski na przejściach, których wyłączenie znacząco wpływa na pogorszenie warunków ruchu, w tym opóźnienia transportu zbiorowego. Po ściągnięciu folii przyciski będą dezynfekowane - zapowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu.
Miejsca
Opinie (301) ponad 10 zablokowanych
-
2020-05-25 08:17
Opinia wyróżniona
Jaka jest strata z zatrzymania pojazdu a jaka (74)
z zatrzymania pieszego. Każde zatrzymanie pojazdu to więcej spalonego paliwa co znaczy że więcej pieniędzy tego kierowcy poszło w powietrze , pieniędzy które mogły by być wydane na zakup jakiejś rzeczy którą jakaś firma produkuje i zatrudnia tego pieszego który żąda przejść bez przycisków. Mniej pieniędzy w kieszeni kierowcy to mniej kupionych rzeczy i większe bezrobocie dla np. pieszych.
- 158 165
-
2020-05-25 15:22
tu nie chodzi o ekologie
tylko o pseudo ekologie
- 2 0
-
2020-05-25 12:52
strata kierowcy
Jesli kierowca zrezygnuje z samochodu to jeszcze więcej oszczedzi paliwa.
- 6 0
-
2020-05-25 10:51
(5)
Minusy chyba dają Ci co nie mają kompletnego pojęcia co napisałeś... zatrzymywać się na światłach aby przepuścić "powietrze"
- 7 0
-
2020-05-25 18:47
Samochody też nie zawsze jadą!
Piesi też muszą się zatrzymywać na światłach aby przepuścić "powietrze" gdy nic nie jedzie a mają czerwone, a do tego jeszcze muszą dotykać brudne przyciski.
- 2 1
-
2020-05-25 14:55
Jedź zgodnie z przepisami, to nie będziesz przepuszczał powietrza.
A jak już wyczaisz, jak to działa, też będziesz się wkurzał na geniuszy, którzy zajeżdżają drogę, żeby zatrzymać się na końcówce czerwonego, bo przecież więcej na liczniku, znaczy szybciej będzie u celu.
- 2 1
-
2020-05-25 11:15
No.. (2)
to jest taka właśnie grupa która ludzi co nie rozumie matematyki zysków i strat. Przez taką grupę świat zwalnia. Nawet nie dowiemy się jak to jest żyć na wyższym poziomie w pełnej synergii.
- 3 1
-
2020-05-25 23:02
Zobacz sobie jak żyją na wyższym poziomie ludzie w miastach niesamochdowych
Typu Zurych vs w miastach samochodowych typu Detroit :)
- 0 0
-
2020-05-25 18:48
Ja nie mam żadnego zysku z Twojej jazdy samochodem po mieście. Same straty.
- 1 0
-
2020-05-25 09:37
Mam taką pracę jak zresztą... (4)
wiele innych osób gdzie komunikacja niedojezdza albo jedzie bardzo długo. Przy naszym klimacie nie da się rowerem ogarnąć dojazdów. Kierowca przejeżdża wiele skrzyżowań i każde dodatkowe to duża strata. Pieszy przejdzie max kilka skrzyżowań i koszt tego jak i strata czasu jest znikoma a jak widać najbardziej cierpi co mnie bardzo smieszy bo również jestem pieszym i nie mam tego problemu ze staniem. Nawet czasem zwalniam żeby kierowca przejechał i nie robił mi więcej dymu na osiedlu.
- 6 9
-
2020-05-25 11:56
(1)
Mag, robię tak samo, przepuszczam czasami auta na przejściu, bo wiem że mnie sekunda nie zbawi a kierowca musi się zatrzymać a potem ruszyć co generuje dodatkowe straty
- 5 3
-
2020-05-25 14:53
A w jaki sposób to robisz?
Czy może jak kierowca przejedzie bez zatrzymania, jak czekasz na pasach, stwierdzasz, że miałeś na to jakiś wpływ?
- 3 0
-
2020-05-25 10:19
Typowe myślenie kierofczyka
Kierowcy się śpieszy, a pieszemu to już nie.
Niech stoi. Jego strata kilkunastu minut to żadna strata. Kierowca straci 1 minute i już jaki ból.
I do tego jeszcze klimat mu przeszkadza do jazdy rowerem :D- 11 4
-
2020-05-25 09:54
Ale teraz pomyśl, jak by Ci się jechało, gdyby ci, którzy mają świetną komunikację, albo pracę niedaleko domu, zostawili samochód w garażu.
- 5 5
-
2020-05-25 09:01
a jak zostawisz szrota na parkingu to nic nie spalisz i nic nie wydasz. (4)
cała kasa dla ciebie pomyśl nad tym.
- 13 5
-
2020-05-25 12:58
Ok, chętnie zostawię. Gdzie te parkingi? (3)
A skoro nie ma parkingów, to uskuteczniam "rotację" o którą tak apelują władze miasta.
- 1 4
-
2020-05-25 18:50
Prywatna rzecz trzymaj na swoim prywatnym terenie.
dlaczego miasto ma ci to gwarantować?
- 2 1
-
2020-05-25 18:15
Następny któremu się wydaje, że darmowe miejsce parkingowe dostał w pakiecie przy zakupie auta o_O
- 2 1
-
2020-05-25 14:52
I tu kolejna magiczna rzecz
Skąd Wam do głowy strzelił pomysł, że parkingi na publicznych drogach są po to, żeby stał tam na co dzień Twój prywatny samochód?
To są miejsca dla ludzi, którzy mają w okolicy coś do załatwienia i dlatego są płatne.
A jak chcesz mieć swój samochód, to ogarnij sobie też miejsce parkingowe.- 5 2
-
2020-05-25 09:01
Więcej pieszych = mniej spalin. Korzyść dla wszystkich.
- 13 7
-
2020-05-25 08:58
Typowe podejscie kierowcy. Tylko jemu ma byc dobrze
- 13 10
-
2020-05-25 08:47
(11)
Bzdura gdy ludzie zobaczą że miasto jest przyjazne ludziom a nie samochodom będzie mniej samochodów
A gdy piesi są zaszczuci nikt nie chce być pieszym i są same śmierdzące samochody- 22 11
-
2020-05-25 09:10
Jasne. Już widzę jak wszyscy posuwają piechotą po 3mieście (10)
Jeżeli uważasz że społeczeństwo wygląda tak jak Twoja klasa to jesteś w błędzie. Nie wszyscy mają 15 lat i jeszcze myślą że są nieśmiertelni.
- 10 11
-
2020-05-25 09:43
obecni pietnastolatkowie to raczej nie umieja zbyt wiele przejsc pieszo
jak ich do szkoly pod same drzwi odwozono.
Oni predzej nie potrafia sobie wyobrazic kroku bez samochodu.- 8 1
-
2020-05-25 09:39
mnie jakos to wychodzi od ponad 5 lat, a mieszkam tu od kilkudziesieciu lat, od urodzenia (6)
znam skróty, wiem gdzie i jak dojsc od moreny po zabianke.
samochodem tylko do sklepu wiekszego centrum po zakupy.
autobusy gdanskie i tramwaje juz dawno pozegnalem.
Mozna? Mozna.- 6 5
-
2020-05-25 11:54
Następny bez podpisu:( (1)
No jak jesteś sam i masz dużo wolnego czasu to super:(
- 2 2
-
2020-05-25 14:50
Och, jaki piękny podpis. Od razu wiadomo, kim jesteś.
Jak siedzisz w korasach z wrzeszczącymi dzieciakami, bo trzeba je SUVem zawieźć do szkoły na drugim końcu miasta, to czasu już nie szkoda, nie?
- 2 1
-
2020-05-25 10:12
można (3)
ja na przykład potrafię dodzwonić się do każdego znajomego przy użyciu samodzielniego zmontowanego systemu komunikacji. Zdemontować więc wszystkie wieże GSM i pozabierać telefony. Można? Moszna.
- 5 5
-
2020-05-25 10:16
Gdyby wieże nie mieściły się w mieście (2)
A do tego zabijały kilkadziesiąt tysięcy ludzi rocznie, to Twój pomysł miałby sens.
- 6 3
-
2020-05-25 12:57
kilkadziesiąt tysięcy rocznie? :| że co? (1)
Jak zwykle, twarde dane z Instytutu Danych z d*py,
- 1 2
-
2020-05-25 14:13
No w sumie, masz rację.
Według oficjalnych danych WHO w wypadkach drogowych w 2018 roku zginęło około 1.35mln ludzi.
- 2 0
-
2020-05-25 09:38
(1)
Jeżeli uważasz że społeczeństwo wygląda tak jak Twoja klasa to jesteś w błędzie. Nie wszyscy mają 50 lat i myślą, że jazda czym innym, niż samochodem to ujma na honorze :)
- 12 6
-
2020-05-25 12:50
Ujma na honorze? Bardzo dziwny punkt widzenia
Nie jeżdżę autem dlatego, że nim szpanuję, tylko ponieważ jest to jedyny środek transportu, za pomocą którego mogę realizować moje cele. Porzucenie auta nie byłoby dla mnie ujmą na honorze tylko zubożyło by moje życie nie tylko finansowo
- 4 5
-
2020-05-25 08:35
Mam lepszy pomysł (28)
Więcej ruchu pieszego to mniej pieniędzy które wydajemy na samochody, paliwo, bardzo drogą infrastrukturę, obsługę wypadków, naprawy. Mniej parkingów betonujących hektary miasta, powodujących zalewanie miasta, bardzo drogie remonty po powodzi. Mniej spalin, a więc mniej chorych ludzi, wielka oszczędność na ZUS i NFZ. Oszczędności byłyby ogromne! To pieniądze, które mogły by być wydane na zakup jakiejś rzeczy którą jakaś firma produkuje i zatrudnia tego pieszego!
