- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (213 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (75 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (188 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (114 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (242 opinie)
Cztery miesiące remontu wiaduktu na Spacerowej nad Obwodnicą Trójmiasta
Cztery miesiące ma potrwać przebudowa wiaduktu na Spacerowej w Gdańsku. Na przetarg ogłoszony przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odpowiedziało pięć firm. Najtańsza oferta (1,98 mln zł) nieznacznie przekroczyła zakładany przez drogowców budżet.
Wiadukt poddano niedawno inwentaryzacji, podczas której stwierdzono uszkodzenia elementów samego pomostu, jak i wyposażenia technicznego m.in. korozję i uszkodzenia barier i balustrad, nieszczelność dylatacji, nierówności i koleiny w jezdni, a także zarysowania, przecieki łaty i zanieczyszczenie nawierzchni.
Zarządca obiektu, którym są drogowcy z GDDKiA, podjął więc decyzję o remoncie wiaduktu.
- Projektowane prace remontowe mają na celu przywrócenie pierwotnego stanu technicznego pomostu obiektu oraz sprawności wyposażenia technicznego mającego wpływ na trwałość obiektu i komfort użytkowania obiektu. W ramach prac remontowych wprowadza się również korektę szerokości jednego z poboczy technicznych przy zachowaniu pierwotnych parametrów wszystkich pasów ruchu i całkowitej szerokości obiektu - czytamy w dokumentacji przetargowej.
Drogowcy - zdając sobie sprawę ze znaczenia wiaduktu, którego zamknięcie na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą - zastrzegli, że prace remontowe wykonawca musi przeprowadzić "pod ruchem" pojazdów.
To oznacza, że mieszkańcy w czasie prowadzenia remontu będą mogli przejeżdżać nad obwodnicą i korzystać z łącznic, ale na pewno trzeba liczyć się z utrudnieniami.
- W związku z powyższym zaprojektowano prowadzenie robót w systemie połówkowym w dwóch etapach, wyłączając z użytkowania części przekroju poprzecznego wiaduktu i drogi dojazdowej w każdym z etapów. W pierwszym etapie ruch samochodowy będzie prowadzony prawą stroną drogi przy zawężeniu jezdni do dwóch pasów o szerokości 2,75 m. Analogiczne rozwiązanie proponowane jest dla drugiego etapu robót remontowych z prowadzeniem ruchu samochodowego lewą stroną drogi - informują drogowcy.
Drogowcy podkreślają, że zakres projektowanych robót nie będzie miał negatywnego wpływu na ruch na samej obwodnicy. W celu zabezpieczenia aut jadących pod wiaduktem na czas prowadzonych prac zostanie on wyposażony w system ekranów ochronnych mocowanych do konstrukcji wiaduktu. Tylko na czas ich montażu i demontażu możliwe są czasowe utrudnienia na trasie S6 (ale wyłącznie w nocy).
Pięć ofert w przetargu
GDDKiA na remont mostu zamierza przeznaczyć niecałe 1,9 mln zł. Na ogłoszony przetarg odpowiedziało pięć firm. Najniższą ofertę złożyła spółka Polwar z Gdańska (1,98 mln zł). Pozostałe wahały się od 2 do 3,3 mln zł.
Remont wiaduktu ma potrwać maksymalnie cztery miesiące.
Opinie (138) 3 zablokowane
-
2021-07-26 07:01
(7)
Będzie bolało kierowców. Oj będzie
- 15 3
-
2021-07-26 07:18
Wyraźnie napisali
Że będzie można normalnie jeździć i ja im wierzę.
- 3 3
-
2021-07-26 08:08
Oj będzie płacz i zgrzytanie zębów (2)
Także kierofczyki czeka was gnicie w autkach
- 4 2
-
2021-07-26 12:11
(1)
Oczywiście, pasażerów w autobusach nic takiego nie czeka, nieprawdaż?
- 3 1
-
2021-07-26 12:49
czeka
Ale przez kierowców w aucikach wożących powietrze
- 1 1
-
2021-07-26 11:01
Nigdy mi nie żal samochodziarzy (1)
Bo to jest ich wybór gnicia w aucie, natomiast szkoda mi tych co jeżdżą komunikacją miejską i przez nich też gniją
- 4 1
-
2021-07-26 12:13
Nigdy mi nie żal osobników, twojego pokroju, publicznie się kompromitujących. Żal mi tych, którzy skazani są na czytanie tego intelektualnego bełkotu.
- 1 2
-
2021-07-26 21:28
Ale fajnie
Nie stać na samochód, to się pocieszę tym że inni będą stać w korkach. Dobrze im tak, burzujom cholernym
- 0 1
-
2021-07-26 07:02
No to szykujmy sie na mega korasy.
A jeszcze rok szkolny przed nami. Ojoj.
- 33 1
-
2021-07-26 07:05
Nadciągają
korki-potworki
- 28 1
-
2021-07-26 07:05
Czeka nas armageddon? (12)
Gdyby była alternatywa w postaci szybkiej komunikacji miejskiej w kierunku Oliwy to wiele osób być może z niej korzystało a tak wybierają samochód.
- 50 6
-
2021-07-26 07:14
Jaka alternatywa? (7)
- 4 6
-
2021-07-26 07:27
(6)
Napisał wyraźnie - GDYBY była. A że nie ma, to jest jak jest.
- 14 2
-
2021-07-26 07:40
Jak się nie zgadzają na buspas, to nie ma... (2)
- 6 1
-
2021-07-26 09:49
Buspas to nie alternatywa, to zabieranie pasa samochodom i generowanie jeszcze większych korków (1)
Jedyną praktyczną alternatywą dla samochodu jest SKM
- 4 2
-
2021-07-26 10:34
Kto by budował linię skm do dzielnicy gdzie mieszka 2,7% Gdańszczan?
A do tego jest 5km od czegokolwiek?
A jeżeli komunikacja będzie jechała bez korków, to trudno, kierowcy kiszą się w korkach na własne życzenie i jakoś mi ich nie szkoda.- 2 2
-
2021-07-26 07:59
Pytam jakie są pomysły (2)
- 3 1
-
2021-07-26 08:40
tramwaj ?
- 1 1
-
2021-07-26 11:30
wygodna droga dla rowerów i rower wspomagany elektrycznie
oczywiście także odpowiednie udogodnienia do parkowania rowerów przy stacji SKM Gdańsk Oliwa.
- 1 2
-
2021-07-26 08:38
rowerem na owczarnie i potem 5minut i oliwa
nie ma problemu, a chów klatkowy i tak swoje....
- 5 2
-
2021-07-26 10:15
Gdańsk Osowa PKM (2)
Może czas przeprosić się z pociągiem?
- 1 2
-
2021-07-26 10:32
(1)
Idealne dla pracujących w Oliwie. Można nawet wybrać jazdę przez Wrzeszcz alb Gdynię.
- 5 1
-
2021-07-26 11:28
Pkm
Z osowy do strzyży pociąg. 2 kroki do oliwy, lub tramwaj drzwi w drzwi
Lepiej nie będzie- 1 2
-
2021-07-26 07:05
(1)
I dobrze choć to promil w drogowych potrzebach Gdańska...ale widać kniazini ma czas.
- 11 13
-
2021-07-26 07:59
kacperek równasz głupotą do suskiego
- 5 3
-
2021-07-26 07:12
No to (1)
Teraz się bedzie działo.Osowa -Oliwa 3godziny
- 35 2
-
2021-07-26 07:42
Napisałbym, idź pieszo
Ale nie ma chodnika
- 12 0
-
2021-07-26 07:12
W normalnym kraju przewiduje się zwiększenie ruchu i w takim przypadku buduje się drugą, równoległą kładkę (9)
Remont nie zwiększy w przyszłości przepustowości. Tam powinny być po 2 pasy na wprost i po dwa zjazdowe. Nawet jak teraz nie wykorzysta się ich w 100% to za parę lat na pewno się przydadzą.
A u nas po staremu. n a j t a ń s z a oferta i pudrowanie trupa remontem.- 53 14
-
2021-07-26 07:37
(3)
Gdzie masz tam miejsce na kładkę?:)
- 1 5
-
2021-07-26 07:59
Nie pytam cię o zdanie trollu
- 4 3
-
2021-07-26 11:32
obok wiaduktu (1)
wystarczy lekka konstrukcja z kompozytów - już zastosowana na Pomorzu w gminie Cedry Wielkie
- 2 2
-
2021-07-26 12:15
Jakby miało wyglądać przecięcie pieszego ciągu z wjazdami na obwodnicę?
- 0 1
-
2021-07-26 09:30
(1)
Najlepiej niech zrobią po 4 pasy w jedną stronę i wytną pół parku żeby była większa przepustowość dla passatów co nie?;)
- 5 3
-
2021-07-26 09:51
Dobry pomysł ;)
- 2 4
-
2021-07-26 15:26
Dokladnie tak samo pomyslalem (1)
nie jestem zadnym specjaista -drogowcem ani specem od ruchu,ale to na zdrowy rozum absolutna oczywistosc-budowa drugiego wiaduktu obok.Potem przeniesienie na nowy wiadukt calegoruchu, w tym czasie remont starego. I docelowo 2 wiadukty po 2 pasy,pluc solidny ciag pieszy i rowerowy.Nic innego nie ma sensu! To jest jawna kradziez pieniedzy podatnika,wyrzucanie ich w bloto.
- 4 0
-
2021-07-26 18:17
To jest oczywiste i każdy myślący człowiek to wie
Ale znajdą się zawsze sceptycy, niezadowoleni i trolle jak jakiś psychol, co komentuje wszystko i zawsze.
A ten drugi wiadukt i tak powstanie i tak. Trzeba to wszystko będzie rozbudować i zrobić wielki węzeł. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby już teraz część tego węzła wybudować. Ale nie....Olka ma inny plan- 1 0
-
2021-07-27 00:06
To jrst remont
A nie rozbudowa,czyt.uważnie.
- 1 0
-
2021-07-26 07:15
Chodnika i kładki dla rowerów rozumiem dalej nie będzie? (7)
Dwadzieścia lat temu głupi mieszkańcy oprotestowali przebudowę i tak już zostanie?
- 196 12
-
2021-07-26 08:01
I tak mało tam wypadków biorąc pod uwagę, że wszyscy z drugiej strony obwodnicy do Auchana biegną przez ulicę
- 16 0
-
2021-07-26 08:15
Gdy oddawali tam pierwszy market (bodajże Geant) (2)
to miał być bezkolizyjny (bez świateł) wjazd na Spacerową oraz kładka. Mija jak kolega wyżej wspomniał już ponad 20 lat i d*pa. Albo urzednicy nie docisnęli inwestora, albo od początku nie było planów na jedno i drugie i zostalismy wydymani jako mieszkańcy...
- 32 2
-
2021-07-26 08:21
miasto odpuściło inwestorowi (1)
w zamian coś tam się dorzucili do remontu Spacerowej czy tam kolejnego mieszkania dla Pawła. Potem się sprzedali, a Auchan ma w dudzie obietnice Geanta...
- 29 4
-
2021-07-26 10:38
jak smiesz szkalowac sp prezydenta gdanska!
- 2 20
-
2021-07-26 08:16
Jak chcesz to zrobić w trakcie remontu? (1)
zlikwidować jeden lub dwa pasy ruchu ?
- 1 4
-
2021-07-26 09:19
Najlepiej połowę przeznaczyć na inne cele niż samochody.
- 6 6
-
2021-07-26 14:50
nie głupi mieszkańcy tylko cwany inwestor
- 3 3
-
2021-07-26 07:26
po hó ta inwestycja jeżeli nie ma tam ścieżki rowerowej i chodnika dla pieszych? (7)
- 56 3
-
2021-07-26 07:30
(4)
To klasyczna amerykańska mentalność. Piesi? Weź samochód i przestań być biedny.
- 17 1
-
2021-07-26 07:41
(3)
A potem się dziwią z że ludzie kupują samochody i powstają korki. W stanach popełniano bardzo wiele błędów, szczególnie z przecinaniem miast wielopasmowymi drogami. Takie rozwiązanie dzieliło miasto na części, getta, utrudniało komunikację bez auta i skłaniało ludzi do zakupu samochodu bo byli narażeni na wykluczenie komunikacyjne. Inaczej- dramat. Do tego wykupywano linie miejskiej komunikacji w celu redukcji ilości kursów, Generał Motors pozdrawia:)
- 9 1
-
2021-07-26 09:55
(2)
Lepsze to niż Bogota, gdzie w celu zmniejszenia korków zwężano jezdnie i robiono buspasy (brzmi znajomo?) a skutek jest taki, że teraz jest to najbardziej zakorkowane miasto świata.
- 2 3
-
2021-07-26 11:33
Gdyby nie było buspasów byłoby to miasto jeszcze bardziej zakorkowane
Jest wiele miast świata dużo bardziej zakorkowanych niż Bogota więc nie pisz bzdur.
- 4 1
-
2021-07-26 11:58
Najbardziej zakorkowanym miastem świata jest Moskwa.
Miasto w którym szesnastopasmowe drogi nie są niczym dziwnym...
- 2 0
-
2021-07-26 07:53
(1)
a po hó tam ścieżka rowerowa i chodnik dla pieszych???
- 3 9
-
2021-07-26 07:55
Po to żeby dało się przemieszczać na inne sposoby niż kwitnąc w korku samochodem.
- 9 0
-
2021-07-26 07:37
Braki w ankiecie. (5)
Powinna być opcja do wyboru w ankiecie. Remont nie spowoduje utrudnień bo tam i tak zawsze są korki.
- 27 2
-
2021-07-26 08:26
Kup dom w miejscu gdzie da się dojechać tylko samochodem. (4)
Dziw się że są korki.
Logiczne.- 5 3
-
2021-07-26 12:20
(3)
Otóż mało logiczne jest to w twoim wykonaniu. Jeśli miasto pozwala na rozbudowę swoich dzielnic, winno również uwzględnić, poza deweloperką, rozwój infrastruktury, także komunikacyjnej!
- 4 0
-
2021-07-26 14:27
Gdyby miasto zabroniło rozbudowy Osowej, to dopiero byłby krzyk. (2)
A komunikacja do tak oddalonego miejsca nie ma ekonomicznego uzasadnienia...
- 0 1
-
2021-07-26 14:40
I tu się mylisz! Sprawdź, co chce zrobić prezydentka & ska, a czego chcą mieszkańcy!
- 1 0
-
2021-07-26 14:42
Najwyraźniej, chłopaku, nie bardzo wiesz, o czym piszesz w kwestii komunikacji i kosztów jej utrzymania!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.