• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery dodatkowe pociągi zmniejszą tłok w PKM?

Szymon Zięba
17 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Pasażerowie narzekają na zatłoczone pociągi na trasie PKM. Pasażerowie narzekają na zatłoczone pociągi na trasie PKM.

Na trasie PKM między Gdynią a Gdańskiem będą kursowały cztery dodatkowe pociągi. To odpowiedź na prośby pasażerów, którzy skarżą się na tłok w wagonach. Pierwsze składy z peronów odjadą 21 listopada.



Jak oceniasz decyzję urzędników?

Zatłoczone składy, pasażerowie, którzy mają problem, by wsiąść do pociągów i w związku z tym niski komfort podróży - mieszkańcy Trójmiasta skarżą się na organizację kursów składów na trasie PKM.

O problemach z zatłoczonymi wagonami czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Zdarza się, że pasażerów jest tylu, że część z nich musi zostać na peronie. Zdarza się też, że z tego powodu pociągi są opóźnione.

Urzędnicy szukają rozwiązania tego problemu.



- W odpowiedzi na duże zainteresowanie i prośby pasażerów uruchamiamy cztery dodatkowe pociągi na sieci komunikacyjnej PKM. Pociągi zaczną kursować od 21 listopada tego roku - przekazał Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Nowe relacje pociągów:

  1. Gdynia Gł. odjazd 6:10 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 6:27
  2. Gdańsk Osowa odjazd 6:33 - Gdynia Główna przyjazd ok. 6:50
  3. Gdynia Gł. odjazd 15:30 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 15:47
  4. Gdańsk Osowa odjazd 16:10 - Gdynia Główna przyjazd ok. 16:27


Rozkłady PKM i SKM


Opinie (164) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (10)

    Oczywiście,przecież to logiczne.Nie wiem czemu,szczególnie w pandemii ludzie kisili się niczym sardynki.Rzucić składy co 6 minut o maksymalnej długości.Na komforcie pasażerów nie ma co oszczędzać.Niechay marszałek wyda okólnik i po sprawie.

    • 17 13

    • Aha. No i niech nam żyje PIS po wieki. (2)

      • 2 6

      • Wspaniale (1)

        • 1 3

        • Jesteś za mną?

          • 1 6

    • Marszałek wyda okólnik a wicemarszałek pojdzie do Biedronki i kupi 10 nowych pociągów (1)

      Twoja wiedza nie jest nawet na poziomie przedszkolaka

      • 10 1

      • Jesteśmy wielcy

        • 0 5

    • POpieram serdecznie

      • 1 2

    • Nie ma co narzekać

      • 0 2

    • To moze jeszcze ...pisowski Dobromilu (1)

      powiesz skad wziąć te dodatkowe pociągi? No, można tam gdzie jada 2xSZT jako jeden pociąg zrobić dwa z jednym SZT. czy aby na tym nie polega katolickie cudowne rozmnożenie ?

      • 2 6

      • Pendolino mamy dziecko i wygramy

        • 0 1

    • A ty sprawny inaczej wujku dobra rado poniesiesz koszty? To nie komunizm, tu działa ocena rentowności i jej wartość.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    czekamy na elektryczne pociągi będą większe i szybsze. Te spalinówki to porażka.

    • 138 26

    • Ja już prawie jadę

      • 2 8

    • Czekamy na elektryfikacje linii z Gdyni do Kościerzyny (5)

      Przedwojenna Polska szybciej nową linię do portu w Gdyni wybudowała niż powojenna Polska ją zelektryfikuje
      Totalna porażka!!!

      • 48 3

      • Były już cuda elektryfikacji w Polsce (1)

        Najkrótsza trasa Kutno - Łódź 68 km a jechało się 2,5 godziny, zelektryfikowano jeszcze w ubiegłym wieku. Jak pociągi zaczęły jeździć częściej i szybciej to torowiska musiały być wymieniane. Wtedy na czas remontu kilkumiesięcznego tę trasę pokonywano okrężnie: Łódź - Łowicz - Kutno i ... znów było dłużej:( Najmocniejsza była "gierkówka" a Gdyni na Śląsk, pociągi towarowe z towarem ze statków "leciały" do górników w pierwszej kolejności przed pośpiesznymi i ekspressami, które czekały i nabijały opóźnienia. Wszystko dla górników a oni i tak narzekali, że im mało:(

        • 10 3

        • i tak jest do dzis z tem ze wongla brak bo go sprzedawali obcym wiedzac ze bedzie jak jest

          • 1 2

      • (1)

        Kiedy? Jak zrobią to do 2027 to będzie dobrze xD W Chinach takie modernizacje robi się w rok na znacznie dłuższych trasach

        • 6 2

        • to jedz do Chin

          • 1 5

      • Planowany poślizg pkp plk

        to obecnie 4 lara- koniec 2027 roku. Wg planu inwestycja ma ruszyć na początku 2023r zamknięciem odcinka Kościerzyna-Somonino. Trzymam za nich kciuki!!!

        • 2 0

    • zabrac limuzyny decydentom (1)

      i dac im bilety na PKM - to powinno pomóc

      • 20 2

      • To jest dobry pomysl

        • 6 1

    • Dorożka (1)

      Jak spalinówka zła to jeździj dorożką.

      • 1 2

      • chyba raczej drezynã

        • 0 0

    • czekamy na EN57 na tej trasie

      • 0 0

  • Browo Nasza Pani Prezydent (3)

    • 3 37

    • Gdyby głupota potrafiła fruwać (1)

      ....to byłbyś już w drodze na Marsa

      • 12 1

      • Dzięki, że jesteś

        • 1 1

    • Dzbanku - organizatorem przewozów jest UMWP

      I jego "silna ekipa pod wezwaniem" która współpracuje pilnie z Tureckim Kurierem

      • 6 2

  • Chyba zapomnieli czegoś dodać (7)

    Jak już było ogłaszane, wszystkie składy PKM mają przejść w przyszłym roku obowiązkowy przegląd. Może on trwać nawet 4 miesięcy dla pojedynczego składu. Wątpię by te 4 dodatkowe pociągi mogły w jakikolwiek sposób pomóc, bo składów będzie sumarycznie mniej niż wcześniej

    • 90 8

    • (3)

      PR w przeciwieństwie do SKM ma też swoje składy.

      • 7 8

      • które to składy obsługują linie wewnątrz województwa... (2)

        Tam nie ma wyborców?
        Sumarycznie jakby nie liczyć, taboru jest dramatycznie za mało.

        Ale co się dziwić, Pomorskie było ostatnim obszarem, gdzie eksploatowano SA101/102...

        • 8 1

        • Nie tylko ma szynobusy u nas w województwie

          • 0 5

        • Zaraz linia będzie zelektryfikowana i pojawią się

          kible PRów. Nikt teraz nie będzie dokupował spalinowych, na rok jazdy

          • 1 3

    • przeciez to 2 rotacje na krotkiej trasie a nie 4 pociagi fizycznie :-)))))

      • 17 0

    • Ta dekkaracja

      Wynika z warunków utrzymania pkp skm a inni przewoźnicy tacy np jak Polregio maha własny system utrzymania.

      • 0 3

    • ...

      Od maja pociągi nie będą jeździły do Kościerzyny z uwagi na remont. Więc pociągi będą

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Wg mnie na tłok wpływa również kształt wnetrza (23)

    Zamiast rozwiązania jak w metrze mamy PKS prezes co jedyne sensowne miejsce do stania jest przy drzwiach.

    • 143 13

    • (14)

      To może wagony towarowe?

      • 14 33

      • Spróbuj metra dziecko potem się wypowiadaj (9)

        • 14 15

        • Najlepsze są nasze stare skm-kowe "kible".

          • 12 0

        • no tak w moskwie nie jechalem ale w Londynie wielokroc to o co chodzi ze pkm nie ma wygladac jak londynskie metro tylko jak miejsce do siedzenia i ogladania okolicznosci przyrody?

          • 5 2

        • metro jest pod ziemia... (6)

          W nadmorskim klimacie na pewno wybiore obecne rozwiazania.
          Metrem podrozuje sie srednio pol godziny...

          Przesiadka w Osowej ma sens i tak powinny funkcjonowac te polaczenia.
          Jednak trend jest przeciwny i tworzy sie trasy "krajoznawcze". Powod jest prosty, brak taboru i srodkow na utrzymanie. Na dodatek przy takiej organizacji latwiej ukryc "fluktuacje" rozkladow...

          Jednak przede wszystkim powodem jest powszechna, mentalna niechec do synchronizacji. Kto to, panie, widzial, aby cos funkcjonowalo co do minuty, na zakladke i jeszcze "drzwi w drzwi"??! Na dodatek z inna firma?! Nie bedzie mnie nikt pilnowal i rozliczal z "minutek"...

          Dlatego czekam na mrozace krew w zylach reportarze z osowskich peronow, na ktorych zalegna sie stada zmarznietych "zombie", zapomnianych przez przewoznikow...
          Na gornym tarasie jest srednio 5 stopni zimniej...