- 65 16
-
2020-05-25 12:46
zlikwidujmy również budownictwo
oszczędności w milionach ton betonu wylewanego na budowach domów, sklepów i dróg byłyby ogromne. nie wydawano by pieniędzy na remonty.
niewyobrażalne bezrobocie i nędza oczywiście nie ma znaczenia przy światłych ideach przemiany społeczeństwa- 6 1
-
2020-05-25 09:06
W tych firmach, co naprawiają samochody, sprzedają paliwo, wykonują i naprawiają infrstrukturę drogową pracują ludzie (10)
ten właśnie pieszy...
- 6 7
-
2020-05-25 11:57
Nie zauważyłeś,że pracownicy
też przyjeżdżają samochodami?
- 3 2
-
2020-05-25 10:10
pamiętaj że koszt tylko wypadków drogowych to 56mld rocznie ;) (8)
Tyle kosztują wszystkich podatników wyczyny kierowców.
- 12 4
-
2020-05-27 00:45
56 miliardów? Rządzący to utracjusze. Za
kilka mld można pokryć kraj siecią fotoradarów i zrobić z tym porządek.
- 0 0
-
2020-05-25 14:58
(1)
Może najlepiej będzie wydać ustawę, że "z dniem... zakazuje się używania jakichkolwiek pojazdów samochodowych". Może wtedy będziesz szczęśliwy. A to, że głodny, nagi i bosy, to szczegół. Aha, karetki, straż i policja też maja odstawić pojazdy na złomowiec.
- 1 3
-
2020-05-25 15:25
To jest coś, czego niestety ustawą nie ogarniesz.
Jak wytłumaczyć socjopacie, że zostawienie samochodu w domu, kiedy mu nie jest naprawdę potrzebny ułatwia przemieszczanie się nam wszystkim?
Przecież ważne jest tylko "ja"...
A tak karetki, straż i policja muszą przeciskać się przez korki...- 4 0
-
2020-05-25 12:55
Już ci pisałem kiedyś, że jest to g*wno-prawda.
- 0 4
-
2020-05-25 11:53
Następny bez podpisu:( (3)
Często spowodowane przez ślepych pieszych i pędzących ped**arzy, bo oni nie zatrzymają się ani przed przejściem, bo im się należy szybki przejazd:((
- 4 9
-
2020-05-25 12:59
ponad 90% wypadków na przejściach powodują kierowcy, nie piesi (2)
Źródło - statystyki KGP
- 9 1
-
2020-05-26 07:21
A ile z tego % tak faktycznie to wina kierowcy?
A nie pieszego, który wszedł bez zwrócenia uwagi czy kierowca zdąży się zatrzymać no i czy też go widzi.
Łatwo kogoś skazać bo pieszy był na przejściu.
Z resztą była taka sytuacja że pieszy (pijany) wszedł (a może nawet wbiegł) na czerwonym świetle... i co? Winny kierowca, bo jechał trochę szybciej (całość utrwalona w kamerce).- 0 0
-
2020-05-25 18:48
dokładnie to 86% jest z winy kierowców
są to klasyczne najechania na pieszego będącego już na przejściu.
- 4 0
-
2020-05-25 08:39
Tak ale do tej firmy trzeba dowieźć surowce do produkcji (15)
Pracownicy muszą dojechać do pracy, ktoś musi dowieźć posiłki dla tych pracowników itp. Piechota raczej gospodarki nie przyspieszysz
- 19 23
-
2020-05-25 08:49
(14)
95% przejazdów to przejazd osoby bez towaru który jedzie tylko dlatego samochodem bo myśli że status społeczny jego zależy od tego
- 48 12
-
2020-05-25 11:46
(1)
A ty myślisz, że będę wychodził dwie godziny przed godziną wyznaczoną na wizytę u lekarza i jechał z przesiadkami i w drugą stronę tyle samo czasu zmarnuję... nic z tego, nasza komunikacja jest do bani więc wsiądę w swoje autko i w 20 minut będę:))
- 7 5
-
2020-05-25 14:49
No patrz, musisz mieszkać na jakimś zad*piu
Ja do pracy mam tyle samo, co samochodem, a autobus jedzie co 20 min.
- 4 1
-
2020-05-25 09:07
Poproszę o źródło danych. Skąd te 95%?! (2)
- 6 6
-
2020-05-25 09:54
wejdz na pierwsza lepsza ulice , np dojazd na morene i policz 100 samochodow (1)
- 9 4
-
2020-05-25 18:47
dokładnie i tylko co w piątym siedzi więcej osób niż tylko kierowca.
