• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Część przycisków na przejściach dla pieszych może zniknąć

rb
25 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Likwidacja przycisków dla pieszych wymagałaby odpowiedniego zsynchronizowania sygnalizacji. Likwidacja przycisków dla pieszych wymagałaby odpowiedniego zsynchronizowania sygnalizacji.

Czy po zakończeniu epidemii koronowirusa część przycisków dla pieszych na przejściach zniknie? Ich likwidację sugerują niektórzy piesi, nie wykluczają tego urzędnicy, ale podkreślają jednocześnie, że najpierw potrzebne są stosowne analizy.



Czy przyciski dla pieszych powinny być zlikwidowane?

Od połowy marca, z powodu koronawirusa, przyciski przy przejściach dla pieszych w Trójmieście są zakryte. Zielone światło jest wzbudzane automatycznie, a nie na żądanie.

Część spacerujących i rowerzystów sugeruje, by takie rozwiązanie pozostało na stałe, dodając, że potrzebne jest odpowiednie zsynchronizowanie świateł na skrzyżowaniach, by nikt nie był pokrzywdzony.

Różne punkty widzenia



- Dzięki temu wszyscy uczestnicy ruchu są traktowani sprawiedliwie, bo zmiany następują w stałym cyklu. Nie trzeba nerwowo naciskać, czekać niepotrzebnie, a często i tak łamać przepisów, przechodząc na czerwonym, w oczekiwaniu na zmiany na sygnalizatorze. Nie chcę rewolucji, ale gdyby choć część z nich zniknęła, sytuacja pieszych uległaby poprawie - sugeruje pan Bartosz, nasz czytelnik.
Kierowcy ripostują, że po likwidacji przycisków, w wielu miejscach światła będą się zmieniać, mimo że nie będzie pieszych. W efekcie przez "pieszych widmo" tworzyć się będą korki.

W Gdańsku zapowiedzi na konferencji...



W Gdańsku jest 1050 takich przycisków wzbudzających światło zielone dla pieszych. Zapowiedzi częściowej rezygnacji z tych urządzeń pojawiły się podczas konferencji prasowej, na której władze miasta poinformowały o dużych zmianach w organizacji ruchu dla pieszych.

- Na wybranych ulicach chcemy stworzyć priorytet dla ruchu pieszego. Będziemy też likwidować przyciski, które obecnie są zaklejone. Nie można dłużej utrzymać sytuacji, gdy pieszy czy rowerzysta musi domagać się przejścia lub przejazdu na drugą stronę ulicy - wskazywał Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

...realizacja po analizach



Realizacja tych zapowiedzi nie nastąpi jednak szybko. Gdy pytamy urzędników o likwidację przycisków, odpowiadają, że na razie trwają analizy, a kolejnym etapem będzie harmonogram zmian.

- Potrzebne jest wytyczenie strategicznych miejsc, by likwidacja przycisków nie przełożyła się na pogorszenie "przepustowości" - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Zapowiada, że tam, gdzie jest to niezbędne przyciski nie zostaną zlikwidowane, jak np. przy ul. Kartuskiej, na wysokości ul. SmęgorzyńskiejMapka.

Władze Gdyni: piesi mogą mieć trudniej



Likwidacji niektórych przycisków nie wykluczają też władze Gdyni, gdzie jest ich 420. Wskazują jednocześnie, że - paradoksalnie - ich usunięcie może pogorszyć sytuację pieszych.

Jako przykład podają skrzyżowanie ulic Władysława IV - TrauguttaMapka, gdzie dzięki przyciskom możliwe jest zastosowanie algorytmu, który w sytuacji, gdy pieszy wciska przycisk, a wokół nie ma samochodów, otrzymuje sygnał zielony nawet w ciągu kilkunastu sekund.

Trwałe wyłączenie przycisku spowoduje, że cykl światła zielonego będzie bardziej regularny, ale trzeba będzie na niego dłuższej czekać, nawet o kilkadziesiąt sekund.

- Decyzja o całkowitym demontażu przycisków wymaga dokładnych analiz, chociażby na terenie Śródmieścia, gdzie czekają nas spore zmiany w organizacji ruchu. Nie wykluczamy opcji, że niektóre skrzyżowania mogłyby funkcjonować w trybie automatycznego wzbudzania przejścia dla pieszych, czyli bez przycisków. Jednak w wielu przypadkach takie zmiany mogą być niekorzystne dla pieszych mieszkańców - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Na razie przygotowania do demontażu folii



Na razie trwają przygotowania do zdjęcia z przycisków zabezpieczających folii.

- Na początku planujemy przywrócić pełną akomodację sygnalizacji i uruchomić przyciski na przejściach, których wyłączenie znacząco wpływa na pogorszenie warunków ruchu, w tym opóźnienia transportu zbiorowego. Po ściągnięciu folii przyciski będą dezynfekowane - zapowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu.
rb

Miejsca

Opinie (301) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Przyciski na każdym kroku. (1)

    Faktycznie ten przycisk to na dziś problem numer jeden w życiu każdego mieszkańca Gdańska.Bez przycisków będzie nam żyło się trudniej.
    Może pomyśleć o zainstalowaniu takich w wielu miejscach i każdy jak będzie chciał się dowartościować to sobie poprzyciska sobie ile zechce.

    • 1 0

    • Każdy w Gdańsku...

      ... powinien mieć swój przycisk

      • 0 0

  • miasta są dla ludzi

    nie dla samochodów

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Jaka jest strata z zatrzymania pojazdu a jaka (74)

    z zatrzymania pieszego. Każde zatrzymanie pojazdu to więcej spalonego paliwa co znaczy że więcej pieniędzy tego kierowcy poszło w powietrze , pieniędzy które mogły by być wydane na zakup jakiejś rzeczy którą jakaś firma produkuje i zatrudnia tego pieszego który żąda przejść bez przycisków. Mniej pieniędzy w kieszeni kierowcy to mniej kupionych rzeczy i większe bezrobocie dla np. pieszych.

    • 158 165

    • Mam lepszy pomysł (28)

      Więcej ruchu pieszego to mniej pieniędzy które wydajemy na samochody, paliwo, bardzo drogą infrastrukturę, obsługę wypadków, naprawy. Mniej parkingów betonujących hektary miasta, powodujących zalewanie miasta, bardzo drogie remonty po powodzi. Mniej spalin, a więc mniej chorych ludzi, wielka oszczędność na ZUS i NFZ. Oszczędności byłyby ogromne! To pieniądze, które mogły by być wydane na zakup jakiejś rzeczy którą jakaś firma produkuje i zatrudnia tego pieszego!

      • 65 16

      • W tych firmach, co naprawiają samochody, sprzedają paliwo, wykonują i naprawiają infrstrukturę drogową pracują ludzie (10)

        ten właśnie pieszy...

        • 6 7

        • pamiętaj że koszt tylko wypadków drogowych to 56mld rocznie ;) (8)

          Tyle kosztują wszystkich podatników wyczyny kierowców.

          • 12 4

          • 56 miliardów? Rządzący to utracjusze. Za

            kilka mld można pokryć kraj siecią fotoradarów i zrobić z tym porządek.

            • 0 0

          • Następny bez podpisu:( (3)

            Często spowodowane przez ślepych pieszych i pędzących ped**arzy, bo oni nie zatrzymają się ani przed przejściem, bo im się należy szybki przejazd:((

            • 4 9

            • ponad 90% wypadków na przejściach powodują kierowcy, nie piesi (2)

              Źródło - statystyki KGP

              • 9 1

              • A ile z tego % tak faktycznie to wina kierowcy?

                A nie pieszego, który wszedł bez zwrócenia uwagi czy kierowca zdąży się zatrzymać no i czy też go widzi.
                Łatwo kogoś skazać bo pieszy był na przejściu.
                Z resztą była taka sytuacja że pieszy (pijany) wszedł (a może nawet wbiegł) na czerwonym świetle... i co? Winny kierowca, bo jechał trochę szybciej (całość utrwalona w kamerce).

                • 0 0

              • dokładnie to 86% jest z winy kierowców

                są to klasyczne najechania na pieszego będącego już na przejściu.

                • 4 0

          • (1)

            Może najlepiej będzie wydać ustawę, że "z dniem... zakazuje się używania jakichkolwiek pojazdów samochodowych". Może wtedy będziesz szczęśliwy. A to, że głodny, nagi i bosy, to szczegół. Aha, karetki, straż i policja też maja odstawić pojazdy na złomowiec.

            • 1 3

            • To jest coś, czego niestety ustawą nie ogarniesz.

              Jak wytłumaczyć socjopacie, że zostawienie samochodu w domu, kiedy mu nie jest naprawdę potrzebny ułatwia przemieszczanie się nam wszystkim?
              Przecież ważne jest tylko "ja"...

              A tak karetki, straż i policja muszą przeciskać się przez korki...

              • 4 0

          • Już ci pisałem kiedyś, że jest to g*wno-prawda.

            • 0 4

        • Nie zauważyłeś,że pracownicy

          też przyjeżdżają samochodami?

          • 3 2

      • Tak ale do tej firmy trzeba dowieźć surowce do produkcji (15)

        Pracownicy muszą dojechać do pracy, ktoś musi dowieźć posiłki dla tych pracowników itp. Piechota raczej gospodarki nie przyspieszysz

        • 19 23

        • (14)

          95% przejazdów to przejazd osoby bez towaru który jedzie tylko dlatego samochodem bo myśli że status społeczny jego zależy od tego

          • 48 12

          • Poproszę o źródło danych. Skąd te 95%?! (2)

            • 6 6

            • wejdz na pierwsza lepsza ulice , np dojazd na morene i policz 100 samochodow (1)

              • 9 4

              • dokładnie i tylko co w piątym siedzi więcej osób niż tylko kierowca.

                • 1 0

          • (1)

            A ty myślisz, że będę wychodził dwie godziny przed godziną wyznaczoną na wizytę u lekarza i jechał z przesiadkami i w drugą stronę tyle samo czasu zmarnuję... nic z tego, nasza komunikacja jest do bani więc wsiądę w swoje autko i w 20 minut będę:))

            • 7 5

            • No patrz, musisz mieszkać na jakimś zad*piu

              Ja do pracy mam tyle samo, co samochodem, a autobus jedzie co 20 min.

              • 4 1

          • (8)

            Wjedź na obwodnicę i pokaż mi te 95%. Rozumiem, że jak zqchce się Tobie wędlinki to wskoczysz na bicykla i pojedziesz sobie do Morlin po wyroby. Każdego rowerzystę bym tak załatwił wedle ich życzenia.

            • 9 21

            • (3)

              Kiedyś w końcu wyleziesz też z tej wypasionej bryki i niestety,ale musisz stać się tym biednym pieszym.Najgorsze jest w tym że nikt nie widzi Twego bogactwa.Są rowerzyści którzy mają droższe rowery od blachosrodów.

              • 8 4

              • (1)

                Ale masz ciśnienie, ty bez podpisu...:(jestem i kierowcą i pieszym, ale nigdy nie będę rowerzystą... chyba przymusu nie ma?

                • 4 1

              • W końcu wylazłeś z tej wypasinej bryki i stałeś się pieszym,a na rowerze trzeba jeszcze umieć zachować równowagę.

                • 3 6

              • I właśnie dlatego takie ciśnienie, żeby z tej bryki nie wyłazić

                Tylko podjeżdżać wszędzie 2m od drzwi.

                • 6 4

            • No wjedź. (2)

              Większośc samochodów ma tylko kierowcę na pokładzie, a ładunku jakoś nie widać.

              Poza tym, sprzedam Ci informację, która rozwali Ci mózg:

              Możesz jednocześnie posiadać rower i samochód, używać roweru do dojazdów do pracy i po drobne zakupy, a samochodu, żeby kupić sobie parę upragnionych płyt OSB.

              • 25 4

              • mózg to ty masz rozwalony

                jest połowa maja i mało kto jeździ rowerem bo jest po prostu zimno i deszczowo

                • 6 14

              • Samochody w wiekszości jadą puste.

                Wiem jak jest z moją firmą. Owszem sa kursy sensowne bo i takie sa ale jednak sporo jest praktycznie pustym pojazdem. Mniej samochodów to mniejszy ruch i szybszy dojazd. W dodatku jest także miejsce do parkowania. Jak zwykle nie da się pogodzić stron. Sa dzielnice czy ulice gdzie pieszy winien mieć lepiej ale sa tez ulice tak zwane głowne czy przelotowe gdzie pojazd winien szybko przejechać. Tam wystarczyłoby montowac wyswietlacze ile czasu jeszcze mamy czekać na przejście. Ogółem wyswietlacze z zmniejszającym się czasem sa idealne i dla kierowców i dla pieszych.