          • 5 4

          • Z tymi 5 stopniami to trochę przesada ale tak to racja :) Szczególnie po elektryfikacji linii Osowa-Wrzeszcz sensowny wydaje się pomysł żeby w Osowej spotykały się pociągi przyjeżdżające z Gdyni, Kaszub i Wrzeszcza i każdy jechał dalej gdzie potrzebuje. Przynajmniej do czegoś się przydadzą te groteskowo przeskalowane dwa perony na tej stacji).

            • 4 1

          • Jak widać nie rozumiesz (3)

            Masz do wyboru krótki pociąg jakim jest PKM i wtedy powinien on mieć większość miejsc stojących, albo niech PKM wydłuży pociągi PKM i wtedy będzie można je uznać za pociągi regionalne z większością miejsc siedzących.

            • 8 1

            • dla nich 15 minut na nogach to za długo (1)

              rano walczą o siedzenia jak lwy

              • 5 2

              • ale to nie jest 15 minut

                dziennie spędzam w pociągach dwie godziny.

                • 1 0

            • PKM nic nie może wydłużyć, ponieważ jest jedynie zarządcą infrastruktury. Za długość pociągów i składy same w sobie odpowiadają obecnie SKM i Polregio.

              • 0 0

          • To nie jest prawda, że metro musi być pod ziemią. Metro jest metrem, bo porusza się po własnych torach, nie kolidując z innym ruchem - to, czy dzieje się to pod ziemią, na niej czy nad nią, nie ma większego znaczenia. Przykładem może być Hamburg, którego sieć metra w większej części przebiega na estakadach w mieście, a nie pod ziemią.

            • 2 0

      • Ty jesteś przyzwyczajony a inni nie będą mieli ochoty się przyzwyczajać bo wolą jechać po ludzku. (2)

        • 5 3

        • Nie musisz siedzieć.

          • 2 3

        • Twoja wygoda to udręka dla tych co nie mogą wsiąść

          • 3 2

      • tak sie wysilasz a Galuxowi do pięt nie podskoczysz szmond....u

        • 1 1

    • Podróż metrem trwa krótko. (1)

      Trasy zaś PKM są dosyć długie więc i miejsca siedzące muszą być nieco bardziej komfortowe.

      • 9 7

      • Nie muszą być. Kolejka ma być pojemna, punktualna i szybka

        • 5 4

    • Najpierw wydłużamy składy lub zwiększamy częstotliwość, a dopiero potem (3)

      kiedy już nie możemy puścić dłuższych / częściej to kombinujemy jak zmieścić więcej w danej przestrzeni.
      To jest filozofia metra. Więc najpierw wydłużenie składów. Oczywiście teraz czekamy na elektryczne, więc i tak pupa.

      • 4 0

      • Ale po co? (2)

        Przecież jak budowali PKP to kacperek mówił, że to bezsensowna inwestycja i będzie wozić powietrze.

        • 4 3

        • krotka masz pamiec... (1)

          A moze tylko cytujesz, co ktos ci powiedzial?

          • 3 3

          • Mocodawcy z Moskwy czuwają..

            • 0 0

    • Proponuję tobie rower. Tak PO europejskiemu ;)

      • 2 1

    • Prezesa w to nie mieszaj!

      • 0 0

  • 4 kursy ( 2 powrotne ) a nie 4 pociągi (2)

    czyli rano z Gdyni do Osowy i z powrotem a po południu pewnie ten sam skład jeszcze raz ta sama trasa

    • 52 1

    • Dziękujemy Pani Olu (1)

      • 0 8

      • Pani Olu?

        To jakaś pani Ola pracuje w Urzędzie Marszałkowskim w Departamencie Infrastruktury?

        • 4 0

  • (2)

    Prosba haha,gnoje to żadna łaska a obowiązek!!!

    • 46 1

    • Brawo nasz Rząd POpieramy

      • 0 2

    • Tylko my

      • 0 0

  • A kiedy w końcu typowe dla miast pojemne składy (1)

    z automatycznie rozkładanymi siedzeniami poza godzinami szczytu?
    Przecież te wagoniki wyglądają jakby przyjechały ze Żnińskiej Kolei Powiatowej.

    • 39 5

    • Jeżdżą już. Jechałeś pendolino cudownie jest

      • 0 3

  • Łaskawcy (1)

    A mogli namalować jeszcze kilka buspasów i narzekać, że ludzie nie chcą jeździć komunikacją zbiorową.

    • 32 5

    • Mogli zatrudnić upychaczy

      Druga Japonia.

      • 1 0

  • Ludzie jak zwierzęta (1)

    tam jeżdżą! Do tego nie obowiązuje żaden rozkład. Jest coraz gorzej. Ja jadę raz do roku, ale co mają powiedzieć ci co jeźdzą codziennie? Jak bydło za sowietów?

    • 61 3

    • Pięknie pendolino śmigamy i pozdrawiamy serdecznie

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane