- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (273 opinie)
- 2 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (52 opinie)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (99 opinii)
- 4 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (45 opinii)
- 5 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (199 opinii)
- 6 Przestępca seksualny wpadł w porcie (93 opinie)
Cztery miesiące remontu wiaduktu na Spacerowej nad Obwodnicą Trójmiasta
Cztery miesiące ma potrwać przebudowa wiaduktu na Spacerowej w Gdańsku. Na przetarg ogłoszony przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odpowiedziało pięć firm. Najtańsza oferta (1,98 mln zł) nieznacznie przekroczyła zakładany przez drogowców budżet.
Wiadukt poddano niedawno inwentaryzacji, podczas której stwierdzono uszkodzenia elementów samego pomostu, jak i wyposażenia technicznego m.in. korozję i uszkodzenia barier i balustrad, nieszczelność dylatacji, nierówności i koleiny w jezdni, a także zarysowania, przecieki łaty i zanieczyszczenie nawierzchni.
Zarządca obiektu, którym są drogowcy z GDDKiA, podjął więc decyzję o remoncie wiaduktu.
- Projektowane prace remontowe mają na celu przywrócenie pierwotnego stanu technicznego pomostu obiektu oraz sprawności wyposażenia technicznego mającego wpływ na trwałość obiektu i komfort użytkowania obiektu. W ramach prac remontowych wprowadza się również korektę szerokości jednego z poboczy technicznych przy zachowaniu pierwotnych parametrów wszystkich pasów ruchu i całkowitej szerokości obiektu - czytamy w dokumentacji przetargowej.
Drogowcy - zdając sobie sprawę ze znaczenia wiaduktu, którego zamknięcie na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą - zastrzegli, że prace remontowe wykonawca musi przeprowadzić "pod ruchem" pojazdów.
To oznacza, że mieszkańcy w czasie prowadzenia remontu będą mogli przejeżdżać nad obwodnicą i korzystać z łącznic, ale na pewno trzeba liczyć się z utrudnieniami.
- W związku z powyższym zaprojektowano prowadzenie robót w systemie połówkowym w dwóch etapach, wyłączając z użytkowania części przekroju poprzecznego wiaduktu i drogi dojazdowej w każdym z etapów. W pierwszym etapie ruch samochodowy będzie prowadzony prawą stroną drogi przy zawężeniu jezdni do dwóch pasów o szerokości 2,75 m. Analogiczne rozwiązanie proponowane jest dla drugiego etapu robót remontowych z prowadzeniem ruchu samochodowego lewą stroną drogi - informują drogowcy.
Drogowcy podkreślają, że zakres projektowanych robót nie będzie miał negatywnego wpływu na ruch na samej obwodnicy. W celu zabezpieczenia aut jadących pod wiaduktem na czas prowadzonych prac zostanie on wyposażony w system ekranów ochronnych mocowanych do konstrukcji wiaduktu. Tylko na czas ich montażu i demontażu możliwe są czasowe utrudnienia na trasie S6 (ale wyłącznie w nocy).
Pięć ofert w przetargu
GDDKiA na remont mostu zamierza przeznaczyć niecałe 1,9 mln zł. Na ogłoszony przetarg odpowiedziało pięć firm. Najniższą ofertę złożyła spółka Polwar z Gdańska (1,98 mln zł). Pozostałe wahały się od 2 do 3,3 mln zł.
Remont wiaduktu ma potrwać maksymalnie cztery miesiące.
Opinie wybrane
-
2021-07-26 07:53
(2)
Kierowcy narzekają jak zawsze, a co mają powiedzieć piesi i rowerzyści, o których w ogóle nie pomyślano? Ile lat trzeba będzie jeszcze czekać na chociaż jednostronny ciąg pieszo-rowerowy?
- 149 18
-
2021-07-26 08:05
(1)
Nie stać cię na samochód?
Czemu jest tyle samochodów że są ciągle korki?
Zadziwiające jak dużo ludzi nie widzi związku między jednym a drugim. Każdego stać na samochód.- 2 27
-
2021-07-26 11:28
korki są między innymi z powodu nadmiaru samochodów
nadmiaru trolli bałakających o tym, że jak ktoś jedzie rowerem to znaczy że nie stać do na samochód, a także z wielu innych przyczyn. Ważnym elementem jest niedorozwój infrastruktury rowerowej: ulic uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów, ulic uspokojonego ruchu, dróg, kładek i przepustów dla pieszych i rowerzystów w kluczowych
nadmiaru trolli bałakających o tym, że jak ktoś jedzie rowerem to znaczy że nie stać do na samochód, a także z wielu innych przyczyn. Ważnym elementem jest niedorozwój infrastruktury rowerowej: ulic uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów, ulic uspokojonego ruchu, dróg, kładek i przepustów dla pieszych i rowerzystów w kluczowych miejscach miasta etc. etc. Generalnie brak zdecydowanej woli politycznej postawienia na alternatywne wobec samochodu rodzaje transportu lokalnego. Ta inwestycja jest kolejnym potwierdzeniem tej powszechnie uznanej tezy.
- 8 0
-
2021-07-26 16:33
Cala
Polskę da się przejechać w 5h A czasem na obwodnicy stoi się 2h ale u każdy wjazd jest rozbiegowka 1 pasem na obwodnice i wyjazd na inną drogę za krótki zresztą szkoda gadać
- 2 0
-
2021-07-26 08:37
Kładka dla pieszych i rowerzystów konieczna (4)
Jeśli nie zaprojektowaliście przy okazji kładki dla pieszych oraz rowerzystów to jesteście daleko z tylu za postępem dnia dzisiejszego ,aż wstyd mi pisać przecież to powinno powstać na samym początku a do dzisiaj borykamy się z dziwną sytuacja.
- 47 5
-
2021-07-26 15:59
Prosimy również o kładkę rowerowo piesza z Matarni- Klukowa, bo też jesteśmy odcięci od świata.
A przejazd rowerami z dziećmi przez dziesięć przejść dla pieszych, gdzie samochody poruszają się z prędkością światła żeby dojechać na szlaki turystyczne do lasu lub do centrum handlowego matarnia czy do miasta przyprawia o paliputację serca.
- 0 0
-
2021-07-26 15:30
to samo z sasiednim wiaduktem w Owczarni!!
tam przeciez piesi sa codziennie narazeni na potracenie przez samochody bo ten chodnik jest bardzo waski i nie oddzielony czymkolwiek od jezdni ! Zobaczycie,dojdzie do tragedii i dopiero wtedy wszyscy w zarzadzie drog beda madrzy i zesr... ze strachu przed odpowiedzialnoscia.
- 1 0
-
2021-07-26 08:58
My urzędnicy wiemy lepiej co jest potrzebne dla miasta i mieszkańców (1)
- 3 0
-
2021-07-26 09:17
Urzędnicy z PiSu wiedzą wszystko lepiej.
Zwłaszcza ci z Generalnej Dyrekcji Dróg.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.