                • 12 1

            • Na obwodnicy nie ma przejść i nie jest to miasto ;)

              tu chodzi o ruch w mieście. 90% ruchu to auta osobowe które nic poza du*skiem kierowcy nie przewożą.

              • 18 3

      • zlikwidujmy również budownictwo

        oszczędności w milionach ton betonu wylewanego na budowach domów, sklepów i dróg byłyby ogromne. nie wydawano by pieniędzy na remonty.

        niewyobrażalne bezrobocie i nędza oczywiście nie ma znaczenia przy światłych ideach przemiany społeczeństwa

        • 6 1

    • i podstawa, będę dłużej na drodze - będę dłużej ział spalinami (12)

      codzienny czas przejazdu samochodu przez miasto wydłuży się
      każdego dnia, tysiące samochodów będą dłużej na naszych drogach częstując nas spalinami

      • 40 25

      • Tylko do momentu, kiedy jazda innymi środkami transportu zacznie się bardziej opłacać. (10)

        A wtedy mniej samochodów na drogach - mniej spalin.

        A więc - więcej buspasów, więcej torów, więcej DDRów i najważniejsze - priorytet dla pieszych, żeby przejście ostatnich 100m od przystanku nie trwało tyle, ile cały dojazd.

        • 31 14

        • a mógłbyś tę swoją zdartą płytę wymienić na coś, co ma w dzisiejszych czasach sens? (5)

          sugerujesz komunikację miejską podczas epidemii?

          • 15 20

          • Japończycy nie mają z tym problemu (1)

            tylko u nas histeria i kałosztorm. U nich metro jest napchane pod korek, a mimo to sobie radzą. Tylko nie mają maseczek opuszczonych na wysokość pasa.

            • 0 0

            • Japonia to kraj górzysty o małej powierzchni z dużą

              z bardzo dużą gestąscią zaludnienia na km2. Stąd te problemy.

              • 0 0

          • To jest dopiero wybieranie sobie wygodnych argumentów. (2)

            Maski nie założy, bo nie ma epidemii, ale do komunikacji nie wsiądzie, bo epidemia :D

            • 25 11

            • Nie warto tłumaczyć... Są tacy co i tak wiedzą swoje

              • 3 4

            • twoje argumenty powalają

              na jakiej podstawie sądzisz że nie zakładam maski ?

              • 7 5

        • (2)

          Tylko żeby jeszcze szanowni rowerzyści (nie tyczy się to wszystkich oczywiście) z tych DDRów korzystali. Dzisiaj, około czternastej - rowerzysta, bez kasku, na wariata i środkiem pasa, zjeżdża sobie po jezdni w dół Jaśkową, chociaż obok jest wydzielona DDR. No ale na DDR nie można już tak zapier...niczać, prawda? Bo trzeba uważać na pieszych...

          • 4 3

          • na ten DDRce ilość wymuszeń w wykonaniu kierowców jest wysoka

            potrafią skręcić z jaśkowej bez zwalniania i bez kierunkowskazu.

            • 0 0

          • w 3miescie nie ma DDR

            są tylko chodniki z nakazem lub dopuszczeniem ruchu rowerowego.

            • 2 4

        • Oczywiście, ale my tego nie dożyjemy

          więc mniej gdybania, więcej działania

          • 2 0

      • Przestań jeździć autem, jeśli tak się troszczysz o spaliny. Tak będzie najczyściej.

        • 6 0

    • (5)

      Minusy chyba dają Ci co nie mają kompletnego pojęcia co napisałeś... zatrzymywać się na światłach aby przepuścić "powietrze"

      • 7 0

      • No.. (2)

        to jest taka właśnie grupa która ludzi co nie rozumie matematyki zysków i strat. Przez taką grupę świat zwalnia. Nawet nie dowiemy się jak to jest żyć na wyższym poziomie w pełnej synergii.

        • 3 1

        • Zobacz sobie jak żyją na wyższym poziomie ludzie w miastach niesamochdowych

          Typu Zurych vs w miastach samochodowych typu Detroit :)

          • 0 0

        • Ja nie mam żadnego zysku z Twojej jazdy samochodem po mieście. Same straty.

          • 1 0

      • Samochody też nie zawsze jadą!

        Piesi też muszą się zatrzymywać na światłach aby przepuścić "powietrze" gdy nic nie jedzie a mają czerwone, a do tego jeszcze muszą dotykać brudne przyciski.

        • 2 1

      • Jedź zgodnie z przepisami, to nie będziesz przepuszczał powietrza.

        A jak już wyczaisz, jak to działa, też będziesz się wkurzał na geniuszy, którzy zajeżdżają drogę, żeby zatrzymać się na końcówce czerwonego, bo przecież więcej na liczniku, znaczy szybciej będzie u celu.

        • 2 1

    • a jak zostawisz szrota na parkingu to nic nie spalisz i nic nie wydasz. (4)

      cała kasa dla ciebie pomyśl nad tym.

      • 13 5

      • Ok, chętnie zostawię. Gdzie te parkingi? (3)

        A skoro nie ma parkingów, to uskuteczniam "rotację" o którą tak apelują władze miasta.

        • 1 4

        • Prywatna rzecz trzymaj na swoim prywatnym terenie.

          dlaczego miasto ma ci to gwarantować?

          • 2 1

        • Następny któremu się wydaje, że darmowe miejsce parkingowe dostał w pakiecie przy zakupie auta o_O

          • 2 1

        • I tu kolejna magiczna rzecz

          Skąd Wam do głowy strzelił pomysł, że parkingi na publicznych drogach są po to, żeby stał tam na co dzień Twój prywatny samochód?

          To są miejsca dla ludzi, którzy mają w okolicy coś do załatwienia i dlatego są płatne.

          A jak chcesz mieć swój samochód, to ogarnij sobie też miejsce parkingowe.

          • 5 2

    • tu nie chodzi o ekologie

      tylko o pseudo ekologie

      • 2 0

    • Mam taką pracę jak zresztą... (4)

      wiele innych osób gdzie komunikacja niedojezdza albo jedzie bardzo długo. Przy naszym klimacie nie da się rowerem ogarnąć dojazdów. Kierowca przejeżdża wiele skrzyżowań i każde dodatkowe to duża strata. Pieszy przejdzie max kilka skrzyżowań i koszt tego jak i strata czasu jest znikoma a jak widać najbardziej cierpi co mnie bardzo smieszy bo również jestem pieszym i nie mam tego problemu ze staniem. Nawet czasem zwalniam żeby kierowca przejechał i nie robił mi więcej dymu na osiedlu.

      • 6 9

      • (1)

        Mag, robię tak samo, przepuszczam czasami auta na przejściu, bo wiem że mnie sekunda nie zbawi a kierowca musi się zatrzymać a potem ruszyć co generuje dodatkowe straty

        • 5 3

        • A w jaki sposób to robisz?

          Czy może jak kierowca przejedzie bez zatrzymania, jak czekasz na pasach, stwierdzasz, że miałeś na to jakiś wpływ?

          • 3 0

      • Typowe myślenie kierofczyka

        Kierowcy się śpieszy, a pieszemu to już nie.
        Niech stoi. Jego strata kilkunastu minut to żadna strata. Kierowca straci 1 minute i już jaki ból.
        I do tego jeszcze klimat mu przeszkadza do jazdy rowerem :D

        • 11 4

      • Ale teraz pomyśl, jak by Ci się jechało, gdyby ci, którzy mają świetną komunikację, albo pracę niedaleko domu, zostawili samochód w garażu.

        • 5 5

    • (11)

      Bzdura gdy ludzie zobaczą że miasto jest przyjazne ludziom a nie samochodom będzie mniej samochodów

      A gdy piesi są zaszczuci nikt nie chce być pieszym i są same śmierdzące samochody

      • 22 11

      • Jasne. Już widzę jak wszyscy posuwają piechotą po 3mieście (10)

        Jeżeli uważasz że społeczeństwo wygląda tak jak Twoja klasa to jesteś w błędzie. Nie wszyscy mają 15 lat i jeszcze myślą że są nieśmiertelni.

        • 10 11

        • mnie jakos to wychodzi od ponad 5 lat, a mieszkam tu od kilkudziesieciu lat, od urodzenia (6)

          znam skróty, wiem gdzie i jak dojsc od moreny po zabianke.

          samochodem tylko do sklepu wiekszego centrum po zakupy.

          autobusy gdanskie i tramwaje juz dawno pozegnalem.

          Mozna? Mozna.

          • 6 5

          • Następny bez podpisu:( (1)

            No jak jesteś sam i masz dużo wolnego czasu to super:(

            • 2 2

            • Och, jaki piękny podpis. Od razu wiadomo, kim jesteś.

              Jak siedzisz w korasach z wrzeszczącymi dzieciakami, bo trzeba je SUVem zawieźć do szkoły na drugim końcu miasta, to czasu już nie szkoda, nie?

              • 2 1

          • można (3)

            ja na przykład potrafię dodzwonić się do każdego znajomego przy użyciu samodzielniego zmontowanego systemu komunikacji. Zdemontować więc wszystkie wieże GSM i pozabierać telefony. Można? Moszna.

            • 5 5

            • Gdyby wieże nie mieściły się w mieście (2)

              A do tego zabijały kilkadziesiąt tysięcy ludzi rocznie, to Twój pomysł miałby sens.

              • 6 3

              • kilkadziesiąt tysięcy rocznie? :| że co? (1)

                Jak zwykle, twarde dane z Instytutu Danych z d*py,

                • 1 2

              • No w sumie, masz rację.

                Według oficjalnych danych WHO w wypadkach drogowych w 2018 roku zginęło około 1.35mln ludzi.

                • 2 0

        • (1)

          Jeżeli uważasz że społeczeństwo wygląda tak jak Twoja klasa to jesteś w błędzie. Nie wszyscy mają 50 lat i myślą, że jazda czym innym, niż samochodem to ujma na honorze :)

          • 12 6

          • Ujma na honorze? Bardzo dziwny punkt widzenia

            Nie jeżdżę autem dlatego, że nim szpanuję, tylko ponieważ jest to jedyny środek transportu, za pomocą którego mogę realizować moje cele. Porzucenie auta nie byłoby dla mnie ujmą na honorze tylko zubożyło by moje życie nie tylko finansowo

            • 4 5

        • obecni pietnastolatkowie to raczej nie umieja zbyt wiele przejsc pieszo

          jak ich do szkoly pod same drzwi odwozono.

          Oni predzej nie potrafia sobie wyobrazic kroku bez samochodu.

          • 8 1

    • strata kierowcy

      Jesli kierowca zrezygnuje z samochodu to jeszcze więcej oszczedzi paliwa.

      • 6 0

    • Więcej pieszych = mniej spalin. Korzyść dla wszystkich.

      • 13 7

    • Typowe podejscie kierowcy. Tylko jemu ma byc dobrze

      • 13 10

  • Po co?

    Skoro nie ma i nie będzie turystów. W tym roku sezonu nie bedzie

    • 0 0

  • odpowiadając żulom

    W wielu miejscach światła będą się zmieniać, mimo że nie będzie samochodów.
    W efekcie przez "samochodów widmo" piesi będą tracić cenny czas.

    • 0 0

  • Przyciski

    I tak nie działają, rowniez na podwojnych przejsciach, czeka sie i czeka

    • 0 0

  • Światła przy Bałtyckiej...

    ... dla pieszych - nie ma opcji bez biegania. Na każdej zmianie znajdzie się parę osób, które będą truchtać, żeby zdążyć, reszta po prostu godzi się na dwie zmiany. Gdyby tam zmienić ruch i dać parę sekund więcej pieszym - moje życie w Gdańsku zyskałoby na jakości o 10 punktów.

    • 0 0

  • W Oslo spoktałem się ze światłami "na przycisk" i było to bardzo fajne rozwiązanie.
    Tyle tylko, że natychmiast po przyciśnięciu, zapalało się pomarańczowe światło dla samochodów..

    • 0 0

  • Nie likwidować tylko usprawnić

    Po pierwsze przyciski powinny być opcją, można wcisnąć żeby zgłosić chęć przejścia poza cyklem - jeżeli jest mały ruch to system włączy zielone wcześniej, jak się nie da to normalnie w cyklu.
    Po drugie po wciśnięciu powinna być informacja LEDowa za ile włączy się zielone. Wtedy nie będzie nerwówki.

    • 0 0

  • Jak zwykle niemoc Dulkiewicz. Zakladaja przyciski zeby je pozniej likwidowac ? (2)

    Tylko PiS i bedzie normalnie.

    Wanda

    • 6 8

    • Wando...leki są???

      • 0 0

    • Jak zwykle niemoc Sasina

      Organizuje wybory tylko żeby ich nie było

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane