- 1 Wyjątkowy budynek ożywi dzielnicę (47 opinii)
- 2 Ciało w bloku na Zaspie. 4 osoby zatrzymane (178 opinii)
- 3 Nowy przystanek nie dla wszystkich (95 opinii)
- 4 Testy Mevo nie mają sensu (336 opinii)
- 5 Rowerzysta potrącił 7-latka i uciekł (270 opinii)
- 6 Pijany zawiózł żonę autem do kościoła (135 opinii)
Cztery miesiące remontu wiaduktu na Spacerowej nad Obwodnicą Trójmiasta
Cztery miesiące ma potrwać przebudowa wiaduktu na Spacerowej w Gdańsku. Na przetarg ogłoszony przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odpowiedziało pięć firm. Najtańsza oferta (1,98 mln zł) nieznacznie przekroczyła zakładany przez drogowców budżet.
Wiadukt poddano niedawno inwentaryzacji, podczas której stwierdzono uszkodzenia elementów samego pomostu, jak i wyposażenia technicznego m.in. korozję i uszkodzenia barier i balustrad, nieszczelność dylatacji, nierówności i koleiny w jezdni, a także zarysowania, przecieki łaty i zanieczyszczenie nawierzchni.
Zarządca obiektu, którym są drogowcy z GDDKiA, podjął więc decyzję o remoncie wiaduktu.
- Projektowane prace remontowe mają na celu przywrócenie pierwotnego stanu technicznego pomostu obiektu oraz sprawności wyposażenia technicznego mającego wpływ na trwałość obiektu i komfort użytkowania obiektu. W ramach prac remontowych wprowadza się również korektę szerokości jednego z poboczy technicznych przy zachowaniu pierwotnych parametrów wszystkich pasów ruchu i całkowitej szerokości obiektu - czytamy w dokumentacji przetargowej.
Drogowcy - zdając sobie sprawę ze znaczenia wiaduktu, którego zamknięcie na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą - zastrzegli, że prace remontowe wykonawca musi przeprowadzić "pod ruchem" pojazdów.
To oznacza, że mieszkańcy w czasie prowadzenia remontu będą mogli przejeżdżać nad obwodnicą i korzystać z łącznic, ale na pewno trzeba liczyć się z utrudnieniami.
- W związku z powyższym zaprojektowano prowadzenie robót w systemie połówkowym w dwóch etapach, wyłączając z użytkowania części przekroju poprzecznego wiaduktu i drogi dojazdowej w każdym z etapów. W pierwszym etapie ruch samochodowy będzie prowadzony prawą stroną drogi przy zawężeniu jezdni do dwóch pasów o szerokości 2,75 m. Analogiczne rozwiązanie proponowane jest dla drugiego etapu robót remontowych z prowadzeniem ruchu samochodowego lewą stroną drogi - informują drogowcy.
Drogowcy podkreślają, że zakres projektowanych robót nie będzie miał negatywnego wpływu na ruch na samej obwodnicy. W celu zabezpieczenia aut jadących pod wiaduktem na czas prowadzonych prac zostanie on wyposażony w system ekranów ochronnych mocowanych do konstrukcji wiaduktu. Tylko na czas ich montażu i demontażu możliwe są czasowe utrudnienia na trasie S6 (ale wyłącznie w nocy).
Pięć ofert w przetargu
GDDKiA na remont mostu zamierza przeznaczyć niecałe 1,9 mln zł. Na ogłoszony przetarg odpowiedziało pięć firm. Najniższą ofertę złożyła spółka Polwar z Gdańska (1,98 mln zł). Pozostałe wahały się od 2 do 3,3 mln zł.
Remont wiaduktu ma potrwać maksymalnie cztery miesiące.
Opinie wybrane
-
2021-07-26 09:05
Czyli nadal Osowa pozostaje wyspą? (17)
Jak dotąd to od strony Gdanska można się tam dostać wyłącznie pojazdem. Zamiast budować kolejne przejścia naziemne nad tunelami może warto byłoby połączyć Osowę z Oliwą tworząc jakiś most dla pieszych, rowerzystów czy innych środków transportu? Przy okazji remontu byloby to mozliwe tanim kosztem.
- 158 14
-
2021-07-26 09:16
Rada dzielnicy złożyła taki wniosek do GDDKiA (12)
Odpisali, że nie planują.
- 13 0
-
2021-07-26 09:33
Aha, ok (10)
Odpisali, że nie planują, więc koniec tematu.
- 17 0
-
2021-07-26 10:05
Niestety tak to wygląda (9)
A miasto z panią prezydentką ma inne problemy na głowie. Wystarczy zajrzeć na profil FB Aleksandry Dulkiewicz. Tam łatwo się przekonać co jest priorytetem w Gdańsku.
- 20 6
-
2021-07-26 10:58
(8)
To są efekty rozciągania tkanki miejskiej zamiast budowania w górę plus te dziwne podejście ludzi mieszkających w Gdańsku kupujących swoje nieruchomości przykładowo przy Szałówkach i ciągle narzekających na smród, czy przy lotniku narzekając na hałas ;D
- 11 5
-
2021-07-26 11:08
Załóżmy że budujemy w górę. (7)
Gdzie chcesz robić parkingi na 1000-2000 samochodów?
