- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (134 opinie)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (384 opinie)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (212 opinii)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (99 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (165 opinii)
- 6 1,2 mln zł za nowy skatepark w Gdyni (49 opinii)
Cztery dodatkowe pociągi zmniejszą tłok w PKM?
Na trasie PKM między Gdynią a Gdańskiem będą kursowały cztery dodatkowe pociągi. To odpowiedź na prośby pasażerów, którzy skarżą się na tłok w wagonach. Pierwsze składy z peronów odjadą 21 listopada.
O problemach z zatłoczonymi wagonami czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.
Zdarza się, że pasażerów jest tylu, że część z nich musi zostać na peronie. Zdarza się też, że z tego powodu pociągi są opóźnione.
Urzędnicy szukają rozwiązania tego problemu.
- W odpowiedzi na duże zainteresowanie i prośby pasażerów uruchamiamy cztery dodatkowe pociągi na sieci komunikacyjnej PKM. Pociągi zaczną kursować od 21 listopada tego roku - przekazał Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Nowe relacje pociągów:
- Gdynia Gł. odjazd 6:10 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 6:27
- Gdańsk Osowa odjazd 6:33 - Gdynia Główna przyjazd ok. 6:50
- Gdynia Gł. odjazd 15:30 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 15:47
- Gdańsk Osowa odjazd 16:10 - Gdynia Główna przyjazd ok. 16:27
Rozkłady PKM i SKM
Opinie wybrane
-
2022-11-18 07:40
Tłok w pociągach (5)
Rano ok. Godz. 8 z pociągu jadącego z Gdyni regularnie wysiada na stacji Strzyża ok. 140 osøb. To w większości uczniowie i studenci. Stoją stłoczeni. Więc raczej dłuższe składy w konkretnych godzinach, a nie dodatkowy pociąg o 6.
- 121 4
-
2022-11-20 21:45
Chyba powinny jeździć częściej, o jest jakiś biedny rozkład.
Jak ludzie mają dojeżdżać PKM na uczelnię, jak między 8-11.00 jest dziura w rozkładzie.
- 4 0
-
2022-11-19 18:43
Jeden stoi na drugim do zukowa. Nie ma kontroli biletow bo konduktor musialby chyba drona puszczac. Ludzie ubici jak jakies bydlo. To powinno nagrac trojmiasto.pl i pokazac marszalkowi. Z gdanska do gdyni jakos sie dojedzie, jak nie ta skm to kolejna, a w pkm 1,5 h przerwy!
- 11 0
-
2022-11-18 13:24
Osoba na wózku nie ma szans (2)
Nawet platformy nie wysunie
- 16 0
-
2022-11-21 08:50
To co moja, niepełnosprawna mama przeżywa 3x w tygodniu, wsiadając i wysiadając z pkmki, to jest horror, o mnie nie wspominając. Kolejki starego typu mają ogromne luki przy drzwiach, dziura pomiędzy schodami jest ogromna i wejscie/zejście stanowi nie lada wyzwanie !
- 0 0
-
2022-11-18 23:15
Podloga wysuwana
W pojazdach PESY jest podłoga wysuwana a nue rozkładane podesty
- 0 0
-
2022-11-17 20:05
(12)
czekamy na elektryczne pociągi będą większe i szybsze. Te spalinówki to porażka.
- 138 26
-
2022-11-19 08:10
czekamy na EN57 na tej trasie
- 0 0
-
2022-11-18 10:28
Dorożka (1)
Jak spalinówka zła to jeździj dorożką.
- 1 2
-
2022-11-19 10:59
chyba raczej drezynã
- 0 0
-
2022-11-18 08:40
zabrac limuzyny decydentom (1)
i dac im bilety na PKM - to powinno pomóc
- 20 2
-
2022-11-18 23:19
To jest dobry pomysl
- 6 1
-
2022-11-17 20:12
Czekamy na elektryfikacje linii z Gdyni do Kościerzyny (5)
Przedwojenna Polska szybciej nową linię do portu w Gdyni wybudowała niż powojenna Polska ją zelektryfikuje
Totalna porażka!!!- 48 3
-
2022-11-18 23:18
Planowany poślizg pkp plk
to obecnie 4 lara- koniec 2027 roku. Wg planu inwestycja ma ruszyć na początku 2023r zamknięciem odcinka Kościerzyna-Somonino. Trzymam za nich kciuki!!!
- 2 0
-
2022-11-17 23:43
(1)
Kiedy? Jak zrobią to do 2027 to będzie dobrze xD W Chinach takie modernizacje robi się w rok na znacznie dłuższych trasach
- 6 2
-
2022-11-19 10:58
to jedz do Chin
- 1 5
-
2022-11-17 21:39
Były już cuda elektryfikacji w Polsce (1)
Najkrótsza trasa Kutno - Łódź 68 km a jechało się 2,5 godziny, zelektryfikowano jeszcze w ubiegłym wieku. Jak pociągi zaczęły jeździć częściej i szybciej to torowiska musiały być wymieniane. Wtedy na czas remontu kilkumiesięcznego tę trasę pokonywano okrężnie: Łódź - Łowicz - Kutno i ... znów było dłużej:( Najmocniejsza była "gierkówka" a Gdyni na
Najkrótsza trasa Kutno - Łódź 68 km a jechało się 2,5 godziny, zelektryfikowano jeszcze w ubiegłym wieku. Jak pociągi zaczęły jeździć częściej i szybciej to torowiska musiały być wymieniane. Wtedy na czas remontu kilkumiesięcznego tę trasę pokonywano okrężnie: Łódź - Łowicz - Kutno i ... znów było dłużej:( Najmocniejsza była "gierkówka" a Gdyni na Śląsk, pociągi towarowe z towarem ze statków "leciały" do górników w pierwszej kolejności przed pośpiesznymi i ekspressami, które czekały i nabijały opóźnienia. Wszystko dla górników a oni i tak narzekali, że im mało:(
- 10 3
-
2022-11-17 21:56
i tak jest do dzis z tem ze wongla brak bo go sprzedawali obcym wiedzac ze bedzie jak jest
- 1 2
-
2022-11-17 20:10
Ja już prawie jadę
- 2 8
-
2022-11-17 20:13
Wg mnie na tłok wpływa również kształt wnetrza (23)
Zamiast rozwiązania jak w metrze mamy PKS prezes co jedyne sensowne miejsce do stania jest przy drzwiach.
- 143 13
-
2022-11-20 21:18
Prezesa w to nie mieszaj!
- 0 0
-
2022-11-18 13:52
Proponuję tobie rower. Tak PO europejskiemu ;)
- 2 1
-
2022-11-18 07:45
Najpierw wydłużamy składy lub zwiększamy częstotliwość, a dopiero potem (3)
kiedy już nie możemy puścić dłuższych / częściej to kombinujemy jak zmieścić więcej w danej przestrzeni.
To jest filozofia metra. Więc najpierw wydłużenie składów. Oczywiście teraz czekamy na elektryczne, więc i tak pupa.- 4 0
-
2022-11-18 08:09
Ale po co? (2)
Przecież jak budowali PKP to kacperek mówił, że to bezsensowna inwestycja i będzie wozić powietrze.
- 4 3
-
2022-11-18 08:29
krotka masz pamiec... (1)
A moze tylko cytujesz, co ktos ci powiedzial?
- 3 3
-
2022-11-18 13:57
Mocodawcy z Moskwy czuwają..
- 0 0
-
2022-11-17 23:11
Podróż metrem trwa krótko. (1)
Trasy zaś PKM są dosyć długie więc i miejsca siedzące muszą być nieco bardziej komfortowe.
- 9 7
-
2022-11-18 09:54
Nie muszą być. Kolejka ma być pojemna, punktualna i szybka
- 5 4
-
2022-11-17 20:37
(14)
To może wagony towarowe?
- 14 33
-
2022-11-18 00:27
tak sie wysilasz a Galuxowi do pięt nie podskoczysz szmond....u
- 1 1
-
2022-11-17 23:13
Ty jesteś przyzwyczajony a inni nie będą mieli ochoty się przyzwyczajać bo wolą jechać po ludzku. (2)
- 5 3
-
2022-11-18 09:53
Twoja wygoda to udręka dla tych co nie mogą wsiąść
- 3 2
-
2022-11-18 08:42
Nie musisz siedzieć.
- 2 3
-
2022-11-17 21:40
Spróbuj metra dziecko potem się wypowiadaj (9)
- 14 15
-
2022-11-18 08:25
metro jest pod ziemia... (6)
W nadmorskim klimacie na pewno wybiore obecne rozwiazania.
Metrem podrozuje sie srednio pol godziny...
Przesiadka w Osowej ma sens i tak powinny funkcjonowac te polaczenia.
Jednak trend jest przeciwny i tworzy sie trasy "krajoznawcze". Powod jest prosty, brak taboru i srodkow na utrzymanie. Na dodatek przy takiejW nadmorskim klimacie na pewno wybiore obecne rozwiazania.
Metrem podrozuje sie srednio pol godziny...
Przesiadka w Osowej ma sens i tak powinny funkcjonowac te polaczenia.
Jednak trend jest przeciwny i tworzy sie trasy "krajoznawcze". Powod jest prosty, brak taboru i srodkow na utrzymanie. Na dodatek przy takiej organizacji latwiej ukryc "fluktuacje" rozkladow...
Jednak przede wszystkim powodem jest powszechna, mentalna niechec do synchronizacji. Kto to, panie, widzial, aby cos funkcjonowalo co do minuty, na zakladke i jeszcze "drzwi w drzwi"??! Na dodatek z inna firma?! Nie bedzie mnie nikt pilnowal i rozliczal z "minutek"...
Dlatego czekam na mrozace krew w zylach reportarze z osowskich peronow, na ktorych zalegna sie stada zmarznietych "zombie", zapomnianych przez przewoznikow...
Na gornym tarasie jest srednio 5 stopni zimniej...- 5 4
-
2022-11-19 01:00
To nie jest prawda, że metro musi być pod ziemią. Metro jest metrem, bo porusza się po własnych torach, nie kolidując z innym ruchem - to, czy dzieje się to pod ziemią, na niej czy nad nią, nie ma większego znaczenia. Przykładem może być Hamburg, którego sieć metra w większej części przebiega na estakadach w mieście, a nie pod ziemią.
- 2 0
-
2022-11-18 09:43
Jak widać nie rozumiesz (3)
Masz do wyboru krótki pociąg jakim jest PKM i wtedy powinien on mieć większość miejsc stojących, albo niech PKM wydłuży pociągi PKM i wtedy będzie można je uznać za pociągi regionalne z większością miejsc siedzących.
- 8 1
-
2022-11-19 01:01
PKM nic nie może wydłużyć, ponieważ jest jedynie zarządcą infrastruktury. Za długość pociągów i składy same w sobie odpowiadają obecnie SKM i Polregio.
- 0 0
-
2022-11-18 09:53
dla nich 15 minut na nogach to za długo (1)
rano walczą o siedzenia jak lwy
- 5 2
-
2022-11-18 19:44
ale to nie jest 15 minut
dziennie spędzam w pociągach dwie godziny.
- 1 0
-
2022-11-18 09:37
Z tymi 5 stopniami to trochę przesada ale tak to racja :) Szczególnie po elektryfikacji linii Osowa-Wrzeszcz sensowny wydaje się pomysł żeby w Osowej spotykały się pociągi przyjeżdżające z Gdyni, Kaszub i Wrzeszcza i każdy jechał dalej gdzie potrzebuje. Przynajmniej do czegoś się przydadzą te groteskowo przeskalowane dwa perony na tej stacji).
- 4 1
-
2022-11-17 22:00
no tak w moskwie nie jechalem ale w Londynie wielokroc to o co chodzi ze pkm nie ma wygladac jak londynskie metro tylko jak miejsce do siedzenia i ogladania okolicznosci przyrody?
- 5 2
-
2022-11-17 21:58
Najlepsze są nasze stare skm-kowe "kible".
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.