- 1 0
-
2020-05-25 09:01
(8)
Wjedź na obwodnicę i pokaż mi te 95%. Rozumiem, że jak zqchce się Tobie wędlinki to wskoczysz na bicykla i pojedziesz sobie do Morlin po wyroby. Każdego rowerzystę bym tak załatwił wedle ich życzenia.
- 9 21
-
2020-05-25 10:17
(3)
Kiedyś w końcu wyleziesz też z tej wypasionej bryki i niestety,ale musisz stać się tym biednym pieszym.Najgorsze jest w tym że nikt nie widzi Twego bogactwa.Są rowerzyści którzy mają droższe rowery od blachosrodów.
- 8 4
-
2020-05-25 11:51
(1)
Ale masz ciśnienie, ty bez podpisu...:(jestem i kierowcą i pieszym, ale nigdy nie będę rowerzystą... chyba przymusu nie ma?
- 4 1
-
2020-05-25 12:17
W końcu wylazłeś z tej wypasinej bryki i stałeś się pieszym,a na rowerze trzeba jeszcze umieć zachować równowagę.
- 3 6
-
2020-05-25 10:22
I właśnie dlatego takie ciśnienie, żeby z tej bryki nie wyłazić
Tylko podjeżdżać wszędzie 2m od drzwi.
- 6 4
-
2020-05-25 10:07
Na obwodnicy nie ma przejść i nie jest to miasto ;)
tu chodzi o ruch w mieście. 90% ruchu to auta osobowe które nic poza du*skiem kierowcy nie przewożą.
- 18 3
-
2020-05-25 09:33
No wjedź. (2)
Większośc samochodów ma tylko kierowcę na pokładzie, a ładunku jakoś nie widać.
Poza tym, sprzedam Ci informację, która rozwali Ci mózg:
Możesz jednocześnie posiadać rower i samochód, używać roweru do dojazdów do pracy i po drobne zakupy, a samochodu, żeby kupić sobie parę upragnionych płyt OSB.- 25 4
-
2020-05-25 10:17
mózg to ty masz rozwalony
jest połowa maja i mało kto jeździ rowerem bo jest po prostu zimno i deszczowo
- 6 14
-
2020-05-25 09:59
Samochody w wiekszości jadą puste.
Wiem jak jest z moją firmą. Owszem sa kursy sensowne bo i takie sa ale jednak sporo jest praktycznie pustym pojazdem. Mniej samochodów to mniejszy ruch i szybszy dojazd. W dodatku jest także miejsce do parkowania. Jak zwykle nie da się pogodzić stron. Sa dzielnice czy ulice gdzie pieszy winien mieć lepiej ale sa tez ulice tak zwane głowne czy
Wiem jak jest z moją firmą. Owszem sa kursy sensowne bo i takie sa ale jednak sporo jest praktycznie pustym pojazdem. Mniej samochodów to mniejszy ruch i szybszy dojazd. W dodatku jest także miejsce do parkowania. Jak zwykle nie da się pogodzić stron. Sa dzielnice czy ulice gdzie pieszy winien mieć lepiej ale sa tez ulice tak zwane głowne czy przelotowe gdzie pojazd winien szybko przejechać. Tam wystarczyłoby montowac wyswietlacze ile czasu jeszcze mamy czekać na przejście. Ogółem wyswietlacze z zmniejszającym się czasem sa idealne i dla kierowców i dla pieszych.
- 12 1
-
2020-05-25 08:27
i podstawa, będę dłużej na drodze - będę dłużej ział spalinami (12)
codzienny czas przejazdu samochodu przez miasto wydłuży się
każdego dnia, tysiące samochodów będą dłużej na naszych drogach częstując nas spalinami- 40 25
-
2020-05-25 18:29
Przestań jeździć autem, jeśli tak się troszczysz o spaliny. Tak będzie najczyściej.
- 6 0
-
2020-05-25 09:37
Tylko do momentu, kiedy jazda innymi środkami transportu zacznie się bardziej opłacać. (10)
A wtedy mniej samochodów na drogach - mniej spalin.
A więc - więcej buspasów, więcej torów, więcej DDRów i najważniejsze - priorytet dla pieszych, żeby przejście ostatnich 100m od przystanku nie trwało tyle, ile cały dojazd.- 31 14
-
2020-05-25 17:03
(2)
Tylko żeby jeszcze szanowni rowerzyści (nie tyczy się to wszystkich oczywiście) z tych DDRów korzystali. Dzisiaj, około czternastej - rowerzysta, bez kasku, na wariata i środkiem pasa, zjeżdża sobie po jezdni w dół Jaśkową, chociaż obok jest wydzielona DDR. No ale na DDR nie można już tak zapier...niczać, prawda? Bo trzeba uważać na pieszych...
- 4 3
-
2020-05-26 11:55
na ten DDRce ilość wymuszeń w wykonaniu kierowców jest wysoka
potrafią skręcić z jaśkowej bez zwalniania i bez kierunkowskazu.
- 0 0
-
2020-05-25 18:45
w 3miescie nie ma DDR
są tylko chodniki z nakazem lub dopuszczeniem ruchu rowerowego.
- 2 4
-
2020-05-25 15:07
Oczywiście, ale my tego nie dożyjemy
więc mniej gdybania, więcej działania
- 2 0
-
2020-05-25 10:09
a mógłbyś tę swoją zdartą płytę wymienić na coś, co ma w dzisiejszych czasach sens? (5)
sugerujesz komunikację miejską podczas epidemii?
- 15 20
-
2020-05-26 11:54
Japończycy nie mają z tym problemu (1)
tylko u nas histeria i kałosztorm. U nich metro jest napchane pod korek, a mimo to sobie radzą. Tylko nie mają maseczek opuszczonych na wysokość pasa.
- 0 0
-
2020-05-27 00:41
Japonia to kraj górzysty o małej powierzchni z dużą
z bardzo dużą gestąscią zaludnienia na km2. Stąd te problemy.
- 0 0
-
2020-05-25 10:13
To jest dopiero wybieranie sobie wygodnych argumentów. (2)
Maski nie założy, bo nie ma epidemii, ale do komunikacji nie wsiądzie, bo epidemia :D
- 25 11
-
2020-05-25 12:42
Nie warto tłumaczyć... Są tacy co i tak wiedzą swoje
- 3 4
-
2020-05-25 11:55
twoje argumenty powalają
na jakiej podstawie sądzisz że nie zakładam maski ?
- 7 5
-
2020-05-25 08:34
Opinia wyróżniona
(14)
Te przyciski mają sens tam gdzie jest mały ruch pieszy, na prostej drodze, a nie na ruchliwym skrzyżowaniu, gdzie samochody i tak stoją. Przykład - przejście na Przywidzkiej koło Fashion House - nie zdążysz wcisnąć, to stoisz cały cykl świateł, mimo iż samochody nie jadą, ale dla pieszego jest czerwone. Po co tam jest ten przycisk, jak światło dla pieszych w ogóle nie wpływa na ruch samochodów?
- 160 8
-
2020-05-25 21:31
Popieram
W Gdyni przy Witawie jest tak samo.
- 0 0
-
2020-05-25 11:33
(1)
Nie wpływa? To kiedy świeci się dla pieszych zielone? Nigdy?
- 1 1
-
2020-05-25 22:00
Jak nie wciśniesz to nie pali się w ogóle. Jest non stop czerwone.
Czasem tam ludzie czekają ale nie wciskają guzika i sie nie zmienia. To nie jest przejście typu wciśnij to szybciej się zapali. Zielone dla pieszych wpływa jedynie na skręcających na zielonej strzałce - muszą puścić ludzi na pasach. No ale to nie nie jest wpływ na cykl świateł jako taki.
- 0 0
-
2020-05-25 10:26
Niektóre przyciski są absurdalne
Na skrzyżowaniu Morska Kartuska w Gdyni sygnalizacja dla aut działa całą dobę ale pieszy wieczorami i nocą musi wciskać przycisk żeby sobie zmienić światło pomimo ze auta mają czerwone. To czysty nonsens i celowe utrudnianie życia pieszym.
- 9 1
-
2020-05-25 09:45
To może inaczej (1)
Pozwolić na przechodzenie na czerwonym tak jak to ma miejsce w krajach rozwiniętych. Mały kruczek tylko taki, że pieszy przechodzi na własną odpowiedzialność i jest pociągany do odpowiedzialności jak zostanie potrącony + do naprawy szkód w aucie. Jestem kierowcą i pieszym i z chęcią bym chciał mieć możliwość przechodzenia bez przypału na czerwonym, ponieważ często się zdarza, że po prostu nic nie ma w zasięgu w wzroku, a trzeba stać ...
- 11 0
-
2020-05-25 18:14
Jedyny mandat jaki dostałem przez 40 lat życia był za przejscie na czerwonym świetle...
...przez pustą Grunwaldzką przy Placu Zebrań Ludowych, gdzie widać czy coś jedzie z kilkuset metrów.
- 0 0
-
2020-05-25 09:11
Dziękuję za ten wpis. (2)
Dokładnie o to chodzi! Takie przyciski mają jakikolwiek sens tylko w przypadku przejść dla pieszych, które NIE znajdują się na skrzyżowaniach dróg.
- 22 2
-
2020-05-25 11:35
(1)
Nie do końca. Jeśli akurat piesi nie przechodzą można udostępnić przejazd bezkolizyjny pojazdom skręcającym.
- 3 1
-
2020-05-25 18:59
Spójrz na to symetrycznie
Samochody też czasem nie jadą, a piesi muszą czekać na czerwonym. Więc dlaczego im jeszcze dokładać przycisk?
- 0 0
-
2020-05-25 09:05
Identycznie jest w Sopocie na skrzyżowaniu 3 Maja i Kościuszki (1)
Samochody tak czy siak stoją, niezależnie od tego czy pieszy ma zielone światło czy nie. A przycisk trzeba wcisnąć na długo przed nowym cyklem, inaczej stoi się ponad 1,5 cyklu. A potem zdziwienie, że zirytowani piesi przechodzą na czerwonym świetle.
- 16 1
-
2020-05-25 14:56
Bo w Polsce nawet przyciski są ustawione pod samochody.
Powinno być tak, że wciskasz i po chwili masz zielone, a zrobili tak, że jak nie wciśniesz, zielonego nie ma nigdy.
- 3 1
-
2020-05-25 09:03
Ty im nie pisz tego bo tam pracują ćwierćmózgi, i tak nie zrozumieją.
- 7 1
-
2020-05-25 08:40
Nieprawda. Na Grunwaldzkiej gdzie wieczorem nie ma żywej duszy (1)
Też są potrzebne bo imaczej piszczki dla niewidomych wyją 24h na dobę. A ruch samochodowy trwa tam cały czas
- 6 10
-
2020-05-25 18:56
To kwestia charakteru
Rozwiązanie jest proste. Nie znosisz odgłosów miasta -> wyprowadź się na wieś.
- 0 1
-
2020-05-25 07:22
Opinia wyróżniona
(4)
Zamienić przyciski na bezdotykowe wykrywanie pieszych oczekujących na przejście. I w końcu odblokować system w którym albo przy braku samochodów albo przy większej ilości oczekujących pieszych zielone światło otrzymują piesi.
W koncu (podobno) mamy super inteligentny system sterowania ruchem.- 187 12
-
2020-05-25 19:25
Dodałbym jeszcze odliczanie sekund do zmiany świateł jak mają w niektórych krajach.
- 2 0
-
2020-05-25 09:45
system jest super - drogi i ma multum możliwości
ale operator, który go programuje i ustawia jest de**billem, a z tym to już nic się nie da zrobić.
- 4 0
-
2020-05-25 08:19
Potyl (1)
Jestem za a nie jak dotychczas jeden pieszy naciska i kawalkada sam. stoi tak jest w Kokoszkach swiatla co 100m. d**il z urzedu spi a tam kolejka samochodow
- 1 12
-
2020-05-25 09:47
i dobrze.
jak ma przejsc inaczej?
- 6 0
Wszystkie opinie
-
2020-05-25 07:00
(12)
Już nie przesadzajmy,spokojnie powinni zdjąć tą folię.Poza tem po wciśnięciu czeka się dość długo,jak byłem w juesej na saksach to tam wciskasz i masz zielone po 3 sekundach.Są też państwa,gdzie jest to rozwiazane bardziey nowocześnie.Pieszy podchodzi do przejścia i czujka go wykrywa,za chwilę ma zielone...Ale to u nas pewnie jeszcze długo nie powstanie.
- 89 25
-
2020-05-25 07:36
w usa wciskasz i jest zielone? to chyba byles na traugutta w gdyni co najwyzej albo innym zadpiu.
- 8 5
-
2020-05-25 08:06
Bezdotykowe wykrywanie pieszego będzie (1)
gdy szwagier założy firmę produkującą takie cuda
- 6 3
-
2020-05-25 10:57
szwagier z żoną z rozłącznością majątkową min zdrowia już nad tym pracują
i kolejne milioniki do przygarnięcia
- 4 0
-
2020-05-25 08:12
Misiaczku, przy 50 km/godz nie zatrzymasz samochodu w 3 sekundy (6)
a nawet jak ci się to uda, to masz następny samochód na plecach
- 4 5
-
2020-05-25 08:32
(2)
a jakie to ma znaczenie czy światło zmieni się 3 sekundy po przyciśnięciu przycisku przez pieszego czy po zmianie cyklu...
- 6 1
-
2020-05-25 09:33
? (1)
no cóż, jeżeli samochód się w 3 sekundy nie zatrzyma....
- 1 3
-
2020-05-25 09:55
Gdyby tylko ktoś wymyślił jakiś patent na taką okazję...
Wiem! Jakby dodać takie światło pomiędzy zielonym i czerwonym, powiedzmy pomarańczowe, przy którym można przejeżdżać tylko w razie, gdyby zatrzymanie wymagało ostrego hamowania?
Może to gdzieś zgłoszę, pewnie się urzędnikom spodoba!- 4 0
-
2020-05-25 09:04
to jedz 20kmh. proste
- 2 3
-
2020-05-25 10:59
przepisy mówią jasno - nie zachowanie wymaganego dystansu
czyni cię winnym stłuczki!
- 5 0
-
2020-05-25 18:32
Ale pomarańczowe świeci się tak samo długo, niezależnie czy światła zmienia automat czy przycisk pieszego. W czym problem?
- 0 0
-
2020-05-25 14:10
napisz nam (1)
rybko gdzie ty jeszcze nie byłeś i czego nie widziałeś
- 2 0
-
2020-05-25 14:52
Nie był jeszcze poza swoją piwnicą
- 1 0
-
2020-05-25 07:01
bez różnicy, u nas i tak przycisk nie powoduje zmiany sygnalizacji (7)
w przeciwieństwie do zachodu, gdzie po paru sekundach następuje zmiana
- 119 15
-
2020-05-25 08:30
(5)
przyciski na glownych arteriach to glupota. np wzdluz grunwaldzkiej czy zwyciestwa albo na havla. przeciez one nic tam nie robia.
- 14 1
-
2020-05-25 08:44
Nie, to nie jest głupota! Sygnał dla niewidomych piszczy 24h (4)
Likwidacja przycisków tylko razem z usunięciem piszczków dla niewidomych
- 1 13
-
2020-05-25 09:49
Serio, nie stać Cię na porządne okna?
- 7 0
-
2020-05-25 11:01
piszczek będzie tak czy siak! (2)
nie licz na to, że ktokolwiek odważy się je likwidować wraz z przyciskami.
- 4 1
-
2020-05-25 11:40
(1)
Albo udajesz, albo nie rozumiesz sensu. W nocy po likwidacji przycisków sygnał dla niewidomych będzie piszczał co zmianę świateł. Gdy przyciski działają będzie piszczał tylko gdy ktoś zechce przejść. Teraz rozumiesz różnicę?
- 0 4
-
2020-05-25 14:15
Ale czego się spodziewałeś, kupując lub wynajmując mieszkanie w mieście?
Może jeszcze tramwaje Ci hałasują?
- 6 0
-
2020-05-25 14:17
jaki zachod masz na mysli ? bo ani razu sie z tym nie spotkalem.
a praktycznie codziennie przechodze przez przejscie na "zachodzie" .Takze skoncz pisac pitoly farmazonie.
- 1 1
-
2020-05-25 07:04
miały wszystkie zniknąć (7)
teraz sie okazuje że tylko niektore
ostatecznie bedzie po staremu, wszystkie zostaną.
Kierowca i jesgo św. przepustowośc najważniejsza. kto by sie tam pieszymi przejmował. pieszemu na pewno sie nie spieszy. Tylko kierowcom sie spieszy jak wszyscy wiemy. ;)- 53 72
-
2020-05-25 07:18
(4)
Większa przepustowość =mniejsze korki, niższe zużycie paliwa, niższa emisja spalin. Z korzyścią dla wszystkich, więc nie narzekaj.
- 17 19
-
2020-05-25 07:41
I tak wszystkie zalety zostają od razu zmiecione przez jazdę grubo ponad limit. (1)
50km/h = mniejsze korki, niższe zużycie paliwa, niższa emisja spalin.
Z korzyścią dla wszystkich, więc nie narzekaj.- 10 4
-
2020-05-25 08:09
Korzyści dla kierowców na pewno. System stworzony przez kierowców
i przez nich obsługiwany. Pieszy spychany z chodnika przez hulajnogi i z pasów przez samochody. Już teraz kierowcy uważają, że wolno im po chodniku też jeździć.
- 12 5
-
2020-05-25 09:05
większa przepustowość to więcej samochodów to większe żużycie paliwa
większa emisja spalin, większy hałas, paradoksalnie większe też korki ze względu na skrzyżowania (większa przepustowość na głównych ale na drogach podporządkowanych paraliż ) większe prawdopodobieństwo wypadku......
- 12 3
-
2020-05-25 18:34
Rezygnacja z samochodu = mniejsze korki, zerowe zużycie paliwa, zerowa emisja spalin. Autobusy też pojadą szybciej, z korzyścią dla wszystkich. Odwagi!
- 1 2
-
2020-05-25 08:12
(1)
Kwarantanna dobitnie ukazała, że samochody nie sa winne zanieczyszczeniu miasta więc sie odczepcie od kierowców.
- 9 8
-
2020-05-25 09:48
niuczego takiego nie pokazała
przecież ilość pyłów PM10 zmniejszyła sie o 40%.
- 5 2
-
2020-05-25 07:10
(2)
Nic nie wspomnieli o bezdotykowych czujnikach... ️
- 33 3
-
2020-05-25 08:41
Dokładnie, przecież to jest cały system
a przyciski to tylko jego element, są fotokomórki, kamery oraz pętle indukcyjne zatopione w asfalcie. Dynamiczne sterowanie ruchem to przyszłość, zobaczcie sobie centrum sterowania ruchem np. w Holandii. Oklejanie tych przycisków pokazało niestety gdzie jesteśmy mentalnie - otóż w średniowieczu.
- 2 0
-
2020-05-25 22:20
"Przyciski na przejściach mogą zniknąć"
to jest grozba?
- 0 0
-
2020-05-25 07:11
Dyskryminacja pieszych i łamanie prawa (8)
Ale urzędnicy w Gdańsku to w większości mentalny samochodowy beton.
- 65 53
-
2020-05-25 07:36
(7)
w jaki sposob dyskryminacjaxd? w artykule jest wyraźnie napisane, że pieszy bedzie czekał o kilka/nascie sekund dluzej. rzeczywiscie, dyskryminacja!!!11
- 11 9
-
2020-05-25 07:45
Czyli nie masz problemu z dodaniem kilkunastu sekund do każdych świateł dla samochodów? (6)
Przecież to nie dyskryminacja.
- 12 11
-
2020-05-25 08:48
Chodzi o środowisko. Samochód gdy jest rozpędzany od 0 zużywa najwięcej paliwa (4)
Na ale pseudohumanisci po europeistyce nie są w stanie tego pojąć...
- 10 10
-
2020-05-25 09:41
Samochód zostawiony pod domem zużywa jeszcze mniej
Ale pseudoznawcy po technikum nie są w stanie tego pojąć...
- 8 6
-
2020-05-25 09:49
juz tyle tych samochodow nie bedzie w przyszlosci na uliczkach w przygdanskich wioskach - dzis osiedlach.
- 2 2
-
2020-05-25 14:40
To oczym piszesz dzbanie dotyczy raz tylko starych szrotów a nie nowych aut i dwa tych co nie potrafią (1)
jeździć ekonomicznie .
- 1 4
-
2020-05-25 14:44
A nowy to bierze energię z kosmosu? :D
Tylko elektryki i hybrydy wychodzą tutaj obronną ręką, reszta wali całą energię kinetyczną w ciepełko na hamulcach...
- 2 0
-
2020-05-25 16:13
XD
A co z jazdą w nocy? Wielokrotnie tracę minuty stojąc na przed przejściami dla pieszych, gdzie nie ma żywej duszy.
- 2 0
-
2020-05-25 07:13
w usa nIkt nie likwiduje (3)
po prostu naciska sie lokciem i juz
- 62 7
-
2020-05-25 08:06
Ale usa to jest raj samochodziarzy (1)
Ja się dziwię, że tam jeszcze pozwalają na przejścia dla pieszych naziemne.
- 6 2
-
2020-05-25 09:43
Z prostego powodu - i tak ich nikt nie używa.
Znajomego zaczepiła w LA policja, bo poszedł z buta do sklepu, co wydało im się niesamowicie podejrzane. No, ale tam nawet do banku wjeżdża się samochodem...
- 1 0
-
2020-05-25 09:40
A na Marsie Panie to....
- 1 0
-
2020-05-25 07:13
I tak te przyciski nie działały
Bo nie było pieniędzy na naprawę
- 34 4
-
2020-05-25 07:14
a ile kasy w błoto wywalone! (6)
- 43 2
-
2020-05-25 08:43
Nie ich... (3)
Kto by się przejmował.
- 4 1
-
2020-05-25 09:05
Twoich też nie socjalny nierobie. (2)
Przecież ty nie pracujesz PiSowski czopku. Nie płacisz w tym mieście podatku dochodowego, więc nie twoje pieniądze są marnowane. Dziękuj mamusi że cię ubiera i żywi, oraz że opłaca dostęp do internetu.
- 1 5
-
2020-05-25 09:49
wyzywaj tak swojego szefa (1)
- 0 1
-
2020-05-25 18:18
Ja mam szefa bo pracuję, na wasze socjale czopki PiSowskie.
- 0 1
-
2020-05-25 09:08
Bezkarne trwonienie publiczych pieniedzy, to ulubione zajecie urzędasów (1)
- 3 1
-
2020-05-25 18:19
Na przykład 2mld zł rocznie na TVPropaganda.
- 0 0
-
2020-05-25 07:18
Bez swiatel (3)
Tez by było ok.
- 26 6
-
2020-05-25 09:53
adomowicz z zastepczynia to juz nie wie co by zrobic (2)
zeby zycie ludziom "poprawic"
- 0 0
-
2020-05-25 12:41
Ta szczególnie na ulicy Bulońskiej gdzie d**ilne światła są co 50 metrów:) (1)
Chociaż są zbędne, szczególnie wieczorem i w nocy, a pali się to cholerstwo całą dobę:)
- 1 0
-
2020-05-25 14:16
No dobra, ale tam jest śliczna zielona fala.
Więc się mogą palić do woli, jak jedziesz 50 to nie przeszkadza.
- 0 1
-
2020-05-25 07:18
oczywiście ten z Gdyni będzie wszysto analizował
problem w tym, że co najmniej od kilku lat oni tylko analizują ale niestety nic nie robią
- 41 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.