- 6 7
-
2021-07-26 11:24
nigdzie (2)
nabycie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do miejsca do parkowania w przestrzeni publicznej za darmo. W dobrze zarządzanych miastach wdraża się program stopniowego uwalniania ulic centrum miasta leżących w pobliżu stacji lokalnej kolei miejskiej od jeżdżących i parkujących samochodów a nie opowiada się bajek o potrzebie tworzenia darmowych parkingów Park & Ride w miejscach, które powinny być wykorzystane na cele codziennych podróży (takie jak miejsca pracy lub handlu).
- 11 6
-
2021-07-26 11:52
Kolego, jesteśmy w Polsce. (1)
Ludzie po prostu kupią te samochody i zastawią wszystko, nawet jakby nimi mieli jeździć raz na tydzień 100m do kościoła.
- 6 3
-
2021-07-26 13:27
ja mam a jezdze raz na miesiac, na wycieczke :)
- 1 0
-
2021-07-26 11:26
(2)
Jak ludzie są skumulowani na mniejszej przestrzeni to nie potrzebują samochodów bo wszędzie jest blisko i o to w tym chodzi ;) a dla tej garstki co potrzebują samochodu miejsce się znajdzie
- 5 5
-
2021-07-26 11:31
A jak rozciągamy miasto terytorialnie to musimy budować infrastrukturę drogową, kolejowa a ludność potrzebuje samochodów do funkcjonowania bo wszędzie daleko... W Polsce szczególnie mocno to widać bo 40% ludności mieszka na wsiach gdzie ten odsetek w innych krajach UE nie przekracza 20...
- 7 4
-
2021-07-26 11:54
Ile osób mieszka w falowcach?
Mają absolutnie wszystko pod nosem. Komunikacja też idealna. A jakoś każdy musi mieć samochód.
- 6 3
-
2021-07-26 15:27
budowa w górę = mniejsze odległości = mniejsze zapotrzebowanie na ruch samochodowy
*przy założeniu rozbudowanej sieci transportu szynowego
- 1 0
-
2021-07-26 10:19
Ale czego oczekujesz od radnych nieporadnych dostali 100% podwyzkje diety od urzedników miasta
W każdej radzie chodzi oto by minimalnym wysiłkiem dostać się wyżej a potem do sejmu startować .A potem taki prostak napisze ze co on robił jak walczył o mieszkańców :)
- 4 3
-
2021-07-26 10:03
Mieszkańcy nie chcą kładki... (3)
Bodajże w 2006 r. był temat kładki do CH Osowa i większość mieszkańców była przeciw.
Więc do kogo teraz pretensje.- 22 5
-
2021-07-26 10:39
Zdecydowana większość była za kładką.
Protestowała nieliczna grupa mieszkańców z ulicy Kielnieńskiej, którzy mają domy usytuowane przy samej obwodnicy - podobno wzmożony ruch pieszych by im przeszkadzał. Paranoja jakaś.
- 40 0
-
2021-07-26 12:09
Na tym polega rozwój.
Ok. Ale dzisiaj mamy nie 2006, a 2021 rok. I sytuacja, zarówno w dzielnicy, jak i na drogach dojazdowych bardzo się zagęściła. Więc, zamiast wracać do przeszłości i ją w nieskończoność roztrząsać, należy się zastanowić nad rozwiązaniem problemu i przewidywaniami na przyszłość!
- 7 0
-
2021-07-26 23:36
serio?
Wierzysz, że protest kilku osób miał jakikolwiek wpływ ? Miasto miało gdzieś, zrobili szum, że wielki protest, a tak naprawdę kilka osób miało przeciw coś, tak samo jak Majaland, media wyolbrzymiły a suma summarum 12 osób na proteście .
- 1 1
-
2021-07-26 16:33
Cala
Polskę da się przejechać w 5h A czasem na obwodnicy stoi się 2h ale u każdy wjazd jest rozbiegowka 1 pasem na obwodnice i wyjazd na inną drogę za krótki zresztą szkoda gadać
- 2 0
-
2021-07-26 07:53
(2)
Kierowcy narzekają jak zawsze, a co mają powiedzieć piesi i rowerzyści, o których w ogóle nie pomyślano? Ile lat trzeba będzie jeszcze czekać na chociaż jednostronny ciąg pieszo-rowerowy?
- 149 18
-
2021-07-26 08:05
(1)
Nie stać cię na samochód?
Czemu jest tyle samochodów że są ciągle korki?
Zadziwiające jak dużo ludzi nie widzi związku między jednym a drugim. Każdego stać na samochód.- 2 27
-
2021-07-26 11:28
korki są między innymi z powodu nadmiaru samochodów
nadmiaru trolli bałakających o tym, że jak ktoś jedzie rowerem to znaczy że nie stać do na samochód, a także z wielu innych przyczyn. Ważnym elementem jest niedorozwój infrastruktury rowerowej: ulic uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów, ulic uspokojonego ruchu, dróg, kładek i przepustów dla pieszych i rowerzystów w kluczowych
nadmiaru trolli bałakających o tym, że jak ktoś jedzie rowerem to znaczy że nie stać do na samochód, a także z wielu innych przyczyn. Ważnym elementem jest niedorozwój infrastruktury rowerowej: ulic uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów, ulic uspokojonego ruchu, dróg, kładek i przepustów dla pieszych i rowerzystów w kluczowych miejscach miasta etc. etc. Generalnie brak zdecydowanej woli politycznej postawienia na alternatywne wobec samochodu rodzaje transportu lokalnego. Ta inwestycja jest kolejnym potwierdzeniem tej powszechnie uznanej tezy.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.