• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery miesiące remontu wiaduktu na Spacerowej nad Obwodnicą Trójmiasta

Maciej Korolczuk
26 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.

Cztery miesiące ma potrwać przebudowa wiaduktu na SpacerowejMapka w Gdańsku. Na przetarg ogłoszony przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odpowiedziało pięć firm. Najtańsza oferta (1,98 mln zł) nieznacznie przekroczyła zakładany przez drogowców budżet.



Czy remont spowoduje duże utrudnienia w ruchu między Osową a Oliwą?

85-metorwy wiadukt w ciągu ul. Spacerowej to główny ciąg komunikacyjny między Osową a Oliwą. Codziennie przejeżdża nim kilkadziesiąt tysięcy aut, co nie pozostaje bez wpływu na leciwą konstrukcję obiektu.

Wiadukt poddano niedawno inwentaryzacji, podczas której stwierdzono uszkodzenia elementów samego pomostu, jak i wyposażenia technicznego m.in. korozję i uszkodzenia barier i balustrad, nieszczelność dylatacji, nierówności i koleiny w jezdni, a także zarysowania, przecieki łaty i zanieczyszczenie nawierzchni.

Zarządca obiektu, którym są drogowcy z GDDKiA, podjął więc decyzję o remoncie wiaduktu.

- Projektowane prace remontowe mają na celu przywrócenie pierwotnego stanu technicznego pomostu obiektu oraz sprawności wyposażenia technicznego mającego wpływ na trwałość obiektu i komfort użytkowania obiektu. W ramach prac remontowych wprowadza się również korektę szerokości jednego z poboczy technicznych przy zachowaniu pierwotnych parametrów wszystkich pasów ruchu i całkowitej szerokości obiektu - czytamy w dokumentacji przetargowej.
Drogowcy - zdając sobie sprawę ze znaczenia wiaduktu, którego zamknięcie na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą - zastrzegli, że prace remontowe wykonawca musi przeprowadzić "pod ruchem" pojazdów.

  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.
  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.
  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.

To oznacza, że mieszkańcy w czasie prowadzenia remontu będą mogli przejeżdżać nad obwodnicą i korzystać z łącznic, ale na pewno trzeba liczyć się z utrudnieniami.

- W związku z powyższym zaprojektowano prowadzenie robót w systemie połówkowym w dwóch etapach, wyłączając z użytkowania części przekroju poprzecznego wiaduktu i drogi dojazdowej w każdym z etapów. W pierwszym etapie ruch samochodowy będzie prowadzony prawą stroną drogi przy zawężeniu jezdni do dwóch pasów o szerokości 2,75 m. Analogiczne rozwiązanie proponowane jest dla drugiego etapu robót remontowych z prowadzeniem ruchu samochodowego lewą stroną drogi - informują drogowcy.
Drogowcy podkreślają, że zakres projektowanych robót nie będzie miał negatywnego wpływu na ruch na samej obwodnicy. W celu zabezpieczenia aut jadących pod wiaduktem na czas prowadzonych prac zostanie on wyposażony w system ekranów ochronnych mocowanych do konstrukcji wiaduktu. Tylko na czas ich montażu i demontażu możliwe są czasowe utrudnienia na trasie S6 (ale wyłącznie w nocy).

Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców. Oferty wszystkich przekroczyły zakładany budżet. Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców. Oferty wszystkich przekroczyły zakładany budżet.

Pięć ofert w przetargu



GDDKiA na remont mostu zamierza przeznaczyć niecałe 1,9 mln zł. Na ogłoszony przetarg odpowiedziało pięć firm. Najniższą ofertę złożyła spółka Polwar z Gdańska (1,98 mln zł). Pozostałe wahały się od 2 do 3,3 mln zł.

Remont wiaduktu ma potrwać maksymalnie cztery miesiące.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (138)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane